Jump to content
Sign in to follow this  
wyly

coil, innokin zenith, verbrand, zwart

Recommended Posts

FF een vraagje: Is het normaal dat een coil en het draad (1.6 ohm met slechts 378 puffs al zo zwart ziet? 

10 a 11 watt (fabriek 10-14watt)

Heldere liquid smaak sigaar/sigaret

Merk innokin zenith

Luchtgat op 1.5

De zenith staat bekent om de lange coil duur, zegt men.... Met 2500 puffs was de coil zwart met 2000 was de coil zwart met 1500 puffs was de coil zwart en nu met 378puffs en een beetje last vd keel zwart/bruin

coil 2.jpg

coil1.jpg

coil4.jpg

Edited by wyly

Kan zijn dat hij toch effe te heet wordt ; 4 volt is niet extreem, maar kan wel op het randje zijn als je ook weinig lucht OF een te dikke vloeistof gebruikt. Alsa ik die coiltjes zo zie, zou ik er niet meer dan 30 % VG in durven dampen ; niet eer dan 50 % als je een spaarzame damper bent. 

Het is op de foto natuuyrlijk niet heel goed te zien, maar is het mogelijk dat je een nieuwe coil wellicht te kort laat intrekken, zodat de watten meteen al een beetje verschroeien ? Met een tabakssmaak proef je dat niet altijd meteen, en het gaat ook wel weer zo goed als weg, maar de "kleur" zit er al wel in zeg maar. 

Iets klopt hier niet nee. Die watten zijn echt verbrand. Als het door NET zou komen zouden de watten helemaal zwart zijn.
Hier lijkt me inderdaad dat de coils niet goed geprimed zijn.
Die zenith moet 50/50 makkelijk aankunnen.
Dus bij de volgende coil moet je die echt even goed primen. Druppeltje liquid op alle gaatjes en een paar extra druppeltjes boven erin, dan nog even laten trekken en dan pas beginnen te vapen. Moet goed gaan ;).

Of je legt je coil enkele minuten in je liquid en laat hem vervolgens uitdruppen.

Gegarandeerd goed geprimd .

Ook een goed idee voor de smokcoils .

Ik had de coil voorgeprimed en doe ook primepuffs tussendoor. Ik chainvape niet veel.. de smaak is wel t lekkerst als de coil iets wat warm is. De smaak was bij deze coil nog perfect overigens..Ik had t probleem ook bij de justfog q16 3.6 volt met 1/4e lucht bedenk ik me nu.. ik deed toen 3 dagen met een coil. Later op 3.4 volt gezet met 3/4e lucht en deed toen 6 dagen met een coil.. t probleem is als je je lucht open zet de smaak minder word.. ik zou dan naar 2 gaten moeten gaan. Een goede middenweg. De liquid is 50vg sansie en millers. 

Misschien leuk om ook is jullie coil te zien als je m is een dagje eerder opentrekt dan je wellicht normaal zou doen. Lets show!