Jump to content
BCauseImHighh

Smok TFV12 tank. Welke Coils ?

Recommended Posts

Helaas, voor de TFV12 zijn mij in elk geval geen andere (gangbare) coils bekend. Ja, Steamax, maar dat is gewoon re-branded Smok. Wel schijnen de coils van Cigpet Eco 12 en Vapefly Fantasy F2+F12 te passen, Maar die Tanks/Coils ken ik niet dus kan ik zo niet bevestigen. 

Voor de tfv8 Baby Beast kun je inmiddels inderdaad ook -makkelijk en gangbaar de HW-Coils van Eleaf, de ProCore coils van Joyetech en de NRG-coils van Vaporesso gebruiken. 

Het beste is een rba erin , ik gebruik dagelijks een prince met rba en dat bevalt perfect.

1x per week nieuw wickje en klaar

23 hours ago, Kurmit said:

Het beste is een rba erin , ik gebruik dagelijks een prince met rba en dat bevalt perfect.

1x per week nieuw wickje en klaar

Heb die inderdaad besteld! Krijg hem maandag binnen. Dus elke week nieuwe wick, en hoevaak moet je de coil zelf vervangen ? 

In principe kun je maanden doen met de coils maar vaak gaat er na maandje toch weer wat nieuws in om te proberen he 🤣

Maar met een simpele 22awg kanthal draad op 3mm krijg je al bom smaak en damp.

Al die exotische coils zijn niet echt nodig daarvoor hoor.

9 minutes ago, Kurmit said:

In principe kun je maanden doen met de coils maar vaak gaat er na maandje toch weer wat nieuws in om te proberen he 🤣

Maar met een simpele 22awg kanthal draad op 3mm krijg je al bom smaak en damp.

Al die exotische coils zijn niet echt nodig daarvoor hoor.

Haha thanks voor de info! De coils die er standaard inzitten zijn ook wel prima toch? Wicken en gaan 💨💨💨

1 minute ago, Kurmit said:

Ja die zijn ook prima maar moeten wel echt eerst even gefatsoeneerd worden.

Jaa even rechttrekken en de hotspots eruit. Kan ik ook op een hogere wattage dampen ? Die fabriekscoils van smok gaan over het algemeen maar tot 80.

Ja dat kan mits je juiste coils rolt natuurlijk en perfect wickt.

Maar nodig is het niet hoor , kost alleen maar meer juice en batterijen gaan harder.

ik gebruik al meer dan een jaar de orginele X6 van SMOK in de V12 Cloud beast. Dampt echt prima op 55 (soms 65) Watt en 0.15ohm en doe ongeveer een maand met een coil