Jump to content
Sign in to follow this  
Jim

Aspire Gusto mini review

Recommended Posts

Dit toestel heb ik nu al twee maand ongeveer maar wegens andere reviews telkens maar naar achter geschoven, bij deze toch de review voor dit toestel.

Camikaese hier op het forum was zo lyrisch over dit toestel en heeft me nieuwsgierig gemaakt en daarom dat ik het ook gekocht heb.

Is een modje dat ondertussen al meer dan een half jaar "oud" is.

Maar voor de prijs van net geen 30€ voor het toestel en een pakje van drie pods wou ik de gok wel eens wagen.

Heb dit toen allemaal bij www.slimroken.nl gekocht.

Beginnen doe ik met een filmpje, er is weinig te laten zien aan het toestel zelf maar heb wel een tutorial in het filmpje gestopt omtrent het opnieuw vullen van de pods.

Je doet me een plezier als je dat filmpje wil aanklikken, en elke subscribe☑️/view👁️/like👍/comment🖊️ helpt mij als kleine reviewer om te groeien en meer dingen te reviewen.

Dit is de verpakking van het toestel en de pods die je kan kopen in pakjes met drie stuks.

ZmWW471.jpg?1

Je krijgt nog een handleiding, garantiekaartje, extra driptip en zoals altijd bij Aspire een USB kabel die zo kort is dat die volledig nutteloos is.

1VoQ4ER.jpg?1

De foto's laten het toestel veel groter lijken dan het in werkelijkheid is, geloof me het is een klein toestel.

Weegt ook bijna niks en daarom heel aangenaam om in je broekzak te stoppen.

Zoals je kan zien heb ik de grijze versie gekozen.

avkAhMS.jpg?1

NF8CGMe.jpg?1

Driptip is gewoon een 510, dus je kan zonder probleem je eigen 510 driptips gebruiken.

two6Z5p.jpg?1

Aan de zijkant heb je een venstertje om je liquid inhoud te kunnen zien.

l87OLSe.jpg?1

En aan de andere kant de USB laadpoort en de vuurknop.

mZyhD4r.jpg?1

Vijf keer klikken voor aan/uit en telkens je de vuurknop indrukt zal je een ledje zien oplichten.

OFZVCyw.jpg?1

Het cover schuif je gewoon uit het frame, en dat covertje zit er goed op en zal niet zomaar loskomen.

En hier heb je ook de voorziening voor de pods.

aDvo1ot.jpg?1

De pods voor deze mod worden in de EU voorzien door Element liquids.

Er zijn er nog van andere merken te krijgen maar die zal je niet snel vinden en buiten de EU moeten gaan zoeken.

Natuurlijk met EU pods zit je met die hatelijke 2ml inhoud wat een beetje zonde is bij dit toestel want er kan meer dan het dubbele in de pods.

Watermelon chill van element is mijn favoriete nicsalt liquid en dat is voor mij ook de belangrijkste reden dat ik dit toestel toch gekocht heb.

Als deze pods niet bij de mod gingen had ik het waarschijnlijk nooit gekocht want de andere smaken van Element zijn niet zo mijn ding.

De pods koop je dus zoals je hier kan zien in pakjes van drie, kosten bijna overal ongeveer 9.95€ per pakje van drie.

MpGfiEW.jpg?1

Voor het eerst in heeeel lange tijd heb ik om deze pods te gebruiken nog eens een handleiding moeten lezen, want ik snapte er maar weinig van op het eerste zicht.

Je moet dus om deze pods te activeren de twee siliconen "uithangsels" uit de pod trekken, hierna komt er lucht in de pod en zal de liquid bij de coil en katoen kunnen komen.

4xAZw22.jpg?1

En zo ziet het podje er verder nog uit, het zou een 1.5ohm coil zijn volgens de handleiding.

YwloIvD.jpg?1

eshOQXc.jpg?1

En dat podje schuif je gewoon in het toestel.

zdYXg8d.jpg?1

De pods kan je ook zelf hervullen als je wil en dat gaat nog vrij simpel.

Enige wat je nodig hebt is een pincet of iets anders met een scherpe punt.

Zx1xvKZ.jpg?1

Bovenaan de pod heb je een siliconen plugje dat je in moet prikken om het los te krijgen.

xyG7DKA.jpg?1

FZX8W2s.jpg?1

Daarna kan je met een flesje de pod opnieuw vullen.

Hoe fijner het teutje van het flesje hoe beter want er is geen ander gat waardoor lucht kan ontsnappen en soms kan hierdoor het vullen wel iets langer duren dan je gewoon bent.

4RoglrX.jpg?1

Daarna is het gewoon siliconen plugje terug plaatsen en klaar.

Na het vullen moet je in plaats van te zuigen aan de driptip even een paar keer blazen want door het verschil in druk zal er even wat flooding zijn in de coil.

De eerste paar keren dat je gaat blazen kan er een druppel liquid uit de airflow komen, maar bij mij is dit meestal binnen drie keer blazen voorbij.

Ook de eerste paar hijsen kan je nog merken dat er flooding of spitback is, maar dit is ook na een paar hijsen helemaal verdwenen.

Nog een foto om af te sluiten:

djXm6nl.jpg?1

Mijn bevindingen:

- Ik heb dit toestel nu constant op mijn werk liggen en gebruik het dagelijks.

- De airflow is perfect voor mij, het is geen MTL maar zeer losse MTL tot restricted DL.

- Smaak van de pods is degelijk, niet het beste wat ik al gehad heb maar helemaal niet slecht.

- De 900mAh batterij is mooi voor een podsystem, natuurlijk als dit je enige toestel is gaat die batterij het geen dag redden zonder opladen tussendoor.

- Heel klein en licht toestel.

- Je kan toch een mooi aantal verschillende smaken kopen van pods.

- Het opnieuw vullen van de pods is een pluspunt want het zou zonde zijn dat je na elke 2ml dat podje moet weggooien.

Bij die watermelon chill liquid kan ik het podje  minstens vier keer opnieuw vullen met dezelfde liquid alvorens de smaak begint te minderen.

Opnieuw vullen geeft je het dubbele van de 2ml inhoud.

Wat kan ik muggenziften?

- Zoals bij elke Aspire podsystem of AIO dat ik recent getest heb is de USB kabel zo kort dat die bijna onbruikbaar is.

Voor de rest heb ik niks te klagen.

Al bij al een zeer goed toestel dat ik nu toch al dik twee maanden dagelijks gebruik.

De airflow is perfect voor mij.

De grote vraag bij dit toestel is wel hoelang Element en andere liquid fabrikanten nog pods gaan blijven maken voor dit toestel, dat vraag ik me wel af.

Ik zou zeggen als je dit toestel zou willen kopen is het best om gelijk een stapel pods te kopen voor de zekerheid.

Goede Review van mijn Favoriete PodSysteem, Jim...

Het vullen gaat het makkelijkste en snelste met een 14 Gauge stompe naald, de Lucht kan dan langs de naald ontsnappen, zelfs voor de dikkere liquids is

de 14G meer dan voldoende, de voordelen die je ermee behaald zijn legio... geen overduk in de tank, die je met t tipje van de flesjes wel maakt...

geen Flooding in de coil en Airflow, want daar druk je de liquid doorheen en dat is de pest om die zo goed mogelijk weer droog te krijgen zonder een knoeiboel

ervan te maken.... en wat belangrijker is je krijgt geen spitback...

Zoals ik al eerder aangaf... kan ik de Pods tot 20+ keer vullen vooraleer de coils echt gunky gaan worden... is dat het geval, trek ik de onderkant eruit,

daar waar de coil met coilhuis ingedrukt is en ga em dan vervolgens even zo vrolijk rebuilden.... het systeem kun je dus geheel zelf te onderhouden..

de coilkop die erin gebruikt wordt is naar mijn idee of een BVC of een  verkorte Nautilus... Ik ben hiermee nog aan het experimenteren of het mogelijk is om er

een standaard fabrieks coil in kwijt te kunnen...

Over je vraag hoelang ze er nog mee doorgaan.. hmmm... gezien het feit dat Aspire niet zo van vernieuwing houdt.. zeker niet op coil gebied..

Never change a winning team... en aangezien dit systeem nu ongeveer pas een maand of 8-9 verkrijgbaar is... is het systeem zelf al veel ouder...

het systeem zoals we het nu kennen is ongeveer 2 jaar oud... daarvoor hadden ze Pods, die je zelf van liquid en coils kon voorzien...

echter zijn die pods nooit echt in een volle produktie fase geraakt. Wat ik wel jammer vindt, persoonlijk..

Om je Review niet te kapen gooi ik zelf een aanvulling op je review in de Pod systemen subforum... dit ter leering ende vermaak.....

Thanx Jim... (deze kost me in elk geval geen extra geld) .... :grins

Edited by Camikease

Gisteren ook eentje besteld en vandaag al in huis. De blauwe uitvoering + watermeloen ns.

Direct meegenomen om te gaan winkelen.

Leuk en handig toestelletje voor zijn prijs.

Eerste keer dat ik Nic salts vape , bevalt me wel , ook de watermeloensmaak.

Maar jongens wat verbruikt dit gevalletje de liquid !

Bij jullie ook?

Niet echt geteld maar geen 30teugjes kunnen doen met een vulling.

Tegen de prijs van wat ze kosten is dit echt ondoenbaar.

Gelukkig kun je ze dus zelf navullen.

Nu dus opzoek naar oplossingen om zelf Nic salts liquid aan te maken .

Wie heeft hier ervaring , tips in/voor - wie waar hoe ......

aha , door tijdelijke probleempjes met de site werd mijn tekst niet geplaatst en hup ondertussen plaatste onze Jim in een ander subforum al een oplossing , @Jim waar kan ik de grote flessen bestellen en de Nic salt booster , mag ook via Pm als het hier niet kan/mag. Danks

30 hijsen en pod leeg? dat lijkt me wel veel te snel.

Ik heb onlangs dit toestel meegenomen op citytrip en als enige vape en ik kwam met de 2ml net een dag toe.

Zelf nicsalt liquid maken met boosters is bijna niet doenbaar, om aan 20mg nicsalt te komen moet je bijna net zoveel ml aan boosters toevoegen als je liquid hebt.

Hierdoor heb je bijna niks VG meer in je mix en ook maar half de smaak.

Je kan de boosters ook kopen in 100%vg dat wel maar dan zit je nog het probleem dat er niet genoeg aroma meer zit in je base.

Wat je wel kan doen is de watermelon chill nicsalt liquid kopen in 10ml flesjes en zelf je pods opnieuw vullen.

Geen idee waar je nicsalt base kan kopen zoals je nicotine base kan kopen, zou het wel graag te weten komen.

33 minutes ago, Jim said:

Wat je wel kan doen is de watermelon chill nicsalt liquid kopen in 10ml flesjes en zelf je pods opnieuw vullen.

Geen idee waar je nicsalt base kan kopen zoals je nicotine base kan kopen, zou het wel graag te weten komen.

Had je niet op je vlog hier geschreven dat je in NL al de 50ml flessen i.p.v. de 10 ml ervan had gevonden ?

Zelf al gezocht maar kan nog in BE of NL niets vinden op het www net waar te koop/te bestellen.

Wel in de UK maar verzending dan weer te duur. Pffffff 🙂

Edited by patje

Ja 50ml shortfill van watermelon chill is te koop maar dat is zonder nicotine, ik maak daar 6 of 12mg nicotine van.

Gewone nicotine, geen nicsalt.

Edited by Jim

Gewoon ter info ,

Heb hun (element) website voor Europa gevonden.

Die mannen maken nogal een hele reeks variaties.

https://uk.elementeliquids.com/collections/element-trad-0mg

50 ml flesjes die jij hebt zijn zogezegd.voor de dripper , oa andere vp/pg verhouding.

Alles te zien onder liquids.

Oef ben weer een beetje mee in hun liquids 🙂

voor wie zich zorgen maakt dat de PODs voor Gusto Mini wellicht niet lang in de handel blijven kijkt beter eens bij Electric Tobacconist in Engeland,

daar hebben ze 20 nieuwe smaken aan de POD-lijn voor de Gusto Mini toegevoegd.

De PODS vindt je hier : https://www.electrictobacconist.co.uk/refills-c2/aspire-gusto-mini-pods-ns10-ns20-c94

Naast de bestaande smaken van Element Liquid, nu ook de andere exclusievere smaken,

de best-sellers van Vampire Vape (Pinkman en Heissenberg)......

en enkele smaken van Halo liquids.

Allemaal in de TPD Pod a 2 ml - 3 stuks per pak voor 9,99 Pond - bestel je 3 pakken tegelijkertijd van 1 smaak dan kost je dat 24 Pond ipv 30..