Jump to content

Wismec Luxotic BF


Ad1960

Recommended Posts

Hallo mededampers,

Na enkele jaren gedampt te hebben, ben ik nu over gestapt naar RTA dampen.

Hiervoor heb ik de Wismec Luxotic BF gekocht, om te beginnen.

Hierbij zijn Alien coils 0,28 ohm bijgeleverd.

Na mij eerst ingelezen te hebben op dit forum, zijn er toch wat vraagtekens omtrent

over het zelf maken van deze alien coils. 

Welke claptondraad heb ik hiervoor nodig?

Ik heb de volgende draad besteld: Pirate coils kanthal A1 clapton Tiger alien 

32G+0.3 - 0.8 Flat.

Is dit de goede? Of heb ik het helemaal mis?

Alvast bedankt. Ad.

Edited by Ad1960
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Oomkobus said:

Mogguh, Dan will ik eerst weten welke tank er op je luxotit staat, heb je m Als kit gekocht? Dan is het waarschijnlijk de tobhino

Goedemorgen,

Bedankt voor reactie.

Het klopt dat er een Tobhino op zit.

Het is een complete kit.

De alien coils zijn wel goed, maar erg duur.

Ad.

Link to comment
Share on other sites

Twee tips in dat geval, bij AliExpress of fasttech heb je coils van Ambrose vape, niet duur en vrij goed, voorgemaakte Coils of 3 meter op rol.
Nadeel van daar bestellen is natuurlijk de lange levertijd.

Ander alternatief is gewoon bij een Nederlandse winkel wat halen, ik zou gewoon een rolletje ss316L halen, 26awg, kom je met 5 of 6 wikkelingen uit op 0.4 -0.5 ohm.
Plus je kan in de winkel nog een beetje advies krijgen

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Oomkobus said:

Twee tips in dat geval, bij AliExpress of fasttech heb je coils van Ambrose vape, niet duur en vrij goed, voorgemaakte Coils of 3 meter op rol.
Nadeel van daar bestellen is natuurlijk de lange levertijd.

Ander alternatief is gewoon bij een Nederlandse winkel wat halen, ik zou gewoon een rolletje ss316L halen, 26awg, kom je met 5 of 6 wikkelingen uit op 0.4 -0.5 ohm.
Plus je kan in de winkel nog een beetje advies krijgen

Maar die alien coils zijn 0.28 ohm. 

Ik heb al overal gekeken, maar zijn niet voorradig. Alleen bij e wolk heb je originele. Weet u misschien nog een winkel of site waar ik ze kan halen?

Ad.

Link to comment
Share on other sites

Jazeker, http://www.vapexperience.nl/onderdelen/wikkelmateriaal.html

Daar is een ruim aanbod aan coils te vinden, leuke optie zijn de doosjes met een aantal verschillende coils.

Hou je ook niet per se vast aan de aliens, claptons of andere varianten zijn niet slecht, eerder anders, wat voor zover ik weet een voordeel is van echte alien Coils is het wicken, ze verdelen de vloeistof iets sneller over het oppervlak.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Oomkobus said:

Jazeker, http://www.vapexperience.nl/onderdelen/wikkelmateriaal.html

Daar is een ruim aanbod aan coils te vinden, leuke optie zijn de doosjes met een aantal verschillende coils.

Hou je ook niet per se vast aan de aliens, claptons of andere varianten zijn niet slecht, eerder anders, wat voor zover ik weet een voordeel is van echte alien Coils is het wicken, ze verdelen de vloeistof iets sneller over het oppervlak.

Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg.

Ad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het leuke is dat je niet persé Alien coils hoeft te gebruiken. Je kan er een simpele single coil in doen, maar ook een exotische coil (tenminste zo noem ik moeilijk in elkaar gedraaide coils) in doen. Het belangrijkste is dat de build die je maakt voor jou gaat bevallen. Voor mij is de ramp up tijd belangrijk, oftewel hoe snel een coil warm wordt. Ik merk dat als exotische coils van kanthal gemaakt zijn, het bij een (semi) mech erg lang kan duren voordat de coil goed opgewarmd is. Om die reden gebruik ik zelf liever coils van Ni80 draad. Dit type draad gloeit namelijk sneller op. 

 

Je hebt het ook over veilig gebruiken. Aan het draad zal het niet liggen, maar eerder aan je build. Let bijvoorbeeld op dat je geen kortsluiting maakt. Gelukkig is de Luxotic een semi mech mod, dus het heeft wel een aantal beveiligingen.

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de uitleg, maar hoe kun je kortsluiting met een coil maken?

Ik ben een beginnende in dit alles. Dus wel wat voorzichtig wat veiligheid betreft.

Je raadt mij Ni80 aan, maar als je op een dampsite kijkt weet je niet meer welke je moet hebben. Kun je mij daarbij helpen welke ik moet hebben, en bij welke dampwinkel kan ik het best bestellen?

Mvg. Ad

Link to comment
Share on other sites

Het soort draad is vrij persoonlijk, zoals @JuKo al aan geeft wil hij een korte rampup hebben. En daar is ni80 zeker een goed draad soort voor.

 

Er zijn een aantal draad sporten die je veel tegen komt. Dit zijn ss316, ss304, ni80 en kanthal. Waarvan kanthal 1 van de meest gebruikte draad soorten is.

 

Kleine opsomming van de verschillen

Ss316/ss304 heeft een lage weerstand en zal in jou mod dus een warmere vape geven als bijvoorbeeld kanthal. De weerstand van ss draad verhoogt ook naarmate de temperatuur stijgt. De ervaring die je daar van krijgt zou je zelf eens moeten ervaren. Voor mij voelt het in een semi mech (ik heb ook een luxotic) als een soort boost.

Ni80 heeft ook een lage weerstand maar loopt niet op in weerstand. Ook deze geeft een vrij warme damp af.

Kanthal is dus de hoogste in weerstand. Dus een koelere damp en automatisch een langere batterij duur omdat er minder amphere word getrokken uit je batterij. 

 

De draad soorten heb je in allerlei verschillende diktes. Als ik jou was zou ik beginnen met een dikte van 24 of 26 gauge. Hier zijn echter de meningen over verdeeld. Het mooie van een rda is dan ook dat je je coil kan maken zoals jij het het lekkerste vind.

 

Wat betreft kortsluiting. Bij veel atty's is het mogelijk dat je coil bijvoorbeeld de topcap of iets anders raakt aan de binnenkant. Een gereguleerde mod geeft aan wanneer dit gebeurd. Een volledige mech doet dit, en dit kan nare gevolgen hebben. Jou luxotic heeft daar wel een bescherming voor. Dit doet hij door het gewoon niet te doen.... Je moet dan dus zelf uitzoeken wat er aan de hand is. 

Het is dan ook raadzaam om je atty's op te bouwen op een ohm reader. Coil master heeft een paar betaalbare varianten. De tab521 bijvoorbeeld.

Link to comment
Share on other sites

Draad is eigenlijk net zo persoonlijk als smaken liquid. Mijn advies is ook om met 24 of 26 gauge te beginnen en de legering van het draad kun je natuurlijk zelf bepalen. Of je nu voor Kanthal, SS316 of Ni80 draad gaat. Bijna iedere shop heeft vaak wel verschillende draden in het assortiment zitten. Sta in het begin ook vooral open om verschillende draden te testen. Net zoals smaken liquids ga je uiteindelijk een draad vinden wat helemaal bij jou vape stijl past. Het is een leuk en leerzaam experiment voor jezelf ?

 

kijk ook eens in de DIY topics over het zelf bouwen. Daar leer je ook een hele hoop en geen enkele vraag is te gek. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...