Jump to content

Schoenveter katoen...


Recommended Posts

Hallo allemaal 

 

Even een vraagje ik heb een zakje Cotton Bacon 2.0 gekocht. maar bij mijn eerste nieuwe RTA zaten twee schoenveter model katoentjes. Vond dat wel handig maar kan ze hier op de websites niet echt vinden. Is wicken met losse katoen moeilijker beter of slechter dan die schoenveter dingen? En waar krijg ik die hier in nederland??

 

Groet Richard

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Richard1972 said:

Is wicken met losse katoen moeilijker beter of slechter dan die schoenveter dingen? En waar krijg ik die hier in nederland??

 

Nee hoor, het is niet beter of slechter. Dat schoenveter katoen is voor slechtziende mensen die het katoen niet door de coil heen krijgen, of voor mensen die te lui zijn om zelf een puntje aan het katoen te draaien. Wat mij betreft overbodige luxe, en daar betaal je dan ook voor. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik vind dit soort producten een beetje geldklopperij. Gewoon organisch katoen is prima.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212

Als ze er meteen een tabbeletje bij doen op hoeveel cm ik hem af moet knippen voor een bepaalde RTA, dan ben ik om.

 

Als iemand wil meten hoeveel van een japans matje katoen perfect is voor een kayfun prime ben ik ook blij ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Pazmaster said:

Nee hoor, het is niet beter of slechter

Daar wil ik nog weleens n boompje over opzetten ? 

 

Als die veteruiteinden van plastic zijn of parafine en je hebt net je coil voorgegloeid en ze zijn nog n beetje warm, dan smelt die handel (gedeeltelijk) aan je coil vast en zit je 5 minuten later die bocht in te ademen.

Ik zelf let altijd bijzonder goed op, dat mijn coils afgekoeld zijn, voordat ik dit soort fratsen gebruik.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Het schoenveter katoentje dat bij de OFRF Gear zat welke ik vanmorgen heb gebruikt, leek mij al erg strak door de 3mm Coil te gaan. Had ook begrepen dat dat juist goed is. Ben bang dat dit strengetje van een onbekend merk echt te dik gaat zijn voor 2,5mm of kleiner. Denk dat CLeootje  dan wel een punt heeft. Maar ja ik heb natuurlijk nog 0,0 ervaring.

 

Groet Richard

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marianna said:

 

en dan ongebleekt, / unbleached     :duim

Uiteraard... Mijn Muji cotton is al onderweg uit China

1 hour ago, Madman said:

Als die veteruiteinden van plastic zijn of parafine en je hebt net je coil voorgegloeid en ze zijn nog n beetje warm, dan smelt die handel (gedeeltelijk) aan je coil vast en zit je 5 minuten later die bocht in te ademen.

Daar heb je een punt! Zal vast van plastic zijn en als je ff niet oplet, wat vast wel eens zal gebeuren, smelt dat en kun je je coil weggooien. Nog een reden om het niet te kopen.

1 hour ago, cleootje pio said:

Vraag me wel af of dit geschikt is voor elke diameter coil.

@Gupperdepup

Voor dunnere coils zal het niet geschikt zijn denk ik, tenzij ze voor elke maat coil een apart product maken.

 

@Richard1972 wicken is niet moeilijk hoor, gewoon ff op YouTube kijken, er staan tal van tutorials op. Als je het een paar keer hebt gedaan dan kun je het bij wijze van spreken met je ogen dicht, al zal ik dat niet aanraden ?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Vapefly heeft nu dat firebolt katoen voor 2.5- 3 -3.5mm coils samen in één pakje zitten:

https://www.fasttech.com/product/9678549

 

Voor beginners is het erg handig, alhoewel de "oude" manier door een puntje te rollen ook twee keer niks is.

Ik gebruik het vaak en zo goed als altijd nu, heb een hele voorraad. 

Uit gemakzucht waarschijnlijk, maakt me ook niet uit.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212
1 hour ago, cleootje pio said:

 

@Gupperdepup in een kayfun lite met een coil van 2,5 mm diameter gebruik ik een strookje van ca 7 mm breed.

 

@cleootje pio dank je! Ga morgen de tweede poging wagen ?

 

Wat me helemaal ideaal lijkt is zo'n 'schoenveter' die ook op lengte goed is. Kant & klaar in een pakje. Gaat me vast lukken dat ding goed te wikken. Maar zeker om te beginnen is k&k wel prettig; meteen succes.

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Gupperdepup said:

 

@cleootje pio dank je! Ga morgen de tweede poging wagen ?

 

Wat me helemaal ideaal lijkt is zo'n 'schoenveter' die ook op lengte goed is. Kant & klaar in een pakje.

 

Dat gaat 'm vast niet worden... elke atomizer is weer anders dus dan zouden ze wel heel veel verschillende maten op de markt moeten brengen ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 9-12-2018 at 20:12, Jim said:

 

Voor beginners is het erg handig, alhoewel de "oude" manier door een puntje te rollen ook twee keer niks is.

 

Huh?  Gewoon een puntje met natte vingers eventjes oprollen en dan, als het lontje door de spiraal geduwd is,  het overvloedige afknippen.

 

En als iemand schoenveters zou willen gebruiken, knipt-ie  die plastic uiteinden er achteraf vanaf. 

Om diverse redenen gebruik ik géén schoenveters. 

 

 

 

 

 

 

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu een week ervaring met de "schoenveter" wickjes van PilotVape.

 

25a3koj.jpg 

 

 

Elk wickje is geschikt voor één coil. Wanneer je coils met ID van 3 tot 3,5mm gebruikt, zijn deze perfect passend. De wickjes voelen hetzelfde aan als de Cotton Bacon Prime. Ook de liquid opname is zeer goed. Bij meerdere teugen achter elkaar in een setting van 0,13 Ohm in een Smok TFV8, op 110 Watt vermogen, voert deze wick voldoende liquid aan. Het valt op dat de wickjes opvallend fluffie zijn. PilotVape levert deze wickjes aan in een plastic doosje, waardoor de wickjes ook fluffie blijven en niet b.v. onderweg van Chinezië naar Nederland, compleet geplet worden. Ik ben er wel van gecharmeerd. Ze zijn gemaakt ongebleekt katoen en men geeft de kwaliteit aan met de mededeling "Pharmagrade", wat dat dan ook maar mag zijn. Opvallend is dat deze wickjes smaakneutraal zijn, vanaf de derde, vierde teug, vergelijkbaar dus met de Cotton Bacon Prime. Wat ik verder een pre vind, is dat de wickjes zeer gelijkmatig zijn in dikte. Kortom, ik ben, tot nu toe, zeer tevreden met deze "gemak dient de mens" wickjes. Prijstechnisch gezien, krijg je 50 stuks voor € 4,=, de Cotton Bacon Prime, kost bij FT € 3,69 per pakje, waaruit je ongeveer 60 vergelijkbare wickjes kunt halen. Dus de PilotVape wickjes zijn wel wat duurder.

 

Blijf ik deze gebruiken ? Voorlopig wel................

Is het een innovatieve must ?  Nee, zeker niet, je raakt er wel steeds verwender door.

 

Het is vergelijkbaar met het zelf ddraaien van je coils of aanschaf pre-made coils. Er zullen voor en tegenstanders zijn. De een vindt het belachelijk, de ander vindt het vooral handig. (daar ben ik er een van)

 

@Pazmaster en @Madman, wanneer je deze vetertjes gebruikt en je coil is nog zo heet dat het veteruiteinde smelt, dan is je coil ook te warm om met conventionele wick te wicken. Dus ik vind dat een flauwe rede om ze dan maar niet te kopen.

 

 

 

Edited by Steamboy
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...