Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
elja

De stoptobercampagne begint weer: oproep

Recommended Posts

De stoptober campagne is net weer aangekondigd.
Ik ben blij om te zien dat onderwijl de negatieve informatie over e-sigaretten niet meer op hun website staat.
Althans ik kon het daar niet meer vinden.
Zo te zien staat er helemaal geen advies meer over methoden om te stoppen met roken.

De meeste mensen die meedoen aan stoptober beslissen van tevoren in september.
De meeste die afhaken zitten in de eerste week in oktober.

De mensen die stoptober bereikt zijn in principe dezelfde mensen die de doelgroep zijn voor e-sigaretten.
Daarom is het belangrijk deze mensen de eerstkomende pakweg 5 weken te bereiken.
(daarna is vermoedelijk minder zinvol)

Daarom hierbij een oproep :
Haak aan op de sociale media bij stoptober.

Omdat je net zelf gestopt bent met e-sigaret of omdat je mensen die willen stoppen met roken kunt helpen.

Dat kan met (verwijzingen naar) objectieve informatie over de e-sigaret.
Eventueel inhaken op mensen waarvoor e-sigaret een optie zou kunnen zijn
Misschien ook mensen die het moeilijk hebben.
Zelf heb ik in rookgroepjes vaak gezien dat mensen die eerst niet open stonden voor e-sigaret, na mislukkingen met andere middelen dat wel werden.

Net zoals je hier regelmatig kijkt kun je b.v. op facebook , twitter of instagram kijken of wat je kunt doen.
Op deze media is ook de stoptober organisatie te vinden.

Hashtag op twitter is #stoptobernl maar veel mensen gebruiken ook die uit de UK #stoptober 

Als iedereen hier elke week 2x  reacties geeft dan wordt het al heel wat.
Maar laat je niet tegenhouden tot vaker.

Vandaag ben ik voor het eerst bezig geweest.

WIE DOET ER MEE?

Edited by elja

7 hours ago, elja said:

De stoptober campagne is net weer aangekondigd.
Ik ben blij om te zien dat onderwijl de negatieve informatie over e-sigaretten niet meer op hun website staat.
Althans ik kon het daar niet meer vinden.
Zo te zien staat er helemaal geen advies meer over methoden om te stoppen met roken.

Bovenaan de site staat de sectie Hulp >> Nicotinevervangers en daar staat de e-sigaret apart benoemd:

De e-sigaret

De elektronische sigaret wordt meestal gebruikt door rokers die willen stoppen en door mensen die, helemaal of gedeeltelijk, overgestapt zijn van de gewone sigaret naar de e-sigaret.

Ondanks de vele signalen dat rokers de elektronische sigaret gebruiken om te stoppen, zijn er nog niet voldoende onderzoeken om met zekerheid te kunnen zeggen of het lukt om met behulp van de e-sigaret definitief te stoppen met roken.

Voor rokers is het gebruik van de e-sigaret wel minder schadelijk dan ‘gewone’ sigaretten.

Dat is een wat voorzichtige maar desalniettemin goede stap in de juiste richting.

Wie doen er mee?? Als we met z´n allen meedoen kunnen we wat laten zien.

Meer effectief dan stoptober weet ik zelf niet hoe de doelgroep te bereiken. Dus dat wordt "gratis" voor je gedaan.

Lijkt me toch goed om daar gebruik van te maken.

En het kost gewoon niet zoveel energie.

Maar totaal geen mensen die mee willen doen vind ik toch wel heel erg sneu.

Dan ook stoppen met klagen als de regering weer een strenge maatregel wil invoeren.

Edited by elja

11 hours ago, Betty said:

Bovenaan de site staat de sectie Hulp >> Nicotinevervangers en daar staat de e-sigaret apart benoemd:

De e-sigaret

De elektronische sigaret wordt meestal gebruikt door rokers die willen stoppen en door mensen die, helemaal of gedeeltelijk, overgestapt zijn van de gewone sigaret naar de e-sigaret.

Ondanks de vele signalen dat rokers de elektronische sigaret gebruiken om te stoppen, zijn er nog niet voldoende onderzoeken om met zekerheid te kunnen zeggen of het lukt om met behulp van de e-sigaret definitief te stoppen met roken.

Voor rokers is het gebruik van de e-sigaret wel minder schadelijk dan ‘gewone’ sigaretten.

Een beetje mummelend en schoorvoetend toegeven lijkt het op.

Edited by The Unknown

De bedoeling is toch om mensen die willen stoppen met roken om die de voordelen te vertellen van dampen als hulpmiddel daarvoor?

Idem hier, mijn sociale media zijn mijn oren en stembanden, dus als ik iemand hoor over stoppen met roken dan spreek ik over dampen. Maar dat is in september en oktober niet anders dan in andere maanden. :wink

Oren en stembanden werken natuurlijk goed.  Niets mis mee dus.

In dit geval gaat het er om handig gebruik te maken van het benaderen van doelgroep.

En dan natuurlijk wel door mensen die daartoe de mogelijkheid hebben.

Per slot van rekening worden via die media ook vaak de onzin verhalen verspreidt.

18 hours ago, Betty said:

De e-sigaret

Bezijden de waarheid en dat weten ze ook!

Of ze zijn niet op de hoogte of ze willen het (vanwege de sponsoren) ons onthouden.

Met een beetje goede wil kun je het gewoon liegen noemen.

38 minutes ago, balling said:

Bezijden de waarheid en dat weten ze ook!

Of ze zijn niet op de hoogte of ze willen het (vanwege de sponsoren) ons onthouden.

Met een beetje goede wil kun je het gewoon liegen noemen.

Dat weten wij wel hier, de meesten in ieder geval.

Maar dit ook duidelijk maken via de sociale media is ook een mogelijkheid.

Ik heb al een tweet met het verzoek of ze die tekst willen wijzigen gezien meer dan 45 onderzoeken :
http://bit.ly/20research

Zullen ze wel niet doen, maar zo kun je het wel via die tweet aan anderen tonen.

9 minutes ago, elja said:

Dat weten wij wel hier, de meesten in ieder geval.

Maar dit ook duidelijk maken via de sociale media is ook een mogelijkheid.

Ik heb al een tweet met het verzoek of ze die tekst willen wijzigen gezien meer dan 45 onderzoeken :
http://bit.ly/20research

Zullen ze wel niet doen, maar zo kun je het wel via die tweet aan anderen tonen.

Ze weten dat duivelsgoed, elja. Ze zijn prima op de hoogte als ze zichzelf serieus nemen.

Achter onwetendheid kan niemand zich in deze tijd nog verschuilen.

Ze mogen gewoon niet van hun participanten (gesponsord door de farma-industrie en de overheid) positief zijn over dampen.

Het gaat om geld. Niet om de gezondheid van de burger.

De basisziektekostenverzekering gaat komend jaar met 10% omhoog. Meer geld voor multinationals en overheid. Meer, meer, meer............

Meer miljonairs in Nederland waaronder veel artsen, jawel.

Edited by balling

Nu staan we dus die discussie hier te voeren. Energie moet zijn gericht om de stoptober mensen te bereiken. Niet ons groepje hier.

Zelfde tijd kan daaraan besteed worden.

En als ik dergelijke organisaties aanspreek verwacht ik nooit veranderingen van die organisaties. Maar weet je wel dat er regelmatig meelezers zijn. En die kunnen het ook lezen.

Daarom kan het gewoon goed zijn wanneer iemand het niet met je eens is. Des te meer reden en aanleiding om allerlei zaken kenbaar te maken.
Is mooi wanneer dat nog met goede video´s en links ondersteund kan worden.

Edited by elja

6 hours ago, Matung said:

Idem hier, mijn sociale media zijn mijn oren en stembanden, dus als ik iemand hoor over stoppen met roken dan spreek ik over dampen. Maar dat is in september en oktober niet anders dan in andere maanden. :wink

Doe ik ook. Heb al iemand een gratis damper aangeboden als stophulp. Ik zag 'm aarzelen. Helaas is het aanbod niet aangenomen.

18 hours ago, Fender said:

Doe ik ook. Heb al iemand een gratis damper aangeboden als stophulp. Ik zag 'm aarzelen.

Dat soort dingen doe ik ook.  En meer mensen hier volgens mij.

En vooral niet stoppen

Maar daar gaat het hier even niet om. Het gaat er om dat volgens mij het hele jaar de doelgroep van stoppende rokers nooit zo makkelijk via sociale media te bereiken is.

Dus deze periode is het makkelijkste volgens mij, omdat stoptober ze bij elkaar verzamelt.

En dan moet je daar gebruik van maken. Niet eens om ze allemaal aan de E-sigaret te krijgen. Maar wel dat het als normale optie de wereld in komt.

En dat het bekend blijft worden gemaakt. Want dat is nog steeds nodig.

Ik heb al een berichtje op facebook geplaatst en dat zal ik blijven doen de komende weken.

Ik ook, en meer nog op twitter.

Maar dat komt omdat facebook met  al zijn scriptjes bij mij best vaak vast loopt.

Daar wordt het wat minder van.

Gisteren een facebook berichtje, en vandaag een paar tweets. Heb weer mijn dagelijks portie gedaan.

Oproep geldt nog steeds. En je hoeft echt niet zo fanatiek als dat ik ben te zijn. Elk berichtje is er eentje, en totaal maken veel.

Als je niet weet wat te schrijven, likes  en retweets e.d. helpen ook.

Edited by elja