Jump to content
Mattias

Opvolger elaef pico 75

Recommended Posts

Ik gebruik nu een aantal maanden de elaef istick pico 75. Prima dingetje, maar nu ik lekker aan het zakken ben in nicotine gehalte, merk ik dat 50 watt eigenlijk niet meer genoeg is. De pico boven de 50 watt kost veel oplaadtijd en veel coils. 

Kortom... Tijd voor wat anders. Nu is mijn oog gevallen op de elaef evoke 220 w. 

Is dit een goede opvolger, of zijn er overduidelijke nadelen aan dit modje. Tank is standaard de ello 't, maar is natuurlijk vervangbaar. 

Ik ben na de eleaf pico vrij gauw over gestapt naar de eleaf ikonn 220w. Ook met het ello tankje. Alleen die vond ik niet echt wat. Dus toen heb ik de aspire cleito erbij genomen en later de rta ervan.

23 minutes ago, Mattias said:

De specs zijn redelijk hetzelfde, net als de prijs. Is de ikonn de opvolger? 

Eerder andersom

*protip

Als je op Fasttech bij de specs van een apparaat kijkt, kun je ook altijd zien vanaf welke datum dat ie te koop is

Ik heb zelf een Evoke. De Evoke is qua afmetingen lekker klein (zeker voor een bual bat) maar dat heeft gevolgen voor de constructie.

Het batterijklepje is erg kwetsbaar en gaat snel open. Als je daar op let hoeft het geen bezwaar te zijn.

Verder is het een prima mod met een overzichtelijk en uitgebreid menu en groter scherm dan de 75.

Persoonlijk ben ik fan van de Pico's, maar de overige Eleaf producten zijn toch een stuk minder degelijk gebouwd heb ik de indruk. Als verschillende Eleaf mod's in de hand gehad, sommigen hebben een zink legering als basis, sommigen zijn helemaal van plastic, maar dat laatste materiaal overheerst nogal.

Qua werking is er niets te mekkeren over Eleaf en rare defecten bij bepaalde modellen zijn ook niet aan de orde, zoals Smok nogal last van heeft. Er is zeer veel op de markt in die categorie, idioot veel zelfs, dat ik onlangs dit topic ben gestart waarin meerdere mods geopperd worden, als je hem nog niet bekeken had...:

Als je echt op zoek bent naar iets beters, dan kun je dat vinden in veel mods met een evolv dna chip, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje, er zijn meerdere fabrikanten die ze gebruiken dus de keuze is groot, daarbij zijn er ook nog eens verschillende chips die evolv uitbrengt.

Ze zijn doorgaans wat prijziger maar worden door veel dampers de hemel in geprezen, de evolv DNA mods zijn volgens mij wel een beetje je van het zeg maar, ik kan nog niet uit ervaring spreken maar dat komt nog wel.

5 hours ago, balling said:

Ik heb zelf een Evoke. De Evoke is qua afmetingen lekker klein (zeker voor een bual bat) maar dat heeft gevolgen voor de constructie.

Het batterijklepje is erg kwetsbaar en gaat snel open. Als je daar op let hoeft het geen bezwaar te zijn.

Verder is het een prima mod met een overzichtelijk en uitgebreid menu en groter scherm dan de 75.

Wat heb je dan met je Invoke gedaan :mmm

12 hours ago, Mattias said:

De specs zijn redelijk hetzelfde, net als de prijs. Is de ikonn de opvolger? 

Volgens mij andersom maar ik vind persoonelijk het een prima modje. Ik neem hem nog steeds overal mee naar toe en nooit problemen mee gehad. De evoke heb ik nooit gehad dus kan ik niet over oordelen.

10 hours ago, Dr.Smoke said:

Wat heb je dan met je Invoke gedaan :mmm

Het klepje blijft wel zitten, hoor maar bij de minste aanraking (neerzetten op harde ondergrond) schiet het weer open.

Als het klepje open is, zit er speling in de scharnier. Het geheel is nogal "Flimsy".

Verder niets speciaals mee gedaan. De Bat's zijn standaard "browny's" (LG 18650HG2 3.6V 3000mAh).

23 minutes ago, balling said:

Het klepje blijft wel zitten, hoor maar bij de minste aanraking (neerzetten op harde ondergrond) schiet het weer open.

Als het klepje open is, zit er speling in de scharnier. Het geheel is nogal "Flimsy".

Verder niets speciaals mee gedaan. De Bat's zijn standaard "browny's" (LG 18650HG2 3.6V 3000mAh).

Ik heb zelf 2 Invoke's met stevig sluitende klepjes.

Je zette mij op het verkeerde been omdat een Evoke geen Eleaf product is maar van Loto Labs.

5 minutes ago, Dr.Smoke said:

Ik heb zelf 2 Invoke's met stevig sluitende klepjes.

Je zette mij op het verkeerde been omdat een Evoke geen Eleaf product is maar van Loto Labs.

Ha, zo! Sorry!

Als die namen ook.

De opvolger is binnen! De keuze is gevallen op de smok devilkin met de tfv12 prince tank. Eerste indruk is "wauw". 

Wat een verschil in smaak.