Jump to content

Hotspots


Aaruman

Recommended Posts

Morgen verwacht ik mijn mooie DROP RDA! Ben heel benieuwd en zit lekker kennis op te doen. Waar ik mijn vinger nog niet achter kan krijgen, zijn die 'hotspots'.

 

Hoe herken ik die? Ik snap dat je coil van binnen naar buiten moet opwarmen en gloeien, maar hoe herken ik die plekjes? Daarnaast wat doet dat 'strummen' over de coils precies?

Link to comment
Share on other sites

Die herken je wel hoor. Dat zijn deeltjes die meer opgloeien dan de rest van de coil en de coil zal niet vanuit het midden opgloeien. Je verwijderd ze door met een pincet over de coil te schrapen. Tussendoor de coil warm pulsen om te zien of de hotspots al weg zijn.

Link to comment
Share on other sites

Als jij je coil pulsed en dus staps gewijs laat opwarmen word hij rood. Elke keer als je pulsed zul je plekken zien die roder zijn als de rest of de buitenkant warmt eerder op als de binnenkant. Dit zijn hotspot. Door met een pincet over je coil te strelen haal je die eruit. Let wel op dat je niet vuurt terwijl je met een stalen pincet je coil raakt.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Maickie said:

 Let wel op dat je niet vuurt terwijl je met een stalen pincet je coil raakt.

En dat je op tijd de vuurknop los laat. Bij mij begon het mooi te gloeien en ineens zie ik een pootje krullen van een coil, die was doorgebrand haha. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Aaruman said:

Hoe herken ik die?

Misschien helpen filmpjes?

 

Edit: Extra info: wat je hiermee bereikt is dat er een niet-geleidend oxidelaagje gemaakt wordt, waardoor de windingen van de coil die tegen elkaar komen, geen sluiting meer veroorzaken. Het 'strummen', knijpen en/of wrikken beweegt de wikkelingen onderling, waardoor een oxide laagje, op de plekken die tegen elkaar liggen, makkelijker tot stand komt.

De andere optie is om zg. open coils te gebruiken. Doordat er dan geen wikkelingen tegen elkaar liggen hoeven deze ook niet gegloeid te worden (al kan je dat wel kort doen om eventuele verontreinigingen kwijt te raken en/of te controleren of de pootjes van beide coils goed ingeklemd zijn).

Edited by Bobby
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

veel mensen spreken hier over met een pincet erover te gaan maar lees dan wel dat je een keramisch pincet hebt , zoals hierboven in de video met die witte bekjes vooraan, neem daar aub geen pincet voor wat je in de badkamer of zo hebt liggen want dat is no bueno om over je coil mee te gaan.

 

Net zoals ik nog steeds cringe als ik een '' youtube reviewer '' met een schroevendraaier over zijn coils zie gaan voor hot spots uit te krijgen.

Anyway dat terzijde je merkt hot spots wel hoor, als de coils net geplaatst zijn en je begint te gloeien zullen die al meteen opvallen als een soort van ''streepje'' dat anders gloeit dan de rest van de coil ( voor mij lijkt het daar toch altijd op ) dan ga je daar over met een keramisch pincet op die plaats en gloeit opnieuw, eventueel andere hot spots zullen dan lijken alsof ze veel harder gloeien op dat plekje dan op de rest van de coil.

 

Neem ook ergens iets van een +-35 watt om je coils te pulsen, niet op 60-70.

Link to comment
Share on other sites

Kan ja, idem met schroevendraaier maar dan altijd na dat je de fire button terug hebt los gelaten, al vind ik het makkelijker hot spots te verwijderen terwijl ze gloeien.

Vind het gewoon een beetje meh omdat het metaal op metaal is en jah altijd onthouden om niet te vuren terwijl je schraapt, wat hier al eigenlijk natuurlijk is geworden om altijd te vuren terwijl ik schraap ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

En ook al vuur je wel, als je aan t schrapen bent met iets metaals, dan geeft je mod sluiting en zal meestal uit springen. Geen man overboord. Zet gewoon je mod opnieuw aan en t werkt weer.

Met een mechmod moet je dat dus niet doen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Katmi said:

veel mensen spreken hier over met een pincet erover te gaan maar lees dan wel dat je een keramisch pincet hebt , zoals hierboven in de video met die witte bekjes vooraan, neem daar aub geen pincet voor wat je in de badkamer of zo hebt liggen want dat is no bueno om over je coil mee te gaan.

 

Net zoals ik nog steeds cringe als ik een '' youtube reviewer '' met een schroevendraaier over zijn coils zie gaan voor hot spots uit te krijgen.

Anyway dat terzijde je merkt hot spots wel hoor, als de coils net geplaatst zijn en je begint te gloeien zullen die al meteen opvallen als een soort van ''streepje'' dat anders gloeit dan de rest van de coil ( voor mij lijkt het daar toch altijd op ) dan ga je daar over met een keramisch pincet op die plaats en gloeit opnieuw, eventueel andere hot spots zullen dan lijken alsof ze veel harder gloeien op dat plekje dan op de rest van de coil.

 

Neem ook ergens iets van een +-35 watt om je coils te pulsen, niet op 60-70.

Kan prima hoor met een pincet zolang je maar niet vuurt.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Maickie said:

Kan prima hoor met een pincet zolang je maar niet vuurt.

I know maar het voelt gewoon ''boers'' aan, zeker als je een reviewer die per jaar 60 rda's en 60 mods test het ziet doen, ongeacht of het gaat of niet als je weet dat er een ''short'' voorkomt als je het doet terwijl je vuurt dat zou je toch moeten zeggen ''' mmmm lijkt toch niet echt safe ''

 

Maar dat is gewoon mijn mening ? als je weet dat niet moet vuren terwijl je schraapt en je wilt geen paar euro aan een keramisch pincet geven, go nuts then.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Katmi said:

Maar dat is gewoon mijn mening ? als je weet dat niet moet vuren terwijl je schraapt en je wilt geen paar euro aan een keramisch pincet geven, go nuts then.

Keramische pincetten zijn niet bedoeld om te strummen, maar om de coil samen te knijpen terwijl je vuurt. De meesten gebruiken de (metalen) achterkant van de pincet om te strummen.

Ik vraag me ook af hoever die keramische pincetten allemaal keramisch zijn. Er zijn er verschillende die er behoorlijk plastic uitzien. Daar wil je niet mee over warm metaal schrapen

 

Link to comment
Share on other sites

Echt ? elke keer ik een reviewer een keramisch pincet zie gebruiken is het met de witte bekjes en niets anders ook voor hotspots, anders gebruiken ze een schroevendraaier.

Lijkt me ook totaal onlogisch om die om te draaien voor te strummen want metaal op metaal terwijl je fired = atomizer short.

Als je dan toch al wilt knijpen en trekken aan je coil tijdens het gloeien kan je ook net zo goed de hotspots doen met de keramische zijde.

 

Mijne van coilmaster is in ieder geval keramisch, al ontelbare keren mee gestrummed over gloeiende coils en het enige wat eraan is is dat de tipjes van de bekjes wat zwart zijn.

Anyway ieder heeft zijn voorkeur waarschijnlijk dus laten we daarbij laten, ik zal nooit een schroevendraaier of metaal pincet gebruiken omdat ik een keramisch heb, maar zoals ik zei als je weet om niet te vuren en strummen tegelijk gebruik dan gerust whatever metalen ding je heb liggen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...