Jump to content
Nynke

Spontaan gewicht verliezen door dampen

Recommended Posts

Het onderwerp dampen en gewicht is al eens langsgekomen, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn op dit forum die spontaan gewicht verliezen sinds ze zijn gestopt met sigaretten en begonnen zijn met dampen. 

En zo ja: waardoor komt dat?

Ik hoefde niet op dieet maar maakte me toch een beetje zorgen dat ik aan zou gaan komen. Maar het tegendeel is waar! 

Vind ik niet erg natuurlijk.  Meer mensen hier die dat hebben?

Het is per mens verschillend maar na het stoppen wordt je verbranding en spijsvertering anders maar ook je hormoonhuishouding kan veranderen, dit kan allemaal invloed hebben maar verschilt per persoon.

Naast lichamelijke veranderingen ga je misschien minder zitten om te roken (en doe je dus meer)? De één gaat snacken en snaaien en de ander doet meer denk ik. 

Ik ben zeker geen gewicht verloren toen ik ging dampen. Trakteerde mezelf te vaak op gehaktballen met joppiesaus en een portie friet om het teveel aan opgeschepte joppiesaus weg te soppen. +12kg :( inmiddels -6 maar dus nog eens 6 te gaan)

Maar inderdaad zoals al gemeld: je stofwisseling verandert en eigenlijk verandert je hele leven. Als je niet méér eet, kom je niet bij en val je waarschijnlijk nog af ook.

2 hours ago, Leo Bak said:

Als fan van joppiechips ben ik gefascineerd door die gehaktbal joppiesaus. [/offtopic]

ow, hebben ze dat niet bij jullie dan? 

Hier gewoon in de frituur te verkrijgen. 

trekt behoorlijk op de chips.

Ik sta niet in voor de gevolgen van mijn suggestie. Het is vergif. Blijf ervan af!

Ik heb mn hele leven leven kunnen eten en snoepen wat ik wilde, ik kwam geen gram aan. Was ook altijd aan de magere kant.

Tot ik ging dampen en ook meteen de overgang in rolde. 12 kilo er bij ( 6 was perfect geweest maar helaas 2x zoveel).

Ik snoep veel minder nu als toen ik nog rookte , maar krijg er geen gram af helaas dus het zal wel bij me horen 😉

Roken versnelt de stofwisseling. De enige manier om gezond af te vallen is net iets minder calorieën tot je nemen dan je behoefte. Dus meer verbranden dan je eet. Je valt dan langzaam naar zeker af. Als je gaat sporten maak je spiermassa aan. Spieren zijn zwaarder dan vet. Bij veel sporten raak je zodoende geen kilo's kwijt, maar je gaat er wel beter uitzien. Al die idiote diëten van tegenwoordig werken niet.

19 hours ago, Nijmegensmoke said:

Naast lichamelijke veranderingen ga je misschien minder zitten om te roken (en doe je dus meer)? De één gaat snacken en snaaien en de ander doet meer denk ik. 

Ik deed altijd al heel veel en ben enorm beweeglijk, en dat is eigenlijk niet anders geworden. 

Peuken rookte ik meestal al doende, en ik ging er niet speciaal lekker voor zitten of zo (was ook 1 van de redenen dat ik er vanaf wilde).

Snaaien en snacken deed ik eigenlijk al zelden tot nooit en nu nog steeds niet.

Dus alles is hezelfde gebleven en ik val toch een beetje af. 

Dus misschien moet ik ook maar eens aan de patat met joppiesaus.

Maar dan geef ik toch de voorkeur aan pindasaus 😉

1 hour ago, Nynke said:

Dus alles is hezelfde gebleven en ik val toch een beetje af. 

Wat noem jij een beetje ?  Wanneer jij 58 kg weegt en je valt 2 kilo af, is dat veel. Wanneer je echter 158 kg weegt en valt 2 kilo af, is dat een beetje......

Stel jij zit in de buurt van de 58 kg en je valt een pond af, is dat het verschil tussen voor het poepen of na het poepen.....:lol

Maar effe alle gekheid op een stokje, voor zo ver ik weet, val je van dampen niet echt af en dan bedoel ik je raakt geen 7 kg kwijt door het dampen....

Ik heb vanmorgen in de krant een recept gezien, van een beetje onlogische combinatie.  Friet met spruitjes, gebakken spekjes en bechamelsaus afgewerkt met peterselie.

Ik weet natuurlijk niet hoe het smaakt, maar het ziet er niet slecht uit........:lol

o6zhar.jpg

1 hour ago, Steamboy said:

Ik heb vanmorgen in de krant een recept gezien, van een beetje onlogische combinatie.  Friet met spruitjes, gebakken spekjes en bechamelsaus afgewerkt met peterselie.

Ik weet natuurlijk niet hoe het smaakt, maar het ziet er niet slecht uit........:lol

Zitten minimaal drie dingen van mijn verboden lijst in,   dus dat kan niet anders dan verrukkelijk zijn ;-). Voor mij zou er slechts  ' spruitjes met peterselie' overblijven. Mwah, ik pas.

On 13-9-2018 at 14:29, Nynke said:

Meer mensen hier die dat hebben?

Ja, ik ook, maar het kan een hormonenkwestie zijn. 

Ik kan gebakjes, taarten, ijsjes, snoepjes, koekjes... alles eten, maar er komt geen grammetje bij.

Edited by Marianna

Ik kom al aan door naar lekkere dingen te kijken haha 😂

Ja, het is oneerlijk verdeeld, Marianna kan eten wat ze wilt en komt niet bij en Elly komt van elke hap aan.

Schijnt allemaal te maken te hebben met je darmflora. Ze hebben de darmflora van een dik kind en van een dun kind genomen en deze ingebracht bij gekweekte steriele muizen, dit zijn muizen zonder darmflora. De muizen kregen exact het zelfde te eten en zie, de muis die de darmflora van het dikke kind kreeg, werd dik en de muis die de darmflora van het dunne kind had gekregen, bleef dun.

Ik heb een recent interview bewaard, dat hierover gaat, bij interesse klik op onderstaande link om het te downloaden lezen.

https://pdjstorm.stackstorage.com/s/1vepSdTZRLo2oqF

Edited by Steamboy

Je hebt nu eenmaal snelle en langzame metabolisten. Langzame metabolisten worden nu eenmaal wat dikker van hetzelfde eten.
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de darmflora daar een groot deel van bepaalt.

Maaarrrrrr..... het blijft toch een kwestie van input en output volgens mij.
Dus meer eten dan je verbrandt -> zwaarder
Meer verbranden dan je eet -> dunner