Jump to content
Jim

Innokin EQ podsystem review

Recommended Posts

Innokin en starter kits is een goede combinatie, ze zijn er altijd geweest om een stoppende roker te voorzien van een degelijk toestel.

En natuurlijk mocht een podsystem niet ontbreken en dit is hun eerste, de EQ.

Dit toestel wijkt wel een beetje af van de andere podsystems, dit toestel heeft een vuurknop en je kan ook kiezen tussen een wattage output maar dat zie je wel verder in de review.

Zoals steeds begin ik met een filmpje en hier laat ik alles uitgebreid zien, overloop ik de functies en geef je meer info zoals afmetingen enz...

Je doet me plezier om het filmpje even te bekijken of aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ op mijn kanaal weet ik erg te appreciëren.

De verpakking is bij Innokin altijd goed en verzorgd.

tKcnDWG.jpg?1

En dit krijg je nog allemaal in de verpakking, lijkt me wel duidelijk op de foto wat het is.

8n84Akr.jpg?1

Het toestel heeft een net en stijlvol uiterlijk, de afwerking voelt aan als een rubber coating en je hebt dus voldoende grip aan het toestel.

Het is ook geen te groot toestel, voor de afmetingen bekijk je best mijn filmpje.

6nouVer.jpg?1

iTgfoOO.jpg?1

HMm8K4R.jpg?1

De USB poort zit onderaan en daar staat gelijk de inhoud van de batterij, een nette 800mAh batterij is voldoende voor een toestel zoals dit.

NFwjT9j.jpg?1

In het midden ongeveer zit de vuurknop en zoals bij elke Innokin product is het 3x klikken om het toestel aan of uit te schakelen.

De vuurknop gebruik je ook om te kiezen tussen de twee beschikbare wattage instellingen, om dat te doen moet je de vuurknop voor drie seconden inhouden en dan zal je een switch zien tussen een rood of wit lampje.

Kies je het witte lampje dan krijg je een output van 13.5w en kies je rood dan krijg je 15.5w.

De ledverlichting in de vuurknop is ook gelijk je batterij indicator en dat gaat ook van wit tot rood.

JiM2zHw.jpg?1

Dan de pod, die maakt gebruik van de Innokin plexus coils en dat is een 0.5ohm coil.

De inhoud van de pod is 2ml en ik had eerst wat bang voor de combinatie van een 0.5ohm coil en een 2ml pod maar het is ondertussen bewezen dat het voor niks was.

De inhoud van de pod gaat raar maar waar even lang mee dan een pod van een ander merk met een 1ohm coil of meer.

De pod word door middel van magneten in de batterij gehouden, het zijn maar zwakke magneten maar net sterk genoeg om de pod in de batterij te houden.

Sx33ET7.jpg?1

Er zit een stofkapje op de pod, of je dat wil gebruiken moet je zelf weten.

Ik persoonlijk laat het kapje er meestal gewoon af.

Er is ook een speciale manier om dat kapje van de pod te halen en dat laat ik het best zien in ijn filmpje.

Je moet bovenaan dat kapje duwen en dan komt het direct los, als je gewoon gaat proberen het kapje van de pod te trekken dan trek je de hele pod uit de batterij.

6VELReA.jpg?1

E1zTSU3.jpg?1

Om de pod te vullen hebben ze wel iets goed gemaakt wat vele andere podsystems missen, bij deze pod zijn twee gaten voorzien.

Zo kan tijdens het vullen de lucht ontsnappen uit een gat terwijl je vult door het andere.

Heb nu al zoveel podystems getest en bij vele toestellen is het vullen soms niet zo leuk want de lucht moet door hetzelfde gat als je flesje en dan krijg je snel luchtbellen die het vulkanaal blokkeren.

Je draait ook gewoon het vulklepje open en niet zoals bij vele toestellen dat je een klein rubber plugje moet losmaken.

yMvwFGi.jpg?1

NlndQkN.jpg?1

Nog een handcheck om af te sluiten.

qJJy6ow.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Een goed en kwalitatief toestel.

- Voelt goed en solide aan.

- Smaak is heel goed.

- Het is een strakke trek zelfs op de 15.5w setting.

- De combinatie van 0.5ohm coil en de 800mAh batterij gaat veel langer mee dan ik verwacht had.

Wat beter kon:

- Je krijgt maar één pod bij het toestel en daar blijf ik een probleem mee hebben, wat mij betreft moet elk podsystem twee pods aanbieden bij hun set.

- Na het vullen krijg ik de eerste 3-4 hijsen een beetje flooding, maar dat heb ik wel bij zeer veel podsystems.

Kortom ik ben wel tevreden van dit toestel en gebruik het sinds ik het heb dagelijks en gaat overal mee naartoe als ik het huis verlaat.

Ik damp er wel enkel gewone liquid in met hogere nicotine, het zal denk ik aan mijn favoriete nicsalt liquid liggen maar van zodra ik onder de 0.7ohm damp met mijn nicsalt liquid dan moet ik altijd hoesten.

Mooie review! Wat vind je het beste pod systeem tot nu toe? Ben aan het twijfelen tussen de Nautilus AIO en de Innokin EQ voor het gebruik van Nic Salts. Heb al een Breeze 2 maar wil een extra vaper voor erbij. Thanks

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Beste AIO toestel voor het moment is de nieuwste Geekvape flint, dat overtreft elk podsystem of AIO op gebied van smaak dat ik al getest heb.

Het is ook heel klein en goede batterij, review van dat toestel komt deze week nog op het forum.

Als het echt een podsystem moet zijn waar je de coils niet kan vervangen is deze Innokin heel erg goed, damp ik nu wel met gewone nicotine want de 0.5ohm coil icm nicsalt komt voor mij sterk binnen.

Ben momenteel de nieuwe Smoant Karat aan het testen, die is ook erg goed.

10 hours ago, Jim said:

Beste AIO toestel voor het moment is de nieuwste Geekvape flint, dat overtreft elk podsystem of AIO op gebied van smaak dat ik al getest heb.

Dat ziet er geinig uit! Ik denk niet dat 70VG ‘em wordt in die kleine coils, maar leuk dingetje. 

11 hours ago, Jim said:

Als het echt een podsystem moet zijn waar je de coils niet kan vervangen is deze Innokin heel erg goed, damp ik nu wel met gewone nicotine want de 0.5ohm coil icm nicsalt komt voor mij sterk binnen.

Gebruik je dan 10 of 20 mg nicsalt, of maakt het niks uit en komen ze beide te sterk binnen? 

Ik wacht nog even met het bestellen van de Flint totdat ik je review heb gelezen. 🙂

20mg nicsalts is het enige wat ik hier in lokale shops kan vinden, watermelon chill van Element.

Ik moet vaak hoesten als ik dit damp op een 0.5ohm coil dus heb grijpt me wel bij de keel, maar dat wil niet zeggen dat het bij iemand anders ook het geval is.

Kun je niet 1 van 20 mg/ml en 4 van 0 mg/ml erbij mixen om t op n 'normaal' niveau te krijgen? 

Dat zou kunnen maar kan ik niet zeker zeggen.

Ben niet meer thuis in het mixen en zeker niet bij nicsalt liquids.

Ben al aan het "afkicken" van nicsalt liquids, ik damp nog wat ik heb staan maar ga er geen meer kopen hierna.

Met al die podsystems in gebruik en om te testen begon het een verslaving te worden, en hierdoor begon ik die snelle nicfix te verkiezen boven gewone 3mg liquids.

Kan niet de bedoeling zijn...

En in de US dampen ze dat de ganse dag in minimum 30 tot 50+mg, pfff ze mogen het hebben van mij.

Maar dat is toch gewoon n keuze? Je kan toch ook freebaseliquids gebruiken in die pods? Neem gewoon n 9mg/ml 50/50 sapje ofzo en dan kun je die pods ook goed testen hoor. 

Nicsalt is de nieuwe rage, omdat de Juul daar biljoenen mee verdient, maar daar hoef je niet aan mee te doen 🙂 

Persoonlijk vind ik die snelle “nic-fix” van Nicsalts fijner dan dampen op freebase. Bij freebase kreeg ik kreeg ik niet echt een directe voldoening en dampte ik veel meer weg. Nu met mijn pod en nicsalt neem ik een paar teugen en ben klaar. Ook goedkoper voor de portemonnee. :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

16 hours ago, Jim said:

En in de US dampen ze dat de ganse dag in minimum 30 tot 50+mg, pfff ze mogen het hebben van mij.

Ik zou willen dat ik eraan kon komen.

Ik damp nu sinds ongeveer een week de Gusto, met de nicsalts (20mg) afgewisseld met normale 12mg bijvullingen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik totaal geen enkel verschil merk. Niet in smaak, niet in gier, niet in ervaring, niet in verzadiging, niet in hoeveel ik damp. Ik vermoed dat de werking van nicsalts vrij afhankelijk is van hoe sterk je op nicotine reageert. 

Als ik het verschil tussen de twee niet zou weten, zou ik het helemaal nergens aan kunnen merken. 😞

(Wel jammer, de rush had me wel leuk geleken. De belsparing ook wel. Maar ik tik rustig vier, vijf pods leeg op een dag ).

Edited by L33ntje

Ik gebruik Nicsalts (20mg uiteraard) in de Gusto en in de RunAbout. Vandaag werkte ik thuis en ik was flink in de stress. Het is druk, allemaal vragen waarvoor ik een hoop werk moet doen en iedereen wil alles hebben voor ze straks lekker vrij zijn tussen kerst en Oud en Nieuw. 

Op mijn bureau thuis staat meestal een flink deel van mijn verzameling dampers en ik merkte dat ik vandaag toch vooral naar die pods greep. Een rush heb ik ook niet en er is zeker sprake van throathit, maar af en toe DL ik even op de Gusto. Dat zou met 20mg/ml gewone nic niet goed gaan, denk ik.

Vier, vijf pods lukt me niet, maar de liquid gaat wel sneller in deze dagen.