Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Innokin Endura T18II starter kit review

Recommended Posts

Innokin is er altijd geweest voor de beginnende damper en nu nog steeds trouwens.

Van één van hun klassiekers hebben ze nu een remake gemaakt, de T18.

Dit is dus een pen stijl toestel en ik kan voor we beginnen enkel maar zeggen dat ik wou dat ik dit toestel bestond toen ik wou stoppen met roken, de overgang en ook de verkwisting door steeds andere toestellen te kopen was dan niet nodig geweest.

Beginnen zoals gewoonlijk met een Youtube filmpje waar ik alles netjes laat zien, afmetingen laat zien en ook het toestel test natuurlijk.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

De verpakking is altijd clean bij Innokin:

HZDQI9Z.jpg?1

Het eerste wat je ziet als je de verpakking open maakt is de handleiding, alles staat netjes op het eerste "blad".

Q0W0eDt.jpg?1

Dit krijg je nog in de verpakking buiten het toestel:

- handleiding, garantie kaartjes, waarschuwingskaartjes en nog een extra handleiding

- spare coil

- USB kabel van heel degelijke kwaliteit

- reserve o-ringen en een extra driptip

juNShQU.jpg?1

De looks van het toestel zijn niet echt speciaal ten opzichte van andere pen stijl toestellen.

Natuurlijk is het in verschillende andere kleuren te krijgen.

Afwerking en kwaliteit is erg hoog en niks op aan te merken.

Voor de afmetingen verwijs ik naar mijn filmpje, daar meet ik alles na met de schuifmaat.

Het is niet het kleinste toestel maar ook niet overdreven groot.

O1hjX1N.jpg?1

CbMFmQh.jpg?1

Achteraan zit de USB laadpoort.

wikAgN7.jpg?1

De USB dient natuurlijk om deze 1300mAh batterij op te laden, dat verklaard ook waarom het toestel iets groter is dan andere.

knsJgyw.jpg?1

Vooraan heb je een duidelijk aanwezige vuurknop, de knop is gemaakt uit rubber en voelt goed aan.

Is niet zo "clicky" zoals je bij andere toestellen vaak ziet, en boven de knop heb je drie LED indicators zitten.

WGe9nvF.jpg?1

Alle Innokin producten zet je aan/uit door 3 keer op de vuurknop te klikken en dat heb ik graag.

Bij mijn DNA toestellen stelde ik het ook altijd in op 3 clicks voor aan/uit in plaats van standaard 5 keer.

Je kan dit toestel ook instellen op drie standen, je kan kiezen tussen een output van 10.5, 12 en 13.5W.

Om de stand te veranderen moet je het toestel uitzetten en dan de vuurknop gedurende drie seconden inhouden en dan kan je switchen tussen de standen.

In mijn filmpje kan je het goed zien hoe dat werkt.

bFFeC5q.jpg?1

De airflow van de tank zit niet op de tank zelf maar op de batterij, airflow is ook regelbaar van losse MTL tot strak MTL.

5Xr45KY.jpg?1

Bovenaan heb je de 510 connector en die is geveerd, dus als je een andere 18mm tank hebt kan je die gerust gebruiken.

HHAvlQf.jpg?1

y2pCD12.jpg?1

Dan het tankje zelf, dat heeft een inhoud van 2ml en welrkt met de reeds bestaande Prism coils.

6I417hd.jpg?1

Er zit ook een stofkapje op en dat kapje blijft op de tank zitten door een magneet, dus als je graag hebt dat er geen vuil in je driptip kan komen is dat wel een handige oplossing.

OjRqr1p.jpg?1

Het stofkapje kan je gewoon onderaan je batterij plaatsen als je wil tijdens het gebruik.

KhStRg6.jpg?1

510 driptip die je kan veranderen, maar wil je nog gebruik maken van het stofkapje ben je wel beperkt in je keuze voor je eigen driptip.

45jbuWl.jpg?1

Makkelijke topfill bij deze tank.

d6gftqf.jpg?1

Om aan de coil te kunnen moet je eerst de base losschroeven.

kE85uOC.jpg?1

De coil zit gewoon in de tank door middel van o-ringen, zit er erg strak en stevig in.

JlgESYJ.jpg?1

En dit is dan de coil, het is een grote coil.

1.5ohm is de weerstand en de draad is gemaakt uit kanthal.

b7kCjjg.jpg?1

Je zou denken dat het een vertical coil is maar niks is minder waar, en zit gewoon een horizontale coil in.

De coil zit ook bovenaan en dus erg kort bij je mondstuk, de rest onder de coil is allemaal katoen.

iFMge8O.jpg?1

En nog een handcheck om af te sluiten:

S9Mbk7E.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Wat mij betreft het perfecte toestel voor iemand die wil stoppen met roken.

Niet enkel voor beginners maar zelfs ik gebruik dit toestel ondertussen zo graag dat ik het dagelijks in gebruik heb en overal mee naartoe neem.

- De vape is echt heel goed, echt het beste wat ik al gehad heb van een pen toestel.

- Smaak en airflow is super.

- Instelbaar met een paar wattages en ook en airflow is instelbaar dus je hebt redelijk wat opties.

- 1.5ohm coil bij een 1300mAh batterij is ook een goede combinatie en ik verschiet er steeds van hoe lang de batterij meegaat, als dit je enige toestel is dat je gebruikt op een dag kan je zonder probleem een ganse dag dampen zonder je ook maar zorgen te moeten maken over de batterij.

Ik haal zelfs bijna twee dagen zonder te laden.

- Ik damp er 20mg nicsalts in en dat werkt perfect.

- Je kan deze coils perfect chainvapen en echt lange halen nemen, omdat de coil zo hoog zit en voor de rest een hele hoop katoen zal je dus geen dry hits krijgen.

- Wat je vaak hebt bij andere toestellen is dat je wat flooding of spitback hebt na het vullen van je tank, wel bij deze coils heb ik dat nog niet gehad.

Enige wat ik kan opmerken:

- Je kan de coil niet vervangen met liquid in de tank, dus als je weet dat het tijd is om de coil te vervangen moet je niet eerst nog je tank gaan vullen.

Is niet echt een minpunt maar wel iets om rekening mee te houden.

Kortom wat mij betreft is dit het toestel dat ik een beginnende damper zou aanraden, heel simpel in gebruik en de smaak en ervaring is echt TOP!

Hier in lokale shops vliegen ze over de toonbank en terecht, ik wou dat ik een toestel als dit had toen ik begon met dampen.

In China kan je het toestel en een pakje van vijf coils kopen voor 30€ of minder als je goed zoekt.

Goede, duidelijke review! Maar ik ben niet anders gewend ondertussen. Na bijna een week tevreden gebruiker van de aspire nautilus aio die ik van je gekocht heb, is m'n interesse toch gewekt voor kleinere toestellen voor erbij(dus niet ter vervanging, voor mij persoonlijk). Buitenshuis kunnen zulke dingen echt een meerwaarde bieden! De feestdagen komen eraan, dus ik ga denk ik deze bestellen voor de wederhelft. 

Mooie review!

Zat net te overwegen om deze aan te schaffen vanwege de tank. Maar zou deze, nu de airflow op de batterij zit, wel op bv een Istick kunnen, denk je?

Edited by Frankie76

1 hour ago, Frankie76 said:

Mooie review!

Zat net te overwegen om deze aan te schaffen vanwege de tank. Maar zou deze, nu de airflow op de batterij zit, wel op bv een Istick kunnen, denk je?

Nee zonder de regeling van de airflow is het niks, heb de tank juist eens getest op een andere mod en dan is de airflow helemaal omzeep. 

4 hours ago, germanaaizer said:

Goede, duidelijke review! Maar ik ben niet anders gewend ondertussen. Na bijna een week tevreden gebruiker van de aspire nautilus aio die ik van je gekocht heb, is m'n interesse toch gewekt voor kleinere toestellen voor erbij(dus niet ter vervanging, voor mij persoonlijk). Buitenshuis kunnen zulke dingen echt een meerwaarde bieden! De feestdagen komen eraan, dus ik ga denk ik deze bestellen voor de wederhelft. 

Ik moet voor mezelf ook al een nieuwe kit van deze kopen, mijn vriendin heeft deze uit de review in beslag genomen en is niet van plan die terug te geven 🤬

On 16-11-2018 at 23:59, Jim said:

Nee zonder de regeling van de airflow is het niks, heb de tank juist eens getest op een andere mod en dan is de airflow helemaal omzeep. 

Ik moet voor mezelf ook al een nieuwe kit van deze kopen, mijn vriendin heeft deze uit de review in beslag genomen en is niet van plan die terug te geven 🤬

Dank voor je antwoord. Heb de T20s gekocht. Fijn ding!