Jump to content
Ruud68

Grotere tank bestellen

Recommended Posts

Is het onder de huidige regels nog mogelijk om vanuit buiten Europa een grotere tank dan 2 ml te laten bezorgen, of mag dit ook niet meer ?

Gewoon bij alie of andere Chinese webshops bestellen, onder de 22 euro blijven, zo heb ik een Billow V3 5ml tank gekocht, let wel op de diameter van de tank dat deze passend is op je mod.

De particulier als consument is in Nederland niet gehouden aan de bepalingen t.a.v. verkoop. De verkopende partij is daaraan gehouden, en er is geen beperking gesteld t.a.v. particuliere import.

Wel is het vanzelfsprekend zo dat de verkopende partij (of dat nu Ali/Gearbest/Fasttech etc is of een partij binnen de EU/NL zoals LePetitVapoteur) gehouden aan de bepalingen in onze AMvB/tabakswet, die gelden t.a.v. grensoverschrijdende handel. Dus, in principe is de douane in staat om een zending die een overtreding daarvan is, tegen te houden en desgewenst de verkopende/leverende partij te vervolgen.
Echter, de consument die die aankoop gedaan heeft kan niet zondermeer (als ik me niet vergis zelfs überhaupt niet) vervolgd worden.

Zoiets als het nederlandse softdrugsbeleid; je mag het als coffeeshop wel verkopen, maar je mag het niet inkopen.

15 minutes ago, Marcel said:

Wel is het vanzelfsprekend zo dat de verkopende partij (of dat nu Ali/Gearbest/Fasttech etc is of een partij binnen de EU/NL zoals LePetitVapoteur) gehouden aan de bepalingen in onze AMvB/tabakswet, die gelden t.a.v. grensoverschrijdende handel.

Is dat een internationaal handelsverdrag dan met China? 

Ik weet wel dat deze wet/regel in het Schengenverdrag staat voor binnen de Schengenzone. 

Partijen als Gearbest, Fasttech etc exporteren naar Nederland, en zijn gehouden aan de lokale wetten voor het land waar ze aan leveren. Of het nu gaat om ecigs, telefoons of TVs.

Is geen handelsverdrag voor nodig, en heeft in die zin niks met Schengen te maken.

Het heeft even geduurd, maar ik heb gisteren een paar tankjes besteld bij Ali. Verschillende pakketjes, verschillende leveranciers, elk pakketje onder de € 22,=

Nu hopen dat ze aankomen.

Ik zag trouwens dat bijvoorbeeld originele Joyetech Unimax batterijen voor belachelijk lage prijzen te krijgen zijn op Ali.  Maar in hoeverre is origineel ook echt origineel bij Ali. Iemand ervaringen, waar op te letten ?

Een tijd geleden kocht ik een Nautilus X met een 2ml tankje, en heb er bij een andere leverancier een 4ml glaasje voor gekocht plus een schoorsteenverlengstukje. 

Het ziet er goed uit, past prima en werkt goed.   :duim

13 hours ago, Ruud68 said:

Ik zag trouwens dat bijvoorbeeld originele Joyetech Unimax batterijen voor belachelijk lage prijzen te krijgen zijn op Ali.  Maar in hoeverre is origineel ook echt origineel bij Ali. Iemand ervaringen, waar op te letten ?

Na meermaals opgeladen te hebben, is het einde verhaal, moet je zo'n apparaat in z'n geheel weggooien.

Met dergelijke dingen zijn veel starters begonnen, en toen overgeschakeld op mods die werken met losse oplaadbare batterijen, zodat het apparaat-zelf nog jarenlang mee kan gaan. 

6 minutes ago, Ruud68 said:

ik gebruik liever geen losse oplaadbare batterijen.

Geen oordeel, maar wel benieuwd waarom niet?

Het gemak denk ik.  En onbekend maakt onbemind.

Edited by Sub-Ωhm
FBT edit, onnodige quote verwijderd

@Ruud68 als Ali zegt origineel of authentic dan is dat ook echt zo. Aankomen doen ze ook, maar duurt soms weken. Je kunt je bestelling volgen via tracking.

9 hours ago, Ruud68 said:

Het gemak denk ik.  En onbekend maakt onbemind.

Jemig, wat zul jij weinig meemaken in je leven...

- nooit op vakantie naar landen waar je nog nooit eerder bent geweest   

- nooit voedsel nuttigen dat je nooit eerder hebt gehad 

- nooit een drankje drinken dat je nog nooit eerder hebt geproefd

enz.    :sip

@Fender die track en trace is óók maar tot het China verlaten heeft.

Verder geen opmerkingen over de service van ali.

Laatst word bij mij een ithem gewoonweg terug gestuurd.

Foutje zat bij de verzender zijn etiket bevatte maar de helft van het adres.

Ticket aangemaakt en drie uur later werd mijn geld al terug gestort.

4 hours ago, Marianna said:

Jemig, wat zul jij weinig meemaken in je leven...

- nooit op vakantie naar landen waar je nog nooit eerder bent geweest   

- nooit voedsel nuttigen dat je nooit eerder hebt gehad 

- nooit een drankje drinken dat je nog nooit eerder hebt geproefd

enz.    :sip

Je trekt het weer in het extreme, je hoeft niet op elk vlak grenzen te verleggen. 

Posted (edited)

Na een week de 3,8 ml tankjes al ontvangen, wel met een geel stickertje met de mededeling

"Goods not fulfilling the conditions laid down in Articles 28 and 29 of the Treaty on the functioning of the European Union".

Edited by Ruud68

Dat stickertje wil alleen zeggen dat het product in het pakje niet uit de EU afkomstig is. Tegenwoordig schijnbaar standaard, zat bij mij ook op een aantal pakketjes uit China.

Posted (edited)

Als het dat zou betekenen, zouden ze dat er toch wel op zetten? 😛 

Voor zover ik weet, krijg je dit stickertje als je pakketje binnenkomt in een ander land, dan het land van bestemming en het doorvoerland geeft hiermee aan, dat het geen intern goederenverkeer betreft tussen Schengenlanden, maar van erbuiten. Die sticker gaat erop om duidelijk te maken, dat er misschien nog btw over geheven moet worden, maar het doorvoerland mag dat niet doen. Dat moet het land van bestemming doen.

Edited by Madman

I stand corrected 😉, had mijn info uit een antwoord van deze vraag op fasttech gelezen en niet gehindert door enige kennis dat hier weer als antwoord neergezet. Net maar even google geraadpleegd en je hebt gelijk @Madman, geen aanslag gehad trouwens maar ik zit ook steeds daadwerkelijk onder de limiet.

Mijn pakketjes waren ook beneden de € 22 per stuk. Ik dacht in eerste instantie dat het misschien te maken had met de grootte van de tankjes (meer dan 2 ml), maar niets aan de hand dus.

Steamcrave Titan, gewoon gekocht in een stenen winkel in Belgie. Was wel de laatste en daar bleef het bij 😉. Dus af en toe toch een eureka moment bij de handelaars 👍🏻

Ps zeer goede tank en hoef je niet veel bij te vullen. 

7C08E0D5-AB46-4EFD-929A-D64F4F5DF5F6.jpeg