Jump to content

OneTop Vape Gemini RDTA/RDA review

Recommended Posts

Ik zou deze atomizer in drie categorieën kunnen plaatsen maar heb gekozen voor de RDA.

Je kan er een RDA van maken, ze geven de benaming RDTA voor de tank sectie maar voor mij persoonlijk is het meer RTA dan RDTA maar dat terzijde.

Van het merk had ik nog niks gezien of getest en dus volledig nieuw, heb er zelfs research naar moeten doen want ik wist er niks van.

Tot mijn verbazing zag ik prijzen in China van 25$ en heb het moeten dubbelchecken want kon het amper geloven.

Je krijgt hier een atty van hoge afwerking, mooi gepresenteerd en eigenlijk gewoon twee atty's in één voor dat bedrag.

Beginnen doe ik zoals gewoonlijk met een Youtube filmpje, hier geef ik extra info en laat ik alles uitvoerig zien en stop er natuurlijk een build in.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken of bekijken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

Een verpakking is maar een verpakking, maar het is toch leuker om een vrij goedkope atty te krijgen in een verpakking zoals deze.

Net iets leuker dan een karton doosje...

ncnehkU.jpg?1

proI64f.jpg?1

Een handleiding, spares zoals o-ringen, schroefjes en een inbussleutel krijg je nog.

7T343vm.jpg?1

Je krijgt één build deck en je kan dan kiezen of je er de tank sectie of de RDA topcap op gebruikt.

OB6n3y9.jpg?1

Dit is de RDTA/RTA tank, dat is een frosted tankje dat een 3.5ml liquid kan hebben.

sboSGdp.jpg?1

Kh8TNKO.jpg?1

Topfill zoals een RTA, maar je moet het wel voorzichtig aanpakken.

Het is stainless schroefdraad op plastic schroefdraad en dus moet je uitkijken dat de schroefdraad goed "bijt" voor je zomaar gaan schroeven anders is je plastic schroefdraad stuk en de tank waardeloos.

Eerst even de topcap in de verkeerde richting draaien tot je voelt dat het goed zit en aandraaien, eens je het gewoon bent is het geen probleem meer.

06ABQkN.jpg?1

12GtlWO.jpg?1

Het lijkt een klein airflow gat maar toch wel DL hoor en niet regelbaar met deze tank.

D85rmiC.jpg?1

De RDA topcap heeft een afwerking die in het rijtje van "high-end" kan staan, heel hoge afwerking.

sNL5dpd.jpg?1

De airflow bij de RDA topcap is wat verouderde techniek, gewoon een sleuf en regelbaar.

Niks mis mee maar tegenwoordig zijn kleine gaten de trend en dat geeft ook rustigere airflow dan zo een grote opening.

Volledig open is het veel teveel airflow voor mij.

MaC73hI.jpg?1

2uX0dfa.jpg?1

De onderkant van het deck, de 510 pin steekt genoeg uit om hybrid safe te zijn.

Je krijgt wel geen squonkpin bij deze atty, is wel spijtig en met een kleine aanpassing aan het deck had me dit gerust kunnen toevoegen.

4vKw36c.jpg?1

Je krijgt twee 810 driptips en tegenwoordig zie je veel van die frosted driptips maar niet zoals deze.

Deze driptips zijn glad en gepolijst, en je krijgt een driptip met grote en kleinere opening.

Geen 510 adapter maar dit is niet het type atty waar je 510 driptips op gaat gebruiken.

WEqTM09.jpg?1

Het deck is een postless deck zoals je vaak in RDA's ziet, maar dan iets hoger geplaatst en met gaten voor je katoen zoals je bij een RTA zou wicken.

uD2KD3M.jpg?1

vE2COtq.jpg?1

c2Pa4vu.jpg?1

c8W9HXl.jpg?1

Als eerste build gewone fused clapton coils, in de video stop ik er dan aliens in.

Niet dat een alien coil beter is ofzo, maar ik heb gewoon graag alien coils.

AGFbdAb.jpg?1

Ik heb er ondertussen enkele review en build in gezien en ik zie vele mensen de coils meer naar elkaar toe en in het midden plaatsen maar daar ben ik geen fan van.

Voor mij dampt het beter als de coils dichter bij je airflow zitten en dus plaats ik de coils meer naar buiten toe.

WnnHAJD.jpg?1

97PzBHf.jpg?1

En de airflow moet gelijk zijn met de onderkant van de coil als ik door het airflow gat kijk.

PUZQBaD.jpg?1

In de tank zitten de coils echt heel dicht op de airflow.

8YG2iff.jpg?1

Maar als je diezelfde build dan wil gebruiken met de RDA topcap dan zitten je coils verder van de airflow af.

Als de coils te ver zitten ervaar ik turbulente en te luide airflow, dus als ik het echt als RDA wil gebruiken dan zou ik de build moeten aanpassen.

JdLIrRI.jpg?1

Wicken doe ik zoals bij een RTA, zelfde principe.

erUaIoa.jpg?1

LyI4rDU.jpg?1

En om af te sluiten nog een foto van de tank en RDA op een mod.

Voor deze atty heb je natuurlijk een mod nodig die de 26.5mm omvang kan hebben.

zTBETd3.jpg?1

JNLYUAK.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Voor zijn vrij lage prijs krijg je een mooie dual use atty.

- Afwerking is heel goed!

- Die 3.5ml inhoud is heel leuk, ook als je het als RDA gebruikt kan je flink wat liquid in de RDA dumpen.

- 26.5mm diameter, daar moet je voor zijn natuurlijk.

- Ik damp het liever met de tank, heeft voor mij de goede niet overdreven grote DL airflow en ook de kamer binnenin is kleiner dan met de RDA topcap en voor mij persoonlijk de smaak iets beter.

- De RDA setup is voor mensen die graag echt ruime DL dampen.

- De o-ringen zijn strak genoeg om de tank sectie niet zomaar los te trekken.

Wat voor mij nog beter kon:

- Het build deck lichtjes aanpassen zodat ze er nog een squonkpin in kwijt kunnen.

Ook al heb ik geen nog squonker waar een 26.5mm atty op kan, het zou een mooie extra zijn.

• Like 6