Popular Post Jim 14173 Posted November 8, 2018 Popular Post Share Posted November 8, 2018 (edited) Wotofo heeft een nieuwe RTA in de Serpent lijn uit, deze is de Serpent Elevate RTA. Dit is ook een samenwerking tussen Wotofo en de bekende Youtube reviewer Suck My Mod, die ken je nog wel van de SMM RTA en Nudge RDA's en nog enkele producten. Zijn stijl van dampen komt overéén met mijn stijl, meer restricted DL dampen en daarom heb ik ook genoten van zijn voorgaande producten. Deze keer is hij een stapje verder gegaan in het ontwerp en dat merk je onmiddelijk, postless build deck en top airflow. Alles binnenin zo compact mogelijk gehouden om de beste airflow en smaak te bekomen. Beginnen doe ik zoals steeds met een Youtube filmpje en hier zie je alles in detail met tekst en uitleg, ik stop er ook een build in en meet alle onderdelen na. Heb mijn tijd genomen voor deze video om alles netjes te laten zien, geen jumpcuts enz en hetgeen waar andere reviewers over lullen in facetime laat ik je gewoon zien in plaats van er over te praten. Je doet me plezier om het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren. De verpakking van deze RTA. En zoals steeds krijg je van Wotofo een heleboel spares, zoveel zelfs dat ik het in twee foto's moest splitsen. Altijd leuk dat je veel spares krijgt en hiermee de prijs toch niet hoger is dan bij andere merken. - Platte kop schroevendraaier en inbussleutel - Blauwe acrylic driptip - 510 driptip adapter - Handleiding - PMMA bubble tank in frosted grijs kleur - Twee stukjes "schoenveter" katoen - Twee framed staple Ni80 coils - Coil trim tool - Reserve o-ringen - Reserve build deck schroefjes, de spares zijn platte kop schroefjes en die in de tank zitten zijn inbus Dan de looks van de RTA, en ik ben blij dat ze eens voor andere kleuren zijn gegaan dan het traditioneel blinkende SS of zwart enz. Alle beschikbare kleuren zijn in matte finish. Vooraan heb je het Serpent logo staan op de barrel en achteraan het SMM logo, alle logo's hebben dezelfde kleur als de rest van de tank en het contrast is dus gelukkig beperkt gehouden. Enige wat een beetje opvallend is dat is het snakeskin patroon op de airflow control ring, maar ook dit valt in het echt minder fel op dan de foto laat uitschijnen. Onderaan enkel het serpent logo en dat lijkt of het al jaren gebruikt is en heeft een vervaagde look. De 510 pin steekt ruim voldoende uit en is dan ook helemaal hybrid safe. Je krijgt een erg mooie en aangename frosted grijze driptip en zoals je kan zien is de bore/opening van die driptip een stukje smaller dan de normale blauwe 810 driptip ernaast. Dat is een goede zaak wat mij betreft want als je kijkt naar de opening van de schacht die is ook maar smal en maar een tikje groter dan een 510 formaat. In mijn filmpje meet ik al die openingen na met de schuifmaat moest iemand de maten graag weten. Als je graag je 510 driptips gebruikt dat kan want je kan de 510 adapter gebruiken en die adapter zit flush met de topcap. Topfill is netjes en verzorgd afgewerkt, alle schroefdraad loop vlot en geen enkel probleem. Top airflow dus en leuk voor mensen die niet zo zeker zijn van hun wickkunsten . Mij speelt het geen rol of het nu top of bottom airflow is, het enige voordeel dat ik graag heb aan top airflow is dat het geen condensatie achterlaat op mijn mods. In plaats van een normaal bubble glas hebben ze gebruik gemaakt van een PMMA bubble tank en die heeft net dezelfde kleur als de driptip en tank zelf. Dat is eens iets anders en ikzelf ben grote fan omdat ik dat erg mooi vindt. Ben te weten gekomen via Wotofo dat als je nog oude glazen tanks hebt van de oude SMM RTA dat je die ook zonder probleem kan gebruiken op deze nieuwe want ze zijn dezelfde maat. En dan het build deck, zoals ik zei is het een postless deck en dat lijkt een beetje op de Recurve RDA op gebied van opstelling. Het maakt niet uit hoe je de coils draait, er zijn vier gaten voorzien dus geen enkel probleem. Met de bijgeleverd coil trim tool kan je de beentjes van je coil op de perfect lengte knippen voor dit deck. De inbus deck schroefjes zijn gelukkig eens niet van het kleinste formaat zoals je wel vaker ziet, voor wie het wil weten is het een 1.5 inbussleutel die je nodig hebt. De airflow dan in het deck, zal proberen het zo goed mogelijk te omschrijven maar in mijn filmpje laat ik het wel heel duidelijk zien. De top airflow komt dus via de zijkant naar beneden en de airflow gaat onder de coil en ook een klein gaatje aan de zijkant van de coil. Misschien is het door de pijltjes op de foto iets duidelijker. Het grootste deel van de airflow komt dus recht onder coil uit en een heel klein beetje aan de zijkant. Coiltje plaatsen is echt simpel en als je de coil trim tool gebruikt hoef je je geen zorgen te maken over de hoogte en positie van de coil. Het bijgeleverde katoen gaat vlotjes door elke 3mm coil en het Wotofo katoen is ook van erg goede kwaliteit. Verder is het gewoon wicken zoals een andere RTA, katoen wat uitkammen en in de gaten stoppen en zeker niet in de gaten proppen. Voor de fun nog enkele pics van de tanks op enkele mods. Mijn bevindingen: - Wat mij betreft een topper, dit is mijn smaak van dampen. - Ik kan er een nette coil in kwijt en geeft me een mooie restricted DL vape. - Afwerking is heel goed. - Genoeg liquid inhoud. - Ook al is het een postless deck is het simpel te builden. - Smaak is heel erg goed. - Veel spares en opties. - Airflow is heel erg "smooth" en niks van turbulentie. - De compacte kamer is de uitblinker wat mij betreft, door alles zo klein mogelijk te houden gaat er niks airflow verloren en dit merk je in de smaak. Niet enkel in de smaak maar door de compacte kamer is de vape ook warmer op lager wattage, waar ik anders een 0.3ohm op ongeveer 50-55w damp met een andere single coil RTA heb ik nu genoeg aan 40-45w om hetzelfde resultaat te bekomen. Owja ook wel belangrijk voor mensen die deze tank in de EU willen kopen, het normaal glas zal bij de TPD versie een PMMA tank zijn met dikkere wand om de inhous naar 2ml te brengen. Geen normaal glas dus... Kan Wotofo niks aan veranderen, ze moeten het op die manier doen om het te kunnen verkopen in de EU. Als je het normaal glas wil gebruiken zou ik aanraden om de RTA buiten de EU te kopen, of als je wil kan je ook gewoon een reserve glas kopen voor de oude SMM RTA want dat glas zou passen volgens Wotofo. Van zodra deze op de markt is koop ik er nog een tweede van. De Taifun GT4 en Augvape Intake waren mijn favoriete single coil RTA's maar tot nu toe mag deze in dat rijtje komen te staan. Niet te vergelijken met de oude SMM RTA, deze nieuwe is vele malen beter op gebied van airflow en ook de smaak is beter. Heb deze RTA nu al een dikke week in gebruik en heb gewacht met een review te maken tot Suck My Mod zijn Youtube presentatie filmpje gemaakt had. Edited November 8, 2018 by Jim 23 3 Link to post Share on other sites
sflmaniac 383 Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 En zoals gewonelijk weer een top revieuw en ook gelijk je yt filmpje geliked 1 Link to post Share on other sites
TheRich 8159 Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Klinkt erg interessant! Deze gaat op m'n lijstje. Bedankt voor de review, @Jim! 1 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted November 8, 2018 Author Share Posted November 8, 2018 Owja ook wel belangrijk voor mensen die deze tank in de EU willen kopen, het normaal glas zal bij de TPD versie een PMMA tank zijn met dikkere wand om de inhous naar 2ml te brengen. Geen normaal glas dus... Kan Wotofo niks aan veranderen, ze moeten het op die manier doen om het te kunnen verkopen in de EU. Als je het normaal glas wil gebruiken zou ik aanraden om de RTA buiten de EU te kopen, of als je wil kan je ook gewoon een reserve glas kopen voor de oude SMM RTA want dat glas zou passen volgens Wotofo. 2 Link to post Share on other sites
qwebbel 364 Posted November 11, 2018 Share Posted November 11, 2018 Omdat ik alleen maar top airflow atomizers gebruik was ik zeer benieuwd naar deze RTA, al eerdere reviews gezien op YT en tot nu toe is men er lovend over. Ik heb dan ook niets maar ook niets op te merken over je review Jim... helemaal super. Bedankt voor je bijdrage! 1 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted November 11, 2018 Author Share Posted November 11, 2018 Dan mag deze zeker niet ontbreken als je graag top airflow hebt, erg smaakvol tankje. Link to post Share on other sites
Tamara 5657 Posted November 11, 2018 Share Posted November 11, 2018 Ik heb de Intake al onderweg maar als die niet aan de verwachtingen voldoet dan komt deze er zeker. Link to post Share on other sites
Bekir 35 Posted November 13, 2018 Share Posted November 13, 2018 Welke vind je qua smaak beter, de Intake of de Serpent Elevate? Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted November 13, 2018 Author Share Posted November 13, 2018 8 minutes ago, Bekir said: Welke vind je qua smaak beter, de Intake of de Serpent Elevate? Zit wat mij betreft niet veel verschil tussen in smaak, maar als ik echt moet kiezen de Serpent. Dat wil niet zeggen dat de Intake veel minder is want die gebruik ik ook nog steeds heel graag. 1 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted November 19, 2018 Author Share Posted November 19, 2018 UPDATE: Mailtje gekregen van Wotofo dat er een paar dingen wijzigen aan de retail versie van deze Serpent! - Er zal een coily achtige tool in de verpakking komen om de beentjes van de coil op maat te knippen. - Het plastic bubble tankje zal worden vervangen door een glazen bubble tank, of dat glazen tankje ook in de kleur van de RTA zal komen zoals het plastic weet ik nog niet. Als ik de retail versie heb zal ik het topic updaten met de verschillen. Link to post Share on other sites
Tamara 5657 Posted November 19, 2018 Share Posted November 19, 2018 Ik heb de mijne net besteld bij FT en deze wordt hopelijk over een week verstuurd. Ik hoop dat het bubble glaasjes frosted blijft, dat vind ik wel mooi. Link to post Share on other sites
Tamara 5657 Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 Ik heb de mijne ondertussen al even binnen en vandaag in gebruik genomen. Prima RTA! Wel jammer dat het bubbelglaasje doorzichtig is en de coiling tool ontbreekt in de retail versie. Link to post Share on other sites
wahanassatta 5407 Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 2 hours ago, Tamara said: Wel jammer dat het bubbelglaasje doorzichtig is en de coiling tool ontbreekt in de retail versie. Ben benieuwd wat ik binnen ga krijgen dan. Ook van FT. Want op deze foto staat dat bubbelglas wel als gewoon glas inderdaad, maar er zit toch ook echt een coil-lead-meet-knip-tooltje bij. Link to post Share on other sites
Tamara 5657 Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 Ja, ik heb de foto’s net nog bekeken op FT maar helaas. Maar even een losse gekocht. Ben wel benieuwd of hij er bij jou dan wél bij zit. Link to post Share on other sites
Dr.Smoke 4953 Posted December 22, 2018 Share Posted December 22, 2018 8 minutes ago, Tamara said: Ja, ik heb de foto’s net nog bekeken op FT maar helaas. Maar even een losse gekocht. Ben wel benieuwd of hij er bij jou dan wél bij zit. Bij mijn Serpent Elevate zit ie wel, zelfs met een pijl stickertje op nr.6 voor de juiste lengte van de coil beentjes 1 1 1 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted December 22, 2018 Author Share Posted December 22, 2018 Zijn drie versies van geweest. Eerste zoals ik in de review, tweede is hetzelfde maar dan plastic bubble tank vervangen door glas. En de laatste versie is die met coil trim tool. Welke je krijgt zal afhankelijk zijn van de stock die ze in de China shop hebben waar je het koopt. In de EU moet je deze serpent al helemaal niet kopen want dan krijg je zelfs geen bubble tank. 2 1 Link to post Share on other sites
Mr. Z 444 Posted December 24, 2018 Share Posted December 24, 2018 Vandaag een grijze binnen gekregen van Ali, zit het zwarte meet ding bij met een stickertje bij de juiste maat. Ben er blij mee, smaakt beter dan de Serpent SMM en lijkt wat zuiniger😎 Denk dat ik er nog een zwarte bij bestel😉 3 Link to post Share on other sites
ChickenDinner 107 Posted December 25, 2018 Share Posted December 25, 2018 On 11/8/2018 at 2:26 PM, Jim said: Heb mijn tijd genomen voor deze video om alles netjes te laten zien, geen jumpcuts enz en hetgeen waar andere reviewers over lullen in facetime laat ik je gewoon zien in plaats van er over te praten. Ik wil je zeker niet vertellen hoe jij je video's moet maken, maar ik vind "Facetime" prettig. Heb daarmee het idee dat het anonieme Internet wat persoonlijker wordt. Maakt het ook wat "echter" voor mij, geeft credibility. Anyway, you do you. 😄 Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted December 28, 2018 Author Share Posted December 28, 2018 Heb vandaag eindelijk de lang geleden beloofde retail versie ontvangen. De verandering ten opzichte van mijn pre-release versie is dus dat je een glazen bubble tank krijgt, en Wotofo stop nu ook bij elke nieuwe atomizer zo een Coily tool in de verpakking. Links mijn review versie en rechts de retail versie met het glas en de coil trimming tool. 5 Link to post Share on other sites
teddy 1963 Posted December 31, 2018 Share Posted December 31, 2018 Roze 810 driptip? Link to post Share on other sites
Jim 14173 Posted December 31, 2018 Author Share Posted December 31, 2018 Nee rood met zwarte tinten. Dat is blijkbaar een standaard geworden dat zwarte atomizers komen met rode driptip en stainless met een blauwe driptip enz, geen idee waarom maar bijna elk merk neemt dezelfde kleuren. Link to post Share on other sites
Pazmaster 2418 Posted December 31, 2018 Share Posted December 31, 2018 Heb er ook 1 besteld. De reviews, inclusief deze, zijn lovend en de serpent mini bevalt zo goed dat ik deze ook wel wil proberen. Er zit trouwens ook wat shoe lace cotton bij deze tank, ga ik dat toch nog eens proberen. 1 Link to post Share on other sites
Jopie 162 Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Ik ben dik tevreden, een goede smaak, makkelijk op te bouwen en niet lekken. Maar ik heb een klein probleem, als de tank leeg is en opnieuw vul en dan begin te dampen geeft ie bij mij de eerste paar hijsen spitback. Waaraan zou dat kunnen liggen. Link to post Share on other sites
Pazmaster 2418 Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 (edited) Ik heb 'm nu ook sinds een paar dagen en vind het een fijne tank. Er kunnen geen grote builds in omdat de kamer vrij compact is. Ik had er een flinke fused Clapton in gedaan en dat leek wel te passen, echter kreeg ik hele vreemde waardes te zien (0.08 ohm), waarschijnlijk raakte de coil de binnenkant van de tank en was het een short circuit. Andere coil (die erbij zat) erin gedaan en nou dampt ie als een tierelier. Ben wel blij met deze tank. Edited January 15, 2019 by Pazmaster Link to post Share on other sites
Elly 1381 Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Ik heb de Elevate net voor het eerst geprobeerd en heb je YT filmpje wat gevolgd (ook gelilked en geabonneerd natuurlijk) en...wat een geweldige smaak! 😁 Ik heb nu de SS versie, maar ga met Chinees nieuwjaar nog een zwarte bestellen! 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts