Jump to content
junkiexl

vapefly galaxy mtl rta doet het niet.

Recommended Posts

Mijn eerste zelfbouw tankje... vapefly galaxy mtl rta

lord help me 🙂

Hebben jullie ogen als eksters of zo???

Damn wat is die zooi klein... wat een gepriegel.. binnenkort maar snel achter een tafel loep aan met verlichting of een paar nieuwe ogen pfff.

Afijn als probeersel heb ik er een spoel ingezet die erbij geleverd is  wat een gepruts, maar zag er netjes uit...

filmpje erbij die spoel recht gezet met een asje wat paste... als ik het zo op het oog zag ziet er perfect uit..

Toen de watten ik gebruik een vloeistof met een 70/30 verhouding.. .die is us vrij dun, dus ik heb de watten afgeknipt... maar niet delen eruit gehaald en dunner gemaakt... ( geloof dat dit moest bij die dikke vg, leek me verder niet nodig...

Ik heb heb gemeten met ohm testertje zo rond de 0.8,,, wat ik vreemd vind wat met mtl damp ik altijd 1.8 fabrieks coils... maar goed zal wel kunnen tenslotte leverden ze die zelf bij... Ik reken later wel eens uit hoe ik op 1.8 kom en dan wikkel ik er zelf wel eentje..

De spoel en katoen geprimed... alles mooi vochtig, vloeistof bleef mooi zitten...

Toen dat ding op mijn pico gezet,,, en een klein stootje gegeven van 100 watt 🙂  Grapje 10 watt lol 🙂

Ding begon te pruttelen en er kwam damp.... paar korte stootje gegeven , damp deed het mooi, maar ik zag dat ding niet rood worden..... wel damp

Dus dat leek me wel goed toe.

Ik heb hem gevuld en dacht nou komt die 🙂

en wat komt er?????

NIKS.......noppes nadda  doet helemaal niks !!!

ding weer op de ohm tester,,, zowel de ohm tester als de pico geven nu plotseling 0000 aan.....

shit 🙂

wat is er mis????

bvd

IMG_0657.JPG

Hoe hoog staat je coil? Als er niets gemeten wordt kan het zijn dat je coil tegen je schoorsteen aan komt of dat 1 van je schroefjes loszit.. Heb je de coil wel voorgegloeid en gechecked op hotspots? Als er 1 inzit en je doet daar niets aan, kan de boel ook in 1x doorbranden en dan breekt het draad.. Maar ook na het gloeien even de schroefjes nalopen.. Door de plotselinge warmte kan de boel wat losser gaan zitten..

10watt op 0,8 ohm is wel erg weinig trouwens, begin maar 's bij 15w

Edited by TheRich

hallo,

ik maak hier vreemde dingen mee 🙂

ik heb die tank weer open geschroefd... en die coil wat vloeistof erbij en afgevuurd,,, werkt zonder problemen

geeft 0.8 ohm aan.... zodra ik de tank er weer op zet, zegt de pico atomizer low, en de ohm meter geeft oooo aan....

wat helemaal vreemd is... ik heb die tank voor 3 kwart vol gegooid.... en er zit bijna niks meer in  foetsie.... ding is niet vochtig en ik zie ook niks liggen... ik word gek 🙂

Dit is de eerste keer dat ik het doe, dus ik zal wel foutje maken....

maar zonder kap werkt die... werd niet rood ik zal die schroefjes ff nalopen en de wattage wat hoger...

nu is het zeker, je coil staat te hoog, hij maakt contact met je tank

Toch kans dat ie nog ergens sluiting maakt, pootjes goed afgeknipt.Zodat deze niet tegen de behuizing aan komen.?

ok  ff denken...  draadjes heb ik in die gleufjes gestopt.... en toen korter dan kort afgeknipt...

dus die coil moet dus iets naar beneden vat ik naar de bodem toe? kan dat nog met die wick erin of moet dat opnieuw?

verdorie je mag wel de ogen van een specht hebben......

ik heb die spoel nu 1 mm boven de bodem hangen, met de pootjes eronder zeg maar.....

ik heb hem laten gloeien, klein beetje, en toen steeds wat meer, beetje met een keramische tweezer gescratched.... gloeit nu mooi 😛

Met de tank erop gaf hij nog steeds ohms aan dus dat is nu goed.

Ik ga hem nog een keer wicken... aanhouder wint 😛

Check ook even of de centerpin wel goed vast zit.

als die los zit kan je builddeck ook rare contact maken.

die zit goed... blauwe maandag elektro techniek gehad vroeger...

met tank is de ohm meting nu ook goed, dus er kan nu geen sluiting meer zijn...

pfff jullie hebben gelijk er is echt geen millimeter speling...

afijn dit is correct allemaal nu...

hapje eten en dan pruts ik er een nieuwe wick in...

Nog even een paar vraagjes, ik ben op de goede weg 😛

Ik damp altijd een nautilus mini... en dat op 1.8 ohm...

deze is 0.8 en het is een mtl tank..

als ik nou straks nieuwe spoelen maak, ik heb een calculator gevonden, is het dan het beste dat ik spoelen maak van 1.8, voor mtl?

en zo'n tank als ik nu heb die galaxy, kunnen dar dan straks alle vloeistoffen in? dus ook hoog vg?

En hoelang gaat zo'n coil mee gemiddeld?

bvd

hoera 😛

hij werkt... 😛

Pruttelt nog wel wat... damp nu op 15 watt....

als iemand straks nog even tijd heeft voor bovenstaande vragen dan ben ik jullie weer zeer erkentelijk...

Junkiexl gaat nu eerst ff aan zijn nieuwe galaxie hangen en testen, heb er een goed gevoel bij al 😛

Bij het pruttelen moet je misschien nog iets omhoog met je watt.

elke vloeistof kan erin, maar hoe dikker je liquid, hoe sneller je coil op is.

volgens mij hoeft het niet perse 1.8 te wezen.

thanks... folks

ik ga er morgen nog wat dieper induiken...

ik heb al calculators en zo, wet van ohm ect... geen  flauw idee hoeveel wat je er door heen kan jagen bij die coil... zit nu op 15 watt bij 0.8 ohm...

eerste keer dat ik zo'n ding in elkaar flans

wat een smaakbom... 😛 en een damp wauw 😛

0.8 ohm is minimum voor mtl maar als je wat hoger wilt dan is dat aan jezelf
Ikzelf heb een berserker mtl en daarin zit in 1.65 ohm op 10 watt en zelfs liquid 70vg/30pg
Voordeel van zelfbouw is zodra het een beetje apart smaakt of als je zelf denk ik ga ff checken draai je hem open en vervang indien nodig het katoen
Als je genoeg katoen heb dan maakt het vervangen toch niet zoveel meer uit

hallo,

ik heb deze nu ook terug geschroefd naar 10 watt... doet het prima pruttelt ook niet meer..

Die aircontrolle is wat ingewikkeld bij dat ding,,, kan het niet zo goed zien.. maar goed rommel er wel wat mee, vind ik vanzelf de goede.

Morgen ga ik eens wat nieuwe spoelen maken... dit was de eerste keer.

Reken ik wel uit dat ik wat in die richting kom.

zelf damp ik ook meestal 70/30 maar ben nog niet zo lang aan het dampen, maand of 5..

Ik heb een nautilus mini, 1.8 ohm dampt ook heerlijk, en enorm zuinig.

Ik denk idd als ik hier eentje van 1.6 in zet, dat die lekker zuinig is...

Wat een smaakbom dit ding... ik ben verkocht 😛 

Je neemt een haal, en daarna heb je gewoon een heerlijke aftertaste, geweldig. 😛

Hoi
Ik gebruik in mijn ares mtl tank altijd coils van 0.8 24agw 3mm 8 wikkelingen damp ik op 24 wat steam engine geeft 34 watt aan geloof ik

Nu proberen liquids te maken die smaken

hallo, moet ik allemaal nog wat uitvlooien.... Hierna neem ik nog een dripper... en dan ga ik idd zien da tik wat lekkers kan brouwen 😛

7 hours ago, junkiexl said:

verdorie je mag wel de ogen van een specht hebben......

ik heb die spoel nu 1 mm boven de bodem hangen, met de pootjes eronder zeg maar.....

ik heb hem laten gloeien, klein beetje, en toen steeds wat meer, beetje met een keramische tweezer gescratched.... gloeit nu mooi 😛

Met de tank erop gaf hij nog steeds ohms aan dus dat is nu goed.

Ik ga hem nog een keer wicken... aanhouder wint 😛

2-3mm is de gebruikelijke afstand voor optimale damp.
Voor het gepriegel kun je bij aanvang een soldeer loepje kopen, met verlichting.

merci,

Ik heb nu de spoel gezet die erbij zat... die had ik eerst wat hoger, maar toen had ik sluiting.., er is niet veel speling.

die spoel bevalt me niet... dan kom je op o.8 uit

10 watt is dan idd wat aan de lage kant, dat wil wel, maar pas bij de 2 de trek.

Ik moet dat allemaal nog wat uitvogelen, heb er ergens een calculator voor dat ga ik nog allemaal bekijken

Hoe doen jullie dat?  Maken jullie gewoon een heel zooitje van die dingen op voorraad als je aan het draaien bent?

spoel zelf maken heb ik nog niet gedaan, maar heb er zo'n tooltje voor, dus dat ga ik nog bekijken op tube, komt vast wel goed.

De tank zelf bevalt me wel, maar moet ik ook nog wat finetunen, het komt wel goed... het is een slagje, wat ik nog even moet aanleren. 😛

De weerstand van jou "spoel" is niet zo heel erg belangrijk. Je hebt namelijk een gereguleerde mod (ofwel.. Je kunt zelf het wattage instellen)

Er wordt wel eens gezegt dat je alleen kunt MTL dampen met een coil boven de 1 ohm maar dit is niet helemaal waar. Rvs heeft namelijk een lagere weerstand als kanthal. Dus waar een kanthal coil boven de 1ohm uit komt, zal een rvs coil van dezelfde afmetingen rond de 0,6 of 0,5 ohm liggen (en daar kun je prima mee mtl dampen)

Bij elke atty die je bouwd gaat het er om dat je de juiste maat van de coil vind. Dit is persoonlijk dus ik zou zeggen koop een rolletje draad en maak een aantal verschillende coils. En testen welke afmetingen je het beste smaken. 

Nogmaals, weerstand van de coil is niet belangrijk op een gereguleerde mod.

Ik heb een nautilus mini,,, die vind ik heerlijk dampen op een 10 watt, met 1.8 ohm.

vol van smaak en zuinig als de neten...

Ik heb draad en een setje.... Binnenkort als er weer wat tijd is ga ik weer prutsen

Ik moet ook weten van hoeveel diameter moet de spoel zijn, hoeveel wattage jaag ik daar max doorheen...( dat zal met de weerstand van spoel te maken hebben neem ik aan? )

dat soort dingen weet ik de ballen nog niet van, vandaar dat ik het allemaal nog veilig houd op 10 watt... en ik wil ook geen grote vermogens voor mtl...

11 hours ago, junkiexl said:

ding weer op de ohm tester,,, zowel de ohm tester als de pico geven nu plotseling 0000 aan.....

shit 🙂

wat is er mis????

bvd

IMG_0657.JPG

Hij staat uit 🙂 

ik ga nog ff verder met wat vraagjes...

Ik heb nu die coil erin van o.8 ohm,  damp ik op 11 watt op dit moment.

Ding dampt lekker maar een paar dingen zinnen me nog niet 😛

Valt me op dat ik eigenlijk steeds 2 hijsen gelijk moet pakken... de eerste stelt niet zo veel voor.

los je dat op met die preheat functie? is dat normaal?

Ik kreeg van die vriendelijke eigenaar bij dat kitje ook een spoel met draad, maar het is me niet duidelijk welke dit is,,, zie foto

Nu ben ik een mtl damper en ik wil nu zelf een spoel maken... ik damp normaal met die nautilus mini 1.8 ohm op een watt of 10, dat bevalt me prima

ik heb dit maar vat hem niet helemaal... http://www.steam-engine.org/wirewiz.html

welke diameter neem ik voor zo'n ding? 2,5 mm, 3mm??

ik moet dus weten wat voor draad dat is wat ik heb... graag advies

bvd

IMG_0662.JPG

15 minutes ago, junkiexl said:

Valt me op dat ik eigenlijk steeds 2 hijsen gelijk moet pakken... de eerste stelt niet zo veel voor.

los je dat op met die preheat functie? is dat normaal?

Dan kan hij best wat hoger.. Je merkt t vanzelf, stook 'm maar wat meer op, totdat jij het prettig vindt. Wees niet bang, het enige wat je kan gebeuren is dat je wick verbrandt als je iets te ver bent gegaan, maar voor die tijd heb jij ws. al je ideale setting gevonden.. 10w is erg laag voor 0,8 ohm. Een preheatfunctie kan dat ook oplossen ja.. Dan zet je de preheat op bijvoorbeeld een halve seconde op 20w. Speel daar eens mee.. Maar makkelijker lijkt mij gewoon het wattage opschroeven, 1 watt per keer en dan testen..

Ik kreeg van die vriendelijke eigenaar bij dat kitje ook een spoel met draad, maar het is me niet duidelijk welke dit is,,, zie foto

0,4 mm kanthal draad of 26 GA

Nu ben ik een mtl damper en ik wil nu zelf een spoel maken... ik damp normaal met die nautilus mini 1.8 ohm op een watt of 10, dat bevalt me prima

ik heb dit maar vat hem niet helemaal... http://www.steam-engine.org/wirewiz.html

welke diameter neem ik voor zo'n ding? 2,5 mm, 3mm??

ik moet dus weten wat voor draad dat is wat ik heb... graag advies

Wat past en werkbaar is.. Begin klein, 2,5 mm.. Als leidraad kan je aanhouden dat hoe groter de ID, hoe langer de draad, hoe sneller je een hogere weerstand bereikt.. Aantal wikkelingen kan je af laten hangen van de grootte van je luchtgat wat uitkomt bij je coil. Maak 'm niet te groot, want dan de lucht 'm niet voldoende koelen, en dat gaat ten koste van je beleving.. Iedere atty heeft zo z'n eigen damp/ luchtverhouding, aan jou de taak die te vinden.. Met meer ervaring zal dat sneller gaan..

staar je niet blind op de weerstand van ej nautilus.. Vergeet dat, je hebt nu te maken met je Galaxies. Iedere Atty heeft z'n eigen ideale coil. Wat weerstand betreft en wat interne diameter (ID) betreft.

Edited by TheRich