Jump to content
Sign in to follow this  
wyly

Coiltest/Laat je coil is zien van binnen

Recommended Posts

Ben ben erg benieuwd hoe jullie (fabrieks) coils er van binnen uitzien het gaat dan om de watten en het draad.

Trek "m bv is een dagje eerder open dan je normaal zou doen. Dit kan vaak met een vork en een tangetje bijvoorbeeld, natuurlijk altijd voorzichtig en van je af! 🙂

Ook leuk of leerzaam voor mensen die hun coil nooit open hebben gemaakt maar m vervangen op gevoel.

Valt het mee of tegen wat je ziet?

Geef even aan wat de belasting ongeveer was (wattage, verbruik, aantal dagen )

Ik ga van start.

Innokin zenith 1.6 ohm  374 puffs/3 dagen

geprimed

50pg tabak (niet zoet)

krappe airflow gehad..ca 1 gat

smaak was nog best ok

slechts 10 watt. 

Verbazingwekkend? Valt me erg tegen, aangezien de smaak nog goed was.. Je ziet een bruin/zwarte wat en zwart draad.

coil 2.jpg

coil1.jpg

coil4.jpg

Edited by wyly

Ik damp al sinds lang geen fabriekscoils meer maar heb uit mijn eerdere dagen nog wel wat info:

Vaporesso Ni200 Ccel 2 weken, DL, TC ~440°F

Zie: https://www.dampforum.nu/topic/29848-review-vaporesso-target-tank-van-heavengifts/

j60ac9.jpg

Atom gClapton coil (voor Kanger subtank serie). 1 week, DL,  ~18W: 

https://www.dampforum.nu/topic/33952-zoveel-keuzes-aan-clearomizer-maar-wat-is-jullie-advies/?do=findComment&comment=780791KHoAUhh.jpg

Vaporesso Guardian cCell coil. 1 week, DL, TC ~440°F:

https://www.dampforum.nu/topic/33375-de-vaporesso-target-mini-met-guardian-tank/?do=findComment&comment=780327

U74QugY.jpg

Ziet allemaal aardig zwart voor 1weekje

Edited by wyly

2 hours ago, wyly said:

Ziet allemaal aardig zwart voor 1weekje

Dan heb jij m'n clapton niet gezien na een weekje gold ducat. Zwart en aanslag zegt minder dan je zou denken.

Ziet er smerig uit ja dat klopt. Kan ie echter wel prima om dampen. Niks mis mee deze dampte ik zonet nog:

(maar nou krijgt ie wel een schoonmaak beurt LOL)

20181012-160748.jpg

Ik ken deze smaak zelf niet. Weet wel dat de Nutty buddy cookie ook zo lekker is voor je coil (niet dus) .

Zwart zegt mss niet alles, maar een verbrande kleur op je katoen en een dikke laag roet op je coil, lijkt me niet echt lekker. Ik merk soms dat ik een coil moet vervangen als mn keel zeer doet, dan ben je feitelijk al te laat. Met die fabriekscoils kan je niet je katoen ff checken helaas..

1 hour ago, wyly said:

Ik merk soms dat ik een coil moet vervangen als mn keel zeer doet, dan ben je feitelijk al te laat. Met die fabriekscoils kan je niet je katoen ff checken helaas..

Nou nee, voor een fabriekscoil wordt 2 tot 4 weken geadviseerd (naarmate hij zn smaak behoud) dus NIET hoe zwart of wit ie is. Ik damp al jaren geen fabrieks

meer maar heb als stelregel 1 week per setup hoewel ik makkelijk 2 weken zou moeten kunnen. Graadmeter is niet de kleur maar de smaak.

3 hours ago, wyly said:

Zwart zegt mss niet alles, maar een verbrande kleur op je katoen en een dikke laag roet op je coil, lijkt me niet echt lekker

Mocht je dat misschien denken; de bruin/zwarte verkleuring in mijn foto's is geen roet (verbrandingsproduct). Rond die tijd dampte ik hoofdzakelijk DIY Tribeca en dat veroorzaakt al snel een verkleuring die donkerder wordt, naarmate de tijd verstrijkt. Smaak blijft goed en zoals Caved zegt:

1 hour ago, Caved said:

Graadmeter is niet de kleur maar de smaak.

Ik heb ook gemerkt dat hoe meer de liquid op water lijkt (fruitsmaken) hoe langzamer de verkleuring optreedt maar veel verschil in levensduur heb ik niet gemerkt. Wel merkt ik een wat kortere levensduur bij bakery mixen en mixen met veel zoetaroma (wat ik erover gelezen heb, zijn NET liquids kampioen coilkillers)

6 hours ago, Bobby said:

Ik heb ook gemerkt dat hoe meer de liquid op water lijkt (fruitsmaken) hoe langzamer de verkleuring optreedt maar veel verschil in levensduur heb ik niet gemerkt.

Klopt ik damp ook fruit. Laat ik er gewoon inzitten todat de smaak me niet meer past. De coils blijven hier echt lange tijd onveranderd. GD vervang ik eens per week niet

omdat dan de smaak het af laat weten maar gewoon standaard, net als m'n eigen mix Cave boba's 😉