Jump to content

Verschil kwaliteit Base?


Christiaan

Recommended Posts

Ik damp sinds kort zonder smaakjes, en dat bevalt mij prima!

Dus ik maak de liquid nu zelf met base 50/50 en nicotine.

Maar de prijzen van de base verschillen enorm.

Ik koop flesjes van ongeveer 100 ml om het mengen eenvoudig te houden.

Maar de prijzen voor 100 ml lopen uiteen van 5 euro tot wel 25 euro!

Is er zo'n groot verschil in kwaliteit?

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Christiaan said:

 

Is er zo'n groot verschil in kwaliteit?

 

Als de vloeistoffen goedgekeurd zijn en daarom het predicaat DAB, EP en/of  USP mogen dragen, 
zijn ze natuurlijk duurder dan vloeistoffen die helemaal niet gekeurd zijn.

€ 25 voor 100ml nicotinevrije basisvloeistof  is wel belachelijk duur. 

 

Bij savevape.nl kost een literfles basisvloeistof  € 11,99

 

 

 

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Christiaan said:

 

Als ik een liter Base heb gekocht, hoelang kan je dat dan bewaren na openen?

 

Jaren lang, als je de flessen bewaart in een koele donkere kast (of kelder). 

Hoeft niet in de koelkast, behalve als in het hele huis 24/7 de centrale verwarming AAN staat, 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181212

Ik vind de unicorn flesje erg prettig (https://www.lepetitvapoteur.com/en/dropper-syringe/2753-unicorn-graduated-bottle-30ml.html, ook bij NL shops te krijgen) Spuitpuntje is niet heel dun maar gaat prima op m'n tankje (Melo III) dat geen grote opening heeft.

 

Heb ook 3 verschillende flesje met een naaldje. Die vind ik een stuk minder. Vloeistof komt er amper uit. Bij 50/50 pg/vg (wat dikkere vloeistof dus) moest ik zelfs zo hard knijpen dat de vloeistof door de schroefdop uit het flesje liep.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Tamara said:

Bizar duur. Meen je dat serieus? Koop dan grotere verpakkingen, stuk goedkoper. En nee, kwaliteitsverschil heb ik niet kunnen merken. Savevape en Owl zijn ook prima.

 

Ps: deze wordt door veel mensen gebruikt: https://www.savevape.nl/nl/insane-base-50-50-1-l.html

 

En 5 liter bij Save Vape https://www.savevape.nl/nl/base-tpd2/insane-base-5-x-1-liter/ 

?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Christiaan said:

Ik heb nog nooit iets anders gedampt dan 50/50, ik dacht dat dit het beste was?

 

Zie ik dit fout?

 

Is er een betere verhouding?

 

Ik damp sinds vandaag de Innokin Kroma A 75W Zenith MTL met 1.6 Ohm op 10Watt

 

Er is geen verhouding die het beste is. Er is wel een verhouding die voor jou het beste is. PG is vooral een smaakdrager en draagt bij aan de keelprikkel. VG zorgt voornamelijk voor veel damp en is zachter voor de keel. Als nadeel heeft het echter dat het niet zo erg goed een smaak draagt.

PG is erg vloeibaar en laat zich makkelijk opzuigen, VG erg stroperig en plaatst je voor wat meer uitdaging om het goed getransporteerd te krijgen naar je coil.

En zo zijn er nog wel meer verschillen, voordelen en nadelen die je kunt toewijzen aan PG of VG.PG, het zij VG.

 

Iedere damper heeft zo zijn eigen wensen en voorkeuren. Dus is de ideale verhouding is voor iedereen weer anders. Ik zit zelf ook meestal op 50/50 of 60/40.

Link to comment
Share on other sites

On 12/6/2018 at 11:55 PM, Christiaan said:

Dank je voor de uitgebreide info! ?

Ik damp zonder smaakje, hoef niet veel damp, maar wil wel graag de keelprikkel.

Is in jou ogen dan de 50/50 prima?

 

Ik damp al een paar jaar 95% VG met 5ml water (water voor injecties, zit in 5ml ampullen die je kan openbreken), damp ook alleen maar base, wel maar 8.8W met een 1.8ohm coil (Kabuki clone, geen fan van DTL), het is maar wat je zelf het beste vindt, 50/50 had voor mij teveel throat hit, nu is het echt heel zacht, ook als ik lager dan 90% ga flood mijn coil nogal op het werk (temperatuurverschillen).

 

Beste base die ik tot nu toe gehad heb is die van PinkMule, damp die ook al het langst.

Edited by Moloch
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...