Jump to content

YFTK Skyfall clone RDA review

Recommended Posts

Al van toen Mark Todd de eerste foto liet zien van de ESG Skyfall RDA was ik verkocht en wist ik van die moet ik hebben.

Maar helaas is de kans om een echte Skyfall te bekomen net zo groot om de loterij te winnen want tot op vandaag is me nog niet gelukt om een randomizer te halen.

Erg spijtig dat die "high-end" dingen altijd zo verdomd moeilijk te krijgen zijn, of je moet de juiste mensen kennen die je een handje helpen of gewoon heel veel geluk hebben.

Zelf in de Facebookgroep van ESG raken is al een helse opdracht want je moet bedelen bij andere mensen zodat zij voor je "vouchen" anders kom je er zelfs niet in.

Natuurlijk ging ik niet wachten tot ik ooit de mogelijkheid heb om een echte te kunnen kopen, dusja dan zit er niks anders op om een clone te kopen.

De eerste clone die ik zag was deze van YFTK en op de foto zag die er goed uit maar toen ik de clone toekreeg was het wel een kleine ontgoocheling want de topcap was in plaats van doorzichtig frosted gemaakt.

Maar niet getreurd want in de review laat ik een oplossing zien.

Dit is de typische clone verpakking:

Umid3QT.jpg?1

Je krijgt:

- RDA

- Extra o-ringen en build deck schroefjes

- Squonkpin

- Inbussleutel

- Drie soorten airflow inserts

Op die frosted topcap na ziet er RDA er denk ik indentiek hetzelfde uit als de echte, en bij cloners zoals YFTK en SXK weet ik dat de kwaliteit altijd het beste is.

Geen logo of iets anders op de topcap.

F9HmtDm.jpg?1

oVBOWu2.jpg?1

Info onderaan, geen idee of dat hetzelfde is bij de echte.

ndBL0lm.jpg?1

510 driptipje.

bMj7N3d.jpg?1

De frosted topcap is ook tevens je airflow regeling.

SExpltP.jpg?1

En dit zijn de inserts die je krijgt.

XhZLXeU.jpg?1

Heb ze alle drie getest ondertussen en de grootste gaten zijn voor mij persoonlijk het beste, heerlijke restricted DL airflow met die inserts.

De MTL inserts werken ook maar de airflow is dan niet echt mijn ding, het kan aan mij liggen maar bij MTL heb ik het liefst als de airflow maar van één kant komt en niet van twee kanten.

En dan het build deck.

Hier hebben ze bij deze YFTK clone toch veel tijd ingestopt want ziet er echt goed uit.

Waarschijnlijk net niet zo strak als het origineel maar toch in de buurt hoor als ik foto's van de echte bekijk.

Alles is mooi afgewerkt en het freeswerk is erg netjes.

De inserts blijven wel goed zitten en zullen er niet zomaar uitvallen maar zo strak als in het origineel zal het ook niet zijn.

F81fLLv.jpg?1

n1HesPd.jpg?1

3yKfSD9.jpg?1

HKHa8bU.jpg?1

Voor de build laat ik enkel mijn favoriete build zien voor de restricted DL setup.

Mijn reviews bevatten al foto's genoeg en als ik van elke airflow insert en aangepaste coil nog foto's moest maken en posten zou het een beetje veel gaan worden.

Een Coilology alien coiltje dat tussen de 0.3 en 0.35ohm uitkomt is perfect voor mij bij restricted DL builds.

Co9hcFo.jpg?1

Wicken natuurlijk geen probleem bij dit soort RDA's.

6lGiCy3.jpg?1

En nog een foto van de RDA op een Limelight Freehand squonker.

C7NSBrF.jpg?1

Natuurlijk kon ik niet leven met die frosted topcap en kort nadat ik de RDA in bezit had zag ik in China dat de topcaps los verkocht werden.

Deze was wel van Coppervape en dus een ander merk en op goed geluk dan maar besteld.

Gelukkig past deze zonder probleem, is identiek zelfde formaat als die van YFTK.

En deze is wel clear net zoals de echte Skyfall RDA, veeeeel mooier dan dat lelijk frosted geval.

wGHZGiC.jpg?1

Gq52XDV.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Top RDA! heel erg tevreden van en sinds ik deze heb is die alle dagen in rotatie gebleven.

- Afwerking is heel goed, netjes afgewerkt build deck en topcap.

- O-ringen zijn goed en build deck schroefjes doenbaar maar het blijft een clone natuurlijk en daar mag je geen eerste klas schroeven verwachten.

- Smaak is top.

- Airflow is ook heel goed, heel rustig en absoluut niks van turbulentie ofzo.

- Ik verkies de restricted DL inserts maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

- Door de positie van de inserts zal je niet snel oversquonken, het deck is ook vrij diep.

Natuurlijk is er op de airflow inserts na niks of niks vernieuwend bij deze RDA, ik heb hier minstens tien 22mm RDA's met een soortgelijk build deck.

Flave 22, KRMA, Basic, Gorge, en noem maar op hebben allemaal bijna hetzelfde build deck en airflow positie.

Maar toch geniet ik het beste van deze YFTK Skyfall clone, die clear topcap doet ook veel voor mij want ik zie graag hoe nat mijn katoen is zonder de topcap af te nemen.

Zelfs nu ik deze clone heb wil ik nog absoluut een echte versie kunnen bemachtigen, dus als iemand er ééntje verkoopt of iemand kent die er één te koop heeft aarzel niet om mij te contacteren?

• Like 11

Beauty van een RDA.....  soms lijk ik net een klein kind, wil ik ook, wil ik ook....  ik stop er voorlopig even mee, heb nu de Recurve, een drop solo ( achteraf voor mij geen fijne RDA ), en een drop dead is onderweg, er komt nog veel meer uit, dus ik wacht nog even tot de :priestsint  in het land verschijnt zodat ik dit aan hem kan vragen 

Bedankt voor het delen van je aankoop d.m.v. deze review.

• Like 1
6 minutes ago, qwebbel said:

Beauty van een RDA.....  soms lijk ik net een klein kind, wil ik ook, wil ik ook....  ik stop er voorlopig even mee, heb nu de Recurve, een drop solo ( achteraf voor mij geen fijne RDA ), en een drop dead is onderweg, er komt nog veel meer uit, dus ik wacht nog even tot de :priestsint  in het land verschijnt zodat ik dit aan hem kan vragen 

Bedankt voor het delen van je aankoop d.m.v. deze review.

Heb je 'm al geprobeerd met die kunststof topcap met 4 gaatjes open en je coil andersom (pootjes omhoog door die gaten)? Echt een smaakmonstertje wordt het dan

• Like 1
34 minutes ago, Steve said:

Heb je 'm al geprobeerd met die kunststof topcap met 4 gaatjes open en je coil andersom (pootjes omhoog door die gaten)? Echt een smaakmonstertje wordt het dan

Nee, niet geprobeerd, zal dat binnenkort is gaan doen, bedankt voor deze tip.

19 hours ago, Jim said:

De MTL inserts werken ook maar de airflow is dan niet echt mijn ding, het kan aan mij liggen maar bij MTL heb ik het liefst als de airflow maar van één kant komt en niet van twee kanten.

Mijn bevindingen:

- Top RDA! heel erg tevreden van en sinds ik deze heb is die alle dagen in rotatie gebleven.

- Afwerking is heel goed, netjes afgewerkt build deck en topcap.

- O-ringen zijn goed en build deck schroefjes doenbaar maar het blijft een clone natuurlijk en daar mag je geen eerste klas schroeven verwachten.

- Smaak is top.

- Airflow is ook heel goed, heel rustig en absoluut niks van turbulentie ofzo.

- Ik verkies de restricted DL inserts maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

- Door de positie van de inserts zal je niet snel oversquonken, het deck is ook vrij diep.

Maar toch geniet ik het beste van deze YFTK Skyfall clone, die clear topcap doet ook veel voor mij want ik zie graag hoe nat mijn katoen is zonder de topcap af te nemen.

Zelfs nu ik deze clone heb wil ik nog absoluut een echte versie kunnen bemachtigen, dus als iemand er ééntje verkoopt of iemand kent die er één te koop heeft aarzel niet om mij te contacteren?

Voor de MTL gebruikers: 

Ik heb de coppervape versie en heb eigenlijk dezelfde ervaringen. Enige punt wat de coppervape had is dat de inserts te los zijn, ik moest gaan bouwen aan tafel ipv op de bank want ik verloor een insert. 

MTL is super stil, wel erg los maar voor mij persoonlijk toch erg fijn. Spelen met de airflow heeft eigenlijk geen zin dus je moet het fijn vinden of niet.

De laatste randomizer had meer dan 750 gegadigden voor 50 stuks .... maar na Parijs komt er weer een!

Toen ik lid werd van de ESG group in aanloop naar de eerste batch was het heel eenvoudig om binnen te komen, geen vouches ofzo, en had ook nog eens t geluk dat t meteen raak was. 

Zit nu te twijfelen of ik de accessoires ga kopen, die black dlc barrel ziet er mooi uit, zeker icm met de nieuwe topcaps, ringen en driptips, maar als ik de dingen die ik wil bij elkaar optel kom je al snel uit op een bedrag waarvoor je ook een hele mooie atty kan kopen lol.

• Like 1