Jump to content

Bijna 2019, wat te kopen als tevreden damper?


Josje22

Recommended Posts

Het is bijna 2019, en het jeukt een beetje om weer eens iets nieuws te kopen, maar wat?
Er zijn natuurlijk trends/nieuwe spullen als grotere (betere?) tanks, grotere batterijen (21700), maar is er nog echt iets te verbeteren?    

 

Mijn wensen:
- super veel smaak, lekkere gier(DirectLungMethode)
- niet te veel rook (wil overal dampen, dus niet te veel opvallen)
- klein van afmeting, niet te zwaar, makkelijk in de broekzak, niet te opvallend design.
- duurzaam, dus niet te veel plastic.
- niet afhankelijk zijn van fabrieks coils
- niet te duur ivm vervanging voor als ik m weer eens ergens laat liggen.
- losse batterijen.
- wel RTA tankje, geen dripper

 

Begin 2014 kocht ik mijn eerste damper. Een Joyetech eGo-C voor €62. Na verschillende mods en tankjes van FastTech was ik   
ergens halverwege 2016 klaar. De goblin mini v3 (2ml) en met de pico75 was het en is het nog steeds, elke dag tot aan mijn overdenking vandaag.
(Dual SS316L/0.4 Ohm/190 °C TC (35W))
De AllDayVape dampvloeistof die mij beviel (CdD nr8 tabacco/6mg 70PG30VG) had ik na een jaar gevonden. Vanaf 2 jaar geleden ben ik overgestapt op een "MothersMilk" clone recept, die ik in een iets gewijzigde vorm nog steeds gebruik als ADV. Eigenlijk ben ik een zeer tevreden damper. Maar kan het NOG beter?

Ik denk aan een klein(ste)e 21700 mod, liefst iets kleiner dan de Istick 21700 en een kleine 25mm 3ml single tank. (Ik wil er wel op vooruit gaan)

 

Mijn vragen aan jullie zijn:
- waar zie je nog verbetering mogelijk in damp apparatuur? wat is de huidige bottleneck?
- heb je nog een supertip op basis van mijn wensen?

 

Voel je vrij om hierop te reageren. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen/ideeen.

 

met vriendelijke groet,

JosefSKIL

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL181130
6 hours ago, Josje22 said:

Eigenlijk ben ik een zeer tevreden damper. Maar kan het NOG beter?

 

Tevreden zijn is het mooist haalbare in het leven. Zodra je je begint af te vragen of het beter, mooier, groter/kleiner of wat dan ook kan start een veneinige oneindige cirkelgedachte. Dit kan nl. altijd! Tevreden zul je echter nooit meer worden, voor heel even misschien, maar dan gaat het toch weer knagen.

 

Als ik al iets zou willen zeggen, dan is het misschien wel Limelight Mechanics squonker. Je kunt het zelf ontwerpen en je eigen ding maken, echt persoonlijk en van jou. Verder vinkt het een hele berg van je wensen af. De enige echte tip die ik kan geven is dat je dat “niet te duur” van je lijst moet schrappen. Als je deze graal zoekt zal je uiteindelijk de bijbehorende prijs moeten betalen (en dat ook willen) ?

 

Hoe dan ook.....succes bij je zoektocht ??

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook een tevreden damper met mn istick basics voor de makkelijk en mijn pico's met kayfun mini v3 .

Soms kriebelt het bij mij ook , maar ik kom er achter dat niets deze setups verbeterd, dus ik zou zeggen, als iets goed bevalt, stick to it ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ach, een extra setje is ook gewoon leuk voor de heb :grins en een backup is altijd handig. Waar ik mijn extra setjes het meest handig voor vind is dat ik verschillende smaakjes per dag kan dampen zonder mijn tankje te hoeven leeggooien ed. En ja, als er dan een 3e, 4e, 5e setje komt dan is dat altijd een nieuw tankje. Soms een miskleun (kf v5, mtl is toch echt niet mijn ding) en soms een echte hit (recurve rda)

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Josje22 said:

De goblin mini v3 (2ml) en met de pico75 was het en is het nog steeds, elke dag tot aan mijn overdenking vandaag.

Als dit het was en nog steeds is zou ik hier gewoon nog een van kopen.

Het is niet voor niets dat ik ook meerdere pico75's en meerdere serpent mini's heb, gewoon omdat dat voor mij het ideale setje is. Ik heb wel meer dampers (veel meer) maar dat is meer voor de afwisseling maar uiteindelijk kom ik voor dagelijks gebruik toch altijd weer bij mijn ideale setje terug vanwege de super smaak, de kleine vormfactor en de betrouwbaarheid.

 

Edit: Als je tóch een andere mod wilt kan ik je de vaporesso swag wel aanbevelen, net zo klein als de pico75 maar iets lichter en met afgeronde hoeken.

Edited by Marcel loves E6
Link to comment
Share on other sites

Ja ik heb van de basics en de pico met kayfun v3 mini ook meerdere setjes dus. Dat wel ?

Het is voor mij zo'n lange zoektocht geweest om de juiste setup te vinden, als je die dan eindelijk hebt gewoon meer inslaan ? 

Edited by a3
Link to comment
Share on other sites

Met de kennis van nu had ik alleen maar een Pico en tweedehands KF clone hoeven kopen, dat zou me aardig wat geld hebben bespaard. Maar omdat dampen ook een ontdekkingstocht en hobby is heb ik veel meer dan dat gekocht. Ik vind het ook fijn om allerlei dampspul te hebben omdat mijn voorkeuren ook wisselen en veranderen: dan weer een MTL fase, dan weer rDL, dan weer even knallen met een dualcoil mech. Heerlijk.

 

Heb je nu steeds nieuwe spullen nodig? Nee. Zijn er enorme ontwikkelingen die je mist? Ook niet. Waarom dan steeds nieuw spul kopen? Ik heb dit jaar geruime tijd een koop-block gehad, dit forum is dan toch minder interessant, ja sorry alle aardige en interessante mensen hier. Maar ik heb dat gelukkig op een onorthodoxe manier weten op te lossen..

 

Tip van Leo:

Ik ben begonnen met wat 21700 batterijen te kopen, ook al had ik nog helemaal geen mod daarvoor. Maar het was een mega aanbieding. Na een maand of wat begonnen die batterijen toch te kriebelen (figuurlijk), dus een Pico 21700 gekocht, maar wachtte nog op de tank die ik daarbij in gedachten had. Was die dingen eigenlijk een beetje uit het oog verloren toen er een Vindicator mod binnenkwam. Toen bleek dat die batterijen eigenlijk niet in mijn lader pasten, (nieuwe batterijen werden behoorlijk beschadigd) dus nieuwe wraps en een nieuwe lader gekocht. En ja op één Picobeen kun je niet staan dus na tijden speuren toch maar een goedkope reserve 21700-Pico erbij gehaald. Omdat die Vindicator mod niet mooi stond bij mijn koperen Kennedy en een andere rvs had dan mijn rvs Kennedy, ook maar een passende Kennedy bij de mod gekocht. Nieuwe lader ging kapot en terug richting China, nieuwe extra batterijen gekocht bij NKON, vergeten de lader in het mandje te gooien en volgende dag een nieuwe lader. En tussen dit alles door mijmer ik over die Dani Box waarvan ik een tijdje per abuis dacht dat ie maar €130 was ipv de €230 die deze echt kost.

 

Sjesus, als ik dit zo lees heb ik duidelijk hulp nodig.

  • Like 2
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Leo Bak said:

En tussen dit alles door mijmer ik over die Dani Box waarvan ik een tijdje per abuis dacht dat ie maar €130 was ipv de €230 die deze echt kost.

 

Je boft niet met je nieuwe batterijen: er  zijn geruchten dat er een 21700 versie van de Dani Mini komt. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ik hoop de Intake eind deze week, begin volgende week te ontvangen :ja Ik kan je dus nog niks laten weten.

 

Zoveel geld voor een mod, dat kan ik niet begrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zoveel beter zijn dan eentje die 1/5 van de prijs kost en om dan zoveel extra te betalen voor voornamelijk de looks ... Nee, dan koop ik liever een extra setje (of twee)

 

Ps. Heb je deze review van de Intake al gelezen? 

 

Edited by Tamara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tamara said:

Zoveel geld voor een mod, dat kan ik niet begrijpen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zoveel beter zijn dan eentje die 1/5 van de prijs kost en om dan zoveel extra te betalen voor voornamelijk de looks ... Nee, dan koop ik liever een extra setje (of twee)

 

Dit soort mods vormen inderdaad een aparte categorie. Of ze echt beter functioneren dan goedkopere exemplaren? Dat denk ik niet! Een paar jaar geleden was dat misschien wel zo, maar nu echt niet meer.

 

Vroeger noemde je dit soort apparaten ‘high end’. Nu kun je alleen nog spreken over mods die zich in het ‘hogere prijssegment’ bevinden. 

 

Daar is echter helemaal niets mis mee. En als je het geld er voor over hebt (en je er daadwerkelijk het geld voor beschikbaar hebt) is het misschien de moeite waard. 

 

Zelf heb ik een jaar geleden een mod gekocht die nóg duurder is dan de Dani. Voor mij is deze zeker het geld wat ik er voor neer heb geteld waard. 

 

Drie jaar geleden heb ik overigens een tweedehands Dani tubemod gekocht via dit forum, die ik na een jaartje heb doorverkocht. Ik vond het echt een geweldig apparaat: mooi, uitzonderlijk degelijk en uiterst betrouwbaar (maar wel: ontzettend ingewikkeld in het begin).

In mijn ogen een absolute aanrader voor een dampen die op zoek is naar een top apparaat en geen eindeloze hoeveelheid verschillende mods op een kastplank wil zetten (maar ik ben volkomen bereid om te accepteren dat iedereen daar nu eenmaal anders over denkt). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat is waar @Eelco overal is een markt voor en ‘niet begrijpen’ was niet helemaal correct verwoord. Ik had beter kunnen zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat ík me er ooit door zou laten verleiden. Zou ook niet handig zijn, ik wil onder elke tank een mod zodat elke tank/meerdere smaakjes onder handbereik staan. Het is maar goed dat ze niet zo duur hoeven te zijn (5e setje is onderweg)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Josje22 said:

Het is bijna 2019, en het jeukt een beetje om weer eens iets nieuws te kopen, maar wat?
Er zijn natuurlijk trends/nieuwe spullen als grotere (betere?) tanks, grotere batterijen (21700), maar is er nog echt iets te verbeteren?    

 

Mijn wensen:
- super veel smaak, lekkere gier(DirectLungMethode)
- niet te veel rook (wil overal dampen, dus niet te veel opvallen)
- klein van afmeting, niet te zwaar, makkelijk in de broekzak, niet te opvallend design.
- duurzaam, dus niet te veel plastic.
- niet afhankelijk zijn van fabrieks coils
- niet te duur ivm vervanging voor als ik m weer eens ergens laat liggen.
- losse batterijen.
- wel RTA tankje, geen dripper

 

Begin 2014 kocht ik mijn eerste damper. Een Joyetech eGo-C voor €62. Na verschillende mods en tankjes van FastTech was ik   
ergens halverwege 2016 klaar. De goblin mini v3 (2ml) en met de pico75 was het en is het nog steeds, elke dag tot aan mijn overdenking vandaag.
(Dual SS316L/0.4 Ohm/190 °C TC (35W))
De AllDayVape dampvloeistof die mij beviel (CdD nr8 tabacco/6mg 70PG30VG) had ik na een jaar gevonden. Vanaf 2 jaar geleden ben ik overgestapt op een "MothersMilk" clone recept, die ik in een iets gewijzigde vorm nog steeds gebruik als ADV. Eigenlijk ben ik een zeer tevreden damper. Maar kan het NOG beter?

Ik denk aan een klein(ste)e 21700 mod, liefst iets kleiner dan de Istick 21700 en een kleine 25mm 3ml single tank. (Ik wil er wel op vooruit gaan)

 

Mijn vragen aan jullie zijn:
- waar zie je nog verbetering mogelijk in damp apparatuur? wat is de huidige bottleneck?
- heb je nog een supertip op basis van mijn wensen?

 

Voel je vrij om hierop te reageren. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen/ideeen.

 

met vriendelijke groet,

JosefSKIL

Qua RTA zou je eens kunnen kijken naar de Asmodus Zesthia (staat hier ook in de reviewsectie). Kwalitatief hoogwaardig single coil tankje, waar ik zeer tevreden over ben, ik damp niet anders meer.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Josje22 said:

p.s. Heeft iemand die Augvape (Mike Vapes) Intake RTA ooit geprobeert?    

Ik heb hem sinds twee dagen (via Gear Best). Wikkelt makkelijk en trekt niet te zwaar, uitstekende smaak. Ik vind het mondstuk wat kort en heb mijn eigen 15mm 510 driptip er op. Voor 20$ zeker een goede aanwinst. Ik heb trouwens tegelijk een Serpent mini gekregen, dampt ook super!

Link to comment
Share on other sites

hey dampers, bedankt voor jullie reacties.

Eigelijk heb ik niks nieuws nodig, maar die chinese websites lonken toch wel heel heftig.

DUS, ga ik maar weer eens door de knieen, en is mijn keuze gevallen op: (tatadadaaaa......)

Wotofo elevate RTA tank met een istick pico 21700

 

(heb ook al een wotofo serpert mini en een sapor, prima spullen)

 

De youtube reviewers loven de smaak van deze tank, en met die pico 21700 zit je altijd goed. (jammer dat er nog geen resin versies van is, of een geheel zwarte)  

 

Edited by Josje22
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Ik vind 't prettig om in iedere tank een ander smaakje te hebben voor de afwisseling. 

Daarom heb ik op iedere mod een ander tankje.

Wel allemaal MtL, aangezien bij mij de meeste smaakpapillen op de tong zitten.

 

Heb ooit een Wotofo Serpent besteld, en kreeg toen een Wotofo Sapor toegestuurd... Prima! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

hahah die Leo en Marianne. Even uit da ouwe doos maar we hebben wel wat gemeen geloof ik. Ik herinner me nog die fantastische kanger subtank mini, met dat kleinere chinese kloontankje (tip marianne). Daar zit altijd een alternatief smaakje in bij mij... Fijn jullie nog steeds hier op dit forum te zien hoor.

 

groet,

 

josje22 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Die fantaastische dani 21700 gaat er helaas nooit komen, ik zou veel te bang zijn ‘m te verliezen. Afgelopen weekend nog, supersonic jazz festival in paradiso, weer erg van genoten. Maar wat voor setje neem ik nou mee? De kleinste, de goedkoopste of de lekkerste? En dan toch voor de laatste optie gekozen. Zonder gedurende de hele avond na te denken dat ik niet TE dronken moet worden en dan vervolgens de volgende dag weer in china een nieuw setje moet bestellen omdat ik m weer ergens heb laten slingeren, heb ik heerlijk gedampt (wel discreet) tijdens bijzonder fijne live muziek.

En daarom wil ik een super setje voor niet al te veel geld.

 

ps. Dampsetje nog maar 2 keer verloren, ook al meerdere keren na een tijdje teruggegeven door iemand die m gevonden had en mij er eerder die avond mee zag dampen, pfffff

 

josje22

Edited by Josje22
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Josje22 said:

Die fantaastische dani 21700 gaat er helaas nooit komen, ik zou veel te bang zijn ‘m te verliezen. Afgelopen weekend nog, supersonic jazz festival in paradiso, weer erg van genoten. Maar wat voor setje neem ik nou mee? De kleinste, de goedkoopste of de lekkerste? En dan toch voor de laatste optie gekozen. Zonder gedurende de hele avond na te denken dat ik niet TE dronken moet worden en dan vervolgens de volgende dag weer in china een nieuw setje moet bestellen omdat ik m weer ergens heb laten slingeren, heb ik heerlijk gedampt (wel discreet) tijdens bijzonder fijne live muziek.

En daarom wil ik een super setje voor niet al te veel geld.

 

ps. Dampsetje nog maar 2 keer verloren, ook al meerdere keren na een tijdje teruggegeven door iemand die m gevonden had en mij er eerder die avond mee zag dampen, pfffff

 

josje22

 

Ben helaas al te vaak een set verloren, en een Danibox verliezen zou inderdaad zuur zijn. Als ik nu een afgeragd picootje met een kf kloontje kwijtraak is dat nog te overzien. 

 

Is een Kayfun Mini 3 Plus niet iets voor jou (heeft wel een onhandige afc)? Of een Kayfun Prime? Of een Kayfun 5 mini (niet echt MTL, ertegenaan max)? Alledrie een veel betere MTL ervaring dan de Goblin naar mijn smaak (hoewel ik niet weet hoe Mothersmilk erin smaakt). De Plus is trouwens 24mm maar met enig geweld krijg je hem op een Pico, alles staat dan wel scheef. 

 

Wat 'couranter' spul wat ik heb geprobeerd en allemaal dik tegenviel: Merlin MTL, Berserker, Siren 2, Skyline, Pocket, Serpent SMM, Boreas 2, nog een rits...

 

En inderdaad, die STM tijd en @Marianna met haar topfill subtank ? De echte toptank is trouwens nog steeds een uitstekend ding vind ik.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...