Jump to content
kelly39

Serpent mini coil vraagje.

Recommended Posts

@Kurmit hij staat op 20w  durf niet zo goed hoger eigenlijk  , en hij gloeide  wel netjes op van binnen naar buiten

maar ik heb de coil niet tegen elkaar geknepen met een pincet is dat dan de oorzaak?

Het hoeft niet maar zou kunnen , probeer het volgende keer eens.

Als coil nog oranje is van gloeien even aanknijpen met pincet en af laten koelen dan blijft ie mooi in die vorm.

En zolang je geen hete damp of dryhit merkt mag je gerust paar stapjes omhoog met wattage , just go nice and slow

@Kurmitoke dan ga ik dat nog even proberen  dankjewel

maar neem wel weer een andere coil want deze coil vind ik beduidend minder smaak leveren als de bijgeleverde coils

Weet je wat voor materiaal en draad opbouw de coil is ?

Dan kunnen we uitrekenen welk wattage ongeveer juist is.

Kan ook dat smaak te weinig is door het dampen op te laag wattage namelijk.

Dus wacht even met er weer uit halen 🙂

Hmmm ik vind die coil wel erg dik voor in de serpent mini. Ik zeg niet dat het niet kan maar ik heb daar weinig succes mee gehad.

Dikke coils en dikke draden hebben in de regel meer vermogen nodig en ook meer lucht.

Maar uiteindelijk zijn er geen regels he. Gewoon uitzoeken wat je fijn vindt.

Ik gebruik dezelfde coil (als het kanthal is tenminste) en ook op ongeveer 20 watt.

Ik zou nog wel steeds die uiteinden wat uitdunnen, wat ik meestal doe is de uiteinden even tussen mijn vingers plat drukken zodat het er als een vlinderdas uitziet en dan ongeveer één derde ervan afknippen.

Ook gebruik ik met deze coil de preheat functie zodat ie de eerste seconde op ongeveer 24 watt vuurt.

Ik heb de clapton coil erin gedaan 0,85 ohm uit zo'n 8 in 1 doosje pre-coils. geen idee of het kanthal is eigenlijk want dat staat er niet op 
Bij mij geeft hij 0,52 aan dus klopt ook niet echt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Edited by kelly39

Als je de atomizer van je mod schroeft even vuurt en dan er weer op draait is t nog steeds te lage waarde of springt ie dan om ?

Zo niet dan dit, op de foto leek 1 van de ringen van de coil tegen een post aan te komen , als je goed kijkt zie je dan dat de coil ergens ijzer aanraakt ?

Dat zou de te lage ohmse waarde EN de spitback verklaren.

Zit nu op de  30w , en nog altijd geknetter , de ohm blijft het zelfde als ik de tank eraf haal en weer erop.

en klopt dat zag ik ook vrijwel meteen na plaatsen van de fotos dat het leek of dat de coil tegen het ijzer zat maar dat was niet het geval dit wel even gecheckt.

kwa smaak is het op 30w nog vrijwel niets . het coiltje van gister beviel  echt stukken beter .

57 minutes ago, kelly39 said:

Ik heb de clapton coil erin gedaan 0,85 ohm uit zo'n 8 in 1 doosje pre-coils. geen idee of het kanthal is eigenlijk want dat staat er niet op 
Bij mij geeft hij 0,52 aan dus klopt ook niet echt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Als je gewoon de vuurknop in drukt duurt het lang voor je een knetterent geluid hij en je echt merkt dat hij vuurt ?

Kan zijn dat je gewoon een ramp up time van een week hebt.

Is trouwens wel handig als je zelf coils bouwt dat je ook weet wat je bouwt.

@Maickieeuh ik begrijp het niet echt wat je bedoelt 

Net de andere bijgeleverde coil er weer ingezet en tot nu toe gaat het redelijk goed , af en toe een knetter nog geen spitback of dry hit nog , en heel belangrijk de smaak is weer terug 🙂 

5 minutes ago, kelly39 said:

@Maickieeuh ik begrijp het niet echt wat je bedoelt 

Net de andere bijgeleverde coil er weer ingezet en tot nu toe gaat het redelijk goed , af en toe een knetter nog geen spitback of dry hit nog , en heel belangrijk de smaak is weer terug 🙂 

Met name clapton coils heb je daar snel last van dat het veel tijd kost om een bepaalde lekker dampende temperatuur te komen. Als je een goeie clapton heb(materiaal en aantal wikkelingen) dan heb je echt een coil die een flavour bomb kan zijn.

Echter als je net een paar wikkelingen te veel hebt of materiaal past niet bij zoveel wikkelingen duurt het gewoon heel lang voordat hij damp temperatuur bereikt en dan krijg je hele flauwe dampjes.

Inderdaad wat @Maickie zegt, met vijf wraps een beetje te grote coil voor zo'n laag wattage. Als je het niet fijn vind zo hoog in wattage te gaan, zou je er wel één wrap vanaf kunnen halen door hem gewoon af te wikkelen. Met vier wraps zal hij rond de 20 watt een stuk lekkerder dampen en veel meer smaak afgeven.

Aaah ja ik begrijp het dank jullie wel ,  wat betreft die wattage vind ik het nog eng de wattage heel hoog op te voeren , het is even wennen denk ik 

wat een gedoe allemaal haha

Komt allemaal goed :)

Kijk eens of je ergens gewoon een rolletje draad kunt regelen met een wikkelstokje.
Het beste gewone kanthaldraad 0.32 of zo:
https://www.zwoofs.nl/geek-vape-kanthal-a1-tape-wire-10-meter/

En zo’n stokje:

https://www.zwoofs.nl/micro-coil-jig-tool/

(Uitverkocht bij zwoofs, iemand heeft vast wel een andere tip)

Of een schroevedraaiertje van 2.5 of 3 mm dik.

Het draaien van die coils is supersimpel en pas op: verslavend!
Bovendien heb je dan wat meer controle en leer je er meer van.

Als die coil die je er nu in hebt bevalt, gewoon laten zitten.

@Starrie er is een setje gereedschap onderweg uit china 🙂 zal 1 deze dagen wel op de mat vallen , daar zit alles in wat ik nodig ga hebben

en ik ga zeker het zelf doen weet ik tenminste wat ik erop zet .

Iedereen hier tevreden over de serpent mini? Ik heb een melo 3 met fabrieks coils maar eerste paar weken was ik hier helemaal happy mee maar de smaak komt nauwelijks meer door. Serpent een goed alternatief of iemand nog andere suggesties. Wel max 22mm voor de pico 75w

10 minutes ago, BraCos said:

Iedereen hier tevreden over de serpent mini? Ik heb een melo 3 met fabrieks coils maar eerste paar weken was ik hier helemaal happy mee maar de smaak komt nauwelijks meer door. Serpent een goed alternatief of iemand nog andere suggesties. Wel max 22mm voor de pico 75w

Voor smaak is de Serpent mini echt een topper. Toen ik er voor het eerst mee dampte vond ik de smaak zelfs TE sterk, ik moest er echt even aan wennen.

Maar als de smaak nauwelijks meer door komt, kan het ook zijn dat je een smaakblok hebt. Want ineens geen smaak meer is wel wat vreemd, ook bij een redelijk standaard clearo. Damp je veel hetzelfde smaakje?

Voor smaak is de Serpent mini echt een topper. Toen ik er voor het eerst mee dampte vond ik de smaak zelfs TE sterk, ik moest er echt even aan wennen.

Maar als de smaak nauwelijks meer door komt, kan het ook zijn dat je een smaakblok hebt. Want ineens geen smaak meer is wel wat vreemd, ook bij een redelijk standaard clearo. Damp je veel hetzelfde smaakje?
Nee, wissel juist heel veel af nu.

Just now, BraCos said:

Nee, wissel juist heel veel af nu.

dan zal het idd niet een smaakblok zijn. Ik zou zeggen: proberen die serpent. Kun je niet mee mis gaan.

Yup serpent mini is een toppertje en staat mooi op de pico.
Mocht iemand toevallig weten waar ik daarvan de driptip in het zwart kan bestellen, heeeeel graag.

Ik ben inmiddels echt een serpent verslaafde geworden  kan er maar niet van af blijven 😁 het  recoilen gaat soepel nu geen gepruttel en spitback meer  , en doe ik nou echt het anders allemaal?  euhm volgens mij niet dus ik denk dat de tank even aan me moest wennen hihi 

maar wat een smaak bom is deze tank echt super , ik denk dat ik er nog 1 ga kopen als reserve , want zonder zitten is geen optie meer 🙂 

12 hours ago, kelly39 said:

Ik ben inmiddels echt een serpent verslaafde geworden  kan er maar niet van af blijven 😁 het  recoilen gaat soepel nu geen gepruttel en spitback meer  , en doe ik nou echt het anders allemaal?  euhm volgens mij niet dus ik denk dat de tank even aan me moest wennen hihi 

maar wat een smaak bom is deze tank echt super , ik denk dat ik er nog 1 ga kopen als reserve , want zonder zitten is geen optie meer 🙂 

Goed om te horen. Ik zou misschien eerder een ander tankje ernaast proberen dan er nog eentje kopen als reserve (heb er nog wel eentje die je kan overnemen als ooit de nood aan de m/v komt). Aan de andere kant, als je tevreden bent waarom zou je dan op zoek naar iets beters? Oftewel aan deze reactie heb je eigenlijk zo goed als niets.