Jump to content
Jim

Kennedy Vindicator + Kennedy 25 RDA review

Recommended Posts

Sinds ik deze mech voor het eerst zag was het liefde op het eerste gezicht, moest en zou ik hebben.

Had al een Kennedy clone RDA maar nog geen echte en al zeker geen mech van Kennedy, omdat de vorige mechs van hun niet mijn ding waren op gebied van looks.

En deze mech kan 21700 batterijen hebben, en nu ik die batterijen gebuik wil ik niks anders meer dan 21700 tube mech.

Je kan deze mech als set kopen met de Kennedy 25mm maar ook gewoon los, ik wou de set maar die was niet in stock in mijn lokale shop.

Ze hadden wel de mech en RDA apart dus dat was ook goed voor mij, enige verschil dat ik kon zien is dat je een andere driptip krijgt bij de RDA als je set koopt.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie, hier zie je alles mooi in detail inclusief afmetingen enz.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

Verpakking bij Kennedy is altijd erg basic, geen doosje of andere fancy verpakking.

Hoe dit is als je deze combinatie als set koopt weet ik niet.

0X193FE.jpg?1

Zal beginnen met de mech en dit is wat ik kreeg.

ETAkWg8.jpg?1

De vormgeving van de tube is iets wat ik graag zie, een gewoon rechte cilinder zie ik niet graag en deze tube heeft de juiste vormen wat mij betreft.

Ben ook een fan van stainless steel tubes en deze tube ziet er er voor mij erg strak en clean uit.

Juiste afmetingen enz kan je in mijn filmpje bekijken.

l7Jxi13.jpg?1

WQtTVDw.jpg?1

De venting zit bovenaan de 510 connectie en dat zijn zoals je ziet vrij grote gaten.

vgJQsUl.jpg?1

Een hybrid connectie dus zoals je kan zien.

BZTygbD.jpg?1

En in de tube zat dit kaartje met nog een beetje info over hybrid safety, altijd leuk als een fabrikant toch iets van moeite doet om je op gevaren te wijzen.

bz9VD3C.jpg?1

De behuizing en vuurknop zelf is volledig uit koper gemaakt, mooie en simpel vuurknop.

X9vebST.jpg?1

De tube binnenin is ook netjes afgewerkt en niks op aan te merken.

AMc0Y2P.jpg?1

Zoals je in mijn filmpje kan zien en horen is de schroefdraad perfect, loopt heel soepel en geen speling op de schroefdraad.

Ziet er ook heel goed uit.

3hlJBvQ.jpg?1

De vuurknop zelfs is zoals ik al zei heel simpel en meer moet dat ook niet zijn.

Geen vuurknop zoals Purge die bijna 10cm lang is en die gebruik maakt van magneten, nee gewoon een basic knop met een goede veer.

De ultem ring die je ziet is geveerd en dient enkel om er voor te zorgen dat je batterij goed vast zit in de tube, je zal de batterij dus niet horen bewegen in de tube tijdens gebruik.

L7Wsehw.jpg?1

Een solide koper vuurpin zoals je ziet.

Om de knop uit de behuizing te halen moet je de knop induwen en een draai geven, hierna komt de knop gewoon los.

k84dqcH.jpg?1

c3Y0SPZ.jpg?1

dUp3BbQ.jpg?1

Een goede veer meer moet een mech niet hebben, werkt naar mijn mening nog altijd beter dan magneten.

dFOzvYo.jpg?1

En natuurlijk stop ik de beste 21700 batterij die je kan krijgen in deze tube, de Samsung 30T.

iAXWFVl.jpg?1

En dan de Kenndy 25mm RDA, hier had ik al een clone van en dacht dat die kwaliteit wel netjes was maar als je eens vergelijkt met de echte is het toch wel een heel verschil in kwaliteit en afwerking.

En ik wou geen clone gebruiken op deze mech dus toch maar eens doorgebeten en de echte gekocht.

iKV7Xa6.jpg?1

Deze RDA is erg basic en hier zal je niks vernieuwing vinden, geen regelbare airflow of vernieuwend build deck.

Nee gewoon bottom airflow en een simpele 2 post.

Heel herkenbaar uiterlijk dat al enkele jaren meegaat.

f7z0j8u.jpg?1

8mHiuvR.jpg?1

Onderaan deze info en natuurlijk steekt de vuurpin genoeg uit om hybrid safe te zijn.

VOiIgB0.jpg?1

810 driptip, Kennedy was ook één van de eerste fabrikanten die gebruik maakte van 810 driptips.

VtaO4RU.jpg?1

Bottom airflow dus, gewoon twee kleine tubes die net onder coil zitten.

Niet regelbaar dus als je niet graag DL airflow hebt is deze RDA niks voor u.

Het is wel DL airflow maar niet overdreven luchtig, gelukkig maar want dat heb ik ook niet graag.

GspEbVh.jpg?1

Topcap langs binnen.

yvp75Kf.jpg?1

Het deck is erg basic maar het werkt dus waarom zou je het veranderen.

Simpele twee post met voldoende grote gaten en je krijgt er dus zo goed als elke coil in.

Schroefjes zijn goed en o-ringen zijn perfect.

0nC9e35.jpg?1

AEqOUQh.jpg?1

0AoZBM4.jpg?1

y2QzqcN.jpg?1

Voor de build wou ik nette en goede coils, dus deze Coilology aliens zijn perfect hiervoor.

Een warme en knetterende build en de Samsung 30T kan deze 0.1ohm build zonder probleem aan dus geen zorgen op gebied van veiligheid.

Qtr44ZV.jpg?1

yKIhrUi.jpg?1

gtYMjMG.jpg?1

VwjUa96.jpg?1

7aCepe0.jpg?1

Wicken met wat Muji en klaar om te gaan.

bsPGs5d.jpg?1

Nog een handcheck om af te sluiten.

Cv7ktbV.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Tja ik kan niks anders zeggen dan perfect op elk gebied.

- Afwerking is perfect.

- Kwaliteit is heel erg hoog.

- Prijs is niet overdreven duur, deze mech + RDA kost maar de helft van een degelijke Purge mech.

- Simpele maar heel goed werkende vuurknop.

- RDA is erg basic maar werkt wel net zo goed als alle nieuwe RDA's die op de markt komen.

- Smaak is top, de Kennedy geeft me nog steeds één van de best smakende DL vapes die ik al gehad heb.

- Airflow is top en niks van turbulentie ofzo, niet regelbaar dus je moet wel graag DL dampen.

- Ook bij de RDA zijn de o-ringen en schroefjes perfect.

- Deze bottom airflow RDA is ook moeilijk om te doen lekken, ik drip zoals je in het filmpje ziet gewoon de liquid rechtstreeks via de driptip in het midden van het deck.

Is wel een beetje oefening vereist, niet rechtstreeks op je coils drippen want dan is de kans heel groot dat het gewoon in de airflow tubes gaan lopen.

Ja deze mech en RDA combo zijn voor mij persoonlijk de ideale combinatie.

Heb al redelijk wat mechs van hoge kwaliteit maar deze is wat mij betreft de beste van allemaal, beter dan enkele Purge mechs die ik heb en dubbel zoveel kosten.

Edited by Jim

Mooie review van een strakke mod! Als je em als set met de rda koopt, krijg je dan die hele korte (ultem?) driptip veronderstel ik. Ik weet niet of ik dat zo leuk ga vinden. Op foto lijkt ie echt wel heel kort. Is makkelijk op te lossen natuurlijk. Jammer genoeg moet ik wachten tot morgen voor mijn exemplaar. 

Ja dan krijg je die stubby driptip en weet niet of je ook de gewone stainless steel driptip krijgt.

Als je builds gaat dampen van 0.2ohm en erboven kan dat zeker wel met die stubby, maar een 0.1ohm ofzo dan ga je die stubby niet gebruiken tenzij je blaren op uw lippen wil hebben 😮

Wederom een briljante review @Jim 👍🏻

Ik zou willen dat een shop hier ook aan begint, hier is bijna alles Purge in de dampshops. 🤔

En ik had die shop gecontacteerd er over maar die kunnen niet verzenden ivm jullie wetgeving, niet dat ik hem nu gekocht zou hebben  maar misschien over een maand of 2 wel. 

Maar goed ik wil hem en zal hem krijgen ook! 😁

Edited by M.R.30T.

Kennedy setjs is nu volledig naar mijn smaak met een aangepaste driptip van Trinity Glass Tanks.

Koper en glas driptip maakt het voor mij helemaal af.

zsM84I3.jpg?1

0koFDyK.jpg?1

tdIiJLs.jpg?1

yRMeGIq.jpg?1

Puike review en mooie set! Ik ga mijn koperen Kennedy clone weer eens uit de kast halen, blijven toch erg goede rda's. Maar deze authentic ziet er toch nog wel een stukje sjieker en beter afgewerkt uit. Ik ga echter niet opzoeken hoe duur deze set is, straks ga ik me nog inbeelden dat ik hem kan betalen.

Zijn er trouwens geen kennedies te krijgen met squonkpin? Heb lopen zoeken maar volgens mij zit nergens een squonkpin bij

50 minutes ago, Oomkobus said:

Zijn er trouwens geen kennedies te krijgen met squonkpin? Heb lopen zoeken maar volgens mij zit nergens een squonkpin bij

Squonkpin moet je apart kopen, maar die zijn er. Masquevapor heeft ze. 

Waar heb je hem gekocht. Ben helemaal in love met de koperen versie. Ik zag hem bij custom vapes uk voor 210 pond. Iemand bekend met die shop ?. 

Custom vapes, vaping101, masquevapor weet ik dat ze de Vindicator hebben. 

Die Kennedy wil ik heel graag maar dan wel een nette clone of een Orig.2e hands, en bij fasttech grijp ik er telkens naast of ze moeten er weer zijn, helemaal mijn ding, als het om flavour gaat damp ik bottom airflow en ik kwalm ermee als een wilde! Zoals nu ook de Rapture alleen onder open en een klein 3 hoekje side, ff pochen ....een echte, ja nou...ben der blij mee! Sorry Jim, dwaalde ff af.

Mooie review weer, mooie setup, wat is nou in het kort het fijne van een mech mod, Jip en Janneke taal graag? 

Goh dat is puur persoonlijke smaak denk ik, want je haalt er geen voordeel uit in prestatie en dergelijke.

Hou van de simpelheid, batterij erin en niks instellen ofzo en gewoon dampen tot je voelt dat de batterij aan vervanging toe is..

Hou van de vorm en de manier waarop je een tube mech moet vasthouden en vuren op hetzelfde moment, ook het drippen heeft iets dat ik graag heb.

Thuis gebruikt ik het liefst mijn mechs.

Het heeft eigenlijk geen enkel voordeel op een gereguleerde mod, enkel maar nadelen.

Buiten dat je mech waarschijnlijk je hele leven lang zal blijven werken als je die een beetje onderhoud en kwaliteit koopt.

Edited by Jim