Jump to content

Wotofo Profile mesh RDA review

Recommended Posts

Deze RDA is een samenwerking tussen Wotofo en Mrjustright1.

Dat is een Youtube reviewer maar hij werkt ook achter de schermen met Wotofo en andere vape gerelateerde fabrikanten samen.

Hij had het idee om mesh nieuw leven in te blazen door de technologie te verfijnen.

Toen ik deze RDA voor het eerst zag kreeg ik rillingen want ik heb voordien eens een mesh RDA getest van Digiflavor en Vandy Vape en beide was een dikke fail.

Heb eens een dry hit gekregen van een mesh RDA en die vergeet ik nooit meer.

Nu is er dus deze Profile RDA en hopelijk kan deze RDA mesh opnieuw een kans geven.

Het is een 24mm maar het deck is maar 20mm.

Is ondertussen in de meeste online shops te krijgen, waar juist en voor verdere specs moet je even Google raadplegen want links plaatsen mag niet.

Beginnen doe ik met een Youtube presentatie en build.

Je doet me een groot plezier om het filmpje even aan te klikken, elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ weet ik erg te appreciëren.

Dit is de verpakking voor deze Profile:

9TSBKRw.jpg?1

En je krijgt van Wotofo altijd een hele hoop spares en extra's:

- Handleiding

- Extra o-ringen en build deck schroefjes

- Extra veertjes

- 2 mesh coils, een frames staple clapton coil en katoen

- Schroevendraaier, inbussleutel en tool om het mesh te rollen

- Extra driptip

2pHQdn3.jpg?1

Ik heb de SS versie en die is brushed.

Vrij sober langs buiten en enkel het Profile logo aan één kant te zien op de topcap.

UHjhUd8.jpg?1

jvDzYMg.jpg?1

Onderaan de gebruikelijke info en standaard zit de squonkpin al gemonteerd.

De 510 steekt voldoende uit en is hierdoor hybrid safe.

yFar7Qb.jpg?1

Je krijgt twee 810 driptips zoals je op de foto kunt zien, geen 510 driptip adapter.

qyUi0Wy.jpg?1

De topcap langs binnen, alles netjes afgewerkt en je kan ook zien dat de topcap heel dik is.

Door het kleine uitsteeksel dat je ziet is de topcap ook mooi uitgelijnd met de airflow.

sWALU7U.jpg?1

De airflow kan je regelen want die gaat trapsgewijs.

Eerst kan je de bovenste rij helemaal afsluiten en de volgende optie is de bovenste rij in combinatie met telkens twee van de onderste gaten.

De airflow met al die kleine gaten zorgt wel steeds voor een mooie rustige airflow.

TOlPIJd.jpg?1

Dan het build deck en dat zag er wel speciaal uit toen ik het voor het eerst zag.

De mesh span je dus in een boog over het deck, aan beide kanten zitten twee klemmen die het mesh op plaats houden.

Het witte peak blokje in het midden is het speciale aan deze RDA, dat blokje rust op een veer een heeft enkel als nut om je katoen steeds mooi tegen het mesh aan te drukken.

DAg4D4y.jpg?1

Twee deftige schroeven zorgen voor een makkelijke installatie van het mesh.

Kgd3cic.jpg?1

Onderaan op het deck heb je Wotofo branding en de ontwerper zijn logo staan.

In het peak blokje zie je de opening van de squonkpin, dus telkens je squonkt  duw je de liquid in het katoen dat op het blokje rust en de rest komt gewoon in het deck terecht.

2unHJCo.jpg?1

En onder het witte blokje zie je de veer zitten, die veer is niet heel strak maar net genoeg weerstand om het katoen tegen het mesh te duwen.

WW8qGaM.jpg?1

Je krijgt in de verpakking twee stukjes mesh maar kan het natuurlijk ook los kopen, en dan zit het per tien stuks in zo een kokertje.

Voorlopig enkel kanthal mesh maar de kans is groot dat er achteraf ook NI80 of SS mesh gaat komen.

Het mesh lijkt ook als twee druppels water op de mesh die ze gebruiken in hun subtank coils in de pro flow subtank.

Z4E17Qr.jpg?1

Om het mesh de mooie gebogen vorm te geven hebben ze deze tool in het doosje gestopt, door het mesh over deze tool te rollen krijgt het de perfect vorm die je nodig hebt.

ebS72wa.jpg?1

Daarna is het gewoon het mesh tussen de klemmen plaatsen en aanschroeven, meer is het niet.

Het mesh laten voorgloeien doe je op heel laag wattage, 15w is meer dan genoeg.

ErRNCyb.jpg?1

3cv0m4A.jpg?1

Yxcf0uX.jpg?1

In de verpakking krijg je één stuk katoen en dat is een hele brok katoen als je het bekijkt.

Maar indien je het niet ziet zitten om zelf zo een brok katoen te maken kan je het ook pre-made kopen in een doosje van tien stuks.

qKSX3SL.jpg?1

Door het schoenveter puntje aan het katoen schuift het erg makkelijk door de mesh en geveerde blokje.

JIZrZFD.jpg?1

Je moet natuurlijk veel trimmen met zo een brok katoen en hoe je het wil wicken moet je zelf weten.

Dit is de manier waarop ik het doe en in mijn filmpje kan je het heel goed zien.

YNVn7Pc.jpg?1

KIGaxeM.jpg?1

Voor de eerste test heb ik de RDA gebruikt op een squonker omdat de squonkpin reeds geplaatst was.

Squonken ging goed en het katoen bleef mooi nat bij elke squonk.

Hier op de Recurve squonker:

KIGaxeM.jpg?1

Maar voor het filmpje en zoals ik de RDA momenteel gebruik is die gewoon in drip modus.

Hier op de Vapecig mod:

oi4cAeK.jpg?1

Je kan nu ook 22mm topcaps krijgen in een zestal kleuren.

Deze topcaps komen met een 2'mm beauty ring en reserve o-ringen.

Doet niks aan de prestaties ofzo, is enkel voor de looks.

bArZxN7.jpg?1

Y40jjyr.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Mooi afgewerkte RDA.

- O-ringen en schroefjes zijn top, zelfs zonder liquid.

- Mesh plaatsen is zeer makkelijk.

- Ramp-up is instant, zelfs op laag wattage.

Door die instant ramp-up zou deze RDA het heel goed doen op een mech tube, zo gaat de batterij van je mech veel langer mee.

- De airflow is door al die kleine gaten heel rustig en "smooth", wel volledig DL airflow natuurlijk

- Mesh staat er wel voor bekend om een koelere vape te zijn en dat is hier niet anders, het is pas vanaf 60-65 dat de vape warm begint te worden.

Die koelere vape is voor mij perfect in combinatie met mijn fruit liquids, dus voor mij is 50w ruim voldoende.

- De smaak is goed en ik kan niet anders dan het te vergelijken met de mesh subohm coils van de Wotofo pro flow tank die ik niet lang geleden getest heb.

- De RDA verbruikt ook net zoveel liquid als een subtank, dus wees bereid om veel liquid te verbruiken.

- Na elke squonk of dripbeurt kan ik als het katoen goed nat is wel minstens 20 hijsen nemen voor ik terug liquid moet aanbrengen.

Drippen kan gewoon door de driptip, de liquid trekt snel in het katoen omdat de gaten in het mesh vrij groot zijn en dus geen spitback vlak na het drippen.

- Dit is ook de eerst mesh RDA waar ik zonder zorgen tien hijsen durf nemen zonder bang te hebben voor de afschuwelijke dry hit.

En dat is te wijten aan het witte geveerde blokje, dat blijft altijd mooi druk geven op het katoen en drukt het steeds mooi tegen het mesh aan.

Dat in combinatie met dit type mesh met grotere gaten is volgens mij het succes bij deze RDA.

Ja ik was aangenaam verrast van deze RDA, kan en mag je absoluut niet vergelijken met vorige mesh RDA's die uitgekomen zijn.

Smaak is netjes en kans op dry hits minimaal.

Heb een vermoeden dat andere fabrikanten veel van deze elementen gaan gebruiken in een toekomstige mesh RDA.

Edited by Jim
  • Like 12
  • Thanks 4
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Deze RDA is een samenwerking tussen Wotofo en Mrjustright1. Dat is een Youtube reviewer maar hij werkt ook achter de schermen met Wotofo en andere vape gerelateerde fabrikanten samen. Hij ha

Update van Maandag tot een paar minuten geleden. Zo ziet het mesh en katoen eruit na +-40ml liquid, je ziet de liquid in de achtergrond staan en Twelve Monkeys staat er wel om bekend om coilkille

heb nu een cottonpad in 3 lagen boven op elkaar, dus alsnog een dik pak katoen, dat gebruikt en dat werkt veel beter, is het katoen fluffy gemaakt zeg maar. en nu als ik squonk komt de liquid moo

Posted Images

Ja het nut van de gewone coil ontgaat me een beetje.

Een kleine 3mm coil zoals die je krijgt zo centraal in het deck zal amper de helft van de airflow opvangen.

Als je een 5-6mm coil zou plaatsen zal het al beter worden, zal ik dan nog speciaal moeten gaan bouwen want ik heb geen pre made wire liggen die met een 5-6mm op ongeveer 0.2ohm zal uitkomen.

Deze RDA is ontworpen voor mesh en ik kan dan ook moeilijk iets anders gaan plaatsen, heb genoeg andere RDA's om gewone coils te gebruiken.

• Like 2

Ik heb deze squonk rda nu ook een paar dagen binnen.
Ik kan er echter geen vriendjes mee worden.
Gewicked zoal Rip het heeft gedaan en na twee of drie keer een dryhit.
Gekeken naar het filmpje van Wotofo en ik kan me er niet in herkennen.
Squonk op 50W en ik mag na elke MTL opnieuw squonken.
Ergens zal ik iets mis doen, maar ik weet niet wat.
Ramp-up is te verwaarlozen, instant heat zoals je van een mesh mag verwachten.

Verstuurd met behulp van een mobiele woordverkreukelaar.

1 hour ago, John Leeuwis said:

Ik heb deze squonk rda nu ook een paar dagen binnen.
Ik kan er echter geen vriendjes mee worden.
Gewicked zoal Rip het heeft gedaan en na twee of drie keer een dryhit.
Gekeken naar het filmpje van Wotofo en ik kan me er niet in herkennen.
Squonk op 50W en ik mag na elke MTL opnieuw squonken.
Ergens zal ik iets mis doen, maar ik weet niet wat.
Ramp-up is te verwaarlozen, instant heat zoals je van een mesh mag verwachten.

Als het katoen strak onder het mesh zit kan enkel te weinig liquid de oorzaak zijn van een dry hit.

Eerste dagen heb ik deze RDA zitten squonken, maar vind drippen beter.

Er gaat zoveel liquid in het katoen dat na één squonkbeurt mijn flesje meer dan half leeg is.

18 minutes ago, Johannes Koning said:

volgens mij heb je gelijk Jim

lijkt mij niet echt voor een gewone coli 6 mm is nogal wat.

maar ja niet geprobeerd???  weet je het hooit:gek

Ik ga een gewone coil testen als de mesh versleten is, maar dat kan nog even duren want het mesh blijft veel langer zuiver en netjes dan gewone coils.

Ach die gewone coils. Daar is tie natuurlijk eigenlijk niet voor. Denk dat ze dat maar voor de show hebben gedaan. Ook al zou dat werken, ik denk niet dat ik em daar straks voor ga gebruiken.
Wel prima als jij dat even uitzoekt Jim ;).

Waarom moet dat mesh eigenlijk altijd bol staan? Ik zou het willen knikken en er een puntdakje van maken, daar vloeit de lucht toch veel beter langs?
Nu krijg je onderin bij de klemmen turbulentie waardoor er naar mijn idee toch wat smaak verloren gaat, ook bovenop de bolle kant botst de lucht en zal er een klein vortexje ontstaan.
Nadeel daarvan is dan wel weer dat het katoen minder goed aan de binnenkant van die punt raakt.

Inderdaad het mesh moet strak bijlven zonder plooien en hoeken.

In de Digiflavor mesh RDA die ik had zat er een kink/geplooid hoekje in het mesh en die dry hit en verbrande metaal smaak zal ik nooit vergeten.

Ik heb de vandy vape Mesh wel eens opgebouwd met Mesh. Denk dat het katoen de mesh niet goed raakte, waardoor de mesh niet genoeg afkoelde. Het resultaat was een dikke steekvlam uit de dripper. Gelukkig niet terwijl ik net een hijs nam, maar net nadat ik de de setup had gebouwd. Ik schrok er zo van, dat ik het Mesh weer terug in het zakje heb gedaan en niet meer naar gekeken.

Misschien heeft iemand een andere verklaring.. Maar@Oomkobus denk dat de mesh aan alle kanten goed contact moet maken met de watten.

• Like 1

Mesh kun je gewoon als vel kopen in diverse ohm waarden

ik heb het zelf nog wel liggen je kunt er een stuk strip afknippen net als je bij je wick  doet 

rolt het om een sateprikker zodat je een hol buisje krijgt met de brander voorbehandelen

er zijn genoeg filmpjes over op internet hoe het moet 

in zo'n vel zitten een heleboel van die stripjes die ze nu verkopen

.ben er maar weer mee opgehouden toentertijd  9was mij te veel werk.

maar werkte wel prefect

maar  het is net als Jim zecht niet geschikt voor sqonken  eigenlijk voor drippen (te veel katoen snel dry hits) 

Ik heb de vandy vape Mesh wel eens opgebouwd met Mesh. Denk dat het katoen de mesh niet goed raakte, waardoor de mesh niet genoeg afkoelde. Het resultaat was een dikke steekvlam uit de dripper. Gelukkig niet terwijl ik net een hijs nam, maar net nadat ik de de setup had gebouwd. Ik schrok er zo van, dat ik het Mesh weer terug in het zakje heb gedaan en niet meer naar gekeken.

Misschien heeft iemand een andere verklaring.. Maar[mention=9467]Oomkobus[/mention] denk dat de mesh aan alle kanten goed contact moet maken met de watten.

Vanmiddag ook een 'vlam in de pijp'.
Toen had ik de Wotofo gewicked met ander wijckmateriaal.
Waarschijnlijk te weinig.
Echter, ik kreeg de vlam wél op de tong.
Niet prettig.
Opnieuw gewicked met de bijbehorende 'veter' en dat probleem was opgelost.
Maar zo snel een dryhit???
Morgen eens een nieuwe mesh proberen.

Aiaiai John...
De hele avond ijsblokjes in je mond?? Heb je naast je tong nog ergens anders last van? Je keel bijvoorbeeld??
Ja, mesh is een gevaarlijk goedje mits het goed gebruikt wordt.
Sterkte met je verwonding en aan alle anderen: Een gewaarschuwd mens....

Je zit natuurlijk wel met een build van 0.18ohm.

Als ik mijn mech tube vuur op een soortgelijke build met normale coils en droog katoen vat dat ook onmiddelijk vuur.

Heb gelukkig al die tijd nog geen dry hit gekregen, maar het zuipt wel liquid.

Identiek hetzelfde als ik heb met een subtank en mesh coils, een uur maximum en 5ml liquid verdampt.

Aiaiai John...
De hele avond ijsblokjes in je mond?? Heb je naast je tong nog ergens anders last van? Je keel bijvoorbeeld??
Ja, mesh is een gevaarlijk goedje mits het goed gebruikt wordt.
Sterkte met je verwonding en aan alle anderen: Een gewaarschuwd mens....
Ach, even ongemakkelijk maar ik had het snel door.
Dus geen verdere schade, gelukkig.

Met de drop zit ik welliswaar hoger, maar toch rond de 0.25 ohm.
Maar hier nog geen enkel probleem mee gehad.
De wick was verre van droog, maar waarschijnlijk te weinig.
En dan gaat de dampvloeistof met een gloeiende mesh gewoon branden, als een kaarsje.

Je zit natuurlijk wel met een build van 0.18ohm.
Als ik mijn mech tube vuur op een soortgelijke build met normale coils en droog katoen vat dat ook onmiddelijk vuur.
Heb gelukkig al die tijd nog geen dry hit gekregen, maar het zuipt wel liquid.
Identiek hetzelfde als ik heb met een subtank en mesh coils, een uur maximum en 5ml liquid verdampt.

Update van Maandag tot een paar minuten geleden.

Zo ziet het mesh en katoen eruit na +-40ml liquid, je ziet de liquid in de achtergrond staan en Twelve Monkeys staat er wel om bekend om coilkiller liquid te zijn.

altijd gedampt op 55w en ik zou met deze mesh en katoen als ik wil nog gerust 4-5dagen kunnen dampen zonder te moeten wicken.

CeX44Cw.jpg?1

Als ik dezelfde liquid gebruik op normale coils zijn die na vier dagen bijna zwart met een aangekoekt laagje op en ziet het katoen bijna bruin.

Dus voor mijn manier van dampen is dit mesh heel geschikt, wat het geeft met stinkende custard of andere bruine liquid weet ik niet wat dat damp ik toch niet.

En wat ik ook gemerkt heb is dat het mesh zuiniger is voor de batterijen, want normaal zijn mijn batterijen na twee werkshiften van 8u helemaal leeg en met het mesh heb ik er drie werkshiften van kunnen maken.

Het gaat me niet bekeren ofzo van gewone coils naar mesh, maar deze mesh RDA is wel de beste die je kan vinden en totaal niet te vergelijken met oudere mesh RDA's.

• Like 4

Kan niet wachten tot ie hier is. Dan ga ik er heel wat stinkende custards in dampen.
Ik heb de schoonmaakster al gewaarschuwd dat de verwarming binnenkort weer aangaat en de ramen dus weer ieder bezoek gelapt zullen moeten gaan worden. (4x werkwoordwaarde)

Hoe meer reviews ik kijk van dit ding, hoe erger het is dat ie nog niet eens verstuurd is.

• Like 1
  • Haha 1

Man man man. Bij 3fvape hebben ze nog niks verstuurd terwijl de rda op 24h vermeld staat. Blijkt dat nu de meshfoils op preorder staan en pas 10 oktober verwacht zijn. Heb maar even een zeurticket geopend. Verheug je je weer eens een keer echt op een rda, krijg je dit :).

• Like 1