Jump to content
Jim

Wotofo Faris RDTA/RDA review

Recommended Posts

Posted (edited)

Wotofo heeft alweer een nieuw product uitgebracht, en ik kan dit zowel onderbrengen in de RDA en RDTA sectie bij reviews want deze tank kan beide functies.

Dit is ook een samenwerking tussen Wotofo en een Youtube reviewer, een reviewer waar ik eerlijk nog nooit naar gekeken heb namelijk Vape Geek Q8.

Het is een 24mm RDTA die je kan ombouwen naar een RDA en zowel kan squonken in beide opstellingen, en natuurlijk ook gewoon gebruiken als niet sqounk setup.

Beginnen doe ik met een Youtube filmpje, hier laat ik alle functies zien en met het filmpje is het misschien duidelijker dan in de review zelf.

Je doet me een groot plezier als je het filmpje zou willen aanklikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking voor de Faris.

VYGbWEr.jpg?1

En zoals steeds bij Wotofo een heleboel spares en extra's:

- Reserve o-ringen en build deck schroefjes

- Schroevendraaier en inbussleutel

- Katoen

- 3 coils

- Handleiding

- Ombouw kit RDA functie

- Single coil wicking gaten reducers (geen idee hoe ik dat moet noemen)

- Reserve glas en extra driptip

5ETXgrD.jpg?1

En dit is de RDTA, niet te druk uiterlijk en het logo is geen overkill.

Er is voldoende "knurling" voorzien aan de JFC om goede grip te hebben.

De afmeting in hoogte is gemeten van de onderkant 510 pin tot bovenkant driptip.

Foto's zeggen vaak meer dan woorden, dus hier enkele plaatjes:

GyAP43Q.jpg?2

TG0z7zi.jpg?2

Pav2UWj.jpg?1

Onderaan de gebruikelijke info en zoals je kan zien steekt de 510 meer dan voldoende uit om hybrid safe te zijn.

ao2ZhVB.jpg?1

Topcap en AFC komt allemaal uit elkaar en de o-ringen zijn heel goed, niet te strak of los.

In de topcap is geen single coil airflow voorzien, maar deze tank is er ook niet echt voor gemaakt dus geen nood aan.

OnHWtbp.jpg?1

De tank heeft zoals je ziet een inhoud van 3ml en tussen de build deck schroeven zie je de vulpoort voor als je de RDTA zou gebruiken als niet squonk.

Er zit nog een reserve siliconen dichting voor de vulpoort in bij de spares.

Je ziet ook dat de schroefjes meer dan degelijk zijn, zowel voor een kruis als platte schroevendraaier.

K5SgFZE.jpg?2

En dan het build deck en dat is wel netjes ontworpen.

Alles is mediablasted (zandstraal look) en zoals je kan zien is het een postless deck.

De airflow komt in een hoek van ongeveer 45° het build deck in en komt uit perfect onder de coils.

Wicking gaten zijn ook meer dan voldoende groot als je 3mm coils gebruikt.

XpuKDMe.jpg?1

7iCVDKZ.jpg?1

1fmo3ww.jpg?1

Straks meer van het deck tijdens de build, nu eerst het tankje of de RDA functie bespreken.

Het tankje kan je gewoon van de base afschroeven zoals bij de meeste andere RDTA's, je krijgt ook een gewoon glas en een zwart frosted glas als reserve.

VXlT8HH.jpg?1

Standaard zit als de squonkpin geplaatst en dit zowel in de base als het tank stukje, als je wil squonken zie je net boven de o-ring in de 510 pin behuizing een gat zitten en via dat gat vul je de tank dus tijdens het squonken.

Is ondertussen geen nieuw systeem want bij andere squonk RDTA's werkt het op dezelfde manier.

YUwbx0O.jpg?1

Als je de tank wil ombouwen naar een RDA dan zit er bij de spares een base en die schroef je gewoon in de plaats van de tank en klaar.

Wil je een squonk RDA laat je de squonkpin gewoon zitten, wil je dat niet zit er ook een gewone 510 pin bij de spares.

In mijn filmpje zie je het allemaal duidelijker als mijn uitleg wat ingewikkeld lijkt.

Tussen de base en het build deck zit dan een ruimte die je kan vullen met ongeveer 1ml liquid.

nX2eZJu.jpg?1

0TfCbDZ.jpg?1

rOfuCy8.jpg?1

7vv0D43.jpg?2

Voor de build heb ik niet de bijgeleverde coils gebruikt omdat die iets te hoog zouden uitkomen, ging de tank gebruiken op de Recurve squonk en daar kan perfect een lagere build op.

De coils die ik wel gebruikt heb zijn er ook van Wotofo, simpele fused clapton coils.

bPrZ8Sc.jpg?1

Net zoals bij de Recurve RDA geven ze je een tool om de coils op de perfecte lengte te knippen voor het postless deck.

Coil over de tool schuiven en dan afknippen gelijk met de tool.

a5RSTVR.jpg?1

De coils plaatsen is niet anders dan bij elke ander postless deck, eens de beentjes van de coil op de goede lengte zijn is er niets moeilijk aan.

De airflow komt perfect onder de coils uit.

FzcmvwV.jpg?1

R1r0hlG.jpg?1

YEkZoll.jpg?1

HsYMRTk.jpg?1

Het bijgeleverde katoen maakt het katoen door de coil trekken heel simpel.

Iedereen heeft wel zijn manier om een RDTA te wicken, sommige laten het katoen tot helemaal onderaan komen en anderen halfweg of zoals mij net een stukje onder het build deck.

Wat voor u werkt moet je doen want er is niet echt een juist of foute manier.

W5szYgO.jpg?1

BOFmScz.jpg?1

gv4pwvH.jpg?1

En dan ben je klaar om te dampen, en ik heb hier enkel foto's van de RDTA bovenop de Recurve squonker.

Deze 0.14ohm build knalt lekker op de Recurve met een 21700 30T batterij.

Zo heb ik enkele dagen gedampt in RDTA modus en in mijn filmpje zie je dat ik het nadien omgebouwd heb naar een RDA.

En de RDA is voor mij persoonlijk beter gewoon omdat het mooier staat op een squonker.

fB4XlL3.jpg?1

rvu4DDs.jpg?1

sb4TyKQ.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Zeer leuke RDTA en/of RDA, het is mooi dat je beide opties hebt.

- Veel spares en extra's.

- Alles is mooi gebouwd en afgewerkt.

- Dit is wel een atty voor mensen die graag veel airflow hebben, echt volledig DL airflow dus.

- De airflow is wel heel "smooth" en stil, helemaal niks van turbulentie te merken en dan kan je ook horen in mijn video.

- Smaak is goed en niks over te klagen.

- Simpel en goed ontworpen build deck.

Kortom ik weet deze Faris wel te smaken ook is het niet mijn echt mijn stijl van dampen of producten die ik dagelijks gebruik.

Zelf heb ik liever iets meer restricted airflow en ben ik geen fan van squonking RDTA's, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Edited by Jim

Goede review van de wotofo faris rdta/rda ik zou deze vooral gebruiken als rdta 🙂

Posted (edited)

Een zeer duidelijke review zoals gewoonlijk. Ik zou deze rda/rdta wel uit willen proberen als rdta aangezien ik nog nooit een rdta heb geprobeerd.En mocht dat niet bevallen kan ik hem nog altijd als rda gebruiken.Heeft wel iets dat je hem op 2 manieren kunt gebruiken.

Edited by Jopie

Posted (edited)

Ik heb een aantal RDTA's maar nog geen 1 die je kan squonken en al helemaal geen 1 die je kan omtoveren naar een normale RDA, en dat lijkt mij wel een redelijk coole feature.

En hij ziet er nog leuk uit op de Recurve mod. 

O en een netjes geschreven review weer @Jim 👍🏻

Edited by M.R.T.

Zeer interessante rdta, thanks voor de duidelijke review Jim  🙂

Ik heb een rdta met squonkpen maar heb daar nog niks dan lekken mee gehad.

Als ik op het flesje druk vult het reservoir zich als ik dan los zuigt hij het terug leeg.

Geen echte meerwaarde voor mij.

Bij een rda heb ik dat nooit, die geeft lucht in het flesje.

10 hours ago, Luc rafc said:

Ik heb een rdta met squonkpen maar heb daar nog niks dan lekken mee gehad.

Als ik op het flesje druk vult het reservoir zich als ik dan los zuigt hij het terug leeg.

Geen echte meerwaarde voor mij.

Bij een rda heb ik dat nooit, die geeft lucht in het flesje.

En welke is dat die je hebt?

Bij deze Faris squonk ik zoals je in mijn filmpje kan zien de liquid tot het door het verluchtings gat in het deck komt en dan laat ik het flesje los, dan blijft de tank vol zonder dat de liquid terug in het flesje gezogen word.

Ben benieuwd of deze mij even goed zou satisfyen als de Wotofo Profile RDA. Zeer mooie review, veel fotomateriaal!

Thanks!

Ik heb zelf nog geen RDTA, deze lijkt me wel wat maar ik heb hier een Zeus dual RTA en ik merk dat de dual niet mijn ding is.

Natuurlijk kan ik hem gebruiken als RDA, inmiddels heb ik er 3, genoeg voorlopig.

Wel weer een complete review Jim, met zoals ik van je gewend bent duidelijke omschrijving en foto's.....:bedankt

4 hours ago, Jim said:

En welke is dat die je hebt?

Bij deze Faris squonk ik zoals je in mijn filmpje kan zien de liquid tot het door het verluchtings gat in het deck komt en dan laat ik het flesje los, dan blijft de tank vol zonder dat de liquid terug in het flesje gezogen word.

.Geen flauw benul van, heeft geen naam er op staan en ik vind hem niet meer in mijn fasttech account.

Ziet er leuk uit, zou goed passen op men revenger mini mod

Zoals altijd leuke review om te lezen
Bedankt dat je hier tijd voor maakt voor zulke uitgebreide reviews!

Bedankt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wotofo is goed bezig met hun innovatiepogingen. Nice dat jij ons alles even laat zien jim!

Deze vind ik wel interessant [strikethrough]dus doe graag weer eens mee met de weggeefactie [/strikethrough].

Opnieuw een super review @Jim!

Deck vind ik erg geslaagd!

Op welk wattage zou je dergelijke build aanraden op een gereguleerde mod?

2 hours ago, El Daxken said:

Opnieuw een super review @Jim!

Deck vind ik erg geslaagd!

Op welk wattage zou je dergelijke build aanraden op een gereguleerde mod?

Ik damp zo een build rond de 65w op een gereguleerde mod, als ik het warmer en krachtiger wil gooi ik het op een mech.

Toffe review weer Jim.

Een soort full option recurve, like,

Verstuurd vanaf mijn balkon met rooksignalen.