Jump to content
Tzunix

Welke batterijen voor een retro mod: COV Tempest 200w

Recommended Posts

Hallo,

Vier weken zonder sigaretten inmiddels, en zonder een centje pijn, dank zij vapen! Ik ben niet zomaar begonnen, maar had me ingelezen, en in het verleden al eens ego-achtige dingen geprobeerd, maar dat boeide me niet genoeg. Ik knutsel graag, dus ga helemaal rebuildable.

Net bij Ali mijn tweede mod besteld (begonnen met een eleaf pico 75 85w), en dat is een Council of Vapers Tempest (200w, triple 16850). Nu ben ik niet op zoek naar een max wattage, maar omdat dit toch heel anders gaat werken dan mijn single batterij modje, ben ik op zoek naar advies voor zinnige batterijen hiervoor. Heb me behoorlijk ingelezen, maar kan geen goede keuze maken (triple battery mods zijn niet zo dik gezaaid blijkbaar). Mijn doel: zo lang mogelijk doen met mijn MTL tankje (een Vaplefly Galaxies, awesome dingetje), maar ook af en toe een dagje DL subohmen met mijn (onderweg nog) Steam Crave Aromamizer RTA, ik schat in tussen de 40 en 80 watt ergens, en dat dagje dan zonder laden en batterijwissel. Iemand een zinnig advies over batterijen?

dual of triple 18650 mods kan je bijna alle batterijen van +15A in gebruiken omdat die samen werken dus je A rating van de batterij word verdubbeld in dual mods of verdriedubbeld in triple mods.

Paar voorbeelden zijn de LG HG2, Sony VTC5A, Sony VTC6, zelfs de Samsung 30Q met 15A zou je in een triple mod kunnen gebruiken want dan heb je 45A in totaal.

Anyway aangezien je MTL vaped op lagere watt en in DL niet veel hoger dan 80W zal gaan kan je gewoon zien naar de batterij met de meeste mAh rating voor ''batterij life'' voor ze plat zijn, dus neem een 3000mAh cell zoals bv de Sony VTC6 of de LG HG2, de VTC5A bv heeft maar 2600mAh, al zal je niet wereldschokkend het verschil merken tussen 2600 en 3000mAh.

Dus ja, LG HG2 / Sony VTC5A / Sony VTC6 / Samsung 30Q, ik zou gewoon nemen wat op stock is daarvan bij NKON, eventueel de goedkoopste uit die hoop, in een dual mod of triple 18650 mod zijn die allemaal meer dan geschikt.

Woo... das wel heel snel antwoord. Dank je daarvoor! Ik ga eens shoppen met je tips... thx!

Ik zou altijd voor de vtc5a gaan, want je zegt nu dat je op max 80 gaat dampen maar wat nou als je een tankje krijgt met coils die op 180 kunnen? Dan ga je het toch proberen (ik in ieder geval wel)
En is het een lekker gevoel dat je je geen zorgen hoeft te maken over loeihete batterijen

200 watt max voor deze mod, met drie batterijen.

Stel mod kapt af bij 3,2 volt, dus met een bijna leeg setje batterijen trek je dan 200watt/3,2volt/3 batterijen = 20,83 ampère max per batterij.

Elke batterij met een CDR (Continuous Discharge Rating) van 20 ampère is dus meer dan voldoende in deze mod, voor het pulsen wat wij doen met onze dampers. 

Dat gaat ook wel ervan uit dat je continue op max watt vaped, wat niemand doet en als je zegt dat je vaped tussen 40-80watt zal je wss zelfs nooit 200w gaan instellen op je mod.

Ik vape zelf al 3 jaar en moet niet denken aan 150w+ en eigenlijk niemand wat ik ken, uiteraard zijn er uitzonderingen op die regel maar iemand die zegt dat ie 40-80w dampt in DL zal niet op 180w gaan zitten.

Meeste batterijen zijn trouwens minstens 20A dus hij gaat automatisch al op minstens 60A in totaal uitkomen en daar kom je nooit qua verbruik aan want niemand vaped op 200w.

LG wordt het... zie alleen rode VTC6-jes... en volgens alle reviews zouden die groen moeten zijn. LG was ook nog goedkoper. 3x20A moet het gaan doen dus... thx iedereen voor de feedback!

Dat is alleen de wrap, het zijn echt wel de juiste, het is juist handig om meerdere kleuren te hebben. Die HG's zijn verder een prima keuze.