Jump to content

net begonnen maar veel aan het hoesten...


Guest Dirkhvh

Recommended Posts

Guest Dirkhvh

beste leden van het dampforum.

ik wil graag stoppen met roken dus ik dacht ik ga maar een e-sigaret bestellen,

Ik heb vandaag mijn eerste e sigaret binnen gekregen, de smok x priv.

ik dacht het zal wel niet zo lastig zijn zo´n ding dus ik zette hem aan gooide er wat e-liquid in en begon eraan te zuigen....

ik begon gelijk volop te hoesten ben toen een beetje met de instelling gaan spelen, de watt wat lager gezet wat meer luchttoevoer maar het hielp allemaal niet echt.

ben toen maar op YouTube gaan kijken en zag bij een filmpje "best settings dat de ohms bij diegene veel lager stonden 150, bij mij kan deze minimaal op 349.

kan het hier aan liggen dat ik telkens hoest en maar korte hijsen kan nemen ?

ik weet verder ook niet wat ik hiermee aan moet, heb nu alweer zin om gewoon een peuk op te steken?

ik zou erg blij zijn als iemand me een tip hierover kan geven uit eigen ervaringen.

 

mvg Dirk

Link to comment
Share on other sites

Ho ho ho dirk, even rustig aan. Een beetje hoesten is wel normaal in het begin maar ik heb een beetje het gevoel dat je klok wel hebt zien dampen maar de klepel hebt ingeslikt ;).

Je haalt al wat termen door mekaar, ohms en watts en zo.

Je coils hebben een aanbevolen wattage. Dat lijkt me geen 150 of zo te zijn, eerder iets van 30 of zo? Misschien 50?
Ik ken die set niet echt die je hebt.

Zo’n coil kun je verbranden als ie niet nat genoeg was en/of je em op te hoog watt hebt gezet. Als ie verbrand is kun je em weggooien want dat smaakt voor geen meter en hoesten is dan ook helemaal niet vreemd.

En dan is nog de vraag: welke liquid gebruik je? Hoeveel nicotine zit daarin? (Te hoog -> ook hoesten)

Enzovoort.... dus som eens even op wat je precies gekocht en gedaan hebt en dan helpen ze je hier wel op gang!

Link to comment
Share on other sites

Guest Dirkhvh

bedankt voor de snelle reactie, 

dit is wat ik heb en wat er nu opzit.

 

e nieuwe Smok X-Priv 225W

TVF12 prince tank

V12 Prince Q4 0.4ohm Quadruple Core Coil

 

instellingen:

55w 

0.354 ohm

0.000 voltage

 

ik heb ook bijna geen wolken, de smaak lijkt ook wel een beetje verbrandt, en het vervelende is ik weet ook niet precies wat ik nou moet smaken omdat dit me eerste keer vapen is ?

ik las net ook iets over je coil insmeren? kan het hier misschien aan liggen?

 

alvast bedankt!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ah.. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat je een Ferrari  hebt gekocht, maar alleen een brommerrijbewijs hebt. Kon je wellicht ook niet weten, maar dat is dan wel zo.. 

 

Je hebt een knaller van een installatie. Die coil moet idd eerst geprimed worden, daaarna moet de vloeistof intrekken. Vervolgens mag het wattage wat hoger en dan is het zuigen of je leven er vanaf hangt. Direct je longen in, zoals je aan een waterpijp lurkt. Niet de tussenstop in je mond. Lees anders eerst de dampwiki.. 

 

Deze coil zal idd wel verbrand zijn.. Je hebt er vast wel andere bij gekregen of gekocht. Kijk ff wat daarvoor het aanbevolen wattage is. Als je dit goed doet en je krijgt eruit wat eruit moet komen, is dat nogal veel en zal je aan moeten wennen.. Je longen kunnen die hoeveelheden niet direct aan, dat vergt wat oefening.

 

Als je nog wat meer ervaring hiermee op wilt doen, zou ik de M4 coil adviseren, dit lijkt de mildste uit de hele serie te zijn

 

 

Edited by TheRich
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Of gewoon “iets” op internet besteld wat je mooi vind zonder info te vergaren. 

 

Zowiezo eerst primen en even de liquid in je coil laten trekken.

je heb een zogenoemde dl (direct lung) setup waardoor je in 1x je longen moet vol zuigen. 

Niet echt een aanrader om mee te beginnen als je van de sigaretten af komt. 

Misschien eerst nog even wat info vergaren?

Link to comment
Share on other sites

En ik was al te laat. Meer mensen zeggen hetzelfde ?

ik zou een mtl tank aanschaffen. Zodat je wat kan wennen aan het dampen en dat lijkt qua techniek op sigaretten roken. 

Die tank kan gewoon op je huidige mod en dan de prince tank even opzij leggen tot je daar aan toe ben. Tenzij je altijd in 1x je longen vol zoog met sigarettenrook wat ik me niet kan voorstellen?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Dirkhvh

bedankt voor reacties!

 

ik zit aan boord van een schip en wou stoppen met roken dus heb via vapekings(die me deze aanraden) hem besteld met een aantal smaken en een bemanningslid hem mee laten nemen

heb er ook meerdere youtube filmpjes over gekeken en dacht dat dit wel een goede optie zou zijn.. 

had er eerst 25% van de tank ingegooid en toen ik begon te twijfelen heb ik heb tot de helft gevuld.

 

is het nu het beste om er een nieuwe coil op te zetten (ook al staan er maar 26 puffs op?

en deze dan goed insmeren en hopen dat ik eraan wen??

@Sebas dat is nu een beetje het probleem ik zit nog 3 weken aan boord en heb express niemand peuken mee laten nemen dus zit hier voorlopig mee op(gescheept)??

Link to comment
Share on other sites

Jazeker dat is een goed plan. Nieuwe coil is zeker aan te raden en goed primen ook.

Mocht het dan toch niet lukken zorg dat je een beginnerssetje krijgt. Velen met mij zullen zeggen: een justfog q16 kit. Maar probeer eerst maar eens even zo dan.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Dirkhvh said:

is het nu het beste om er een nieuwe coil op te zetten (ook al staan er maar 26 puffs op?

en deze dan goed insmeren en hopen dat ik eraan wen??

Ja nieuwe coil is wel nodig.

 

Maar als je echt wil stoppen met roken zonder de boot in een hardnekkige mist te zetten is een andere tank wel raadzaam. Single coil en dan een systeem wat op een watt of 15-25 lekker werkt. Daarbij moet je ook nog wat experimenteren met het nicotinegehalte van je liquid. MTL dampers gebruiken doorgaans hoger percentage dan DL dampers.

Link to comment
Share on other sites

Die van Vapekings zijn niet wijs, dat is wel duidelijk..

 

Als jij nu een verbrande smaak proeft, dan is deze coil echt naar de klote. Nieuwe pakken, primen (verzadigen met vloeistof) kijk anders ff goed naar wat YT filmpjes hoe dat te doen. Techniek is ook echt belangrijk bij deze tanks. Lucht vol open en op een redelijk tempo zuigen, direct je longen in. Begin wat wattage betreft aan de onderkant van de aanbevolen range en voer dat desgewenst op, mocht je er te wenig aan vinden.. Ik weet niet wat je nic gehalte is, maar als dat hoger dan 3 mg/ml is, dan is dat al veel

 

 

 

Edited by TheRich
Link to comment
Share on other sites

Ik kan natuurlijk een hoop tekst neersmijten maar liever spam ik m'n eigen kanaal:



De smok mag met prince tank is een vergelijkbare setup met wat ik hier gebruik,
Hou je aan het aanbevolen wattage (staat heeeel klein op de coil geprint) van tussen de 60 en 80 watt, zie plaatje,
En hijs hard, hijs je te zachtjes dan warmt het te snel op en krijg je een verbrande smaak, je hebt inderdaad een Ferrari te pakken.

En foei vapekings dat ze een beginner met zoiets opzadelen
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Beginnen met mtl is persoonlijk denk ik. Ik ben ook meteen begonnen met dl dampen. Welliswaar met een andere mod (pico 75w met melo 3 tank), maar ik was er zo aan gewend. Je moet wel ff doorzetten. 2 dagen was het weg bij mij en kon ik lekker dampen (sigaretten zit een hoest onder drukkend stofje in en bij dampen niet). Ik ben inmiddels al bijna 3 maanden van het roken af en morgen krijg ik een pro aparaat er bij (gbox met dead rabbit rda). Je mod is dus inderdaad wat overdreven voor een beginner maar zeker wel te doen. Gewoon blijven proberen tot je een voor jou geschikte instelling en smaak hebt gevonden. Ga met dl dampen zeker niet boven de 6mg/ml want dan blijf je voorlopig hoesten. Ik zat na 1 week al op 3mg/ml.
Succes verder en volgens mij heb je op een boot tijd genoeg om te proberen toch? [emoji39]

Link to comment
Share on other sites

Guest Dirkhvh

Oké bedankt allemaal! ik ga de filmpjes kijken voordat ik hem er weer bijpak en hoop dat het een beetje gaat werken en mocht het niet zo zijn schaf ik in mijn verlof maar een beginnersetje aan

 

Mvg Dirk

Link to comment
Share on other sites

Ho ho ho, direct het grove werk, met de SMOK X priv! ? @TheRich , schitterende vergelijking, dat met die brommer en die Ferrari ?

  Niet dat het een slechte keuze is, een kennis van me heeft er zo 2 en is er heel blij mee, maar geen beginners apparaat lijkt me! Zeker eerst de coil primen, dus een klein beetje e-liquid op de cotton doen, en dan pas installeren in je tank. Dan de juice toevoegen, en een minuutje of 10 laten staan en dan pas beginnen vapen. 

 

Begin met een lager wattage, pakweg 40 en werk je omhoog tot je iets vind waar jij je goed bij voelt. Het is trouwens niet vreemd, dat hoesten, ik rookte dagelijks sigaretten en andere meuk, en de eerste 10 hijsen moest ik hoesten als een malle!! Eens de gewenning er is kan je naar hartenlust gaan sleuren Dirk, veel succes ermee! 

 

 

Edited by felixcat
Link to comment
Share on other sites

Als de coil niet te ver verbrand is gaat die vieze smaak er na een hijs of 10 wel uit hoor !!

En dan idd aan de lage kant van de aanbevolen wattage range gaan zitten met lucht vol open en dan langzaam opbouwen als het goed gaat.

Tankje ook niet helemaal leeg dampen , op tijd bijvullen.

 

Maaruh nogmaals de vraag welke liquid gebruik je nu ?

Hoeveel vg / pg en hoeveel mg nicotine ?

Link to comment
Share on other sites

10 minuten laten staan is echt niet nodig,
Stel dat je de coil helemaal niet nat maakt voordat je die installeert dan is één minuut of misschien twee al genoeg,
Het primen doen we juist zodat je niet hoeft te wachten na het vullen.
In t filmpje zie je ook dat ik er behoorlijk wat vloeistof in druppel maar direct na het vullen gebruik.

(Disclaimer: TS heeft een smok tankje en daarbij trekt de vloeistof redelijk snel in het katoen, bij een justfog of ander kleiner materiaal duurt het ietsje langer)

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt niet helemaal ,voor de gemiddelde tank wel maar de levensduur van je coil kan er enkel goed bij varen.

Ik heb een tankje gehad waar er 3ml in de coil ging.

Die moest minstens een uur staan trekken en dan was de tank bijna leeg.(in de wat getrokken)

Link to comment
Share on other sites

Of je koopt gewoonweg een q16 tankje en zet die op deze mod .

Zo 'n tankje kost je niks en zal de overgang zeker makkelijk maken.

Met de tank die je nu hebt heeel goed primen (telkens enkele druppels tot de coil geen liquid meer opneemt.)

Dan terug monteren en vullen.

Na minimaal 10minuten, zonder te vuren zuigen of je leven er van af hangt.

Nu kan je starten met te dampen begin zeker laag genoeg 20watt en verhoog je vermogen stap voor stap.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Dirkhvh said:

Sebas dat is nu een beetje het probleem ik zit nog 3 weken aan boord en heb express niemand peuken mee laten nemen dus zit hier voorlopig mee op(gescheept)??

Dat is op dit moment even schipperen met wat je hebt. 

Misschien ben je hier al binnen 3 weken aan gewend en anders zou ik het even laten varen. 

Misschien als het niks word kijken voor een mtl tank als je aan wal bent. 

Alle andere tips zijn al voorbij gekomen.  

Succes voor nu! Lukt het niet, geef het niet gelijk op. Of je ben helemaal gestopt na die 3 weken. Kan ook?

Link to comment
Share on other sites

Zoals die k*tsmurf ook al aangaf, neem een brave tank als de Nautilus 1 of 2.
Waarvan de 1 een grote inhoud heeft.
Pak er wat coils bij van 1.6-1.8 ohm en begin eens wat simpeler te dampen.
Hele volksstammen zijn hier dik tevreden mee voor jaren.
Begin dan met een liquid met een 6-12mg nicotine en ervaar eens hoe dat is.
Gebruik een instelling op je Ferrari van een 14-15 watt.
Laat je niet gek maken met beginnen met DL dampen en doorzetten.
In de toekomst heb je nog genoeg mogelijkheden om die turbotank te gebruiken.
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Dirkhvh

oke nogmaals bedankt! Ben nu een dagje met een nieuwe coil aan het roken en met minder nicotine en gaat al beter dan de dag ervoor,

 

@Cyber_Huub zijn de aansluitingen van de nautilus tanks hetzelfde als de Tvf 12 prince tanks? want las ook dat veel mensen problemen met de prince hebben en dat de coils snel op zijn, dus ik denk dat het dan wel handig is om van tank over te stappen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...