Jump to content

Ulton Salix MTL RDA review

Recommended Posts

In mijn zoektocht naar een nieuwe MTL RDA kwam ik uit bij deze Salix.

Die ik laat zien is een clone van de Eden Mods Salix, ken niets van dat merk en volg er niks van maar na even Google te raadplegen is het weer een 100€+ RDA.

Zoals steeds geef ik nooit meer dan 100€ uit aan een atomizer die ik niet ken en me misschien zelfs helemaal niet gaat bevallen, dus dan de clone maar.

Ulton is een clone merk waar ik al een paar dingen van gekocht heb en ze maken wel goede clones.

Tuurlijk komt dit uit een China webshop, welke kan ik niet vermelden maar Google zal je wel op het juiste pad helpen.

Verpakking is natuurlijk je typische clone verpakking.

jGPpXjf.jpg?1

Je krijgt wel de twee topcaps, bij de echte versie moet je die slam cap nog eens apart kopen.

De afwerking is heel goed en niks op aan te merken.

Bjs8nNe.jpg?1

Onderaan staat dat het gemaakt is door Ulton, dat is wel goed dat cloners niet de logo's van de echte fabrikant gebruiken.

510 pin steekt ver genoeg uit om op een hybrid mech te gebruiken.

H58GdOR.jpg?1

Driptip is een 510 formaat.

DMsqCLT.jpg?1

De slam cap maakt de kamer niet kleiner ofzo, binnenin blijft alles hetzelfde.

De gewone topcap is gewoon iets meer metaal en dikker.

YQrO62i.jpg?1

Dit zijn de airflow inserts die je krijgt, zoals je kan zien gaat dat van echt heel kleine MTL airflow tot als je wil een restricted DL airflow.

8Q2ioJo.jpg?1

Dit is de MTL airflow die ik verkies, is het grootste single airflow gat en dit is zelfs voor mij nog best erg strak MTL.

Het kleinste gat is voor mij niet doenbaar, dan moet ik zo hard zuigen dat ik de liquid uit het katoen zuig bij manier van spreken.

28ZdeIa.jpg?1

Het build deck ziet er wel speciaal uit en raar op het eerste zicht maar eigenlijk is het heel simpel om een coil in te plaatsen.

5OlnxNQ.jpg?1

wVKWGpS.jpg?1

PsQ7eeT.jpg?1

lm3jJXY.jpg?1

TiI9EIz.jpg?1

Als MTL coil gebruik ik heel graag deze Coilology MTL draad en daar heb ik dan een coiltje van gemaakt.

oxQqiGY.jpg?1

Zoals je kan zien stelt een coil plaatsen niet veel voor en wicken net hetzelfde.

eMjeWAs.jpg?1

yTsqxvI.jpg?1

3yf9yNd.jpg?1

UwPpwPq.jpg?1

En op deze squonker gebruik ik de Salix het meest.

nHsgeSs.jpg?1

ntkVf6Z.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Heel goede MTL vape krijg ik van deze RDA.

- Smaak is niks op aan te merken, meer dan voldoende smaak.

- Vier airflow inserts dus vier opties, van heel strak tot restricted DL.

- Afwerking van deze clone is zeer goed.

- O-ringen zijn goed en niet te strak of los.

- Simpel te builden.

Edited by Jim
  • Like 11
  • Thanks 1

De Salix (ook van Ulton) is hier deze week net aangekomen na nogal wat vertraging, toen ik op bestellen klikte stond er nog 24h bij 😞  (nog niet uit de verpakking gehaald omdat ik ff een paar dagen in m'n eigen woning ben), denk dat die bij mij ook een plekje krijgt op de Neo60 mits ik er een beetje mee overweg kan, ik heb hem niet voor MTL dus ik hoop dat ik met de 5x2mm airflow insert een genoeg restricted draw kan krijgen door de AFC te draaien en anders misschien 1 van die andere gaatjes uitboren tot 2.5 of 3mm ofzo.  

• Like 1

Ja bij mij ligt de Salix nu weer een paar weken stil, heb zoveel andere RDA's die ik nog moet testen.

Convergent clone is pas een paar dagen binnen en vandaag de C-roll eindelijk ontvangen, en de clones van de Citadel en Taifun moeten nog komen.

Ik denk dat ik verslaafd ben aan 22mm single coil RDA's en gelukkig bestaan er clones want die modders worden gekker met de dag, de prijzen dat ze tegenwoordig vragen voor een RDA...

Ik had eens gekeken op de FB pagina voor een echte Convergent, de RDA plus een clear en zwarte topcap, en nog twee andere airflow inserts zou me verzending en alles samen net geen 250$ gaan kosten 😵

Edited by Jim
  • Like 1

Convergent is fijn, ik neem er hele rustige DL trekjes van en is op die manier super, wel veel condensatie bij de mijne. C-Roll al een poosje in bezit en is top. De taifun heb ik eigenlijk geen interesse in, maar de Citadel is een mooie upgrade op alle fronten van de hadaly. Eerst volgende wat ik graag wil hebben zijn de accessoires voor de Skyfall, maar zit nu al een tijd te wachten op een nieuwe lijst...

Zwijg me van lijsten want ik heb er mijn buik van vol, dat haat ik nu eens echt met een passie 🤬😀

De Citadel gaat me bevallen dat weet ik zo al, al de Psyclone RDA's heb ik graag.

Hadaly had ik nog een echte van gekocht maar de Entheon niet en de Citadel ook een clone.

Kan er niet aan doen maar van zodra ik weet dat een "dure" RDA in China gemaakt is kan ik er zeker niet meer dan 50€ aan geven.

Moet de C-roll morgen nog bouwen, dat grijs van de topcap past dan weer perfect bij het grijs van de Neo60.

Dus ik moet al boven de 0.5 gaan builden om een beetje rendement (batterij) te krijgen uit de DNA60, zal weer een paar builds in beslag nemen voor ik de juiste coil gevonden heb.