Jump to content

Nieuw setje


Thommylue

Recommended Posts

Goedenavond!

 

Na een lange tijd zelf builden, en wegens gebrek aan tijd wil ik eigenlijk maar weer eens een poging wagen op een sub-ohm tank, iets als een smok stick setje o.i.d.

 

Lekker makkelijk qua vervangen van de coil.

 

Ik zat zelf te denken aan iets als een Smok stick V8, alleen weet ik niet of deze lekvrij zijn e.d. aangezien mijn TFV8 tank echt wel lekt als ik hem plat heb liggen.

 

Ik zie ook dat er een setje is van Smok met een top airflow tank, is dat wat? Hoe is de smaak e.d. met coilheads?

 

Of raden jullie wat anders aan?

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Ik zou ook eens verder kijken dan smok. Al ben ik zelf niet meer mee met fabriekscoil tanks. Ik denk wel dat ze nog cleito en uwel crown 3 tanks verkopen. En anders in de verkoophoek heb ik deze te koop staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Smok coils staan niet echt bekend om langdurige levensduur en amazing wicking, sommige mensen vinden die coils meer dan ok maar ik heb met baby beast coils altijd last gehad met 70VG of hoger sapjes als ik geen gaatjes in de wicking holes deed met een heel dunne naald, anders had ik elke 3 trekken dry hits.

Smok coils hebben ook heel wisselende quality control, sommige gaan 20 tot 30 ml mee, andere nog geen 2 dagen met dezelfde liquid, heb er ook al eens gehad die meteen een onaangename metaal smaak hadden, dus meteen dry hits + ze zijn niet de goedkoopste premade coils.

 

Nuja je kan nog altijd een mod kopen en dan een tank naar keuze ipv een kit, beste ervaring qua build quality en langdurigheid met fabriekscoils heb ik met Aspire coils, de originele Cleito coils dus van 0.2 of 0.4ohm en de Cleito 120 coils, daarna met Vaporesso coils ( niet de ceramic versie ) en daarna met Eleaf coils, ik ben wel al een hele tijd uit premade coils gestapt dus ik heb geen idee of premade mesh coils beter zijn dan klassieke coils, bovenstaande is gewoon mijn ervaring van +-1.5 jaar geleden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 tot 30ml in een dag ben je toch al een groot verbruiker hoor en dan ben je imo al ver voorbij het stadium van een sub ohm tank te gebruiken want dat is kost/verbruik gezien niet haalbaar.

 

Misschien dat 20 tot 30ml hier de norm lijkt omdat de meeste hier zelf bouwen en brouwen maar voor een gewone vaper is dat toch al een hoeveelheid voor een paar dagen.

Btw die 20-30ml waar ik over spreek was toen ik een baby beast gebruikte met premium liquids, aka coil killers dus, kan heel goed zijn dat je met wat base en TPA aroma's daar misschien 50ml bij doet wegens geen sucralose maar dat heb ik toen nooit getest en mijn ervaring is puur gebaseerd met bv Twelve Monkeys of Element of dergelijke liquids.

 

Als je effectief 20 of 30ml per dag erdoor jaagt heb je ook weinig meer te zoeken bij premade coils imo, daar kwam ik nooit aan qua hoeveelheid toen ik met tanks DL deed, maar dat was dan ook weer mede door de kost van liquid en coils, nu ik met rda's zit en dingen als one shots zit ik idd ook vlot richting 20ml per dag als ik wil.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Thommylue said:

Goedenavond!

 

Na een lange tijd zelf builden, en wegens gebrek aan tijd wil ik eigenlijk maar weer eens een poging wagen op een sub-ohm tank, iets als een smok stick setje o.i.d.

 

Lekker makkelijk qua vervangen van de coil.

 

Ik zat zelf te denken aan iets als een Smok stick V8, alleen weet ik niet of deze lekvrij zijn e.d. aangezien mijn TFV8 tank echt wel lekt als ik hem plat heb liggen.

 

Ik zie ook dat er een setje is van Smok met een top airflow tank, is dat wat? Hoe is de smaak e.d. met coilheads?

 

Of raden jullie wat anders aan?

 

Alvast bedankt!

Ik heb zelf de vaporesso veco one plus en ben goed tevreden over dit apparaat. De coils gaan bij mij gemiddeld minimaal 3 weken mee en zijn niet duur. heb net nieuwe coils gekocht op ali voor 11 euro 10 coils, hier in nederland heb je er net 5 voor 10 euro,  de helft duurder. De smaak is gewoon goed met deze coils, gebruik de 0.3 ohm coils.

Edited by Jopie
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Katmi said:

20 tot 30ml in een dag ben je toch al een groot verbruiker hoor en dan ben je imo al ver voorbij het stadium van een sub ohm tank te gebruiken want dat is kost/verbruik gezien niet haalbaar.

 

Misschien dat 20 tot 30ml hier de norm lijkt omdat de meeste hier zelf bouwen en brouwen maar voor een gewone vaper is dat toch al een hoeveelheid voor een paar dagen.

Btw die 20-30ml waar ik over spreek was toen ik een baby beast gebruikte met premium liquids, aka coil killers dus, kan heel goed zijn dat je met wat base en TPA aroma's daar misschien 50ml bij doet wegens geen sucralose maar dat heb ik toen nooit getest en mijn ervaring is puur gebaseerd met bv Twelve Monkeys of Element of dergelijke liquids.

 

Als je effectief 20 of 30ml per dag erdoor jaagt heb je ook weinig meer te zoeken bij premade coils imo, daar kwam ik nooit aan qua hoeveelheid toen ik met tanks DL deed, maar dat was dan ook weer mede door de kost van liquid en coils, nu ik met rda's zit en dingen als one shots zit ik idd ook vlot richting 20ml per dag als ik wil.

 

Ik begrijp je redenatie, alleen zijn er diverse sub-ohm fabriekscoils met een zodanig lage weerstand dat icm lekker wat vermogen erop je makkelijk aan dat soort hoeveelheden liquid per dag komt. Afhankelijk van het soort liquid dat je dampt zal dat inderdaad een vermogen aan coils kunnen kosten, nooit bij stilgestaan eigenlijk.

Link to comment
Share on other sites

Idd, heel zoete liquids zullen nefast zijn, terwijl wat base + aroma's van bv TPA ofzo misschien 3x langer meegaan, nooit getest dus kon alleen mijn ervaring geven met premade liquids en baby beast Q2 coils die op +-65 watt stonden.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het idee dat mijn smok tank meer liquid zuipt als mijn RTA’s... kan inderdaad met mijn build te maken hebben, al is de smok tank dan toch een stabielere factor.

Als ik het goed begrijp is liquid zuipen geen probleem, dit is niet het onderwerp waarvoor de topic gestart is. Ik wou enkel even aangeven dat 20ml met een smok tank er sneller door is dan jij denkt. Daarbovenop komt dan nog de kost van de coils en hun beperkte levensduur vergeleken met andere fabriekscoils, zelfde liquid.

Dus smok.. commercieel gehyped of zoiets want je vindt echt wel beter materiaal lijkt me. Tenzij een grote wolk blazen het enige van tel is.

Dus nogmaals, kijk eens verder dan smok is mijn advies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

'Iets als een smok stick ', dus veel damp, fabriekscoils en makkelijk in gebruik; dan denk ik eigenlijk meteen aan de -vrij nieuwe- Nunchaku van Uwell. 

Van wat ik er van gehoord en gezien heb, kun je daar eigenlijk geen spijt van krijgen. 

Link to comment
Share on other sites

TS heeft ervaring met bouwen, staat in de OP, maar heeft daar blijkbaar geen zin meer in, of geen tijd meer voor over.

 

BOT: Weinig ervaring met fabriekscoils, maar na wat ik allemaal gelezen heb over SMOK, met name betreffende de coils, zou ik daar ver weg van blijven. Uwell crown III schoijnt een goeie te zijn. Maatje van me dampt alleen maar met een Eleaf iJust batterij met nu volgens mij een Ello tankje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pssstt. Check verkoophoekje ?

 

maar om antwoord te geven. 

Ik heb nooooit lekkage gehad met de stick icm de baby beast.

ligt wel lekker in de hand maar ben overgestapt op squonken en rda’s

 

Wbt coils. Die zijn gewoon kut. 

Vaak de onderkant even aanduwen omdat 1 pootje van een coil niet goed gebogen was waardoor het rubber scheef zit. 

De ene keer “zo erop schroeven” en dampen en de andere keer na 10min. De coil in de prullenbak geflikkerd omdat het schroefdraad weer eens niet pakte. 

En duur. Ik vond en vind de coils voor wat je ervoor krijgt best prijzig

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Moppersmurf said:

Joh, beetje oefenen en je kunt je tanks binnen < 3 minuten rewicken! Zoveel tijd kan je waarschijnlijk wel terug winnen als je het puzzelboekje op de wc af schaft.

 

Lijkt me voor een smurf sowieso al een puzzel om naar de wc te gaan.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 11-10-2018 at 07:27, L33ntje said:

'Iets als een smok stick ', dus veel damp, fabriekscoils en makkelijk in gebruik; dan denk ik eigenlijk meteen aan de -vrij nieuwe- Nunchaku van Uwell. 

Van wat ik er van gehoord en gezien heb, kun je daar eigenlijk geen spijt van krijgen. 

Ik zie dat ze hem bij e-wolk verkopen:

 

https://www.e-wolk.nl/nl/nunchaku-starter-kit.html

 

alleen verspringt bij mij telkens de pagina vlak nadat de product-detailpagina zichtbaar is

Link to comment
Share on other sites

Geeft daar AUB geen 99.99 aan bij E-wolk…. vind je voor +-55 euro in de UK ( 65 euro met DHL Express 24h shipping )

E-wolk.nl zijn de grootste dieven van de Benelux op hardware prijzen.

Edited by Katmi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik weet naar Belgie is 1 dag verzending met DHL Express als je voor 12u s'middags UK time besteld op een weekdag, misschien dat daar voor NL 1 dag bijkomt, ik weet niet of DHL via de UK naar Belgie gaat en zo naar NL met pakjes of rechtstreeks vanuit de UK naar een NL depot.

 

Nuja moet je nog 2 dagen wachten is dat nog steeds mooi meegenomen voor de prijs.

Bestel je vanavond nog is het zowiezo ten vroegste Dinsdag, zij beweren voor EU DHL leveringen 1-3 dagen maar aangezien NL net boven BE ligt en BE krijgt het op 1 dag zou ik zeggen max 2 dagen voor NL, 3 dagen zal wel zijn als je in Spanje of ergens zit.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Katmi said:

Ik weet naar Belgie is 1 dag verzending met DHL Express als je voor 12u s'middags UK time besteld op een weekdag, misschien dat daar voor NL 1 dag bijkomt, ik weet niet of DHL via de UK naar Belgie gaat en zo naar NL met pakjes of rechtstreeks vanuit de UK naar een NL depot.

 

Nuja moet je nog 2 dagen wachten is dat nog steeds mooi meegenomen voor de prijs.

Bestel je vanavond nog is het zowiezo ten vroegste Dinsdag, zij beweren voor EU DHL leveringen 1-3 dagen maar aangezien NL net boven BE ligt en BE krijgt het op 1 dag zou ik zeggen max 2 dagen voor NL, 3 dagen zal wel zijn als je in Spanje of ergens zit.

Ik deed een poging tot bestellen. Maat via PayPal loopt hij tijdens het betalen vast. Heb je nog alternatieven?

Edited by Thommylue
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Thommylue said:

Maat via PayPal loopt hij tijdens het betalen vast. 

 

Heb je voldoende saldo op je Paypal account? (Als je je rekeningnummer heb gekoppeld dan hoeft dat uiteraard niet)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...