Jump to content

Neo60 by Sixty Seven Mods review

Recommended Posts

67 Mods is een groep die ik al een tijdje volg, nog van de tijd dat ze enkel 3D geprinte mechanical squonkers maakten.

Ondertussen veel evolutie in hun werk want van die 3D prints nu naar een mooie volwaardige gereguleerde mod.

En de belangrijkste reden dat ik deze mod wou is omdat ze van een Belgische modder komt, het is de eerste keer dat ik eens iets dampgerelateerd uit BE in mijn handen heb.

Het is een single 18650 mod met een DNA60, dusja dan weet je ook wel dat dit geen mod is waar je exotische coils met een lage ohmwaarde gaat gebruiken.

Ik kan geen links plaatsen waar je de mod kan bekomen, maar met het internet kom je al een heel eind.

Is dit een high-end mod? daar zal iedereen een andere mening over hebben, maar voor mij persoonlijk valt elke mod boven de 250€ in de high-end reeks dus deze mod valt in dat rijtje.

Beginnen doe ik met een filmpje.

Je doet me een plezier met het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking, een simpel blikken doosje.

JYMa7XL.jpg?1

sJVpp5k.jpg?1

Je ziet ook direct wat je nog krijgt, een extra flesje en een USB kabel en dat is het.

BoXMlkt.jpg?1

Het C frame design is gemaakt uit aluminium en kan je voorlopig in twee geanodiseerde kleuren krijgen, het grijs wat ik heb en ook nog in het zwart.

Door het alu frame is de mod ook erg licht en handzaam.

De zwarte body die je ziet op mijn mod is geen delrin of een zwart gelakt stukje, maar het is black ultem.

Je kan het ook nog krijgen in yellow ultem (mat ultem) en in wit delrin, bij een andere body zullen de vuurknop en andere knopjes ook uit hetzelfde materiaal en kleur zijn. 

Alles is netjes afgerond en daarom ligt de mod wel goed in de hand, de afmetingen kan je in mijn filmpje bekijken want daar meet ik het even na met de schuifmaat.

Ook alle naden zijn netjes afgewerkt en alles sluit perfect aan, natuurlijk mag je ook niet minder verwachten voor deze prijsklasse.

txE5HWT.jpg?1

Mh92a4n.jpg?1

MliodHo.jpg?1

NhnK9dg.jpg?1

Het front met het scherm en knopjes is strak afgewerkt en ziet er wat mij betreft goed uit.

V0OHbAf.jpg?1

Bovenaan heb je een geveerde 510 connectie, of deze in huis gemaakt is van een ander merk moet ik schuldig blijven want daar heb ik geen info over.

Iets wat ik nooit graag zie bij geen enkele mod is dat men schroeven ziet bovenaan, ik snap wel waarom ze zitten want de schroeven dienen om de body vast te maken.

yPvOuWG.jpg?1

Onderaan heb je twee van deze schroefconnecties, iets wat je vaak terug ziet komen bij dit soort mods.

Het is een beetje verouderde technologie maar goed het werkt wel degelijk en bij goed onderhoud zal het binnen twintig jaar nog steeds blijven werken.

KT4grNF.jpg?1

7tl5Zt9.jpg?1

qSVwJvI.jpg?1

De chip is dus een DNA60 en de modder heeft een wat eigen toets gegeven aan het menu door wat aanpassingen in Escribe te maken.

s4iKnxi.jpg?1

Zelf verander ik ook altijd de layout in Escribe van het wattage scherm, zo ben ik niks met voltage en ampère en verander ik dat altijd door batterij percentage en mijn naam.

UMCe8tM.jpg?1

Het flesje is gemaakt uit siliconen en de dop is gemaakt uit ultem.

Siliconen is van goede kwaliteit en niet te zacht of te hard.

fTIhLUk.jpg?1

De dop is dus uit ultem en wat direct opvalt is dat er geen slangetje te zien is, dit flesje werkt met een buisje.

XRYoNLO.jpg?1

Er zit dus een metalen buisje in het flesje en normaal ben ik daar geen fan van maar als je siliconen uit goede kwaliteit is en stijf genoeg is zal je tijdens het squonken dat buisje niet raken.

Een heel lichte duw op het flesje is genoeg om de liquid naar boven te brengen.

Uw5P2LT.jpg?1

Nog een paar handchecks om af te sluiten.

EVRDcBV.jpg?1

Fexf5s2.jpg?1

Mla9XW8.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Ik ben er heel blij mee en toch wel een beetje trots op deze Belgische mod, je zal het niet vaak zien en vinden iets dat in België gemaakt is. 

- Beetje moeilijk om de mod te bekomen maar zoals ik in mijn filmpje zei komt daar binnenkort hopelijk verandering in.

- DNA60 chip is meer dan voldoende voor mij, ik damp zelden boven de 60w en als ik meer dan 60w wil neem ik wel mijn mechs.

- Heel mooie afwerking en erg strak.

- Erg licht toestel.

- Knopjes steken niet teveel uit en geen gerammel.

- Je kan de body en knopjes wisselen door andere kleuren te kopen en dat is wel leuk want ik zou nog graag de witte delrin hebben als extra en hopelijk is die binnenkort beschikbaar.

Wat kon volgens mij beter?

- De connectie voor de batterij stoort me niet, die heb je met twee keer draaien los maar de draaidop voor het flesje is me net iets teveel.

Naar mijn mening moet je iets teveel draaien om het los te maken en mensen die niet graag refill flesje gebruiken zullen zich hier wel aan storen.

Ben heel tevreden van dit toeste.

Sommige mensen zullen denken dat is veel geld voor deze mod, maar goed ja er zijn genoeg andere goedkope alternatieven te krijgen en voor ieder wat wils.

Edited by Jim
  • Like 10
  • Thanks 1

Ik zag deze mod laatst in een Facebook groep waar je je aan kon melden voor het bestellen ervan. Konden max 15 personen aanmelden. 350 dollar en daar kwam 20 dollar shipping overheen. Nooit gedacht dat deze squonker zo duur zou zijn. Gaat mij te gek. Mooi ding verder en een goede review! 

Een van de mooiere gereguleerde squonkmods op de markt vind ik. Was zelf ook erg in de verleiding te kopen, maar vond het net ff te duur aangezien ik al een hele mooie DNA60 squonker heb. 

Ik vroeg me trouwens af: volgens de richtlijnen mag je als reviewer geen links ed plaatsen omdat gezien kan worden als reclame maken voor en dat mag niet van Brussel. Maar is het wel toegestaan als ik omdat ik weet waar je deze zo kan bestellen wel een link mag plaatsen? Ik ben niet de reviewer, heb het product zelf niet, het zou enkel een service zijn voor mede forumleden...

19 minutes ago, Dnns84 said:

Een van de mooiere gereguleerde squonkmods op de markt vind ik. Was zelf ook erg in de verleiding te kopen, maar vond het net ff te duur aangezien ik al een hele mooie DNA60 squonker heb. 

Ik vroeg me trouwens af: volgens de richtlijnen mag je als reviewer geen links ed plaatsen omdat gezien kan worden als reclame maken voor en dat mag niet van Brussel. Maar is het wel toegestaan als ik omdat ik weet waar je deze zo kan bestellen wel een link mag plaatsen? Ik ben niet de reviewer, heb het product zelf niet, het zou enkel een service zijn voor mede forumleden...

Ja er komt ook een DNA75C versie met 21700 batterij maar die zal helemaal uit delrin gemaakt worden en een 10ml flesje krijgen, en zal rond de 180€ gaan kosten.

Heb me alvast aangemeld aangezien er maar 100 plaatsen waren voor de eerste batch.

Blijft natuurlijk afwachten want er zijn enkel nog maar mooie 3D ontwerpen van gemaakt, als de mod in het echt of op een echte foto niet mooi genoeg is dan koop ik die niet.

Maar heb ondertussen al wel door dat als je iets van 67mods wil kopen je er direct moet opspringen of anders lang kan wachten tot je eindelijk weer een kans krijgt.

Over de links heb ik eigenlijk geen idee hoe diep men dat kan interpreteren en wat de forumregels hier van zeggen, dat is materie voor het FBT en kan ik geen uitspraken over doen.

Ik weet gewoon dat ik geen links/reclame meer mag posten om aan de forumregels te voldoen, en daar heb ik vrede mee genomen en daarom plaats ik ze niet meer in de reviews.

2 minutes ago, Jim said:

Ja er komt ook een DNA75C versie met 21700 batterij maar die zal helemaal uit delrin gemaakt worden en een 10ml flesje krijgen, en zal rond de 180€ gaan kosten.

Heb me alvast aangemeld aangezien er maar 100 plaatsen waren voor de eerste batch.

Blijft natuurlijk afwachten want er zijn enkel nog maar mooie 3D ontwerpen van gemaakt, als de mod in het echt of op een echte foto niet mooi genoeg is dan koop ik die niet.

Maar heb ondertussen al wel door dat als je iets van 67mods wil kopen je er direct moet opspringen of anders lang kan wachten tot je eindelijk weer een kans krijgt.

Over de links heb ik eigenlijk geen idee hoe diep men dat kan interpreteren en wat de forumregels hier van zeggen, dat is materie voor het FBT en kan ik geen uitspraken over doen.

Ik weet gewoon dat ik geen links/reclame meer mag posten om aan de forumregels te voldoen, en daar heb ik vrede mee genomen en daarom plaats ik ze niet meer in de reviews.

€180 is niet duur gezien de 60 £280 kost momenteel. Maar Raphael maakt mooie mods, de NeoFet is ook echt een beauty.

Als hij nu eens met stabwood zou beginnen zou ik pas helemaal blij worden, een stabwood body in het C frame van deze Neo60 zou het afmaken voor mij.

Maar dat gaat dan waarschijnlijk ook boven mijn budget grens liggen vrees ik...

• 9 months later...