Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Bert69

Sony/Murata Konion US18650VTC6 3000mAh - 30A

Recommended Posts

Van bovenstaande accu/batterij heb ik onlangs 2 van aangeschaft (in een groen jasje). Nu kwam ik er achter als ik 1 keer op de vuurknop van de Pico 25 druk, dat deze het Ampere laat zien.

Nu geeft de Pico 2.7A aan bij beide batterijen. Ik heb ook nog 2 andere van het zelfde type alleen in een rood jasje, ook hier wordt 2.7A aangegeven door de Pico.

Wat is realistisch om van uit te gaan? De Pico is niet nauwkeurig of de batterijen zijn "maar" 2.7A i.p.v. 3.0A zoals aangegeven toen ik ze kocht (en op de factuur staat)?

De stroomsterkte is iets anders dan de maximaal te leveren stroomsterkte, tenminste zo is als ik het begrijp: 

Edited by Tamara

Niet letten op de Ampères op je scherm, dat gaat niet over je batterij. En nogmaals, je hebt verschillende kleuren wraps (heel handig namelijk) en die zijn allemaal hetzelfde.

8 minutes ago, Bert69 said:

Wat is realistisch om van uit te gaan? De Pico is niet nauwkeurig of de batterijen zijn "maar" 2.7A i.p.v. 3.0A zoals aangegeven toen ik ze kocht (en op de factuur staat)?

Ik denk dat je 30A bedoelt, niet 3,0 

Edited by Leo Bak

Echt belangrijk vind ik het ook weer niet. Ik doe bijna 2 dagen met een batterij......heerlijk i.p.v. 3x per dag die Q16 pen moeten opladen.

Er staat overigens wel 2.7A......voor de zekerheid ook  mijn vrouw nog even laten kijken voor het geval ik het niet goed zie.

Dat zegt Leo ook niet. Je noemt de batterij 3A maar die levert 30A

2 minutes ago, Bert69 said:

Echt belangrijk vind ik het ook weer niet. Ik doe bijna 2 dagen met een batterij......heerlijk i.p.v. 3x per dag die Q16 pen moeten opladen.

Er staat overigens wel 2.7A......voor de zekerheid ook  mijn vrouw nog even laten kijken voor het geval ik het niet goed zie.

Voltages of Ampères op het scherm van je mod gaan over je coil, niet over je batterij, helemaal loslaten dus. Ohms en Watts zijn interessant, of je TC instellingen. Of voor sommigen het aantal puffs, batterijpercentage, klok, maar je krijgt het idee.

Die 2.7 op je scherm is wat jij op dat moment van de batterij trekt, en dat is variabel.
Heeft niks met de batterij te maken, maar met je Atomizers, schroef er maar eens wat anders op, zul je zien dat die 2.7 verandert.

De batterij is max 30 Ampère en daar mag je dus niet overheen gaan.

Je hebt helemaal gelijk Leo, ik heb alleen de vervelende eigenschap alles te willen weten wat ik zie 😙 😚

Oké......helder, bedankt Oomkobus 👍, dan hebben die batterijen van mij op dit moment niet echt last van stress 🙂

Edited by Bert69

12 minutes ago, Bert69 said:

Je hebt helemaal gelijk Leo, ik heb alleen de vervelende eigenschap alles te willen weten wat ik zie 😙 😚

Oké......helder, bedankt Oomkobus 👍, dan hebben die batterijen van mij op dit moment niet echt last van stress 🙂

Helemaal niet erg, daarom zitten wij hier van 9 tot 17.30 uur. Oh bijna tijd, doei!

1 hour ago, Leo Bak said:

Helemaal niet erg, daarom zitten wij hier van 9 tot 17.30 uur. Oh bijna tijd, doei!

De avonddienst neemt het zo meteen wel over :grins

Ik dacht dat de vtc6 cdr 15A was e de 19A aan kon tikken totdat het te heet zou worden. (80graden)
Maar dat zijn wel de maten als je constant de knop in zou drukken.
Gezien we dampen en eerder dit telkens maar een paar seconde doen zou je hoger kunnen.
Nooit echt geweten hoeveel hoger.

Ik dacht dat de vtc6 cdr 15A was e de 19A aan kon tikken totdat het te heet zou worden. (80graden)
Maar dat zijn wel de maten als je constant de knop in zou drukken.
Gezien we dampen en eerder dit telkens maar een paar seconde doen zou je hoger kunnen.
Nooit echt geweten hoeveel hoger.

Veel hoger.
Ik zal het niet aanraden want dat hoort niet en verkort de levensduur maar het kan wel.

Daarom raakte ik zo in de war op het begin.
En misschien beter om nieuwe dampers eerst kennis te laten maken met de safe zone voordat ze gekke builds in lage amp batterijen kwakken
Het zal voor beginners meer duidelijkheid scheppen.
Dan weten ze in ieder geval waar ze een beetje naar kunnen kijken.

5 hours ago, hyena said:

VTC6 is 30A rated maar is 19 of 20A, maar ja ze zijn een stukje hoger dan 15A hoor, anders zouden ze niet boven de Samsung 30Q uitsteken.

Net zoals de VTC5A 35A claimed maar 25A is, wat nog heel goed is, ik vind VTC5A nog steeds de beste 18650, er is een Vapcell 18650 wat blijkbaar een wrapped VTC5D ofzo is die nog net een tikkeltje beter is, maar ook wel 2x zo duur als een VTC5A aan bijna 10 euro per stuk, en je krijgt maar 200mAh meer.

Er was ook nieuws over een VTC6A maar nog steeds niet beschikbaar, en dat nieuws is toch al van begin 2018, maar zo duurt he meestal wel met de meeste ''upcoming new batteries'' voor je die effectief in shops ziet.

Edited by Katmi

die van de vtc6 en vtc5a heb ik oa van Battery Mooch, kan je zien in een afbeelding wat de maker van de batterij claimed en wat hij heeft getest, gewoon googlen op sony vtc5a battery mooch of de naam van de batterij die je wilt weten, de meest voorkomende batterijen die mensen het meest gebruiken zijn getest.

Ik geloof dat ik absoluut een overkill qua specs van de batterijen heb en waar ik het voor gebruik. Maar ja, ik rijd ook liever in een auto met een beetje power ondanks dat ik nagenoeg alleen in de bebouwde kom rijd 😊

9 minutes ago, Bert69 said:

Ik geloof dat ik absoluut een overkill qua specs van de batterijen heb en waar ik het voor gebruik. Maar ja, ik rijd ook liever in een auto met een beetje power ondanks dat ik nagenoeg alleen in de bebouwde kom rijd 😊

Nee je hebt gewoon prima allrounders, helemaal geen overkill. Die ~15A is prima. Veel belangrijker is die ~3000mAh zodat je batterij niet te snel leeg is. Als je op hoog vermogen mech mods gebruikt worden veel A's interessant.

Just now, Bert69 said:

Oké......maar meer dan voldoende voor wat ik doe (op dit moment).

Nee gewoon goed, laat die CDR nu eens los, het is echt niet zo dat je 30A moet trekken (of 15A zoals Mooch zegt), die 3000mAh (of ~2800 volgens diezelfde Mooch) is interessant voor jou en dat is geen overkill, dat heet gemak dat je minder vaak je batterij hoeft te wisselen.

Niet meer naar CDR kijken bij MTL alleen het aantal mAh voor de duur van de batterij. Die CDR is dan alleen van toepassing bij die one shots DL?

4 minutes ago, Bert69 said:

Niet meer naar CDR kijken bij MTL alleen het aantal mAh voor de duur van de batterij. Die CDR is dan alleen van toepassing bij die one shots DL?

Nou ok het ligt iets genuanceerder, bij een gereguleerde mod kun je wel een 10A batterij erin steken en hem op 80W zetten maar dan krijg je een directe low-battery warning. Maar door de beveiliging van de mod is dat niet per se gevaarlijk.

One shots zijn volgens mij een soort kreupele oplossing om iets met aroma's te doen in een halfvol flesje of zoiets, laatst legde iemand het me nog uit maar ben het een beetje kwijt. Heeft i.e.g. niets met je stroom te maken.

Waar is @Dr.Smoke trouwens met z'n avonddienst?

Haha.....mijn lokale Dampboer zit aan zo'n ding, hele winkel ruikt naar fruit. Maar het is mij duidelijk geworden zo, thx Leo 👍

Weer wat geleerd was ook al met dat batterijen verhaal bezig gisteren en eergisteren. Toch maar de twee Sony's VTC6 is 30A besteld voor in mijn nieuwe Geekvape Aegis Legend. Morgen komt de hele boel binnen. Spannend......

Groet Richard