Jump to content
Sign in to follow this  
Thomaz

Coils snel verbrand

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik heb sinds anderhalve week het probleem dat mn coils maar 2 of 3 dagen mee gaan en dan verbrand gaan smaken. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik gebruik een Istick pico met vaporesso veco tank met traditionele EUC coils 0.4 Ohm. En als liquid de shake en vape messiah van Illusions 25%pg 75% vg (fruitsmaak). Ik damp op 40 watt. Voorheen deed ik 1 a 2 weken met een coil dus dit lijkt me niet normaal. Ik hoorde van iemand dat je ook een paar keer op een hoger wattage kan dampen om hem schoon te branden ?!? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen want met een coil per 2 a 3 dagen wordt het wel erg prijzig..

Ok nogmaals de vraag is deze liquid hoger in vg als wat je hiervoor gebruikte ?

Wat gebruikte je voor deze liquid ?

Tevens kan hele zoete liquid een erge coil killer zijn mss is dat het ?

1 minute ago, Kurmit said:

Ok nogmaals de vraag is deze liquid hoger in vg als wat je hiervoor gebruikte ?

Wat gebruikte je voor deze liquid ?

Tevens kan hele zoete liquid een erge coil killer zijn mss is dat het ?

Voorheen had ik de kant en klare messiah maar dat was hetzelfde qua pg en vg. Dus het lijkt me sterk dat dat het is. 

33 minutes ago, Thomaz said:

Hoi allemaal, ik heb sinds anderhalve week het probleem dat mn coils maar 2 of 3 dagen mee gaan en dan verbrand gaan smaken. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik gebruik een Istick pico met vaporesso veco tank met traditionele EUC coils 0.4 Ohm. En als liquid de shake en vape messiah van Illusions 25%pg 75% vg (fruitsmaak). Ik damp op 40 watt. Voorheen deed ik 1 a 2 weken met een coil dus dit lijkt me niet normaal. Ik hoorde van iemand dat je ook een paar keer op een hoger wattage kan dampen om hem schoon te branden ?!? Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen want met een coil per 2 a 3 dagen wordt het wel erg prijzig..

Ik gebruik deze coils ook altijd en bij mij gaan ze ongeveer 3 a 4 weken mee en damp ze op 45 watt. Vind het vreemd dat ze bij jouw niet zo lang mee gaan ben zelf zeer tevreden over deze coils. Gebruik zelf 30/70 pg/vg .Zou zo ook geen oplossing weten.

Ik heb zwoofs een bericht gestuurd, heb alles daar besteld dus benieuwd wat zij er van zeggen. Iig bedankt voor de feedback Kurmit en Jopie !

Ik heb inmiddels antwoord gehad van zwoofs en van l33ntje in een ander topic. De liquid die ik gebruik staat idd bekend als coilkiller en het vg gehalte is waarschijnlijk te hoog voor mijn coils. Ik ga nu proberen (op aanraden van een ander forumlid) nicotine puur op PG basis toevoegen aan mijn shake n vape. Even kijken of dat verschil maakt.

Er werd ook voorgesteld om zelf te gaan mixen en dit zou ik graag willen, maar wil me eerst wat meer verdiepen en in de tussentijd moet er natuurlijk ook gevaped worden.

Bedankt allemaal voor jullie hulp