Jump to content
Maen

GeekVape Ammit 25 RTA

Recommended Posts

Nu sinds enkele dagen in bezit.

Ik had al over deze tank gelezen, over hoe lekken te voorkomen, maar alsnog heb ik er wat verschillende problemen mee.

Heb er zo'n setje van 8 verschillende coils bij gekocht en begonnen met het monteren van de allerdikste coil, alien nogwat 0.45 ohm zo uit mijn hoofd (ben nu niet thuis en omdat de tank zo gevoelig is voor lekken, heb ik hem niet mee onderweg genomen).

Met deze coil was de spitback enorm, maar werd minder op een wat hoger wattage en een lagere airflow (maar de spitback werd wel heter).

Deze er maar uitgehaald en vervangen door het kleinste coil uit het setje, nu weinig spitback, maar krijg er niet zo'n lekkere smaak vanaf als wanneer ik vape met een 0.15 ohm fabriekscoil op mijn eleaf pico s met ello vate tank.

Lekken is ook nog best wel een issue, als ik thuis ben opnieuw demonteren en nogmaals proberen.

Heb ook zo'n setje, en vond daar van de Alien clapton het beste. Maar nu al een tijdje zelf coils aan het draaien en dat bevalt een stuk beter, dan kan je een beetje spelen met weerstand door het aantal wikkelingen of de binnen diameter van de coil te wijzigen. De wick moet er goed strak door, maar dat is een tijdje prutsen met een nieuwe tank. Heb sinds vanmiddag de Advken Manta binnen gekregen, dus dat wordt weer ff uitvogelen hoe ik deze krijg zoals ik hem wil. Geduld en stug doorgaan ;)

Ik had al over deze tank gelezen, over hoe lekken te voorkomen, maar alsnog heb ik er wat verschillende problemen mee.

Heb er zo'n setje van 8 verschillende coils bij gekocht en begonnen met het monteren van de allerdikste coil, alien nogwat 0.45 ohm zo uit mijn hoofd (ben nu niet thuis en omdat de tank zo gevoelig is voor lekken, heb ik hem niet mee onderweg genomen).

Met deze coil was de spitback enorm, maar werd minder op een wat hoger wattage en een lagere airflow (maar de spitback werd wel heter).

Deze er maar uitgehaald en vervangen door het kleinste coil uit het setje, nu weinig spitback, maar krijg er niet zo'n lekkere smaak vanaf als wanneer ik vape met een 0.15 ohm fabriekscoil op mijn eleaf pico s met ello vate tank.

Lekken is ook nog best wel een issue, als ik thuis ben opnieuw demonteren en nogmaals proberen.
Probeer eens te "purgen" voor dat je je eerste trek neemt. Dan blaas je eerst ipv dat je een trek neemt waardoor je de overmatige ejuice in je coil/wick verdampt waardoor je bij je spitback voorkomt. Langzaam in voltage of wattage opbouwen tot gewenste voldoening qua smaak en throathit.

Spitback kan ook liggen aan de manier hoe je wicked. Misschien iets meer katoen of wat meer bluffen zodat het katoen iets minder snel vloeistof op neemt.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

5 hours ago, Maen said:

De twee klachten die je noemt, spitback en lekkage, kunnen goed met elkaar te maken hebben. Als je dan niet-rond draad gebruikt maar clapton/alien etc, en je hebt teveel juice-toevoer, dan moet je beter wicken om dat te voorkomen.

Strak door de coil is prima maar belangrijker is meer en beter geflufte wick met name bij de juicewells. Een voordeel van wick strak door je coil trekken is dat je veel wick aan de uiteinden kan gebruiken, wat je bij deze Ammit nodig hebt. Zoek eens wat foto/video over het correct wicken van deze tank.

Zoiets, en dan nog ietsje meer, coil niet al te laag:

jTuCeqg_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

On 27-10-2018 at 19:20, DeGijs said:

Heb ook zo'n setje, en vond daar van de Alien clapton het beste. Maar nu al een tijdje zelf coils aan het draaien en dat bevalt een stuk beter, dan kan je een beetje spelen met weerstand door het aantal wikkelingen of de binnen diameter van de coil te wijzigen. De wick moet er goed strak door, maar dat is een tijdje prutsen met een nieuwe tank. Heb sinds vanmiddag de Advken Manta binnen gekregen, dus dat wordt weer ff uitvogelen hoe ik deze krijg zoals ik hem wil. Geduld en stug doorgaan 😉

Heb je er dan ook zo'n kleine tank op of een extra grote? (ik heb zo'n kleine 2ml).

Als ik die grote(re) alien claptons gebruik dan heb ik enorm veel spitback.

On 27-10-2018 at 19:30, Loyal_2the_coil said:

Probeer eens te "purgen" voor dat je je eerste trek neemt. Dan blaas je eerst ipv dat je een trek neemt waardoor je de overmatige ejuice in je coil/wick verdampt waardoor je bij je spitback voorkomt. Langzaam in voltage of wattage opbouwen tot gewenste voldoening qua smaak en throathit.

Spitback kan ook liggen aan de manier hoe je wicked. Misschien iets meer katoen of wat meer bluffen zodat het katoen iets minder snel vloeistof op neemt.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Dat doe ik, met een zakdoekje in de aanslag, want ik krijg dan behoorlijk wat juice uit de airflow die de vuurknop inloopt -.-

Kleinere coil, voorzichtig purgen en zakdoekje erbij en de airflow niet helemaal open en voorzichtig hijsen schijnt goed te helpen, maar niet helemaal failproof.

On 28-10-2018 at 00:53, Leo Bak said:

De twee klachten die je noemt, spitback en lekkage, kunnen goed met elkaar te maken hebben. Als je dan niet-rond draad gebruikt maar clapton/alien etc, en je hebt teveel juice-toevoer, dan moet je beter wicken om dat te voorkomen.

Strak door de coil is prima maar belangrijker is meer en beter geflufte wick met name bij de juicewells. Een voordeel van wick strak door je coil trekken is dat je veel wick aan de uiteinden kan gebruiken, wat je bij deze Ammit nodig hebt. Zoek eens wat foto/video over het correct wicken van deze tank.

Zoiets, en dan nog ietsje meer, coil niet al te laag:

jTuCeqg_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

Ik ga zo nog eens knutselen, bedankt!

On 28-10-2018 at 00:31, Oomkobus said:

Goeie tips van loyal, purgen en zo strak wicken als je kan, geloof me, te strak wicken bestaat niet.

Doe ik al, met dank aan jou filmpjes! 🙂

7 hours ago, Maen said:

Heb je er dan ook zo'n kleine tank op of een extra grote? (ik heb zo'n kleine 2ml).

Als ik die grote(re) alien claptons gebruik dan heb ik enorm veel spitback

Mijn tankjes zijn alle 3 zo rond de 4,5 ml, maar dat zou niet uit moeten maken voor wel of geen spitback voor zover ik weet.

19 minutes ago, DeGijs said:

Mijn tankjes zijn alle 3 zo rond de 4,5 ml, maar dat zou niet uit moeten maken voor wel of geen spitback voor zover ik weet.

Oke, ik dacht dat de driptip daarvan hoger zat.

Gewoon lekker vol rammen met katoen! Hier mijn MK rta. Geen last van spitback of dryhits. Het wil ook nog wel een helpen om de airflow wat meer te sluiten omdat sommige rta's zoveel airflow hebben dat er gewoonweg te snel/veel lucht langs de coil(s) wordt gezogen. Hier mee zuig je dan vaak de vloeistof die tussen de coils begint te verdampen direct je giegeltje in. e7d55d8fe8d798d5cbdc840e00b7fcec.jpg

Lekken en spitback is verholpen. Maar krijg er nog steeds geen geweldige smaak af waar sommigen het over hebben.
Welke coil ik ook gebruik.

Ligt niet aan de juice of vaperstong of wat dan ook, dezelfde liquid in een fabriekscoil, 0.15 ohm in mijn Eleaf Pico S smaakt heerlijk.

Krijg alleen maar vlakke smaken, of ik nou op 25 watt damp of op 55.

Hoop coils, ejuice en katoen verspilt al + de prijs van de RTA zelf.

Had voor dat geld heerlijk kunnen dampen op de Pico S.

Begin een beetje het vertrouwen te verliezen in dit ding.

Wat doe ik nou fout,  of is de smaak op de Pico S met 0,15 ohm mesh coils gewoon vele malen superieur aan dit ding?

Had gehoopt op een veel betere smaak en wat kostenreductie, maar vooralsnog ervaar ik het tegenovergestelde.

Heb mij echt goed ingelezen over hoe te wicken etc. Allemaal youtube filmpjes gekeken en allerlei tips en aanwijzingen gebruikt, maar het mag niet baten.

🤬

Edited by Maen

Dit is zo herkenbaar voor mij.
Een paar weken geleden kocht ik eindelijk de Ammit 25, nadat ik er al maanden omheen had staan te draaien.
Na een hoop verschillende coils, afmetingen en methodes van wicking kwam er eindelijk een redelijke smaak uit en stopte het lekken.
Maar nooit die fantastische smaak die ik verwachtte.

Toen las ik op een buitenlands forum over een soortgelijke frustratie en de conclusie was dat de Ammit gewoon niet zo geschikt is voor cream en custards. En dat waren net de smaken die ik geprobeerd had.
Vervolgens een poging met een bessen mix en hoge vg. Er begon iets van smaak te komen maar geen throathit.
Daarna citrus en weer frustratie.

Vanmorgen een nieuwe poging!
50/50 base met een mix van vampire vape blue slush en red slush. Verschillende bessen en koolada dus.
De coil is een ss316L 26 awg 3 mm id 0,45 ohm.
Voorzichtige poging op 28 watt met het kleinste gaatje en nog een tikje verder dicht en..... hallelujah!
Eindelijk smaak en lekkere hit.

Smaak is heel persoonlijk, dat weet ik, maar ik hoop dat je hier nog wat hoop uit kunt putten!
Ik denk dat de Ammit knalt met smaken als heisenberg en red astaire, maar ik ben niet zo gek op anijs.
Heel veel succes!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Even een update vanaf mijn kant.

De spitback en het lekken heb ik zo goed als onder controle.

Heb de moed wat betreft smaak ook niet opgegeven.

Heb neuwe ejuices besteld (want ik heb een hoop premium ejuice verspilt met het uitproberen van deze rta 😞 ).

Daarnaast ook nieuwe kant en klare coils, van Geekvape zelf.

Ook nog meer mensen gesproken die deze RTA hebben... en wat nu schijnt te werken is: kant en klare coils van Geekvape en heel erg los wicken. Het katoen goed fluffy maken, maar er wel een hele hoop in doen.

Dus helaas de methode van Oom Kobus, in ieder geval zoals ik hem begrepen heb (zo strak mogelijk wicken) lijkt niet te werken voor deze RTA.

Smaak lijkt nu goed, maar omdat ik een paar dagen ziek was, heb ik de creamy, custard, dessert smaken even laten staan (verkouden dus proef en ruik vrij weinig).

Drop, munt en fireball smaken 50/50 en 70/30 vg/pg lijken wel goed door te komen.

Wacht nog even met de dessert smaken, tot ik weer helemaal beter ben. Zou het wel erg jammer vinden als die het niet doen in de Ammit.

Gelukkig heb ik ook nog maar een paar doosjes 0.15 ohm mesh fabriekscoils gekocht... kan ik in ieder geval nog heerlijk snoepen met de Eleaf Ello Vato (schrijf ik het zo goed?) tank, die ik kreeg samen met mijn Eleaf Pico S mod.

Iedereen bedankt voor de hulp!

On 4-11-2018 at 07:34, Maen said:

Even een update vanaf mijn kant.

De spitback en het lekken heb ik zo goed als onder controle.

Heb de moed wat betreft smaak ook niet opgegeven.

Heb neuwe ejuices besteld (want ik heb een hoop premium ejuice verspilt met het uitproberen van deze rta 😞 ).

Daarnaast ook nieuwe kant en klare coils, van Geekvape zelf.

Ook nog meer mensen gesproken die deze RTA hebben... en wat nu schijnt te werken is: kant en klare coils van Geekvape en heel erg los wicken. Het katoen goed fluffy maken, maar er wel een hele hoop in doen.

Dus helaas de methode van Oom Kobus, in ieder geval zoals ik hem begrepen heb (zo strak mogelijk wicken) lijkt niet te werken voor deze RTA.

Smaak lijkt nu goed, maar omdat ik een paar dagen ziek was, heb ik de creamy, custard, dessert smaken even laten staan (verkouden dus proef en ruik vrij weinig).

Deze Ammit 25 heeft een aantal fysieke kenmerken waar je niet omheen kunt, en waar je rekening mee moet houden bij je build. Om te beginnen heb je veel airflow die de base ingaat, ook op de kleinste stand. Dan heb je de bottom én side airflow bij de coil en een vrij fors builddeck. Dan heb je een joekel van een chamber voor slechts een singlecoil. Gebruik je de extension dan ook nog een lange chimney die redelijk wijd is.

Deze tank schreeuwt dus om een dikke build. Je kan met round wire wel 4 mm gebruiken en met exotisch draad zo'n 3,5 mm, en dat is ook nodig om de grote hoeveelheid lucht zoveel mogelijk langs je coil proberen te laten gaan. Je moet de coil dan ook niet te laag zetten omdat de side-airflow (die vrij steil omhoog gaat) anders je coil nauwelijk raakt.

Met een forse coil kun je redelijk wat wick erdoor krijgen: zonder buitenlagen zo'n 2,5 cm strook Muji, en met buitenlagen 2 cm. Goed rollen, er vrij strak doortrekken en goed fluffen zodat je die hele juiceholes afdekt. Als je dit goed doet is lekkage uitgesloten. Strak wicken heeft hier dus als voordeel dat je meer wick aan de uiteinden overhoudt.

Vanwege het grote builddeck, enorme chamber en redelijk wijde chimney moet je de juiceflow bij deze tank vol open zetten, je wilt zoveel mogelijk juice verdampen.

Ook kun je met de airflow de dikte van je damp enigzins regelen, vol open geeft teveel lucht, ongeacht je build en wattage. Hooguit half tot tweederde open.

Tenslotte is dit een uitgesproken tank om alien/clapton te gebruiken omdat je met die singlecoil veel oppervlak wilt, je hebt dan ook redelijk wat vermogen nodig.

Ik ken mensen die zweren bij deze tank, ik vind het geen smaakmonster, net zoals de Griffin, Zeus, maar heb ze misschien niet genoeg tijd gegeven. Het meest irritante van Geekvape vind ik trouwens die lelijke oranje en blauwe reserveringen, waarom niet gewoon de witte die er al in zitten en die iedereen wil? Of desnoods zwart?

Ik vind het echt helemaal niks. Helemaal lekvrij zoals tankjes en fabriekscoils krijg ik hem toch niet echt. Soms lijkt het opgelost maar als je na verloop van tijd de tank eens demonteerd is er toch weer een hoop vloeistof uitgekomen.

Krijg ook echt geen goede smaak. Fruitsmaken gaan nog, maar dessersmaken is gewoon zonde, smaakt nergens naar. Om maar niet te spreken van de liquid die steeds weglekt.

Zou dit ding aan niemand aanraden, zeker niet als eerste RTA, zoals die mij wel is aangeraden.

Vraag mij echt af wie de mensen zijn die zweren bij dit onding, kan mij haast niet voorstellen dat deze mensen wel echt weten wat een echt lekkere smaak is. Erg vreemd hoe sommigen hierbij zouden zweren, of spelen er andere belangen mee?

Hoop ooit nog is een keer een echt goede RTA aan te schaffen, waar ook desert smaken heerlijk in smaken.

Heb voor 45 euro 0.15 ohm coils gehaald voor mn ello vate tank van eleaf, DAT ding geeft pas een goede smaak.

Ik kom echt niet uit een ei en heb van alles geprobeerd qua coils, katoen en wicken en andere tips uitvoerig uitgeprobeerd. Niks wil baten.

Zonde van m'n, geld, tijd, energie en eliquid.

Edited by Maen

Ben het helemaal met je eens. Ik heb ook zo’n ding ergens. Niet lekvrij te krijgen, spitten en nauwelijks smaak. Na vijf keer gemotiveerd proberen heb ik het opgegeven.
De Ammit MTL daarentegen nadert wel de perfectie als je geen volledig open airflow wilt.

Ik las overal heel strak wicken en te strak wicken kan niet.. Dus ik wickte zo strak dat het niet los te krijgen was zonder geweld. Bij het wicken gebruikte ik echt kracht, nagels, spierballen en het liefst een tang. Met als resultaat een wick die muurvast zat en dry hit na dry hit. Je katoen zit dan zo strak door de coil dat het een verstopte bottleneck is geworden. Soms moet je het gewoon even zien bij een ander. Nu gaat het top. Andere rta/rda overigens maar even om aan te geven dat ieders definitie van strak anders is een dat je niet alles letterlijk moet nemen. Youtube tutorials zijn beter dan tekst.

Smaak en smaakbeleving is persoonlijk.

Ik gebruik nu 2 jaar de Ammit tankjes.
Eerst de gewone, nadien de 25mm single coil.

Hier totaal geen problemen, behalve als ik em plat leg met luchttoevoer en juicetoevoer open; dan lekt hij wel