Jump to content

Freedom RDA by 5GVape

Recommended Posts

Nog eens een review van een single coil 22mm RDA, deze keer de Freedom RDA van 5GVape.

Van 5GVape weet ik niet veel, weet dat ze vorig jaar eens een volledig houten mech squonker gemaakt hebben en heb daar wel eens een review van gezien op Youtube maar van andere dingen van hun ben ik niet op de hoogte.

Deze single coil RDA leek me wel leuk, heeft een leuk build deck en komt met heel wat topcaps en beauty rings.

Ook een heel aangename prijs voor dit alles, maar of dat moois ook goed is zal ik in de review proberen verduidelijken.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie en build filmpje.

Je doet me plezier door het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking van de Freedom RDA.

H722ya0.jpg?1

Lijkt me wel duidelijk op de foto wat er allemaal in het zakje met spares zit.

PALeB2p.jpg?1

Het uiterlijk is heel sober met nergens een logo of branding.

pDeVIwW.jpg?1

ZsGmU8Z.jpg?1

Onderaan ook weinig te zien, de 510 pin steekt wel ver genoeg uit en is dus hybrid safe.

QErukS2.jpg?1

Je krijgt dus vier soorten topcaps met bijhorende driptip en beauty ring.

namRVDI.jpg?1

Driptips zijn gewoon 510 formaat en enkel bij de SS kap zit de driptip er erg strak in, bij de andere kleuren gaat het vlotter.

zS3mC7b.jpg?1

Zoals je ziet zit de airflow bijna bovenaan, het is geen top airflow want de airflow gaat via een kanaal naar beneden en raakt de coil aan de zijkant.

Heel moeilijk dus om deze RDA te oversquonken of drippen.

De airflow control ring kan je verwijderen en is ook uitwisselbaar met de ring van de andere kleuren als je wil.

AGefyVp.jpg?1

Topcap langs binnen.

C2IiSQi.jpg?1

Dan het build deck en dat is best wel leuk ontworpen.

Single coil dus met twee gebogen posts die open zijn achteraan en je kan dus gewoon je draad achteraan de posts afknippen.

Dat maakt het plaatsen van een coil makkelijk en de schroefjes zijn ook voldoende groot en stevig.

Het deck zelf is zwart electroplated.

DGGk4p1.jpg?1

0yQsH3Z.jpg?1

JhGOkti.jpg?1

nFW9Pbp.jpg?1

Hier zie je dus het kanaal voor de airflow.

81PYRr5.jpg?1

Als eerste build heb ik een coiltje gebruikt dat ik wel vaker maak, een parallel fusd clapton coil.

vqJ4Uyw.jpg?1

PVWrkjs.jpg?1

fNZD5xg.jpg?1

Dit is ook zowat het hoogste punt dat je de coil kan plaatsen, de coil mag niet boven het hoogste punt van het airflow kanaal uitkomen want dan raakt de coil de topcap.

Met deze positie zit de coil dus zo goed als tegen je driptip, dit zal een warmere vape geven en vaak ook meer smaak.

C4pIOJ1.jpg?1

Wicken is heel simpel.

Rn8Ly7a.jpg?1

S03x4sY.jpg?1

En om te eindigen een paar foto's van elke kleur topcap op een mod.

bdXBhSx.jpg?1

sxLgNOa.jpg?1

2m4ALXq.jpg?1

5fvfUFC.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Smaak is echt top, heel erg goed omdat de coil zo goed als tegen je driptip komt.

- Airflow is goed maar ik heb de coil na mijn eerste build toch 2-3 keer van positie moeten wisselen, als de coil niet goed zit kan het zijn dat de airflow de neiging heeft om te fluiten.

Maar eens de positie goed is zal het niet fluiten, dat kan je in mijn filmpje goed horen.

Airflow is restricted Dl trouwens.

- Leuk dat je al die topcaps en beauty rings krijgt.

- Tof build deck dat heel simpel in gebruik is en een mooi design heeft.

- Kwaliteit van o-ringen en schroefjes is goed.

Wat kan ik muggenziften?

- Als je iemand bent die graag de driptip helemaal in de mond stopt of helemaal tussen de lippen verander je beter de driptip naar een iets langer model.

Als je deze driptip helemaal tussen de lippen neemt is de kans heel groot dat je ook de airflow gaat blokkeren aangezien die erg hoog zit.

- De ultem/PEI topcap gaat erg stroef over de o-ringen, dat is iets wat ik wel vaker zie met topcaps uit dit materiaal.

De andere topcaps gaan wel soepel.

• Like 10
  • Thanks 3
55 minutes ago, Dnns84 said:

Gisteren 1 besteld, dus zal een dezer dagen wel aankomen. Ziet er mooi uit en door alle top caps en beautyringen past ie overal wel bij. 

Ben benieuwd of het uw ding gaat zijn.

Ohja de 510 wisselen met de squonkpin is reverse threated, was ik nog vergeten in de review te melden.

• Thanks 1

Heb em ook binnen en opgebouwd en m'n eerste indruk is prima. Ik dacht eerst dat er veel te veel airflow voor mij was, maar met een coil er in wordt dat dusdanig beperkt dat ie een voor mij fijne restrictie heeft. Klein minpuntje Is dat het uitlijnen van de uitsparing voor de airflow wat lastig kan zijn, vooral als je em op de mod hebt met een beauty ring, je ziet dan niet echt of hij em goed pakt, verder eigenlijk niks op aan te merken, mooi compleet voor deze prijs 🙂

• Like 1