Jump to content

Zuivere base


Guest ingy76

Recommended Posts

Beste dampers,

 

Ik damp nu 3 jaar en heb altijd zelf gemixt. Sinds een half jaar gebruik ik Insane Base, maar merk dat mijn conditie heel erg achteruit is gegaan met sporten.

Ondanks de 5 flessen die ik nog heb staan, zou ik graag een andere base willen proberen. Op internet kan ik weinig onafhankelijke reviews vinden over Bases.

Ben ooit begonnen met base van Pro Steamer (crazy billy 70/30), later Vape-Base gebruikt maar vond daar een bijsmaak aan zitten.

Sta op het punt om de prosteamer base weer aan te schaffen, maar hoor graag nog andere tips.... Heeft iemand ervaring met /een aanbeveling voor een zuivere, goede liter fles Base? (70/30 of 100VG)

Bij voorbaat bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Als die pro steamer goed bevalt, gewoon weer die nemen, zou ik zeggen.

 

Ik ben meer nieuwsgierig met wat je met de rest van je verhaal bedoelt? Normaal gaat je conditie erop vooruit, als je van roken switcht naar dampen. Of bedoel je misschien wat anders?

 

Link to comment
Share on other sites

Mijn conditie is er zeker op vooruit gegaan toen stopte met roken en begon met dampen. Heb alleen het idee dat mijn conditie na 3 maanden gebruik van InsaneBase een heel stuk minder is geworden. Wil het niet enkel daar aan wijten,  maar zou toch eens wat anders willen proberen. Denk idd de prosteamer base weer aan te schaffen. Dank voor je reactie.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ben ik geweest. Bloedwaardes in orde. Ben inderdaad zoekende naar een oorzaak. Heb het idee dat het misschien aan de base kan liggen. Niet mijn doel deze negatief af te schrijven. Hoop enkel dat iemand mij een zuivere base / alternatief kan aanbevelen.

Link to comment
Share on other sites

Je bent een vrouw van 42..... Heb je al eens aan de eerste overgangsverschijnselen gedacht? Die kunnen er flink inhakken kan ik je vertellen, ook op het gebied van je conditie. Lijkt me in elk geval een stuk plausibeler verklaring dan base van een ander merk, want die gebruiken echt allemaal de zelfde grondstoffen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, L33ntje said:

Je bent een vrouw van 42..... Heb je al eens aan de eerste overgangsverschijnselen gedacht? Die kunnen er flink inhakken kan ik je vertellen, ook op het gebied van je conditie. Lijkt me in elk geval een stuk plausibeler verklaring dan base van een ander merk, want die gebruiken echt allemaal de zelfde grondstoffen.

Ja klopt helemaal, hier ook de overgang in gerold na het stoppen met roken, puur toevallig overigens, maar dat hakt er echt in ?

Link to comment
Share on other sites

Ik ben een man van 42, maar het zou best kunnen dat ik in "de overgang" zit..... een mannelijke variant zal vast wel bestaan. 

Denk dat ik mijn topic anders had moeten beginnen: Ben opzoek naar een andere base. Is er wel eens onderzoek gedaan naar kwaliteitsverschillen / zuiverheid van Base? Iemand ervaringen?

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, ingy76 said:

Mijn conditie is er zeker op vooruit gegaan toen stopte met roken en begon met dampen. Heb alleen het idee dat mijn conditie na 3 maanden gebruik van InsaneBase een heel stuk minder is geworden. Wil het niet enkel daar aan wijten,  maar zou toch eens wat anders willen proberen. Denk idd de prosteamer base weer aan te schaffen. Dank voor je reactie.

Ben je toevallig meer gaan dampen of van mtl naar dl overgeschakeld? 

Hoe meer damp in  je longen, hoe minder longblaasjes zuurstof op kunnen nemen. Die damp adem je voor het grootste deel weer uit, maar een gedeelte blijft achter en moet worden afgebroken/opgenomen en dat duurt ff. Dat zal met dl wel wat langer duren dan met mtl.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, maar ik kan me er wel in vinden. 

Had met insane base ook last van (soort van) drukkend gevoel op de borst na een tank door hijsen. 

Ik dacht toen(ruim half jaar geleden) aan alle andere dingen. Van verkoudheid tot griep. Van luiheid tot Pfeiffer. 

Misschien verkeerd gemixt met nic gehaltes? Misschien teveel pg? Alles bedacht en toen maar een fles Vape or diy  gekocht en vrij snel erna zo goed als geen klachten meer. Ook kan ik zonder problemen lekker kettingdampen ?

Sindsdien gebruik ik ook niks anders meer. 

Kan uiteraard toeval zijn maar andere base werkte wel voor mij persoonlijk

Edited by Sebas
Link to comment
Share on other sites

Sorry, maar ik kan me er wel in vinden. 
Had met insane base ook last van (soort van) drukkend gevoel op de borst na een tank door hijsen. 
Ik dacht toen(ruim half jaar geleden) aan alle andere dingen. Van verkoudheid tot griep. Van luiheid tot Pfeiffer. 
Misschien verkeerd gemixt met nic gehaltes? Misschien teveel pg? Alles bedacht en toen maar een fles Vape or diy  gekocht en vrij snel erna zo goed als geen klachten meer. Ook kan ik zonder problemen lekker kettingdampen [emoji6]
Sindsdien gebruik ik ook niks anders meer. 
Kan uiteraard toeval zijn maar andere base werkte wel voor mij persoonlijk
Misschien een bad batch? Wanneer gekocht?
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Eclecticon said:
1 hour ago, Sebas said:
Sorry, maar ik kan me er wel in vinden. 
Had met insane base ook last van (soort van) drukkend gevoel op de borst na een tank door hijsen. 
Ik dacht toen(ruim half jaar geleden) aan alle andere dingen. Van verkoudheid tot griep. Van luiheid tot Pfeiffer. 
Misschien verkeerd gemixt met nic gehaltes? Misschien teveel pg? Alles bedacht en toen maar een fles Vape or diy  gekocht en vrij snel erna zo goed als geen klachten meer. Ook kan ik zonder problemen lekker kettingdampen emoji6.png
Sindsdien gebruik ik ook niks anders meer. 
Kan uiteraard toeval zijn maar andere base werkte wel voor mij persoonlijk

Misschien een bad batch? Wanneer gekocht?

Dat zou het ook geweest kunnen zijn. Heb me er verder niet in verdiept toentertijd. 

Wat zal het geweest zijn...?....

januari,februari ergens...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

N.a.v. het bericht van Sebas, ook al een tijdje geleden overgestapt op base van vape or diy.

Ben er van overtuigd dat de base van Insane de oorzaak was. Mijn klachten zijn na overstappen snel verdwenen. Inderdaad de druk op de borst, zoals Sebas beschreef, had ik ook. Erg bedankt nog voor de reacties. 

Link to comment
Share on other sites

@ingy76, niemand, maar dan ook echt helemaal niemand op dit forum kan jou adviseren of info geven over de zuiverheid van onze base vloeistoffen.

Wij kunnen dit gewoon niet bepalen. We zijn afhankelijk van wat een producent op het label zet en de betrouwbaarheid van zo'n producent.

Of de info op zo'n label juist of correct is ? We nemen het maar als waarheid aan, maar kunnen het niet controleren.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ingy76 said:

N.a.v. het bericht van Sebas, ook al een tijdje geleden overgestapt op base van vape or diy.

Ben er van overtuigd dat de base van Insane de oorzaak was. Mijn klachten zijn na overstappen snel verdwenen. Inderdaad de druk op de borst, zoals Sebas beschreef, had ik ook. Erg bedankt nog voor de reacties. 

Fijn te lezen(horen) dat het beter voor je werkt. 

Het is wat duurder maar nog steeds vele malen goedkoper dan k@k liquid. 

En nergens last van hebben is ook wat waard?

Soms denk ik, zal ik eens andere base(goedkoper) proberen maar dat durf ik toch niet aan. Dit werkt voor mij dus hier blijf ik maar bij?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sebas said:

Fijn te lezen(horen) dat het beter voor je werkt. 

Het is wat duurder maar nog steeds vele malen goedkoper dan k@k liquid. 

En nergens last van hebben is ook wat waard?

Soms denk ik, zal ik eens andere base(goedkoper) proberen maar dat durf ik toch niet aan. Dit werkt voor mij dus hier blijf ik maar bij?

 

Het blijft altijd lastig bepalen. Er zijn zo veel variabelen. Ik gebruik base van VapeBase.de en heb daar geen klachten over. 

Maar vaak had ik ook wel last van hoestjes, of andere ongemakken. En natuurlijk denk je dan vrijwel direct aan je vapespul. Dus toen eens een keer Insane base gebruikt en klachten gingen weg. Dus al snel geconcludeerd dat VapeBase.de de boosdoener was. Maar een tijdje later kreeg ik weer klachten. Dus weer terug naar VapeBase.de. En hé?...Het ging weer weg.

En zo ook met smaakjes en nic.sterktes en klooien met verdampers en airflow en wat not.

 

Bleek ik uiteindelijk toch iets onder de leden te hebben.

 

Maar @Sebas, je advies staat als een huis hoor. Als het werkt, dan werkt het. En tenzij je echt genoodzaakt bent, zou ik dan niet om kosten gaan proberen te experimenteren. Je lijf is te kostbaar om daar een paar Euro op te willen besparen, zou ik zeggen.

Edited by Chasepoes
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dat is ook zeker waar. En voor iedereen is het weer anders. Qua smaak ,gevoel, geur. 

En wel of niet iets onder de leden hebben. 

Het is makkelijk het dampen de schuld te geven want het is “nieuw”. 

 

Na 1,5 jaar ben ik er wel achter: alle adviezen goed bedoeld, veel dingen moet je echt zelf uitvinden en bedenken wat werkt voor iemand. 

De adviezen hier zijn super en het forum hielp(en helpt) me enorm. Maar het blijft toch een soort van richting op sturen en van daaruit zelf uitvinden.(mijn ervaring)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...