Jump to content
graassie

Damper in kontzak WAARSCHUWING!!

Recommended Posts

Wat mij gisteren gebeurde daar schrok ik toch wel van, ik damp nu ong drie maanden en ben redelijk goed op de hoogte vd basis kennis. Zo ook dat je eigenlijk je damper moet "locken" als je hem even niet gebruikt, maar dat doe ik nooit tot aan nu.

Met mn damper unlocked in mn kontzak effe de was in de wasmachine gedaan al knielend, ik loop naar beneden en wil een hijs nemen, nou wat er toen gebeurde er kwam een soort lichtflits uit m'n atomizer en ik voelde meteen een soort dryhit dus meteen vuurknop losgelaten. 

Wat blijkt nou mijn instellingen waren van 18 watt verspringen naar 201watt!!. 

Ik schrok me heeeelemaal lam, dus het kan toch instellingen die veranderen doordat je hem niet lockt..... Dit gebeurt me niet weer 😎😎

Wat misschien een beter idee is wanneer je ‘m niet gebruikt: zet het ding uit. Scheelt batterij en neemt de mogelijkheid weg dat dit soort dingen weer gebeuren :)

13 minutes ago, Cyber_Huub said:

Poep gebeurd, een Damper hoort niet in je kontzak. Telefoons idem.

Whawhawha ik kan het niet laten, ook mn smartphone altijd in mn kontzak ik kom Eeeeecht handen tekort

Ik moet wel zeggen ik ben een chainvaper dus constant een trekje nemen ik vind het dan zoooo irri als ik steeds dat ding moet unlocken........ 

4 minutes ago, The Unknown said:

Ook kan je tank breken of verbuigen en met de telefoon je scherm barsten of je toestel verbuigen.

Ik weet het je hebt gelijk unknown, ik heb dit bericht er eigenlijk opgezet om beginners of gevorderden er toch op te wijzen dat er gekke dingen kunnen gebeuren in die situaties

Heb je geen instelling waarmee je de settings kunt locken? Dat werkt bij mij wel, want hoe vaak verander je nou je instellingen eigenlijk?

42 minutes ago, graassie said:

Wat blijkt nou mijn instellingen waren van 18 watt verspringen naar 201watt!!. 

Ik schrok me heeeelemaal lam, dus het kan toch instellingen die veranderen doordat je hem niet lockt..... Dit gebeurt me niet weer 😎😎

Haha ik had bijna hetzelfde maandag. Ik was met een paar vrijwilligers gaan wandelen met oude mensen in een rolstoel en had de damper in mijn binnenzak zitten om af en toe een hijs te nemen en opeens deed het ding niks meer. Raar toch want ik zag (dacht ik) het nog op 60 Watt staan en draaide even de tank los en weer vast. New coil? werd er gevraagd. Ja, new coil. Ok er werd weer aangegeven dat het ding 0,6 Ohm was, dus de coil was nog heel, maar het werkte nog steeds niet. Toen werd ik wakker, het stond niet ingesteld op 60,0 Watt maar 6,00 Watt. Logisch dat het niet werkte. Ik wil niet iedere keer 5 keer klikken om het aan en uit te zetten. Die schakelaar heeft ook niet het eeuwige leven dus ik ga het niet onnodig gebruiken en met 1 hand aan de rolstoel is het ook zo lastig om twee knopjes in te drukken waarmee ik het ook op slot kan zetten. Maar ik laat me nu niet meer foppen 🙂

Geen onbekend verschijnsel hier.

Als het echt erg is en het ding is al effe aan het vuren in je broekzak, dan verbrand de e-liquid en krijg je een chemische rotsmaak waardoor je je heel tank mag uitwassen om het kwijt te raken. Ongezond ook, niet dat het gaat lukken om daar nog mee te dampen, het is ongelofelijk vies.

Indien mogelijk, lock ik het wattage (of temp).

22 minutes ago, KeesB said:

Haha ik had bijna hetzelfde maandag. Ik was met een paar vrijwilligers gaan wandelen met oude mensen in een rolstoel en had de damper in mijn binnenzak zitten om af en toe een hijs te nemen en opeens deed het ding niks meer. Raar toch want ik zag (dacht ik) het nog op 60 Watt staan en draaide even de tank los en weer vast. New coil? werd er gevraagd. Ja, new coil. Ok er werd weer aangegeven dat het ding 0,6 Ohm was, dus de coil was nog heel, maar het werkte nog steeds niet. Toen werd ik wakker, het stond niet ingesteld op 60,0 Watt maar 6,00 Watt. Logisch dat het niet werkte. Ik wil niet iedere keer 5 keer klikken om het aan en uit te zetten. Die schakelaar heeft ook niet het eeuwige leven dus ik ga het niet onnodig gebruiken en met 1 hand aan de rolstoel is het ook zo lastig om twee knopjes in te drukken waarmee ik het ook op slot kan zetten. Maar ik laat me nu niet meer foppen 🙂

Whawhawha kees dat gebeurt ons niet weer al vind ik het idee van marina wel goed, een instelling die je vast kunt zetten maar die zit er op mn innokin Proton niet op volgens mij 

34 minutes ago, Marina said:

Heb je geen instelling waarmee je de settings kunt locken? Dat werkt bij mij wel, want hoe vaak verander je nou je instellingen eigenlijk?

Ik heb alleen een curve instelling marina maar het punt is Marina dat je vuurknop nog altijd in de unlock stand continu kan afgaan dus lijkt me ook niet ideaal 

7 minutes ago, graassie said:

Whawhawha kees dat gebeurt ons niet weer al vind ik het idee van marina wel goed, een instelling die je vast kunt zetten maar die zit er op mn innokin Proton niet op volgens mij 

Nou ik heb er (Smok Alien) wel een auto-lock op zitten maar die zet alles pas op slot na een bepaalde tijd. Als ik dat te kort instel dan gaat het ding iedere keer op slot en dat is ook niet de bedoeling. Ik moet dan maar leren om met 1 hand twee knopjes in te drukken of 5 keer klikken totdat de schakelaar kapot is of dan ook zien uit te vinden hoe ik een schakelaartje moet vervangen, maar ik haal het ding pas uit elkaar als het kaduuk is.

Hier gaat de vape toch ook regelmatig de kontzak in. Niet gelocked op watt en niet op vuren. En elke keer dat ik me buk denk ik dat de tank gaat kapot gaan...

Sent from my iPhone using Tapatalk

55 minutes ago, KeesB said:

Nou ik heb er (Smok Alien) wel een auto-lock op zitten maar die zet alles pas op slot na een bepaalde tijd.

Die instelling ken ik niet, hoe gebruik je die?

Wat ik wel heb met de Alien, is dat ie in mijn broekzak soms per ongeluk de + en - tegelijk indrukt en de boel lockt. Of juist andersom.

Ik had met de iJust S (ronde mod) heel vaak dat ie  in mijn zak vuurde, als ik m vergat uit te zetten.

Smok Alien auto lock:

settings -> niet scr time maar de volgende: scr lock -> auto lock on/off

Edited by KeesB

6 minutes ago, Moppersmurf said:

Je zou em ook om je nek kunnen doen, super met autorijden ook!

image.jpeg.9c1e5132c45e611ccd321bb4ef30a890.jpeg

Ja voor in de auto zou ik dat wel aandurven maar niet tijdens een wandeling. Ik vind de ophanging niet echt super. Ik zal eens kijken of er een dun metalen plaatje past tussen de tank en de mod, of het contact dan nog gemaakt wordt. Daar durf ik het ding wel aan op te hangen.

Oh, dat gebeurt mee bijna dagelijks. Niet in de kontzak, dat soort broeken draag ik niet, maar meestal in de handtas een soms ook gewoon in de hand als ik probeer dingen te doen met de dampoort in mijn handen. Dat watt-verschil proef je wel! Maar je hoort het eigenlijk ook meteen. Geloof ook niet dat het de categorie levensgevaarlijk is, maar het kan wel zeer onaangenaam zijn.

Op mods waar een Tastensperre op zit gebruik ik die meestal,  maar ik heb ook mods waarbij dat niet kan of ook meteen vuurknop geblokkeerd is  - en dan het niet praktisch meer. 

Dus gemiddeld twee, drie keer per week is het oepsie, gelukkig damp ik alleen zelfbouwers. 

kijk, dat is natuurlijk helemaal fout.

je moet natuurlijk niet knielend je wasmachine vullen want danngebeuren zulke dingen.

dit is ff een voorbeeld hoe onze regering denkt.

Enkele weken geleden een noodstop moeten maken op de motor, normaal heb ik m,n wismec cricket 2 in m,n kontzak maar omdat ik m,n leren broek aan had stak ik m,n ehpro 101 in de tuk en had een fikse rooie plek in m,n lies, hij stond 100% uit maar geef het op m,n 6 bak aangezien ik hem links droeg, ben links dragend dus het had gekker kunnen gaan.  

1 minute ago, richard-V said:

Nooit in je broekzak doen.Je kan een slagader lek prikken met een gebroken tank.

Zo ook een heel slechte reclame voor vapen zijn, zo’n rouwadvertentie.

”Nooit verwacht, toch gebracht. Dood door vapen”

Met gereguleerde mods meerdere keren meegemaakt dit, ergste was van 40 ineens 220 watt op een baby beast tankje, voor t stoplicht ook nog, dat was ook geen reclame voor dampen wat ik toen deed.

Damper in de kontzak doe ik sowieso niet, ik gebruik die grote 810 driptips, en m'n kontzakken zitten altijd vol met pluis, dat wil je ook niet ineens uit je huig moeten vissen