Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Johannes Koning

roken verboden in 2040 e sigareten ook

Recommended Posts

4 minutes ago, Marianna said:

Geen idee welke soort wijn jij drinkt, maar ik kan rustig iedere dag een fles wijn leeg drinken.

Dan ben ik wel bezopen, maar geen grammetje zwaarder te worden. 

Wat er bij mij aan de bovenkant in gaat, komt er aan de onderkant weer uit.   

In Frankrijk drinkt iedereen al jarenlang dagelijks wijn, sowieso bij het middagmaal, avondmaal en de rest van de avond.

Dan ben je echt een uitzondering of je sport heel veel.. een liter wijn heeft meer dan 800 kcal. Ik weet niet eens of ze daarin meenemen dat alcohol in je lichaam wordt omgezet in suikers. Neem je meer calorieën in dan je verbrandt dan kom je aan, ook in Frankrijk.

30 minutes ago, Eclecticon said:

Dan ben je echt een uitzondering of je sport heel veel.. een liter wijn heeft meer dan 800 kcal. Ik weet niet eens of ze daarin meenemen dat alcohol in je lichaam wordt omgezet in suikers. Neem je meer calorieën in dan je verbrandt dan kom je aan, ook in Frankrijk.

Ik doe aan denksporten:  zittend alle dampfora afstruinen.

En t.v. kijken

En soms een boek lezen

Heb nog steeds geen diabetes

Ben echt geen snars dikker geworden

Heb kennelijk gewoon geen aanleg om dik te worden

Ik ben veel en vaak in Frankrijk geweest, maar kwam daar bar weinig dikke mensen tegen.

Ben ook wel in bierzuipend Duitsland geweest, en kwam daar een heleboel veel te dikke mensen tegen.... 

maar daar zijn ze ook gek op die hele vette worsten. 

Je kunt niet de suggestie wekken dat een extra inname van 800 kcal per dag geen extra 800 kcal per dag zijn.

Dat is gewoon pure wetenschap, ongeacht omstandigheden, observaties en dergelijke.

Dat wat je ziet in het buitenland is daarom ook geen graadmeter dus niet zo relevant, de calorieën worden er niet minder van.

Sorry, ben wat facts betreft altijd rationeel.

On 11/9/2018 at 7:48 PM, Inisiarev said:

2040? lol, dat is over 22 jaar. 

Ze lezen hier mee en hebben een beeld gevormd van de gemiddelde bunkervoorraad van ons. Daar hebben ze rekening mee gehouden, zodoende dus pas over 22 jaar :haas

6 hours ago, Marianna said:

Ik ben veel en vaak in Frankrijk geweest, maar kwam daar bar weinig dikke mensen tegen.

Eens, is ook menig TV programma aan gewijd. Maar ook daar zijn de tijden wel veranderd onderhand. 

6 hours ago, Eclecticon said:

Sorry, ben wat facts betreft altijd rationeel.

Geen punt, dat verwacht Marianna ook van beleidsmakers, dus dan zal ze zelf ook vast zelden een vooringenomen mening hebben :fluit

Lol. Ik drink vrijwel elke dag een fles bubbels. Ben 1,83m en 70kg 😇 nooit ziek. Mijn motto is veel zuipen, genieten, feestje, nooit geraffineerde suiker eten of andere shit uit bakjes, bio-dynamisch indien mogelijk.

Maar, om even wat anders in een helder licht te zetten:

Volgens het Trimbos instituut rook 17,2% van de bevolking dagelijks. Dat is ongeveer 2,9miljoen mensen. Zeg dat die elke dag een pakje van €7 oproken. Dat is dan is dat €7,4 miljard! omzet, waarvan 4,2 miljard accijns.

Hetze tegen vapen.....ja natuurlijk 😁

11 hours ago, Marianna said:

Ik doe aan denksporten:  zittend alle dampfora afstruinen.

En t.v. kijken

En soms een boek lezen

Heb nog steeds geen diabetes

Ben echt geen snars dikker geworden

Heb kennelijk gewoon geen aanleg om dik te worden

Ben ook wel in bierzuipend Duitsland geweest, en kwam daar een heleboel veel te dikke mensen tegen.... 

maar daar zijn ze ook gek op die hele vette worsten. 

Goede genen & een platte reet van al het denksporten zekers ha ha...... 

Ik kan vreten wat ik wil het vliegt er eerder vanaf dan aan 1,90 & 81 kilo (37 lente jong) op het moment van schrijven.(straks ff poepen ben ik weer lichter)

Edited by DutchMrD

Je begint pas te "groeien" na je 40ste.

Ook de man komt dan in de overgang (sort of).

16 hours ago, Eclecticon said:

Je kunt niet de suggestie wekken dat een extra inname van 800 kcal per dag geen extra 800 kcal per dag zijn.

Ik heb er geen flauw idee van hoeveel calorieën ik per dag naar binnen werk en dat heeft mij ook nog nooit ene malle moer geïnteresseerd, want het maakt bij mij niks uit.

Momentje.... mijn privé-kelner heeft mij zojuist weer een stuk chocoladetaart met slagroom voorgeschoteld....

Er is geen reden om op grond van gezondheid dampen te verbieden. Maar het gebeurt wel. 

Ik had net een gesprek met een plaatselijke sigaretten boer. Die Iqos verkoopt Link die ik twee weken geleden op vakantie voor het eerst hoorde. Daar ontmoeten we een stel Italianen die beide die Iqos gebruiken en beweren dat ze er niet benauwd door worden en door een gewone sigaret wel. Wat is het voor een verschil. Bij de Iqos steek je een halve sigaret in een device waar een plaatje in zit, dat dus ook de verwarmingselement is. Anyway die sigaretten boer zij dat we er nogal mee achterlopen. Dat we hier nu aan het dampen zijn maar dat China 90% al de Iqos gebruikt en Amerika 70, aldus de sigarenwinkel. 

Goeie zaak dus.. Dat we achterlopen dan.. Wat een rare zienswijze. Vanyut zijn oogpunt snap ik het wel, maardat is toch geen echt alternatief.. Dat het aanslaat is al kwalijk genoeg

43 minutes ago, TheRich said:

Goeie zaak dus.. Dat we achterlopen dan.. Wat een rare zienswijze. Vanyut zijn oogpunt snap ik het wel, maardat is toch geen echt alternatief.. Dat het aanslaat is al kwalijk genoeg

Jup. En de hele irony is dat de uitvinder van deze Iqos Philip Morris. Die zou miljarden hebben uitgegeven voor dit systeem, vertelde de sigaretten boer trots. Ik heb het systeem gezien bij de Italiaanse stel. Het is gewoon een echte sigaret die niet gemalen tabak erin heeft zitten maar opgerolde bladeren. Zijn half afgeknipte sigaretten waar je tussen de 10 en 15 hijsen van kunt nemen. Pakje van die sigaretten kost 6 euro geloof ik. De sigaret druk je dus in het device. En wat is er anders aan. Het tabak wordt verwarmd door een verwarmings element daar is iemand laatst ook mee aangekomen bij het dampen, met een keramische plaat. Volgens Philip zou het niet schadelijk zijn. Vind deze uitspraken diep triest. 

En stinken dat die dingen doen, stond laatst te pokemonnen en ik rook een soort van scheet die je van veel kool eten krijgt oid ( sorry maar serieus),  dat was dus de Iqos bleek achteraf 😉

Die icos is echt goor ja op een gegeven moment. Vraag me serieus af hoe “gezond” die shit is. Het probleem is nl. dat je niet kunt zien dat ‘ie op is. De verwarmstrip loopt tot het filter en die gaat uiteindelijk smelten! Ik ken meerdere mensen die deze rotzooi gebruiken en heb wel eens zo’n ding open gepulkt na gebruik. Je schrikt je wezenloos als je ziet hoe dat filter er aan toe is.

De ‘uitvinder’ is ook nog eens Phillip Morris. Erg dubieus, maar dat wil kennelijk niemand horen. Ze verkopen je nu dus halve hoeveelheid tabak voor dezelfde prijs als een pakje sigaretten en laten je gesmeulde filters inhaleren 🤪

Ben ik nou gek of stinkt dit zaakje gewoon...

Mensen het idee geven dat de icos minder slecht als de sigaret is, maar het is gewoon een marketing spelletje dat gespeeld wordt, het gaat PM niet om jou gezondheid maat om de gezondheid van hun eigen PM inkomen.

Een beetje meeliften op het dampen en toch hun tabak slijten voor veel geld, zeer slimme marketing strategie waar vele met open ogen intrappen, de mens in deze is ziende blind en daar wordt gebruik van gemaakt.

Edited by The Unknown

23 hours ago, Jayjay said:

Anyway die sigaretten boer zij dat we er nogal mee achterlopen. Dat we hier nu aan het dampen zijn maar dat China 90% al de Iqos gebruikt en Amerika 70, aldus de sigarenwinkel. 

Achterlopen?  Die sigarenboer heeft kennelijk geen enkel dampforum ooit gelezen.

In 2014 werd op dit forum reeds geschreven over de iQos die gewoon nooit een succes werd. 

wat een telegraaf linkje die ik plaatste over een datum

over verbod roken en dampen in een bepaald jaar

wel niet te weeg kan brengen 

misschien(  roken) ze dan nog wel. deze, hoe noemen ze die dingen al weer:egypt