Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Joe

Genitaliën van man bijna eraf geblazen toen e-sigaret in zijn zak ontplofte

Recommended Posts

Link die ik met toeval gisteren tegen kwam
Batterijen staan erbij waarvan 1  met een hoge mah , de andere helemaal vervormd.
maar geen mod te zien of over te lezen.
http://www.ladbible.com/news/uk-weird-man-almost-had-his-balls-blown-off-when-e-cig-exploded-20181112
Ik kon de batterij zelf niet vinden.
Maar iemand anders had het erover dat de batterij max 8Amps aankan.
Geen idee wat die voor build had.
Maar iets zegt me dat die zelf gewoon totaal niet oplette en zomaar wat deed.

Grappig dit eigenlijk.
Ik ben toen ik begon met dampen me helemaal gaan inlezen uit angst dat er iets gebeurt en vraag me rot aan info om zeker te zijn dat er niets gebeurt.
Dat ik me zelfs helemaal ben gaan informeren tot en met aan mechs.
En zo'n gast koopt maar effe wat en komt met zijn domme klote in het nieuws
:D

Edited by hyena

Als je de foto van zijn broek ziet dan denk je toch van wat een rare plek om een damper te dragen.. De broekzakken zijn nog ongeschonden.

Misschien ook niet gelockt geweest. Ik geloof nooit dat een batterij vanzelf gaat smeulen.

10 minutes ago, hyena said:

Maar iets zegt me dat die zelf gewoon totaal niet oplette en zomaar wat deed.

Iets zegt mij dat die dingen gewoon niet in een broekzak horen. 

Gebruikte batterij is een Samsung 35E, door Mooch getest, 3500 mAh 8A, prima batterij voor een tootlepuffer op laag wattage.

wp-ss-20181113-0001-2.png

We weten niet wat voor mod hij gebruikte maar ik kijk er niet van op als hij gewoon niet wist waar hij mee bezig was.

@Joe, ik heb je titel aangepast, was nogal schreeuwerig volledig in caps lock.

Maakt helemaal niet uit wat voor mod hij gebruikte ; die batterijen zou ik in geen enkele mod durven gebruiken. 

GEBRUIK JIJ EEN E-SIGARET? WAT ZIJN JE ERVARINGEN? LAAT VAN JE HOREN IN DE REACTIES EN DEEL DIT BERICHT MET IEDEREEN DIE JE KENT!

En dat staat er dan schreeuwerig onder het bericht 🙂 

Ik zie hier een markt. Transgender transformatie, slechts €5000. Geen moeilijke vragen en eindeloze psychologische onderzoeken of ander moeilijk gedoe. En vervolgens stuur je ze een zak op met 2 batterijen en kleingeld. Instructiemanual erbij: doe in elke broekzak een batterij, vul je broekzakken bij met de helft van de muntjes uit de transgender kit en begin met dansen. Na  5-10minuten wordt het warm en zie je vlammen uit je broekzakken komen. Dan is je transgender transformatie voltooid 😁

Disclaimer: afhankelijk van het uitgevoerde dansje is je transformatie estetisch niet verantwoord of nog veel minder.

• Like 2
  • Haha 4
  • Confused 1

5 minutes ago, Inisiarev said:

slechts €5000

€5000,- , afzetter 😒, met 2 batterijen a €3,95 p/st en een paar oude sleutels ben je voor nog geen €8,- het mannetje... Ehh, vrouwtje 😉 

Batterijen ontploffen eigenlijk alleen maar bij een keiharde kortstuiting, oftewel een directe ontlading, dan worden ze snel heet, heel erg snel en daar is je ontploffing. En dan nog moet je mazzel hebben dat ze echt ploffen, vaak blijft het bij ontgassen of 'venten'.

Ik geef toe, niet lang geleden zelf ook een akkefietje gehad, mod niet gelockt en zo in de broekzak, zat iemand bij me op schoot en dat drukte de vuurknop in, atty werd heet, batterij gaf geen fuck, ik schrok en het was klaar.
Zelfs in dat geval zou de batterij niet ontploffen, venten zou wel kunnen, ook niet fijn, maar dan blijft de schade nog beperkt.

Ziehier zomaar een voorbeeld van wat er gebeurt als je een 'gevaarlijk' lage 0.08 ohm build een minuut lang laat vuren

Die wil je niet in je broekzak hebben en je moet ook zeker wel langs het brandwondencentrum
Maar de kans dat dát gebeurt daar moet je echt wel je best voor doen.

Ik wil zeker niemand aanraden mechs te gebruiken of te gaan klooien met batterijen want ongelukken zitten zeker in een klein hoekje maar we stappen ook iedere dag weer in de auto, op de fiets, of we lopen ergens naartoe en statistisch gezien gok ik dat wandelen door de stad nog steeds gevaarlijker is dan dampen .

Dit soort sensatienieuws en zeker de toon die het heeft: :

"I guess I was being healthy, well guess again"

Nee je was niet being healthy je was being an idiot, je zat te slapen terwijl je shit in je broekzak deed die er niet in hoorde, en nu, omdat je een beetje voor sukkel versleten wordt doe je alsof het aan de spullen ligt mafkees, spullen doen niks, totdat je er aan gaat zitten, een pistool heeft nog nooit uit zichzelf iemand neergeschoten, daar zat altijd een hand aan vast met een vinger bij de trekker.

Ok nu begin ik dom te lullen maar dit soort berichten zijn natuurlijk bedoeld om dampen te demotiveren, het staat nog in de kinderschoenen en dan is het trappen wat makkelijker, elke wond wordt nog een beetje meer zout in gewreven en dat is zo kut en daar wordt ik zo moedeloos van, de meeste mensen blijven graag hangen is de status quo want dat is lekker bekend en veilig, alles wat nieuw is is eng en dan 'zie je wel'
pfffff kutmensen. Jullie niet hoor maar andere mensen.

1 minute ago, Sub-Ωhm said:

het mannetje... Ehh, vrouwtje 😉 

Een hetje

1 hour ago, hyena said:

Batterijen staan erbij waarvan 1  met een hoge mah , de andere helemaal vervormd.
maar geen mod te zien of over te lezen.
http://www.ladbible.com/news/uk-weird-man-almost-had-his-balls-blown-off-when-e-cig-exploded-20181112
Ik kon de batterij zelf niet vinden.
Maar iemand anders had het erover dat de batterij max 8Amps aankan.

1 hour ago, Sub-Ωhm said:

Gebruikte batterij is een Samsung 35E, door Mooch getest, 3500 mAh 8A, prima batterij voor een tootlepuffer op laag wattage.

Ik mag een boon wezen, maar dat is geen Samsung volgens mij. Dat is een LG, en wel de LG INR18650-F1L 3350mAh en die kan maart 4.8A aan. 

Natuurlijk weet ik het niet 100% zeker, maar gezien de verdikte randen in de wrap aan de boven en onderzijde en de constructie van de plus-pool, lijkt het mij geen Samsung, maar een LG.

En het blijkt dat de man de batterij los in zijn broek had met wat losse munten. Ze slepen die e-sigaret er dus echt aan de haren bij. Had net zo goed een reserve-batterij voor een powerbankje kunnen zijn,

Hoe dan ook. Batterij in broekzak met sleutels of los geld....Eigen schuld, dikke brandwond op je genitale bult!

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1

5 minutes ago, Sub-Ωhm said:

€5000,- , afzetter 😒, met 2 batterijen a €3,95 p/st en een paar oude sleutels ben je voor nog geen €8,- het mannetje... Ehh, vrouwtje 😉 

Dat heet toch gewoon business model 😉

En dan had ik niet eens de luxe versie beschreven. Roze batterijen, gepoetste muntjes en een biologisch katoenen zak met gouden opdruk. Slecht €8500 😁

6 minutes ago, Chasepoes said:

Ik mag een boon wezen, maar dat is geen Samsung volgens mij. Dat is een LG, en wel de LG INR18650-F1L 3350mAh en die kan maart 4.8A aan. 

Natuurlijk weet ik het niet 100% zeker, maar gezien de verdikte randen inde wrap aan de boven en onderzijde en de constructie van de plus-pool, lijkt het mij geen Samsung.

En het blijkt dat de man de batterij los in zijn broek had met een bos sleutels. Ze slepen die e-sigaret er dus echt aan de haren bij. Had net zo goed een reserve-batterij voor een powerbankje kunnen zijn,

Hoe dan ook. Batterij in broekzak met sleutels....Eigen schuld, dikke brandwond op je genitale bult!

Er word inderdaad geen woord gerept over dat ze in zijn mod zaten of hoe de mod er aan toe is.
had die reactie over dat ze los in zijn broekzak deed ook gelezen.
Maar ja, in hoeverre kent die persoon hem?
Of die reporter heeft wat feitjes verdraait en laat de lezer zoals je zelf aangaf denken dat de mod de schuldige is.
Ik ken deze batterij verder ook niet.
Maar beide batterijen zitten niet ver van elkaars prijsklasse af.
Hij zal wel cheap gedacht hebben.
En daarmee een slechte naam aan de dampscene geven.

11 minutes ago, Chasepoes said:

Ik mag een boon wezen, maar dat is geen Samsung volgens mij. Dat is een LG, en wel de LG INR18650-F1L 3350mAh en die kan maart 4.8A

Zou nog erger zijn, maar ik vind hem toch vies veel op een 35E lijken 🤔

wp-ss-20181113-0001-3.png

wp-ss-20181113-0002-2.png

lg_18650f1l_nkon.jpg

Kijk naar de verdikking bij de topcap. Samsung heeft daar een veel dikkere ribbel. Bijna een 3de ring, die de LG mist en voor zover ik kan zien ook de batterij waarmee het fout is gegaan. Zo ook de ietwat 'donkere' rand aan de onderzijde. Daar zit bij de Samsung een lijntje, bij de LG niet. Maar goed, het blijft gissen natuurlijk.

Edited by Chasepoes

108dd8945be9bd13f118f38d00b9407c.jpg

8 hours ago, Cyber_Huub said:

Wat een bullshit site met sensatieverhalen.

Inderdaad, kijk eens naar de foto van de broek . Zakken zitten te ver van het brandgat.

Edited by dekale16

8 hours ago, Oomkobus said:

Ok nu begin ik dom te lullen maar dit soort berichten zijn natuurlijk bedoeld om dampen te demotiveren, het staat nog in de kinderschoenen en dan is het trappen wat makkelijker, elke wond wordt nog een beetje meer zout in gewreven

Nee, ik geloof niet dat "dampen in diskrediet brengen" de drijvende factor is achter dit soort nieuwsberichten. Misschien bij een enkele "doorlinker", maar niet in eerste instantie. De drijvende factor is de sensatie, de enge plaatjes, de heftige foto's, dat is nu eenmaal het soort nieuws dat mensen graag lezen (en schrijven). Al geeft bijna niemand het toe. Net zoals vrijwel niemand toegeeft graag te willen kijken bij een ongeluk, maar wel de kijkfile altijd groter is dan die achter het gestrande voertuig. Het is pas nieuws als het lekker vet goor of spannend is. Bloed, dood, wonden, heerlijk. Dat zit nu eenmaal in de mens. 

De zelfde dingen gebeuren ook wel met mobieltjes, en worden in de media ook altijd breed uitgemeten. Maar omdat inmiddels vrijwel iedereen verslaafd is aan zijn mobieltje, zeggen we "gevalletje pech gehad" en trekken onze schouders op en blijven lekker whatsappen. Net zoals wij "doorgewinterde dampers" bij verhalen over "ontploffende batterijen" weten dat het vaak - zoniet vrijwel altijd -  gebruikersfouten zijn en er nu eenmaal zekere , maar best wel minimale, risico's aan het gebruik van apparatuur met batterijen zitten. Vooral als je ze los in je zak stopt. Uiteindelijk zal het aantal dampers zo groot zijn, dat mensen ook bij dit soort berichten hun schouders optrekken en we er een beetje murw voor worden. 

(Daar schiet de voorlichting vooral bij webwinkels overigens nog wel eens wat te kort. Ik besteed altijd een stukje van mijn tijd aan uitleg over de batterijen, en geef ze nooit onverpakt mee. De schrik slaat je om het hart als je ziet met wat voor accu's in hun mod -of broekzak ! - mensen soms komen aanzetten.....vooral als ze de boel in China hebben besteld. Zaklampbatterijen, maar ook vaak zwaar beschadigde verpakkingen). 

11 hours ago, Chasepoes said:

Maar goed, het blijft gissen natuurlijk.

Jup, maar het punt is gemaakt, kies de juiste batterij voor jouw setup en batterijen altijd netjes in een doosje.