Jump to content

Gyrfalcon al-88


Oomkobus

Recommended Posts

Nu alweer een dikke maand in gebruik dus tijd voor een bevinding.

 

Wat is het?

 

Het betreft een geavanceerde lader, zit stevig in elkaar, voelt goed aan, ook de schuifjes geven een vertrouwd gevoel dat het niet snel stuk zal gaan.

 

Wat moet je ermee?

 

Je kan er 8 batterijen tegelijk mee laden, 8 dezelfde, 8 verschillende, of gewoon allerlei setjes door elkaar en dat alles kan op 0.25 0.5 of op 1A

Dat betekent dat je 8 compleet lege batterijen in ongeveer drie uur weer helemaal vol hebt

(Drie uur is een gokje, ik trek m'n batterijen nooit helemaal leeg)

 

Waarom zou je dit kopen?

 

Dit is voor degene die meerdere mods gebruikt met verschillende formaten batterijen

En voor degene die meerdere mods gebruikt met getrouwde setjes van 2 batterijen of meer.

 

Nadelen:

 

- je kan de resterende laadtijd niet aflezen, de teller loopt namelijk op tot de batterij vol is.

 

- interne weerstand kan niet worden afgelezen.

 

- het is een vrij licht geheel waardoor je met twee handen cellen moet plaatsen en verwijderen, ben zelf van plan om de lader tzt vast te schroeven of te lijmen aan een of ander plateau.

 

-de externe voeding kán goed warm worden met 8 cellen tegelijk op vol vermogen, alleen zul je dit in de praktijk niet al te vaak meemaken, ik denk dat niemand constant 8 cellen achter elkaar door laadt.

 

 

Voordelen:

 

- 2 verschillende modi, een voor simpel en een voor geavanceerd

 

- de eenvoudige modus is gewoon cel in een willekeurig slot en laden op 1A

 

- geavanceerde modus is per slot bepalen wat de laadstroom is, welk Batterijtype en nog wel wat meer waar ik de ballen verstand van heb.

 

-kopie functie voor getrouwde batterijen, je kan één cel instellen en vervolgens die instelling kopiëren voor de cellen ernaast.

 

-reserve onderdelen, dit is de enige lader waarvan ik weet dat je er wat schroefjes en schuifjes bij krijgt.

 

-slikt alle gangbare en de wat minder gangbare maten cellen, waaronder 26650 en 21700, ook 8 tegelijk en ook alle 8 op 1A.

 

 

Conclusie:

Ben je iemand die meerdere mods tegelijk gebruikt?

Dan is dit perfect.

 

Heb je 2 of drie mods met één batterij, kies dan gewoon voor een 2 of vier slots lader.

 

 

https://www.nkon.nl/charger/gyrfalcon-all-88.html5008cba7132e25e0d95b834d42bded80.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Oomkobus said:

Man, dat je zo lang op je handen hebt kunnen zitten is echt bewonderenswaardig

Heb in de tussentijd genoeg andere leuke hebbedingen besteld ?

 

Zit nu te wachten op een 21700 squonker, een waarvan ik al een jaar hoopte dat deze ooit uit zou komen... wordt nu in de UK gemaakt en hopelijk volgende week verzonden ???

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Jim said:

Maar ga nog even wachten tot er meer opties zijn in kleuren van frames en deurtjes.

Kon niet wachten, heb hem 6 minuten na opening preorder besteld, er liggen 6 originele Samung 30T's op 'm te wachten ?

 

Hoef sowieso geen gekleurd frame, deurtjes kun je later kopen, heb ik voor mijn SQ ook gedaan.

1 hour ago, Oomkobus said:

26650

Zal ik morgen ff proberen...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Trouwens nog een dingetje voor mensen met ocd:

Als je je batterijen er in stopt, zul je zien dat de meeste cellen scheef zitten, als je daar niet tegen kan zul je ze zelf recht moeten leggen.

Kan me bijvoorbeeld zelf mateloos ergeren aan de filmpjes van Jai haze, achter hem ligt standaard de gyrfalcon met een paar batterijen er in en er zitten er altijd een paar scheef, brrrr.73b1204efe80b7858e11a682db7d20bb.jpg

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Beestje is binnen ??

WP_20181002_19_32_43_Pro_LI.jpg

Alle batterij afmetingen passen perfect...

2 x 18650

2 x 20700

2 x 21700

2 x 26650 (van dit formaat kunnen er idd 8 naast elkaar)

 

1ste indruk... ? 

 

En ze liggen recht!

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb tien slots…….....met drie stekkers. :zoef

 

Kan hij ook de  interne weerstand van een batterij meten?

(Blijkt ik met alleen m'n voltmeter eerst een printje te moeten bouwen met nauwkeurige belastingsweerstand, dus ik moet ook eens naar zo'n ding die dat wel meteen kan)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hij meet geen weerstand, dat doet volgens mij alleen de opus, geen idee of dat trouwens net zo nauwkeurig is als een multimeter met weerstandje ertussen, maar, je kan een rda met coils ook gebruiken als weerstandje, koop je een losse 510 connector en je kan er draden aan prikken.

Ik gebruik op het werk (revalidatiehulpmiddelen, tilliften en scootmobielen en zo) ook een bordje daarvoor met koelribben er op, kost verdorie 80 piek maar voor batterijen meten werkt een rda ook hoor, coils er in van 1 ohm of Zo en klaar, heb je ook gelijk een build stand.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
waar zijn die stapel AAA 900mah batterijen voor
een puf per mod:Yvy2:gek
Oh ik heb m'n hele huis behangen met van die lampjes met bewegingssensor, ideaal, de kinderen en m'n schoonmoeder vergeten overal het licht uit te doen, dat is nu verleden tijd, als je nu bij mij door de gangen loopt is het net als Michael Jackson die op die tegels staat te dansen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...