Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Sign in to follow this  
Richard1972

MTL en DL vraagje

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds 5 dagen een Eleaf Istick Trim. Ik gebruik ik geloof een 1.2coil. Nu merk ik dat ik MTL en DL techniek door elkaar gebruik. Ik gebruik Vaprance White label liquid met dessert smaak. Is het slecht voor de coil dat ik beide technieken door elkaar gebruik? De liquid heeft een PG70 VG30.

Groet Richard

Nee dat maakt niks uit. Heeft ook geen invloed op de levensduur van je coil. Je zal waarschijnlijk merken dat de DL techniek wat koeler aanvoelt dan de MTL techniek. Dit komt omdat je dan meer lucht langs de coil trekt en deze dus meer koelt. Lekker blijven experimenteren zou ik zeggen en wellicht in de toekomst een set-up aanschaffen die meer past bij jou steil van dampen.

Het is niet direct slecht voor de coil @Richard1972. Maar DL vergt doorgaans natuurlijk meer lucht en meer liquid dan MTL omdat je longen nu eenmaal meer inhoud hebben dan je mond. Daarom zijn de lucht- en vloeistofgaten in DL coils en/of tanks groter dan die in MTL versies. Het zou kunnen zijn dat je met DL dampen op een MTL tank meer liquid verbruikt dan er naar de coil kan worden aangevoerd. En dan damp je op een gegeven moment de katoenen wick in de coil droog, ook al zit er nog vloeistof in de tank. Dampen met een droge wick noemen we een dry hit. En je wordt er niet blij van. Zoveel mogelijk vermijden dus. 

Jouw liquid is redelijk vloeibaar met die 70%PG (VG is veel minder vloeibaar dan PG) dus misschien is het allemaal prima te doen hoor op die Trim van jou. Ik ken het apparaat verder niet.