Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
Robyn

Welk apparaat/welke tank laat echt goed smaak door?

Recommended Posts

Ik hoop dat dit hier goed staat want het gaat niet echt over mijn eerste damper maar ik zou graag advies willen over in welk apparaat te investeren. 

Ik damp al een hele poos en het is mij twee keer een aantal weken gelukt om helemaal niet meer te roken. Helaas wel weer terug gevallen naar gewone sigaretten. Naast dat dit met mindset te maken heeft (ben ik van overtuigd) ben ik ook niet helemaal tevreden over de dampers die ik heb. Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat het isseu is.

ik ben begonnen met een simpel mtl apparaatje en omdat DL toch meer mijn ding is na wat uitproberen heb ik een Eleaf Istick Pico 75w gekocht. Opzich een prima ding maar ik had het idee dat ik niet veel proefde. Op het begin met een nieuwe coil erin smaakt de liquid prima, maar na een dag proef ik niks meer. 

Ik heb toen een ander apparaat gekocht de Smok MAG baby. Opzich was dit een verbetering want deze damper laat veel meer smaak door. Probleem is dat hij constant spitback geeft waardoor ik na elke hijs met een druppel liquid in Mn mond zit. De lol is er zo snel af. 

De Pico geeft dus veel te weinig smaak (ik heb het standaard tankje erop die erbij zit) en de smok geeft spitback -.-

ik wil heel graag een damper waar ik gewoon de hele dag plezier van kan hebben. Dit gaat me niet van de peuken afhelpen want dat zal ik zelf moeten doen dat weet ik, maar het zal me zeker helpen om in elk geval met plezier te dampen! 

Budget is niet zo belangerijk, ik investeer liever 1 keer goed, heb nu tenslotte al 2 apparaten liggen ter waarde van veel die het net niet helemaal zijn. 

Liefst wel een starters kit, zelf bouwen en diyen heb ik op dit moment nog geen zin in. 

Alvast bedankt! 

Tja. Er zijn zoveel mogelijkheden. De Melo3, die met de pico 75W wordt geleverd, geeft inderdaad niet zoveel smaak. De Ello, die met de pico 25 meekomt, is al beter. Maar naar mijn ervaring is het altijd wel zo dat de smaak afneemt als je een tijdje dezelfde liquid dampt. Gewenning, denk ik. Een nieuwe coil wil weleens helpen, maar elke dag een nieuwe fabriekscoil wordt te duur. 

Misschien zou je beter af zijn met een RTA, dus een atomizer waarvoor je zelf coils bouwt. Ik weet niet in hoeverre je daar al mee bekend bent. In het begin lijkt het veel gedoe, maar het grote voordeel is, dat je er desgewenst elke dag een nieuwe wick (watten) in kunt zetten. Voor DL-RTA’s zou ik je geen tips kunnen geven. Zelf damp ik hooguit restricted DL (op de ello na dan, maar die is voor tussendoor). 

De pico is een prima apparaat. Daar zou ik gewoon een andere tank opzetten. Met Smok hebben veel mensen problemen (ze gaan snel stuk).

Succes met je zoektocht.

De pico heeft geen smaak omdat het een boxmod is, de tank en build is de smaakmaker.

Voor DL dampen zou ik uitkijken naar een dripper die goed op de pico past, bijv een OBS engine.

Voor MTL nam ik zelf het advies aan om een kayfun sxk clone te kopen, voor een MTL tank een smaakmaker.

De Billow v3 dual coil ben ik ook zeer tevreden over kwa smaak, maar ja wat wij smaakvol vinden kan jij iets anders van vinden 

Die pico gebruik ik al jaren voor DL en MTL dampen, ik merk geen tekortkomingen op aan de boxmod.

Er is verder ook niks mis met de Pico, nooit problemen gehad met lekken etc. De coils gaan redelijk lang mee.. alleen niet genoeg smaak naar mijn zin. 

De smok vind ik gewoon helemaal niks, nadat ik het constant lekken eindelijk had verholpen zat ik met spitback. Gewoon niet een leuk apparaat 🙄

Met zelf coils maken / zelf de watten vervangen heb ik helemaal geen ervaring maar ik ga er even in duiken de producten die jullie noemen. Bedankt! 

Ga je weer, de pico kan niet lekken en de coils plaats je in een tank, de pico zorgt er alleen voor dat de coil gaat gloeien niet meer dan dat.

11 minutes ago, The Unknown said:

Ga je weer, de pico kan niet lekken en de coils plaats je in een tank, de pico zorgt er alleen voor dat de coil gaat gloeien niet meer dan dat.

Hoe bedoel je ga ik weer? Ik zeg toch ook dat hij niet lekt? Dat het enige probleem wat ik met de pico heb is dat hij niet genoeg smaak geeft. Edit: met de tank van de pico 😉

Je antwoord is helder hoor, een andere tank erop.

Edited by Robyn

8 minutes ago, Robyn said:

Hoe bedoel je ga ik weer? Ik zeg toch ook dat hij niet lekt? Dat het enige probleem wat ik met de pico heb is dat hij niet genoeg smaak geeft. 

Je antwoord is helder hoor, een andere tank erop.

De Pico is de mod, de tank is (neem ik aan) de Melo 3.

Zelf heb ik ook een Pico met Melo 3 en gebruik een ander merk coils.

De Aspire Atlantis Evo coils passen ook in de Melo 3 en geven naar mijn idee een wat betere smaak.

De Pico met de Melo 3 is wel echt mijn werk-mod vanwege het handzame formaat.

Voor thuis heb ik toch echt liever mijn squonk-kit met een RDA erop,  wereld van verschil qua smaak.

Ja, dat weet ik. Ik begrijp het wel hoor. De pico is gewoon waar de batterij ingaat en de fire knop, en de tank staat er los van. Ik had het over de pico maar ik bedoelde de Melo 3 tank die erop zit. Sorry voor de verwarring/ verkeerde benaming! 

Ik ga me eens verdiepen in andere tanks. Ik wil echt het liefst zo kant en klaar mogelijk, gewoon iets waar fabriekscoils in kunnen. 

Zelf bouwen ben ik echt totaal niet in thuis. Klinkt als veel moeite 🤣

8 minutes ago, Robyn said:

Ik ga me eens verdiepen in andere tanks. Ik wil echt het liefst zo kant en klaar mogelijk, gewoon iets waar fabriekscoils in kunnen. 

Tsja, je moet er iets voor over hebben ; de optimale smaak , ook nog eens aangepast aan jouw manier en voorkeur van dampoen, kan uiteindelijk bijna alleen maar uit een zelfbouwer komen  . Maar er zijn wel degelijk goede tanks met uitstekende smaak en fabriekscoils.

De Uwell Crown is op dit moment naar mijn beste weten nog altijd qua smaak een van de betere kant en klaarverdampers, die ook goed de dikkere , zeer intense hoog vg-liquids aan kan. 

Maar wat @PetraO zegt is ook helemaal waar : hoe intenser de liquid van smaak, hoe eerder die gaat vervelen, of tegenstaam, of je hem niet  oif nauwelijks meer proeft. 

6 minutes ago, Robyn said:

Zo dacht ik er de eerste anderhalf jaar ook over. Daarna toch maar eens geprobeerd en toen kwam ik erachter dat het eigenlijk maar weinig voorstelt en dat het toch echt veel meer smaak oplevert en had ik spijt dat ik er niet eerder mee begonnen was.

Niets hoeft natuurlijk, maar ik gun het je dat jij er eerder achterkomt dan ik.

Het beste advies is denk ik om in de breedte te investeren en niet bang te zijn voor RTA tankjes. Zelf een coil draaien kost de eerste keer 10 minuten met wat hulp van YouTube en daarna eens in de week een minuut. Ik vervang het katoen om de andere dag, kost maar 30 seconden.

De Pico 75W en SMOK Mag Baby zijn allebei prima apparaatjes... die kan je ooit een keer upgraden. Da's analoog aan camera body's en lenzen (analoog, haha); de lens bepaalt je beeldkwaliteit, dus steek daar in eerste instantie je tijd/geld in.

Ik gebruik zelf voornamelijk MTL tankjes omdat die het meest het gevoel van sigaretten benaderen. In deze categorie kan ik uit ervaring de Siren V2 aanbevelen (kost nieuw niet zo veel) en de SXK Doggystyle 2k16 (SXK is een kloon fabrikant. Deze SXK is o.a. bij FastTech te koop. En je hoeft je niet bezwaard te voelen, want de authentieke versie van Animodz is al jaren niet meer te koop). De Kayfun Prime kost wat meer en is ook goed (deze maakt SXK ook na).

Voor restricted DL dampen kan ik de Kayfun V5 en Rose V3 aanbevelen (allebei vrij prijzig, en allebei ook als kloon verkrijgbaar).

Voor het pure DL dampen heb ik geen tips. Ik heb van alles staan en getest maar DL gaat voor mij meer om de wolken en kunstige coils (art for art's sake) dan de smaak.

Zodra je qua tank je smaakt hebt gevonden, kan je de eventuele kloon vervangen met twee originelen. Twee, omdat je geregeld van e-liquid wil wisselen en daarvoor niet telkens eerst je tank wil schoonmaken.

Ik gebruik nu een aantal weken de pico met melo 3. Elke dag smaakje wisselen scheelt veel en langer stoppen met roken. Dat brengt je smaak terug. Ik gebruik veelal fruitsmaken. Die zijn zo verdwenen als ik een nieuwe smaak neem. Ik heb op aanraden nu de wasp nano rdta besteld omdat ik zelf wil gaan bouwen en ik toch ook wel benieuwd ben naar het smaak verschil. Verder zou je nog zelf je liquid kunnen maken om smaak sterker te maken.

Ik zou die tip van danova (Atlantis coils) eerst proberen. Dat scheelt enorm qua smaak en performance

Ik heb het voor nu opgelost 😊 naar stenen dampwinkel hier in de stad geweest en het probleem voorgelegd. Hij liet mij een tank proberen die hier eigenlijk niet verkocht mag worden (want 5 ml inhoud en geen 2) maar man man wat een wereld van verschil!! Tankje meegenomen en nu heerlijk aan het dampen, de smaak en het gevoel zijn echt 10 nee 100 x beter dan uit de melo tank. 

Tank past niet op mijn pico ivm de grootte maar wel op de smok mod 🙂

Was geen grote uitgave, in tussentijd ga ik hier op t forum me eens wat meer inlezen over zelf coils maken en misschien begin ik daar binnenkort wel aan maar voor nu is dat voor mij nog echt Chinees. 

Thanks allen! 

Edit spelfout

Edited by Robyn

Past wel op de pico door een hearsink te gebruiken die je bij ali kan kopen voor een paar cent.

Wat voor tank betrefd het, ik heb zelf een 5 ml tank op mijn pico gehad middels een heatsink.

Edited by The Unknown

Even gegoogled. Inderdaad goede tip dankjewel!

Het is een NunchAku atomizer van Uwell

Ik heb ook een pico 75 watt. 

De Cleito en Atlantis tanks zijn echt een wereld van verschil.. en niet al te duur.

Ik heb ongeveer een week een Cleito tank.. en wist niet wat ik meemaakte.

Vanmorgen heb ik een Atlantis Evo ontvangen.. vergelijkbaar.. veel meer smaak, veel meer lucht.

7 euro 77 op aliexpress en gratis verzenden. De levertijd was bij mij ongeveer een week.

Goede reviews en origineel.

Op de Pico de Atlantis, daarboven de Cleito. 

IMG_20180924_165516.thumb.jpg.9cbc5b407c09b0285cfddf1b7ab97d4b.jpg

https://nl.aliexpress.com/item/Originele-Aspire-Atlantis-EVO-Tank-Dubbele-Wicking-Vullen-Verstuiver-2-ml-4-ml-Vape-Atlantis-EVO/32860346110.html?spm=a2g0z.10010108.1000016.1.60efdf9aWkavjO&isOrigTitle=true 

Klinkt goed! 

Ik ben toch druk aan het lezen/YouTuben over RTA tanks, dat draad wikkelen en katoen moet me nog wel lukken. T word me alleen maar niet duidelijk hoe en voor welke tanks ik zelf coils kan maken. 

Ik heb gewoon geen geluk met fabriekscoils. Ik heb nu in deze tank al 2 nieuwe moeten doen ivm verbrande smaak, nog geen 2 dagen doe ik met een coil.. Dat word echt een duur geintje ondanks dat deze set up echt Mn BFF is wel 😁

Ik heb ook een pico 75 watt. 
De Cleito en Atlantis tanks zijn echt een wereld van verschil.. en niet al te duur.
Ik heb ongeveer een week een Cleito tank.. en wist niet wat ik meemaakte.
Vanmorgen heb ik een Atlantis Evo ontvangen.. vergelijkbaar.. veel meer smaak, veel meer lucht.
7 euro 77 op aliexpress en gratis verzenden. De levertijd was bij mij ongeveer een week.
Goede reviews en origineel.

Op de Pico de Atlantis, daarboven de Cleito. 
IMG_20180924_165516.thumb.jpg.9cbc5b407c09b0285cfddf1b7ab97d4b.jpg

https://nl.aliexpress.com/item/Originele-Aspire-Atlantis-EVO-Tank-Dubbele-Wicking-Vullen-Verstuiver-2-ml-4-ml-Vape-Atlantis-EVO/32860346110.html?spm=a2g0z.10010108.1000016.1.60efdf9aWkavjO&isOrigTitle=true 

Jammer dat deze niet leverbaar is....

7 minutes ago, BraCos said:

Jammer dat deze niet leverbaar is.... emoji16.png

Ik zie het, dan heb ik geluk gehad. 

Gewoon in je wishlist zetten, misschien komen ze weer op voorraad.

Deze is een euro duurder maar heeft geen extra coil

https://nl.aliexpress.com/item/Speciale-Aanbieding-Elektronische-Sigaret-Vape-Tank-Aspire-Atlantis-EVO-510-Vaporizer-2-ml-4-ml-Capaciteit/32906438720.html?spm=a2g0z.10010108.1000016.1.75776a68HSFDa0&isOrigTitle=true

Edited by Eclecticon

36 minutes ago, Robyn said:

Klinkt goed! 

Ik ben toch druk aan het lezen/YouTuben over RTA tanks, dat draad wikkelen en katoen moet me nog wel lukken. T word me alleen maar niet duidelijk hoe en voor welke tanks ik zelf coils kan maken. 

Zelfwikkelaars worden RTA's genoemd, dus daar vallen geen tanks met fabriekscoils onder. Tanks met fabriekscoils worden verdampers genoemd.

Wat ik tot nu toe kan vinden is RTA=zelf een coil voor maken en daar druppel je dus een klein beetje liquid op. Dit is geen tankje maar je zet er een “dopje” op. 

Dit lijkt me prima voor thuis maar niet handig om mee te nemen. Ik kan dus niet vinden of er ook een optie is om zelf coils te maken voor wel iets van een tankje, zodat het dus dicht kan en je gewoon een paar ml liquid erin kan doen. Zoals een gewone tank met een glaasje. Bestaat dat ook? 

Jeetje wat ben ik slecht in uitleggen hier zeg 😪

6 minutes ago, Robyn said:

Wat ik tot nu toe kan vinden is RTA=zelf een coil voor maken en daar druppel je dus een klein beetje liquid op. Dit is geen tankje maar je zet er een “dopje” op. 

Dit lijkt me prima voor thuis maar niet handig om mee te nemen. Ik kan dus niet vinden of er ook een optie is om zelf coils te maken voor wel iets van een tankje, zodat het dus dicht kan en je gewoon een paar ml liquid erin kan doen. Zoals een gewone tank met een glaasje. Bestaat dat ook? 

Jeetje wat ben ik slecht in uitleggen hier zeg 😪

Wat je hierboven uitlegt is een RDA: een Rebuildable DRIPPING atomizer. Wat jij graag wilt is een RTA, Een Rebuildable TANK atomizer. Legio mogelijkheden, echt heel veel. Tik voor de grap bij een willekeurige webwinkel maar eens RTA in.

Overigens kan je een RDA ook op een squonkmod zetten, dan zit de vloeistof in de mod in een zacht knijpflesje en voer je de RDA (ook wel dripper genaamd) via een holle pin. Dan kan je tot wel 10 ml bij je hebben

Edited by TheRich

Oh daar gaat het dus mis, want ik heb gezocht op RTA. En dan krijg ik alleen die tankjes zonder glaasje te zien, ik dacht dat die bedoeld waren om liquid op te druppelen en niet om mee te nemen.