Jump to content
graassie

Sony vtc5a of Sony vtc 6?

Recommended Posts

Ik heb even een vraagje, ik heb mn nieuwe innokin Proton 235 watt binnengekregen en nu wil ik 2 batterijen in nl halen. 

Welke kan ik het beste halen ik ben hier niet zo in thuis, de Sony schijnt goed te zijn alleen welke, de vtc5a of de vtc6 en wat zijn de verschillen. 

De volgende vraag, je moet de batterijen geloof ik bij elkaar houden (getrouwd zijn) hoe gaat dat in zn werk, moet ik dezelfde batterij constant op plek A in de mod houden en nooit op plek B doen of maakt dat niet uit. 

En hoe zit het met opladen, ik heb de opus BT-C3100 op het oog moet ik daar nog iets speciaals op instellen? 

Bedankt alvast voor de antwoorden gr graassie

In een regulated dual 18650 mod kan je gerust een VTC6 steken, de hoge continued Ampere rating van bv een VTC5A is pas echt nuttig in een solo batterij setup zoals een 18650 mech of single batterij squonker, dan wil je de beste Ampere rating als je lage builds en hogere watt doet, in een dual 18650 setup heb je daar meer ruimte in.

Dus neem gewoon de batterij die imo het goedkoopste is van beide en op stock, zowel VTC6 als 5A kan je niets fout mee doen.

Getrouwd wilt zeggen dat je die batterijen altijd samen gebruikt en samen oplaad/ontlaad, dus beide in dezelfde mod op dezelfde tijd en dan samen in de lader, lader moet je niets speciaal op instellen, gewoon batterijen erin en laten volladen.