Jump to content
Stekke

Verboden dampen

Recommended Posts

Nieuw ziekenhuis in mijn stad en zodra je op het domein komt volgend bord:

d7ac4b500f083a0cf0ec5212b7da2201.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zal het laatste ziekenhuis niet zijn dat zo’n bord op het terrein zet. Voor ons dampers maakt het niets uit, want we kunnen gewoon binnen dampen, als we eindeloos lang in zo’n behandelkamer zitten te wachten. 

Maar dit is heel erg voor de rokende patienten die daar liggen: die zijn al gestresst en nu kunnen ze zelfs niet meer naar buiten om even een shaggie of een sigaret te roken.

Mijn bloeddruk is aan het stijgen, zo kwaad word ik door dit soort pestmaatregelen.

Ik denk niet dat als je buiten in een straal van 50m niet mag dampen dat je dan binnen in de wachtzaal mag dampen.

10 minutes ago, Stekke said:

Ik denk niet dat als je buiten in een straal van 50m niet mag dampen dat je dan binnen in de wachtzaal mag dampen. emoji28.png

Natuurlijk mag dat niet. Maar je kunt het gewoon doen, met een klein dampertje, als niemand het ziet. Ze merken het niet.

Is het dan zo erg gesteld dat je niet ff niet kan dampen? Mij boeit het echt niet.. Als ik niet kan dampen, dan niet.. Ik begrijp eerlijk gezegd al die genieperigheid niet.. Het staat eenieder vrij om de regels te bepalen in het betreffende etablissement en als je niet mag dampen, dan mag dat niet.. Klaar. Heeft m.i. niets te maken met pestmaatregelen, zeker niet bij een ziekenhuis. Ik had overigens hetzelfde met roken. Kan het niet? dan niet, jammer dan.. 

Nou.. daar gaan we het krijgen, kom maar op met de geijkte kreten, termen en verwenserijen naar de beleidsmakers van deze wereld, want wij weten het toch allemaal beter... 

2dlf1q.jpg

Ja ik volg jou volledig... even geniepig dampen waar het niet mag... we zijn geen pubers meer he.

Het bord zegt wel dat dampen serieus wordt genomen. En dat nog wel door een ziekenhuis. Dat het niet mag geen probleem mee.

Als je zo'n bord ziet staan voor een instituut dat beweert handelingen uit te voeren op basis van wetenschappelijke kennis dan houdt ik m'n hart vast en zou direct rechtsomkeert maken.

Aan een dergelijk instituut geef je je gezondheid toch niet over? Fysiek noch psychisch. 

Dat onderste bord betekent toch dat je de vuurknop niet ingedrukt mag houden als je niet daadwerkelijk dampt? Een goede waarschuwing voor beginnende dampers.

:zoef

Als je zo'n bord ziet staan voor een instituut dat beweert handelingen uit te voeren op basis van wetenschappelijke kennis dan houdt ik m'n hart vast en zou direct rechtsomkeert maken.
Aan een dergelijk instituut geef je je gezondheid toch niet over? Fysiek noch psychisch. 

Ik snap hem niet...

2 hours ago, PetraO said:

Mijn bloeddruk is aan het stijgen, zo kwaad word ik door dit soort pestmaatregelen.

Helemaal mee eens.

Maatregelen nemen uit onkunde is nooit goed.

En ik trek me dr weinig van aan zoals men inmiddels weet :grins

Daar moet ik wel eerlijk bij vermelden dat ik aardig stealth damp bij die gelegenheden want overlast geven wil ik dan weer niet.

Ik houdt, met dt, mn hart vast als mensen met stress die roken dat niet mogen omdat dat verboden is, maar wel anderen mogen aanschouwen die wel zouden mogen dampen.. Zeer goeie motivatie, jawel hoor, ze hebben er op dat moment alleen geen zak aan.. 

Helaas gaat dhr Balling dat niet meer meemaken, want hij wil in geen enkel ziekenhuis meer behandeld worden.. 😉 dat zou zonde zijn, niet?

Ach menschen, waar zouden we zijn zonder een beetje zelfbeheersing en wat medeleven.. Gemier en azijnzeikerij, dat is het..

Zeau, nu trek ik mij weer terug, het gaat hier de laatste tijd wat mij betreft veel te vaak de verkeerde kant op, het forum wordt erg negatief. Ik weiger om daar in mee te gaan en al die oneliners doen de informatieve werking van dit forum geen goed.. 

6 minutes ago, Stekke said:

Ik snap hem niet...

Als ze alle medische handelingen met hetzelfde gebrek aan kennis verrichten als ze dampen benaderen dan zou ik ze voor geen millimeter vertrouwen.

Ik heb in juni 4 dagen en in juli ook 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.

2 maal een operatie aan mijn onderbeen. 

Gewoon met de Asmodus minikinv2 en de Zeus op de eenpersoonskamer liggen dampen.

Het verplegend personeel had het helemaal niet door.

Ik vind het juist positief dat een ziekenhuis openstaat voor een nieuw minder ongezond alternatief!

18 minutes ago, balling said:

Dan kun je dus in geen enkel ziekenhuis terecht, maar ik vermoed dat als het nodig is, je toch wel gaat. 😉

1 minute ago, Stekke said:

Ik vind het juist positief dat een ziekenhuis openstaat voor een nieuw minder ongezond alternatief

Dan zouden ze dit bord moeten plaatsen .....

dex.jpe.8af3fd5c230f8847d00c544c0cae642f.jpe

3 minutes ago, Raycoupe said:

Dan kun je dus in geen enkel ziekenhuis terecht, maar ik vermoed dat als het nodig is, je toch wel gaat. 😉

Rare vermoedens heb jij.

Oude tijden herleven. Ik wordt dan spontaan Engelandvaarder.

Let me get this straight: als er dan wat gebeurd en je moet echt naar de eerste hulp, stap jij nog wel even op de boot? En als je op die boot dan niet mag dampen, wat dan? 😎

Geintje natuurlijk, maar wat nou als het ziekenhuis donders goed weet dat het een minder ongezond alternatief is, maar toch dat bord ophangt? het is natuurlijk een aanname dat het uit onwetendheid wordt gedaan, maar soms willen mensen het gewoon niet en dan nog: het staat het ziekenhuis geheel vrij om het beleid in te voeren, dus ik snap nog steeds het probleem niet...

Edited by TheRich

3 minutes ago, TheRich said:

En als je op die boot dan niet mag dampen, wat dan? 😎

Dan neemt hij de roeiboot  :zoef

Ik heb er geen probleem mee en vind het aangenaam om te zien dat een ziekenhuis dampers erkent als dampers. Dat het niet mag lijkt me logisch, het blijft ongezond. En misschien triggert het andere rokers om misschien toch ook eens proberen te dampen. Eigenlijk is het gewoon reclame voor het dampen!

7 minutes ago, Stekke said:

Ik heb er geen probleem mee en vind het aangenaam om te zien dat een ziekenhuis dampers erkent als dampers. Dat het niet mag lijkt me logisch, het blijft ongezond. En misschien triggert het andere rokers om misschien toch ook eens proberen te dampen. Eigenlijk is het gewoon reclame voor het dampen! emoji28.png

Heb ik het nou verkeerd begrepen? Dat doet het ziekenhuis waar het om ging toch niet? Er staat een vette, rode streep door die damper. Alleen is het mogelijk om ongemerkt te dampen. Of is het ironisch bedoeld?

20 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Dan neemt hij de roeiboot  :zoef

Vis stinkt harder dan m'n damper. Vissersboot dus.

Een ziekenhuis heeft een soort van voorbeeldfunctie. Als zij aparte borden maken voor dampers, bevestigen ze het bestaan van die steeds groter wordende groep. Dus ja, het ziekenhuis erkent dampers. En onrechtstreeks bieden ze een alternatief aan aan rokers. Zonder uitgesproken woorden weliswaar.

14 minutes ago, Stekke said:

Een ziekenhuis heeft een soort van voorbeeldfunctie. Als zij aparte borden maken voor dampers, bevestigen ze het bestaan van die steeds groter wordende groep. Dus ja, het ziekenhuis erkent dampers. En onrechtstreeks bieden ze een alternatief aan aan rokers. Zonder uitgesproken woorden weliswaar.

Ja? Zou zomaar kunnen dat ze gemakshalve dampen gelijkschakelen met roken. Waar zijn de feiten, dan lopen we er achteraan.

2 minutes ago, Fender said:

Ja? Zou zomaar kunnen dat ze gemakshalve dampen gelijkschakelen met roken. Waar zijn de feiten, dan lopen we er achteraan.

Dan is een keukenmesje toch ook gelijk aan een scalpel? Ze zijn allebei scherp en je kunt er mee snijden. 't zal je blinde darm maar zijn!