Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Ijoy AI podsystem

Recommended Posts

Velen zaten al vol ongeduld te wachten op een nieuwe review voor een podsystem dus zal ik jullie verlossen...

Nee alweer een podystem ja en het zal de laatste nog niet zijn.

Deze keer een podje van Ijoy met de naam AI, waar die AI voor staat is me onduidelijk maar goed zolang het kind maar een naam heeft zeker.

Het zal een beknopte review zijn, veel valt er niet te vertellen over dit soort toestellen.

Beginnen doe ik met een filmpje, alle info/specs/afmetingen kan je hier vinden.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking van het toestel:

InXLk4t.jpg?1

De inhoud:

- Handleiding en garantie kaartje

- Lanyard

- Toestel met één pod

- USB kabel

rnaTlqu.jpg?1

UIterlijk is erg clean voor een Ijoy product.

Wel een compact toestel dat goed in de hand ligt, het frame is uit aluminium gok ik.

De afmetingen kan je in mijn filmpje bekijken want daar meet ik het na met de schuifmaat.

OCzik4s.jpg?1

vrHloYu.jpg?1

NhrnyXH.jpg?1

dTqjhmo.jpg?1

Je krijgt ook een lanyard voor als je het ding rond je nek wil dragen.

m7nAW6M.jpg?1

Podje is wel goed gemaakt, heeft wel een vrij breed en dik mondstuk.

2ml is de inhoud en de coil is een 1.6ohm coiltje.

f0XNA7w.jpg?1

9ffM3Ac.jpg?1

Vullen van het podje is wel een ellende, dat rubber lipje is zo klein en kort en ook de rand van de pod zit in de weg om er goed grip op te krijgen.

In het filmpje kan je me zien prullen en dat is helemaal zonder overdrijven.

xHLSi92.jpg?1

En nog een handcheck.

T7yhL7m.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Smaak is goed en smaakt zoals vele andere pods.

- Airflow is niet MTL zoals Ijoy aangeeft, is te ruime airflow wat mij betreft om MTL te zijn.

- De 450mAh batterij is wel degelijk, toestel doet er 45min om volledig op te laden.

- Een lanyard is wel tof voor sommige mensen denk ik.

Wat beter kan:

- De plug voor de vulpoort is slecht ontworpen en gaat niet vlot open.

- Slechts één podje krijg je bij het toestel, want mij betreft moet elk toestel minstens twee pos hebben.

Wat mij betreft is het een toestel zoals er vele zijn, niks speciaal en al zeker niks vernieuwend.

Te losse air ... zal niets voor mij worden dan, je hebt me geld helpen besparen met deze review, thanks Jim  👍

1 hour ago, teddy said:

Te losse air ... zal niets voor mij worden dan, je hebt me geld helpen besparen met deze review, thanks Jim  👍

Podsystem waar ik morgen een review van post is wel echt MTL, maar dat heeft dan weer een ander minpunt.

Er zijn er zoveel op de markt tegenwoordig, ongelooflijk.

Deze Ijoy gaat volgens mij gewoon in de massa op en binnen een paar weken hoor je er niks meer van, al weet ik zelfs niet of dit toestel al op de markt is of niet.

6 hours ago, Jim said:

Podsystem waar ik morgen een review van post is wel echt MTL, maar dat heeft dan weer een ander minpunt.

We zijn uiteraard weer benieuwd 🙂

Overigens de IJoy AI Pod die ik van je overgekocht heb, doet t erg goed, vond zelf ook dat t MTL effect meer op restricted DL leek en heb daarmee 1 van

airflow gaatjes op de zijkant afgeplakt met plakband, krijg daarmee niet alleen de juiste Airflow voor het MTL dampen, maar ook een betere smaak eruit.

En soms zelfs een kleine hoestje ermee...

De Liquid die je in de tank had zitten zit er nog steeds in, dus is deze IJoy AI Pod ook erg zuinig in gebruik, doet me qua verbruik een beetje aan de

Joyetech Ego AIO Eco denken... Het brede mondstuk met de Auto switch vindt ook erg fijn om mee te dampen.. kan em probleemloos tussen de lippen

klemmen/hangen terwijl ik dit 2-handig aan het typen ben en tegelijkertijd ermee damp...

Het enige wat ik  jammer eraan vindt is dat je (tenzij je em klem zet) niet rechtop kunt neerzetten... net als de Aspire Breeze dat heeft,

net die kleine ronding op de kont, hij ligt wel erg fijn in de handen met die kleine ronding op de kont en de autoswitch werkt ook erg goed.

foto gepikt van Jim... :grins

1189734726_ijoyPod-bewerkt.jpg.7442cbad8b82d873751bc4aaf39acf42.jpg

Deze Pods zijn ook zelf te onderhouden op dezelfde manier als je dat met de JustFog MiniFit ook kunt doen.

zoals je op jouw bewerkte foto ziet... zitten er rondom 4 pennetjes/klemmetjes waarme je de coil base eruit kunt halen en bij de coil zelf kunt komen.

nog niet gechecked, maar wat ik kan zien als ik er een lampje doorheen schijn is dit hetzelfde systeem als dat de Justfog Minifit cq de kloterige JustFog C601

gebruikt, alleen iets groter... dus ik verwacht dat ik em zelf kan re-wicken en zelfs een nieuwe coil erin zal kunnen zetten...

dus dit systeem is voor mij ook een blijvertje...

Kortom ben er erg blij mee.... Thanks Jim...

ze zijn al in de handel dacht ik, net als de opvolger voor deze Pod de IJoy IVPC Pod ook al op de markt gedumpt is.

moet echter nog wel ff uitvinden waar ik de nieuwe Pods kan kopen..... want daar heb ik nog niet naar gezocht eerlijk gezegd....

Edited by Camikease

De Pod is met succes voorzien van een nieuwe Wick..

de oude wick was geen katoen, zoals zij em gebruiken, maar eerder losjes gevlochten katoenen draad...

het is mogelijk deze pods te voorzien van een nieuwe coil, heb dat goed kunnen zien terwijl ik de wick verving.

het re-wicken / recoilen gaat makkelijker dan met de Justfog Minifit... met een mesje kon ik de bodem van de pod eruit klikken, terug erin zetten gaat heel makkelijk,

gewoon aandrukken en klaar...

moet zeggen na ruim 2 weken gebruik, dat ze beter werkt met een 70/30 PG/VG liquid.... minder snel dryhit verschijnselen dan met de dikkere liquids...

apparaat is erg handig vooral bij/ tijdens t gamen, omdat ik ze gewoon aan mn lippen kan laten hangen..en dampen....

en met een stramme 70/30 tabak erin.. krijg ik ook voldoende kick ervan..