Jump to content
Sign in to follow this  
Django023

Welke batterij voor de eleaf Pico Squeeze 2

Recommended Posts

Beste Dampers,

Ik heb de ELeaf Pico Squeeze 2 gekocht en ben erg tevreden, hier komt echter gelijk het eerst minpunt. Ik gebruik mijn Drop RDA op deze Mod maar in nog geen 10 minuten dampen krijg ik al de melding dat de batterij Weak is. Ik gebruik nu de 21700 batterij die in de mod zat tijdens het aanschaffen. 

Nu is mijn vraag welke batterij ik het beste kan gebruiken voor een double coil build in deze eleaf.

En hoe hoog staat hij dan? welk wattage?

Laat ik het anders zeggen: Op het moment dat jij van een single battery, 100w mod meer vraagt dan 50-60% van zijn max vermogen, kan je beter naar een 2 batterijen mod gaan. Je batterij kan prima nog lagere vermogens leveren, maar niet meer dan dat.. Ik vermoed daarom dat je vrij hoog zit, hoger dan 60watt. Weerstand omhoog gooien of 2 batterijen dus.. Een andere batterij gaat dit niet voor je op lossen

Dat dus, wat hij hieronder zegt.. 😜

Edited by TheRich

11 minutes ago, Django023 said:

Nu is mijn vraag welke batterij ik het beste kan gebruiken voor een double coil build in deze eleaf.

Dat is gelijk het probleem ook. Dual build op een single battery mod is altijd schipperen. Of lage ohms en batterij vlug leeg, of of hoger en laffe damp.

Dat is waarom de meesten een single coil dampen op een single bat squonker.

Ik  heb ook de Pico Squeeze 2 met Efest IMR 21700 3700mAh erin.

Als ik die op een 52 watt damp, kom ik net wel of niet de dag door en dat is dus eigenlijk lastig, altijd een reserve batterij bij me.

Geen idee wat voor batterij @Django023 er bij jou in zit, maar tien minuten is ongewoon kort uiteraard. Heb je de mogelijkheid om de spanning van de batterij te meten als hij dat aangeeft? Want of de batterij is gaar, of de Pico zit scheef.

Als je standaard dampt op hogere wattages met een dualcoil, blijft zo'n compacte mod met één batterij natuurlijk beperkt in accuduur.

Als je richting het max vermogen van de Pico Squeeze 2 gaat, zou ik de meest krachtige 21700 kopen die er is. Bv. de Samsung 30T of 40T, hier een tabel met gemeten CDR waarden en capaciteit: 556cd3ca-1174-4234-8368-cb14d84b045f-jpe

Thanks @Raycoupe, de batterij die erin zit is die standaard in de Eleaf zit. Ik heb Efest IMR 21700 3700mAh ook besteld vandaag toevallig en zullen morgen aankomen. Ben benieuwd of deze het beter/makkelijker volhouden.

1 hour ago, Django023 said:

Thanks @Raycoupe, de batterij die erin zit is die standaard in de Eleaf zit. Ik heb Efest IMR 21700 3700mAh ook besteld vandaag toevallig en zullen morgen aankomen. Ben benieuwd of deze het beter/makkelijker volhouden.

Je zou bij die oude eens kunnen kijken wat het voltage is als de Pico er mee op houdt. Liefst met je batterijlader of multimeter, maar de Pico kan dit zelf ook aangeven. Plus en vuurknop ingedrukt houden kom je in 't menu, keer op de min klikken en daarna de vuurknop om voltage te laten zien.

Vermoedelijk is die batterij die je nu hebt niet lekker, want 10 minuten is veel te kort. Of er is iets mis met de mod, of laden van de batterij gaat niet goed. 

Hopelijk ligt het aan de batterij en is je probleem opgelost met die nieuwe Efest.