Jump to content

Batterij opladen aan powerbank

Recommended Posts

Hey! 

Aankomende nacht bivakkeer ik aan het water om achter de vissen aan te gaan. 

Nu laad ik mijn batterij (in mod) altijd op aan netstroom, is het veilig om die tijdens het vissen aan een powerbank te laden?

het gaat om een 18650 batterij 35a.

thnx!

@Timm voor een keertje zal het heus geen kwaad kunnen. Maar toch ben je eigelijk beter af met een losse lader en een of 2 extra batterijen. 

Kwa info over batterijen. Wat jij zegt verteld ons weinig over de batterij zelf buiten hoe groot hij is.

Welk merk en type is het? Bv een sony vtc5 ofzo. 

Dat het een 35amp 18650 is zal mss wel op de wrap staan maar volgens mij zijn er geen 18650 batterijen die door Mooch werkelijk gerate zijn op 35amp.

De beste is momenteel nog steeds een sony vtc4 met 30amp. De rest is allemaal minder. Will niet zeggen dat het een slechte batterij is. Het hangt er gewoon vanaf hoe je hem gebruikt.

• Thanks 1

Ik laad onderweg altijd mijn batterijen in de mod op via usb. Tuurlijk is het beter om batterijen los in een lader op te laden, maar als het geen hakkietakkie mod is kun je gewoon met een powerbank opladen. Niks om bang voor te zijn.

In theorie gaan je batterijen zo minder lang mee, maar in de praktijk merk je daar helemaal niks van.

Edit: En oh, je laadt normaal sowieso al op in je mod, maar dan op netstroom? Dan is er helemaal geen verschil met een powerbank. Misschien een beetje trager laden, maar dat is zelfs beter. No worries.

• Like 1
  • Thanks 1

Met USB opladen is geen probleem voor de batterij, nooit geweest ook. Het is meer n probleem voor de mod. Sommige USB-aansluitingen zijn gewoon brak en breken na een x aantal keer laden van de chip af en andere laden bijvoorbeeld niet beide batterijen gelijkmatig als er 2 inzitten.  Maar voor de batterij zal t weinig uitmaken waar je stroom uitkomt.......stopcontact of Powerbank.....stroom=stroom

Edited by Madman
  • Like 1
  • Thanks 1
33 minutes ago, Starrie said:

Ah ok dan hoeven je batterijen niet allemaal dezelfde ratings te hebben. 30A is sowieso ok.

Top! Kon ze al lastig vinden met 35a met een beetje veel mah😅

Ach ik heb zelf in mijn ''begintijdperk'' die justfogjes vaak zat opgeladen aan een powerbank omdat ze op een gegeven moment steeds sneller leeg gingen. Tegenwoordig laad ik extern, makkelijker doorwisselen van batterijen en omdat ik mods gebruik veelal met 2 of 3 batterijen. Maar als jij normaal je mod oplaad via een usb kabeltje (en dus niet met een externe lader) dan zie ik geen verschil met een powerbank (zoals @Madman ook al aangeeft)

Belangrijker is denk ik om een fatsoenlijke powerbank te gebruiken. Als ik kijk dat sommige mensen hun telefoon van 800 (of meer) euro opladen aan een powerbank van 5 euro van de action/xsenos oid.. en rotzooi kabeltjes en laadblokjes gebruiken die schokken/kortsluiting/brand kunnen veroorzaken en minstens zovaak de oplaadpoort van je telefoon slopen omdat het nét niet lekker past. Of de accu of de hele telefoon als je pech hebt.. Daar kan ik met mijn verstand niet bij. Het enige wat ik bij de action gehaald heb voor mijn iPad is de hoes. Die hoes is bij mijn gebruik na een jaar ofzo ook wel aan vervanging toe, maar dat zijn de dure ook is mijn ervaring.

Edited by Dennis1992