Jump to content
balling

Heb ik dat gemist? 8000 leden @FBT

Recommended Posts

On 9/17/2018 at 8:20 PM, balling said:

Vraag: Hoeveel personen loggen hier dagelijks in?

On 9/17/2018 at 8:23 PM, Steamboy said:

Ja, wil ik ook wel weten........hoeveel loggen dagelijks in en hoelang zijn ze ingelogd ?

Dagelijkse inloggers schommelen tussen 80 en 120 leden.

Wekelijkse loggers tussen 180 en 230 en de maandelijkse incheckers tussen 250 en 375.

Over de duur van de sessies kan ik geen gegevens vinden. 

De afgelopen maand (18-08 tot 18-09) hebben 825 leden ons forum bezocht waarvan 308 iets gepost hebben. In die periode registreerden ook 52 nieuwe leden zich.

De geregistreerd lid vs. gast ratio is over het algemeen altijd minstens 1:2. Er lezen dus altijd twee keer zoveel gasten mee als er leden zijn ingelogd. 

8000 leden en gemiddeld 100 die dagelijks inloggen is op zich redelijk normaal voor forums tegenwoordig, er zijn er veel die het met minder activiteit moeten doen. Elk forum verliest jaar na jaar ook een beetje zijn nieuwigheid en daaropvolgend zijn activiteit, en veel mensen hebben tegenwoordig geen zin meer zich ergens te registreren omdat informatie in elke uithoek van het internet te krijgen is. Daar schuilt ineens ook het gevaar natuurlijk, fake news is geen nieuw begrip, net daarom is het leuk een forum door en voor gebruikers te joinen en zo toch betere informatie te krijgen.

Een open forum waar gasten meelezen met leden zorgt ervoor dat weinig mensen registreren (en deelnemen) als de info ergens anders te krijgen is, een gesloten forum werkt alleen als de info niet overal openlijk is verspreid en mensen een drang voelen te joinen om info te krijgen.

Kan me redelijk vinden in de reactie hierboven. Heb zelf wel het idee (in het algemeen) dat fora weer meer opleven na de "social media" dip. Mensen komen erachter dat vergankelijke info van Facebook en Twitter niet altijd praktisch is. 

1 minute ago, Sledge said:

Kan me redelijk vinden in de reactie hierboven. Heb zelf wel het idee (in het algemeen) dat fora weer meer opleven na de "social media" dip. Mensen komen erachter dat vergankelijke info van Facebook en Twitter niet altijd praktisch is. 

Ik denk dat fora overzichtelijker en beter toegankelijk zijn voor newbie's voor een specifiek onderwerp dan Faceboek met z'n tijdlijn. Zelfs in die groepen is geen reet terug te vinden en kan alles alleen maar herhaald worden. Het laatste nieuws, waar is iedereen nu mee bezig, dat gaat daar prima.

Het aspect van herhalen (newbie's wat uitleggen) is ook op fora aanwezig, maar toch is daar beter te zoeken en kijken naar onderwerpen op eigen initiatief, omdat een forumindeling nu eenmaal toegespitst is op onderwerp. Mensen kunnen zelf een paar draadjes lezen en evt. aan de hand van die verkregen info, meteen over dat onderwerp een vraag stellen. Een soort Open Universiteit voor autodidacten, voor ieder niveau wat wils.

Lidmaatschap van een forum vergt toch wel heel wat, dat doe je niet zomaar, tenzij het je hobby is en de club een beetje te pruimen is. :winkIk post ook wel eens een vraagje op het kattenforum en ben na het vinden van een antwoord weer weg. Ben eigenlijk maar lid van twee fora, waaronder deze. Geen andere socialmedia voor mij, behalve email, dus eigenlijk ben ik heel exclusief...ouderwets ….selectief. :grins

(Oh jee, straks komt dat nog tussen m'n avatar en m'n naam te staan, luizenmoeder: Heel bijzonder... :lol)

En zo wordt het toch nog een leuk draadje over het functioneren van het forum.

Leuk hoor, jongens & meisjes.

23 minutes ago, balling said:

En zo wordt het toch nog een leuk draadje over het functioneren van het forum.

Leuk hoor, jongens & meisjes.

Ach ja, je doet wat om je oudere medemens te vermaken, ze schijnen erg eenzaam te zijn.  :zoef

• Like 1
  • Haha 1
  • Sad 1

17 hours ago, Raycoupe said:

Oh jee, straks komt dat nog tussen m'n avatar en m'n naam te staan, luizenmoeder: Heel bijzonder... :lol

Do it @Sledge, just do it!    :e33

patat2.gif