Jump to content

Aspire Nautilus AIO kit

Recommended Posts

En weer is er een nieuw Aspire product, ze maken de laatste tijd de producten sneller dan dat mensen ze kunnen kopen.

Ging geen podsystems/aio's meer reviewen maar voor dit maak ik graag een uitzondering want de Nautilus heeft toch een plaatsje gekregen in mijn gedachten.

Het was de eerste subtank die wel een verschil gemaakt heeft voor mij en zo van de stinkies geholpen heeft.

De coils van de Nautilus zijn denk ik toch wel zowat de beste verkochte coils ter wereld, nog veel stenen winkels en online shops verkopen ze nog heel frequent.

Zijn dan ook gewoon goede coils en nu door dit AIO toestel krijgen ze nog eens een nieuw leven.

Ondertussen is dit toestel op de meeste plaatsen wel te krijgen, even Google gebruiken want links plaatsen mag niet.

Ik heb dit toestel nu dik twee weken in gebruik, en goed in gebruik want gebruik het erg veel.

Heb even gewacht met de review omdat ik een tweede toestel besteld had en nog enkele andere dingen voor dit toestel in het verre oosten en wou die toch in de review hebben.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie.

Je doet me een groot plezier als je het filmpje even wil aanklikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

De verpakking is bijna hetzelfde doosje als waar de Breeze in kwam, zelfde stijl doosje.

gFo3oYS.jpg?1

p5Elwpx.jpg?1

En dit krijg je nog buiten het toestel:

- Handleiding en garantie kaartje

- Belachelijk korte USB kabel

- Twee coils

- Reserve o-ringen en plug voor het vullen

1sRUnKr.jpg?1

Het toestel kan je in vele kleuren kopen en een paar afwerkingen rondom de vuuknop en pod, je hebt chroom of goud en zwart.

De vorm is erg aangenaam en ziet er wat mij betreft wel mooi uit.

Is helemaal gemaakt uit plastic en veel mensen zullen dat een nadeel vinden maar kan ook een voordeel zijn omdat het daardoor erg licht blijft, dusja dat moet ieder voor zich maar uitmaken.

De kant met de vuurknop noem ik de voorkant, daar heb je onderaan enkel een Aspire logo staan, en aan de andere kant staat Nautilus AIO.

VmeLB5G.jpg?1

qCmzFTg.jpg?1

Aan de zijkant de USB poort.

71jDdxI.jpg?1

Onderaan is er venting voorzien.

xUYWpKR.jpg?1

De vuurknop is wel duidelijk aanwezig en door het symbool goed zichtbaar.

zzPDYMP.jpg?3

Is ook voorzien van een ledje telkens je drukt en dat is tevens de indicator van de batterij.

2QCPzw5.jpg?1

Zoals bij veel Aspire producten komt ook deze met dat stofkapje dat ze gebruiken.

Allemaal goed en handig maar veel mensen zijn dat kapje na enkele dagen/weken al snel kwijtgespeeld.

kGqQIoz.jpg?1

De driptip.

A85JBUN.jpg?1

Aan elke kant heb je deze drukknop zitten, die zit er om de pod uit het toestel te halen en het kleine gaatje in het midden zit er om airflow aan te voeren.

DMANzZM.jpg?1

Je moet beide knoppen indrukken om de pod te verwijderen, aan elke kant klikt de pod vast.

nrOBR1r.jpg?2

En zo ziet het er dan uit zonder pod.

uqUUAN0.jpg?1

Om de pod te vullen de plug verwijderen en vullen maar.

Dit is de TPD versie dus die zal snel vol zitten met maar 2ml inhoud.

0x4Eg6S.jpg?1

Om de coil te plaatsen de base losschroeven en dan kan je de coil in de base draaien.

FrNVPRP.jpg?1

YevcWdq.jpg?1

Er is ook regelbare airflow voorzien.

7ZRcyYY.jpg?1

De coils zijn dus de klassieke Nautilus coils van 1.8ohm en nu hebben ze ook de nicsalt variant.

Veel verschil zit er volgens mij niet tussen beide coils, bij de nicsalt versie zijn de wickgaten iets groter en zit er geen spitguard.

Heb ze beiden ondertussen uitvoerig getest en gebruikt met nicsalt en gewone liquid en kan op gebied van smaak en trek geen verschil opmerken.

Met de groene o-ringen is de nicsalt coil.

axIGFoz.jpg?1

YMkw0Jf.jpg?1

De coils kan je kopen in pakjes van vijf stuks en er zijn ook shops die ze per stuk aanbieden.

CM9AP0X.jpg?1

Om van de ellendige TPD versie af te zijn heb ik in China twee andere niet TPD pods besteld, dan is de inhoud 4.5ml en dus veel beter.

Is goedkoop en zit nog een coil in de pod ook.

NWx97YM.jpg?1

Verschil in formaat tussen twee andere aspire toestellen, de gusto mini en de spryte.

dJFC2YB.jpg?1

En nog een handcheck om af te sluiten.

qjZsiVc.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Mooi toestel.

- Volledig uit plastic is voor mij een pluspunt omdat het toestel heel erg licht is, natuurlijk zal het wel een stuk minder stevig zijn.

- Smaak van Nautilus coils is goed, het is niet voor niets dat ze al zolang gemaakt en verkocht worden.

De coil zit ook dicht bij de driptip en er gaat dus weinig smaak verloren.

- Coils gaan ook lang mee, haal tot twee weken met een coil.

Kan zonder probleem liquid van 70vg/30pg aan.

- Airflow is goed en regelbaar van MTL naar resticted DL.

- De 1000mAh batterij is ook een pluspunt, natuurlijk zoals elke pod/aio met een 1000mAh batterij zal je geen hele dag kunnen genieten zonder te laden als dit het enige toestel is dat je gebruikt.

Is afhankelijk van je dampgedrag.

Wat beter kan?

- USB kabel veel te kort.

- zou handig zijn moest je het stofkapje onderaan het toestel kon klikken tijdens gebruik.

Kortom dit is momenteel mijn favoriete AIO/pod toestel geworden.

Is niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer dat ik dit gezegd heb van een product, dat is nu éénmaal zo.

Er komen maandelijks nieuwe toestellen uit en er zal altijd wel iets beter komen dat je liever gebruikt.

Maar dit toestel ga ik toch lang gaan gebruiken want het is wat ik zoek, licht toestel met goede coils en een degelijke batterij.

En met de 4.5ml pods ben ik zeker van een ganse dag rond te komen zonder bijvullen.

Al mijn andere pods en AIO's blijven sinds ik dit toestel heb ongebruikt, hoog tijd om er eens wat in te pakken en te koop aan te bieden.

• Like 11
  • Thanks 2
18 minutes ago, Jim said:

USB kabel veel te kort.

Wordt t niet eens tijd om een lange usb-kabel te gaan kopen bij de Action, Delhaize of weet ik veel wat ze bij jullie in Belgie aan winkels hebben waar ze goedkope kabeltjes verkopen.

Je kan blijven klagen dat er korte kabels bij zitten, maar die zijn bedoeld om op te laden of firmware te flashen. Niet om de wc te halen vanuit de keuken als je gaat voopen 😛 

't Is al heel wat dat ze erbij zitten voor die paar centen. 

***Fijne review weer trouwens !!

• Like 1
  • Haha 1

Nope ik blijf zagen want als andere (kleine en zelfs clone) merken wel een deftige kabel kunnen voorzien "voor die paar centen" dan moet Aspire dat zeker kunnen...

Ze geven ook aan dat je pass-through kan dampen met het toestel, wel met hun kabeltje niet tenzij je met je kop op 15cm naast je laadpunt blijft zitten.

• Like 3
  • Haha 1

Maar een fabrikant kan toch niet raden waar jouw stopcontact zit? 

Ik snap je punt wel hoor, daar gaat t niet om. Maar ik bedoel alleen maar te zeggen, dat je nou ook weer niet alles kunt verwachten, als je wilt dat de prijzen laag blijven.

De laadkabel van je telefoon zal ook geen 3 meter lang zijn en als je daar hinder van ondervindt, haal je toch ook zelf een langere? De kabel van de grasmaaier is ook maar 30 centimeter bijvoorbeeld.........nou ja..je snapt waar ik naartoe wil, neem ik aan 🙂 

Ja tuurlijk.

Over de centen moet een poenschepper als Aspire niet klagen, massaproductie van een 75 tot 90cm usb kabel zal in China amper 20 eurocent per stuk kosten.

17 hours ago, Jim said:

Over de centen moet een poenschepper als Aspire niet klagen

In principe heb je gelijk, maar dan moet je ook bedenken dat de CEO van aspire hetzelfde denkt, "over de centen moeten ze niet gaan klagen".

Iedere extra cent gespaard is kassa voor Aspire.

Ik heb zoveel mods, smartphones, powerbanks, dat ik nu teveel kabeltjes heb, dus de kabeltjes laat ik in het originele doosje voor als ik het ooit weer weg wil doen. Ik heb een paar kabeltjes vast in gebruik.

Alleen laatst een 2,5mtr usb->microusb/usb-c kabel bij de action gehaald omdat mijn dochter nu een smartphone heeft met USB-C.

Ik zag dit product trouwens laatst bij "sophie vapes youtube"...leuk en handig ding, alleen de vorm vind ik raar. Ik weet niet, niet mijn stijl. Lijkt me wel fijn voor vapers die stiekem even willen hijsen, zo'n klein dingetje.

Mooie review!

Deze heb ik ook in bestelling staan omdat ik nog een aantal coils heb liggen. Had hiervoor eigenlijk de Aspire Plato gekocht maar dat is het niet voor mij. Vind de smaak niet lekker in de Plato. Ik hoop dat de Aio wel voldoende smaak gaat geven.

• 2 weeks later...

Heb de Aio nu ruim een week in gebruik en ben er erg blij mee; zo blij dat ik er nog 2 heb besteld (1 voor in de auto, 1 voor in de slaapkamer en 1 voor op het werk)

Tankje is gemakkelijk te vullen en het is ook heel gemakkelijk om van smaakje te wisselen, extra tankjes mee besteld en zijn simpel te wisselen.

Voor mij een blijvertje naast mijn Nautilus-X.

• Like 3
  • 5 weeks later...

Zal vast goed zijn, want de Nautiluscoils zijn inderdaad heel goed. Ik gebruik ze nog steeds, naast mijn RTA’s. Er komen inderdaad veel nieuwe dingetjes op de markt. Deze lijkt me wel een blijvertje, ook al vind ik hem niet echt mooi.

Mijn ervaring ondertussen met die nieuwe nicsalt coils, ben aan de 3de bezig, is dat ze veel gevoeliger zijn voor flooding direkt na het (bij)vullen, in een ander potje met de normale naut coils heb ik dat ofzo goed als niet.

Verder vind ik het een heel goed apparaatje en handig om overal mee te nemen en met zijn 4.5ml podje doen we lekker lang 🙂

De wickgaten zijn ook een stukje groter bij de nicsalt coils, het zou eigenlijk omgekeerd moeten zijn want de meeste nicsalt liquids zijn maar 50/50.

Hey, geinig, thanks voor de review. Deze heb ik net besteld.
Als re-integreerder met zelf-bouw ervaring wil ik het mezelf gewoon even gemakkelijk maken, geen gedoe met 5 verschillende soorten linksdraaiende bio katoen en 8 verschillende types ijzerdraad. Even in nicotine omhoog en een lekker compact apparaatje om gemakkelijk, waar dan ook, in m'n afleidings- en dopamine-activerende gedrag te kunnen voorzien. 

On 9/20/2018 at 12:20 AM, Jim said:

Wat beter kan?

- USB kabel veel te kort.

Geen pass-through kabel dus, ook zeker niet in de auto. :mmm

• 2 weeks later...

Onwijs bedankt, nogmaals, voor de review. Wat een super chill dingetje. Ben er echt heel blij mee. Makkelijk podjes/smaakjes vervangen, prima batterij leven voor m'n huidige dampgedrag (momenteel 3 dagen totdat 'ie blauw wordt). 65%VG werkt prima met de NS coil (Element NS20, wel Fresh Squeeze, Key Lime Cookie durf ik er, voor het leven van de coil, niet in te doen :hihi). Voor 50/50 nicsalt gebruik ik gewoon de standaard BVC. Ik merkte alleen bij het te strak afstellen van de airflow dat de coil op een gegeven moment te verzadigd wordt (dit was met 50/50). Alsof je er meer liquid inzuigt dan dat 'ie verdampt. 
Maar echt een top ding. :duim 

• Like 1
  • 3 weeks later...

Thanks voor de review Jim!

Zoals altijd zeer uitgebreid.

Ik heb sinds gisteren er ook een.

Fijn apparaatje!!

Mijn ervaring... Hit even hard dan de Juul en geeft meer smaak dan de Joyetech Teros. De accu is ook een verademing. Dampt 4ml met lekkere hit en smaak. De accu is dan nog steeds niet leeg maar de hit en smaak wordt dan minder.

• Like 1
  • 4 months later...
On 20-9-2018 at 00:20, Jim said:

zou handig zijn moest je het stofkapje onderaan het toestel kon klikken tijdens gebruik.

Dan zou de venting weinig zin hebben gok ik 😉

verder weer een nette👍

Gister de mijne binnen en tot nu erg tevreden. Vullen is alleen een drama....

• 3 weeks later...

Poehhee meiden het duizelde me even , het lijkt qua vorm en ohms toch wel erg op elkaar toch? Het leek me zo handig om coils te hebben die in de aio pod en de melo3 mini passen.

Ik wil niet op hoog watt dampen eigenlijk 

Goede review!

Ook ik heb dit ding aangeschaft als pod systeem. In al mijn damp geweld blijf ook ik sentimenteel naar de Nautilus, met name de coils voor de mini waren revolutionair en vele coils zijn dan ook gebaseerd op dit concept. Dit terzijde.

Ik heb het ding gevuld met Halo Tribecca 20mg salt nic. en dit ding dampt echt heerlijk. Prima batterij duur, leuk concept, werkt allemaal goed en de smaak is fantastisch.

Wat me echter alleen opvalt is de foto's, en met name het vul mechanisme. mijn pod heeft geen rubber stopper maar een metalen ventieltje welke ik met een punt bottle kan induwen om te vullen. Nieuwe lichting?

00980793-A63B-4E48-BBDA-DAA693ACC762.jpeg

Edited by Darksand
3 hours ago, Darksand said:

Wat me echter alleen opvalt is de foto's, en met name het vul mechanisme. mijn pod heeft geen rubber stopper maar een metalen ventieltje welke ik met een punt bottle kan induwen om te vullen. Nieuwe lichting?

Dat is de TPD versie, de standard (4.5ml) versie heeft de oranje rubber stopper.

• Like 1
  • 2 months later...