Jump to content

Keuze RDA/RTA


Air

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik heb nu zo'n 3 maanden de X-PRIV kit met de standaard bijgeleverde tvf12 prince. Ik ben zeer tevreden over de damp productie en de smaak.

Alleen ik wil nu toch gaan zoeken naar een RDA of RTA die soortgelijk is als mijn tvf12 prince .

Ik heb geen idee waar ik op moet letten en heb er ook weinig verstand van.

Iemand tips voor een RDA of RTA die soortgelijk is als mijn tvf12 prince?

 

Edit: Mijn oog viel op de tvf12 prince RBA, is dat wat? En wat heb ik daar allemaal voor nodig?

 

Alvast bedankt!

Edited by Air
Te weinig info
Link to comment
Share on other sites

Hey @Air

 

Een rda kan maar werkt prettiger met een squonk mod zodat je niet hele tijd met flesje hoeft te drippen.

 

Ik gebruik zelf al een hele poos een prince tank met een rba en denk dat dit een goede keuze is om zelf te gaan bouwen.

Hij is groot genoeg voor leuke builds en zolang je netjes wicked nooit lekkage.

 

Qua benodigdheden valt ook wel mee.

Rolletje draad 22 awg kanthal of doosje premade coils.

Zakje cotton bacon 2.0

Een coil jig of schroevendraaier waar je je draad omheen wikkelt.

(Ik gebruik altijd 3mm coils in de prince)

Klein kniptangetje en schaartje.

En een keramische pincet.

 

Let er bij premade coils op dat de prince rba een dual coil is en je weerstand dus door 2 word gedeeld.

Gebruik zelf meestal 0.45 ohm coils en kom dan dus op 0.22 ohm uit.

Die gebruik ik dan op een watt of 60 en dat geeft prima smaak en damp.

 

1x per week even schoonmaken en opnieuw wicken kost me nog geen 5 minuten en de kosten zijn nihil.

Link to comment
Share on other sites

Als je voor een rda gaat kan ik je de Wotofo profile aanbevelen is een mesh rda die een geweldige damp en smaak geeft 

en hij is super makkelijk te bouwen heb zelf 3 maal de big baby beast van smok maar die kunnen niet aan de profile tippen.

doe er je voordeel mee ??

IMG_0504.JPG

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Kurmit said:

Hey @Air

 

Een rda kan maar werkt prettiger met een squonk mod zodat je niet hele tijd met flesje hoeft te drippen.

 

Ik gebruik zelf al een hele poos een prince tank met een rba en denk dat dit een goede keuze is om zelf te gaan bouwen.

Hij is groot genoeg voor leuke builds en zolang je netjes wicked nooit lekkage.

 

Qua benodigdheden valt ook wel mee.

Rolletje draad 22 awg kanthal of doosje premade coils.

Zakje cotton bacon 2.0

Een coil jig of schroevendraaier waar je je draad omheen wikkelt.

(Ik gebruik altijd 3mm coils in de prince)

Klein kniptangetje en schaartje.

En een keramische pincet.

 

Let er bij premade coils op dat de prince rba een dual coil is en je weerstand dus door 2 word gedeeld.

Gebruik zelf meestal 0.45 ohm coils en kom dan dus op 0.22 ohm uit.

Die gebruik ik dan op een watt of 60 en dat geeft prima smaak en damp.

 

1x per week even schoonmaken en opnieuw wicken kost me nog geen 5 minuten en de kosten zijn nihil.

Klinkt goed!

Heb je voor mij misschien een link voor dat doosje premade coils?

 

Alvast bedankt 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Kurmit said:

Inderdaad leuke rda maar daar moet gewoon een squonkmod onder dat gaat niet werken met een x-priv ?

 

 

Ben ik met je eens maar voor dat ik de desire rage Squonk mod had met een EZ dripper bottle gewerkt 2 maal drukken en weer 7 tot 10 heisen nu gebruik ik hem als extra smaakje ??

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Kurmit said:

Ik rol ze zelf met 22 awg kanthal maar als je dat nog niet wilt probeer anders eerst zo'n rond doosje met 8 soorten coils , of koop een doosje coils zoals bv dit :
https://s.click.aliexpress.com/e/G4NmWvK

Die werken ook prima in de prince rba

Topp! Bedankt!

Vanavond gelijk de prince rba bestellen.

Kan ik hem gewoon op aliexpress bestellen?

Link to comment
Share on other sites

Zolang je RDA iets of wat juice well heeft kan dat perfect op een gewone mod, squonken is idd handig met onbestaande juice wells zoals bv op de Recurve RDA die na 3 trekken is droog gevaped maar met bv de Drop RDA haal ik toch vlot 7-8 grote trekken voor ik moet bij drippen.

 

iets zoals die profile is dan weer een speciaal geval met die mesh en de hoeveelheid katoen die erin gaat, dan squonk je ook beter maar met de meeste gewone RDA's kan je perfect werken op een gewone mod en als je je niet stoort aan bij drippen dan werkt het net zo goed als squonken.

 

Ik drip eigenlijk al zo lang dat ik het ook gewoon op straat doe, dus als ik thuis zit stoor ik me al helemaal niet eraan.

Als je al een mod hebt zoals de x-priv is het imo dom om speciaal een squonker te kopen omdat je een rda erop wilt, gewoon zien dat het geen shitty juice well heeft zoals de Recurve RDA.

 

Het RBA deck voor de prince is idd goed om te beginnen maar wel redelijk pietlullig qua ruimte in het deck, het werkt maar het is niet mijn optimale building experience geweest in mijn leven.

Edited by Katmi
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Katmi said:

Het RBA deck voor de prince is idd goed om te beginnen maar wel redelijk pietlullig qua ruimte in het deck, het werkt maar het is niet mijn optimale building experience geweest in mijn leven.

Geeft het wel de zelfde of zelfs een betere ervaring dan de Q4(fabriekscoil)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 17-11-2018 at 19:48, Katmi said:

Iets zoals die profile is dan weer een speciaal geval met die mesh en de hoeveelheid katoen die erin gaat, dan squonk je ook beter maar met de meeste gewone RDA's kan je perfect werken op een gewone mod en als je je niet stoort aan bij drippen dan werkt het net zo goed als squonken.

 

Precies! ..ik heb net vamiddag mijn Wotofo Profile RDA opgehaald bij de PostNL en die middag geprobeerd de squonk-pin te vervangen met de standaard drip-pin

maar dat lukte niet meteen want die pin kwam er in z'n geheel met de deck-pin eruit en durfde niet meteen het korte squonk pinnetje eraf te halen vast houdend met een tang omdat ik bang was de schroefdraad te beschadigen. maar zojuist wel gelukt en kan hem nu gebruiken als standaard Drip RDA en hem nu in gebruik te hebben vind ik hem geweldig, je moet hem wel stevig met e-juice primen maar eenmaal verzadigd verbruikt 'ie net zoveel vloeistof als een ander max. 65w RDA maar daarmee is het wel moeilijk

om van smaakjes te wisselen omdat er zoveel katoen in zit. ..maar ik ben met héél blij met deze RDA / Topper!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...