Jump to content
felixcat

Vapen op lange termijn bekeken

Recommended Posts

On 8-11-2018 at 23:49, Chasepoes said:

Accijns op de hardware, kan eigenlijk niet. Dat zou zoiets zijn als accijns heffen op glazen.

Volledig mee eens, maar toch schrijft het RIVM over e-sigaretten, dus niet alleen over e-liquid:

Deze raadpleging is bedoeld om standpunten van belanghebbenden te verzamelen over de huidige belasting op tabak en op nieuwe producten (e-sigaretten en verhitte tabaksproducten) in de EU

https://ec.europa.eu/info/consultations/public-consultation-excise-duties-applied-manufactured-tobacco-and-possible-taxation-novel-products_nl

On 8-11-2018 at 23:49, Chasepoes said:

De meeste door BT opgekochte bedrijven doen het niet zo goed, Voornamelijk omdat ze niet heel erg doorontwikkelen (ze blijven een beetje hangen op de cig-a-like) en omdat veel vapers ze mijden als de pest.

Volgens mij starten er wereldwijd heel veel mensen met een cig-a-like  (zoals ik in 2007, geïnspireerd door een filmpje op Youtube). 

Ze weten niet door wie dat ding geproduceerd is, en dat interesseert hun ook niet.

Menigeen ontdekt de dampfora pas veel later.

2 hours ago, Marianna said:

Volgens mij starten er wereldwijd heel veel mensen met een cig-a-like  (zoals ik in 2007, geïnspireerd door een filmpje op Youtube). 

Ze weten niet door wie dat ding geproduceerd is, en dat interesseert hun ook niet.

Menigeen ontdekt de dampfora pas veel later.

Mwaah de meesten starten tegenwoordig met complete startersetjes, Die cig-a-likes zijn echt wel achterhaald hoor.

Wat interessant is om te zien in deze info van de rijksoverheid aangaande de tpd:

Het besluit geldt niet voor e-sigaretten en navulverpakkingen die zijn geregistreerd als geneesmiddel.

(https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/roken/regels-e-sigaret)

Met de huidige hetze tegen het dampen kun je je dat bijna niet voorstellen, maar interessant is het wel. Waarom deze uitsluiting alvast opnemen? Dat het gevaar van roken absoluut niet de nicotine is mag tegenwoordig wel bekend zijn. Sterker nog, plots duiken er legio onderzoeksresultaten op waaruit blijkt dat nicotine zelfs een geneesmiddel kan zijn voor bepaalde aandoeningen en / of zelfs preventieve werking toegedicht mag worden. Welke verbanden er zijn en hoe dit gaat uitpakken is niet in te schatten op dit moment, maar een denkbaar scenario kan zomaar zijn dat vapen (apperatuur en liquid) onder de geneesmiddelen wet gaat vallen. Ik refereer ook nog eens aan de lezing van onze spaanse Italiaanse professor (http://thrsummitspain.org/docs/presentations/health-effects-of-vaping-polosa.pdf) die even tussen neus en lippen door de potentie aanhaalt van de apperatuur om medicatie toe te dienen.

How the dots connect valt op dit moment niet te zeggen, maar een mogelijke richting lijkt evident.

Edited by Inisiarev
Correctie verwerkt

Zeer interessant @Inisiarev

Het zou toch ook echt zowel hilarisch alsmede dolkomisch alsmede tenenkrommend zijn als we over pak m beet 5 jaar bij de etos en het kruidvat dingen als Vapirine, Ibuprovape en Vapident in de folders zien staan.... 

19 hours ago, Inisiarev said:

onze spaanse professor

Riccardo Polosa is Italiaan; maar ook onze "Turkse" professor Farsalinos pleit voor een pharma-achtige regelgeving waar enkel de tabaksindustrie de centen voor heeft om aan te voldoen. Nadeel is uiteraard dat je je gamma dan moet beperken tot 2 of 3 smaakjes want voor 100 smaakjes is dit zelfs voor de tabaksindustrie onbetaalbaar.

Edited by The Modder

21 hours ago, Chasepoes said:

Die cig-a-likes zijn echt wel achterhaald hoor.

Die zijn toch nog gewoon verkrijgbaar  voor de velen die de mods + tanks veel te lastig vinden, o.a. door die technische terminologie waarvoor ze eerst de dampwiki moeten bestuderen.

Zelfs de antieke e-pijpen, die ik eind 2007 eveneens had aangeschaft,  zijn nog verkrijgbaar. 

Gelukkig wel, want een cig-a-like of e-pijp kun je gewoon tussen je lippen geklemd houden tijdens allerlei werkzaamheden, hetgeen nauwelijks te doen is met een boxmod + tank.

6 hours ago, Marianna said:

Die zijn toch nog gewoon verkrijgbaar  voor de velen die de mods + tanks veel te lastig vinden, o.a. door die technische terminologie waarvoor ze eerst de dampwiki moeten bestuderen.

Zelfs de antieke e-pijpen, die ik eind 2007 eveneens had aangeschaft,  zijn nog verkrijgbaar. 

Gelukkig wel, want een cig-a-like of e-pijp kun je gewoon tussen je lippen geklemd houden tijdens allerlei werkzaamheden, hetgeen nauwelijks te doen is met een boxmod + tank.

Cassettebandjes zijn ook nog verkrijgbaar....

4 hours ago, Chasepoes said:

Cassettebandjes zijn ook nog verkrijgbaar....

Cassettebandjes waren echt klote om te roken

De markt van "dit moet verboden worden want het ziet eruit als een sigaret en denk aan de kiiiiiinderen die geen onderscheid weten te maken" is nu toch quasi volledig overgenomen door  "dit moet verboden worden want het ziet eruit als een USB-stick en denk aan de kiiiiiinderen die geen onderscheid weten te maken"

Misschien eens dampapparatuur op de markt brengen die eruit ziet als een boek, geen enkel "kiiiiind" die nog weet wat dit is.

Edited by The Modder
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 4

Ik denk

1 hour ago, The Modder said:

De markt van "dit moet verboden worden want het ziet eruit als een sigaret en denk aan de kiiiiiinderen die geen onderscheid weten te maken" is nu toch quasi volledig overgenomen door  "dit moet verboden worden want het ziet eruit als een USB-stick en denk aan de kiiiiiinderen die geen onderscheid weten te maken"

Misschien eens dampapparatuur op de markt brengen die eruit ziet als een boek, geen enkel "kiiiiind" die nog weet wat dit is.

Ik denk niet alleen de kinderen, gezien men dampen hetzelfde ziet als roken 😉

1 hour ago, hyena said:

Ik denk

Conclusie moet dan zijn dat de meeste mensen eigenlijk kinderen zijn.

1 hour ago, balling said:

Conclusie moet dan zijn dat de meeste mensen eigenlijk kinderen zijn.

Dat sowieso.

ik heb een halfjaar een relatie met een meid gehad met kind.

En die zeurde ongeveer net zoveel als de anti brigade.
Dus we zitten op de goede weg.
:D

Edited by hyena

4 hours ago, hyena said:

Dat sowieso.

ik heb een halfjaar een relatie met een meid gehad met kind.

En die zeurde ongeveer net zoveel als de anti brigade.
Dus we zitten op de goede weg.
😄

wie nou zeurde is niet duidelijk, maar kan ook beiden natuurlijk. zeker na de conclusie van Balling. Ik hoop dat ik nooit het kind in mij verlies trouwens, maar dat is een ander verhaal en heeft weinig te maken met vapen op de lange termijn.

Misschien is je neerleggen bij het feit dat men je eeuwig zal zien als junkie het beste. Nu ben je nicotine junkie, zodra het als medicijn geregistreerd zal worden ben je medicijnverslaafd en daarna verzinnen ze vast iets nieuws. Eenvoudig zien wat het is, genieten van dat wat je hebt en het naar je zin hebben, is voor de wereld onmogelijk. Waarom makkelijk denken als het moeilijk kan? En anderen ver- en beoordelen lijkt nog immer de regel te zijn. Hoe fijn is het dan om lekker te dampen en voor alle ver- en beoordelaars de reden van hun bestaan te zijn ☺️

Over 40 jaar ben ik net een jaartje dood, want ik wordt 86. Who cares voor over 40 jaar 😁

45 minutes ago, Inisiarev said:

Over 40 jaar ben ik net een jaartje dood, want ik wordt 86. Who cares voor over 40 jaar 😁

Ik heb nog 10 jaar want dan is m'n pensioen op.

Wat ik had ligt bij Wobke, toen Jeroen.

Dus geniet er maar van.

2 hours ago, Inisiarev said:

wie nou zeurde is niet duidelijk, maar kan ook beiden natuurlijk. zeker na de conclusie van Balling. Ik hoop dat ik nooit het kind in mij verlies trouwens, maar dat is een ander verhaal en heeft weinig te maken met vapen op de lange termijn.

Misschien is je neerleggen bij het feit dat men je eeuwig zal zien als junkie het beste. Nu ben je nicotine junkie, zodra het als medicijn geregistreerd zal worden ben je medicijnverslaafd en daarna verzinnen ze vast iets nieuws. Eenvoudig zien wat het is, genieten van dat wat je hebt en het naar je zin hebben, is voor de wereld onmogelijk. Waarom makkelijk denken als het moeilijk kan? En anderen ver- en beoordelen lijkt nog immer de regel te zijn. Hoe fijn is het dan om lekker te dampen en voor alle ver- en beoordelaars de reden van hun bestaan te zijn ☺️

Prima als ze me voor een junk aanzien.
Maar ik als nicotine junk zal bij mij niet gaan, gezien ik nicotineloos damp.
Je hebt trouwens wel gelijk.
word dan maar ook weer eens tijd om wat minder in te houden.
Heb al meer dan genoeg rekening gehouden met die regenboogknuffelaars.

Edited by hyena

Blij te zien  dat een van m'n eerste posts een bron is van discussie! Wat een heerlijke community is dit ! Zelf ben ik heel benieuwd om te zien hoe de situatie gaat evolueren. Hoeveel bans/taxes en/of regels er nog opgelegd gaan worden.

Voor diegenen onder ons die The Vaping Bogan volgen, de situatie in Australië is dramatische vormen aan het aannemen 🙃

On 13-11-2018 at 11:57, hyena said:

maar die drollo's snappen wèl het verschil tussen damp uit een fluitketel versus  rook bij de BBQ  ?

21 minutes ago, Marianna said:

maar die drollo's snappen wèl het verschil tussen damp uit een fluitketel versus  rook bij de BBQ  ?

Ja maar dat is anders.
Duh.
Begrijp dat nou.