Jump to content

Ambition Mods C-roll RDA review


Jim

Recommended Posts

Ambition Mods? eerste keer dat ik iets van deze fabrikant zag was toen Mark Todd de RDA liet zien en deze had wel iets wat me aansprak.

Dus ook maar eens besteld in China aangezien je die kan kopen rond de 20€.

Het is een 22mm single coil met restricted DL airflow en zou dus helemaal mijn ding moeten zijn.

 

Beginnen zoals steeds met een Youtube presentatie filmpje waar ik er ook een build in plaats.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ weet ik erg te appreciëren.

 

Dit is de verpakking:

rfFO5mA.jpg?1

 

Veel spares krijg je niet, enkele o-ringen en build deck schroefjes, een normale 510 pin en een inbussleutel.

LLAppLF.jpg?1

 

Het uiterlijk is wat klassiek maar wat mij betreft niet mis, je kan de RDA nog krijgen in het zwart, rainbow of dit satijn grijs.

qiVVBy7.jpg?1

vaqMKJl.jpg?1

 

Onderaan de gebruikelijke info, de squonkpin zat al geplaatst en zoals je kan zien is de 510 meer dan lang genoeg om op een hybrid te gebruiken.

FNZOJVs.jpg?1

 

De driptip is een ongebruikelijk formaat, geen 510 en geen 810.

Je kan er wel een 510 adapter extra voor kopen, en de nieuwe batches zouden een 510 adapter bij de RDA leveren.

Maar dat kan ik niet bevestigen, mijn RDA met serienummer 537 zal nog één van de eerste batches zijn en ik had geen adapter in de verpakking.

Heb wel de adapter als extra optie besteld.

ngY2HwJ.jpg?1

 

In de topcap is een vergrendeling gefreesd en die zal dus altijd netjes op het deck blijven zitten en niet zomaar ronddraaien.

hmFCBtO.jpg?1

 

De airflow kan je regelen en buiten airflow aan de twee kanten kan je ook kiezen voor een single airflow gat te gebruiken.

vzIxrrF.jpg?1

 

En dan het deck, het is door de airflow setting dat het deck zo anders is.

dGuCCyE.jpg?1

C84OSuZ.jpg?1

E5zprZB.jpg?1

Baxo9bn.jpg?1

 

Op deze foto zie je goed dat de airflow dus erg hoog in de topcap inkomt en dan schuin naar beneden gaat.

Deze RDA oversquonken of drippen kan bijna niet.

4CHOQnk.jpg?1

 

Een coil plaatsen in dit deck is simpel, de manier waarop de posts staan is een beetje zoals vele andere 22mm RDA's.

De schroefjes zijn klein maar degelijk en je draad blijft vrij goed zitten in de posts tijdens het aandraaien.

Ik heb er hier gewoon een 3mm fused clapton inzitten en dat gaat goed.

xgfqKfR.jpg?1

ovkXKou.jpg?1

Fzw2YxP.jpg?1

 

Eens je coil en katoen geplaatst verklein je de kamer binnenin nog een groot deel.

Yf4XVu3.jpg?1

vOOHcD9.jpg?1

 

Ik had gehoopt dat het grijs van de topcap hetzelfde ging zijn als het grijs van mijn Neo60 mod maar er zit toch nog een tint verschil op.

HEkviKv.jpg?1

dBvchip.jpg?1

 

Mijn bevindingen:

- Erg leuke RDA

- Zeer smaakvol

- Goede restricted DL airflow

Heb ook getest met een slechts één airflow gat open maar dat was helemaal niks en dan werd het turbulent en smaak was veel minder.

- O-ringen zijn goed

- Build deck schroefjes zijn klein maar kan er niet over klagen

- Makkelijk te builden

Je moet wel de positie van de coil juist hebben, als je coil iets te hoog zit kan je een licht gefluit waarnemen maar dan moet je de coil een beetje lager plaatsen en dan is dat helemaal weg.

- Bijna onmogelijk te oversquonken of drippen

 

Kortom voor die prijs zeker een aanrader en ik hoop dat Ambition Mods als nieuwe fabrikant zulke nette producten blijft maken.

Ze hebben ook nog een 18mm MTL RDA uitgebracht en die is momenteel nog onderweg uit China en zal ik dus ook nog gaan testen.

 

 

 

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Das toevallig @Jim. Ik zat vandaag te sneupen op verschillende Engelse sites voor een nieuwe rda erbij die net iets restricted is dan mijn Asmodus C4 rda. Het is net alsof ik sinds twee weken iets restricted wil. Nu zag ik op de site dat de kwaliteit en afwerking van deze rda evenaart als een 100+ rda. Mensen vielen heel erg over de afwerking dat ze niet begrijpen hoe ze een rda voor 23 euro zo goed kunnen krijgen. Ik ben heel erg benieuwd naar de airflow. Is deze zo restricted als een hadaly of de nano, of er tussen in? En is het de moeite waard om eens iets anders te proberen dan een recht toe, rechtaan rda

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Tamara said:

Waarschijnlijk bedoeld hij dat je hem toch wel koopt, onafhankelijk van de hoeveelheid vragen die je stelt :ja

Nee ben wel voorzichtig met kopen. En er zijn maar 3 verschillende merken rda's die ik nog gebruik. Rest staat of te koop of op de plank stof te happen. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Jayjay said:

Nee ben wel voorzichtig met kopen. En er zijn maar 3 verschillende merken rda's die ik nog gebruik. Rest staat of te koop of op de plank stof te happen. 

 

Zeker, dat hoor ik je ongeveer maandelijks zeggen, steeds weer over andere setjes :lol:hihi

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jim said:

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view?️/like?/comment?️ weet ik erg te appreciëren.

Is er geen manier trouwens, om n filmpje te lijken, zonder dat je eerst naar de yt pagina moet? Geen sneltoets ofzo, zodat je t filmpje gewoon hier kunt bekijken? 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk het niet, heb het toch nog nergens anders gezien.

Zou wel leuk zijn natuurlijk, maar ik denk dat YT die "traffic" naar hun site of via een app liever heeft.

Het is nog niet zo heel lang dat een view via een link ook daadwerkelijk telt als view bij je video.

 

Er is nog een ander platform (vape-tube) dat ik dringend nog eens moet verkennen, is een beetje hetzelfde als Youtube maar dan enkel over vapen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prima RDA, matched mooi met m'n Therion, SS fused clapton er in en lekker dampen op replay ?

Ik heb die van mij al een tijdje (SN 0004, destijds van Todd gekregen, was toen nog niet te koop), en hij houdt zich goed staande tussen mijn andere en in een aantal gevallen veel duurdere RDA's. Fijne restrictie, voor mij de juiste restrictie voor een fused clapton, iets teveel airflow voor mijn gebruikelijke bescheiden round wire builds, maar daar heb ik andere atties voor. Ik denk dat deze voorlopig wel in gebruik blijft ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

goede review weer, Jim

 

Is deze qua smaak ook te vergelijken met de Flave ??

ondanks dat de Flave een grotere airflow heeft, lijkt me de doming van de kap ongeveer gelijk aan de Flave of vergis ik me.

 

de grote driptip van de flave vind ik wel handig met alleen drippen overigens...

Edited by Camikease
Link to comment
Share on other sites

@Camikease: Ik damp deze C-roll liever dan de Flave 24 omdat de airflow van deze rustiger is.

Flave kan ik wel een grotere coil in kwijt.

Daarom dat ze bij Alliancetech altijd kiezen voor de bredere driptips zodat je niet telkens de topcap moet afnemen om te drippen.

Dat ze kiezen voor een bredere driptip is geen probleem voor mij, maar dat ze dan wel tenminste kiezen voor een 510 of 810 formaat in plaats van met adapters te werken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...