Jump to content
Stefanmauer

Beste MTL apparaat die het dichtst in de buurt van een sigaret komt.

Recommended Posts

Beste Leden, 

Jullie kunnen mij hopelijk helpen. Ik wil stoppen met roken en de Just foq Q16 daar ben ik niet tevreden over, pruttelt te hard en lekt. Ik wil nooit gaan dampen maar alleen een MTL e sigaret die het dichtst in de buurt komt van een echte sigaret. Daarnaast moet het ook in de broekzak passen. 

Op internet lees ik dat de zentih clearomizer van Innokin een van de betere is icm met bijv een Kroma a set, andere zeggen weer dat dit beter is voor DL. kunnen jullie mij adviseren welk ding ik het beste moet kopen die mij de beste MTL ervaring geeft wat het dichtst in de buurt van echt roken komt? 

Dat is een goede maar ik heb zelf ook een q16 en heb eigenlijk nog geen keer gehad dat tie lekte
Pruttelen dat dan weer wel maar dat doen er toch wel meer al stoorde me dat niet echt

Is een POD systeem misschien wat voor jou? Ik vindt zelf de Justfog Minifit POD een geweldig systeem en lijkt kwa maatvoering en model op een USB stick, pruttelen doen ze niet en zijn heel eenvoudig te vullen, passen daardoor heel makkelijk in je broekzak en de pod's (tankjes) kun je bij Ali in China heel goedkoop kopen.

Ik wil je ook een POD systeem adviseren, de Minifit is een fijn ding maar ik zou eerder gaan voor een Smok Infinix, goedkope pods per drie stuks verkrijgbaar, de Infinix is wel iets langer maar heeft het voordeel van automatisch vuren, net als bij een sigaret hoef je bij deze alleen te inhaleren, het inhaleren zelf activeert de verdamper i.p.v. dat je zelf op een knopje moet drukken.

Koop er wel twee, een lege batterij, eentje kwijt of vergeten, je grijpt dan nooit mis, misgrijpen is voor een net gestopte ex-roker het moment van terug grijpen naar een echte sigaret.

@Stefanmauer, welkom op ons forum, bij deze nodig ik je uit om jezelf aan ons voor te stellen...

... altijd leuk om een nieuw lid iets beter te leren kennen.

Ik heb zelf de Nautilus 2 tank met 0,7 OHM coil.
Gekozen onder andere door veel te lezen. Veel positieve verhalen van de MTL-damper.

Ik moet zeggen tot nu toe ben ik erg blij met dit tankje!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zou de aspire breeze aanraden.

Geen drukknop of wat dan ook ,past in je broekzak en is niet langer dan een sigaret.

Die Zenith die je noemt is best goed hoor. Een vriend van mij die eigenlijk niet vast rookte maar (met een beetje enthousiasme van mij) toch is gaan dampen, heeft die gekocht als opvolger van de nautilus 2.

Ik heb em geprobeerd en hij had echt prima flavour met prima mtl airflow.
Dus als je die mooi vindt kun je die zonder zorgen kopen.
Wat je daaronder zet, kroma of een pico 25, maakt technisch gezien niet zoveel uit. Op zo’n laag vermogen doen alle mods het goed. (Paar uitzonderingen natuurlijk). Is dus een kwestie van wat je mooi vindt en hoe groot je broekzak is.

En wat je Q16 betreft, die mag echt niet lekken hoor. Dan heb je wat kapot gemaakt. Op de coil zit een o-ringetje, die kan gescheurd of verdwenen zijn maar zou met een nieuwe coil weer goed moeten werken. En onder op de base hoort ook nog een o-ring te zitten. Als die weg of kapot is, lekt ie ook.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de q16 lekte. Pruttelen wel maar dat doen ze allemaal volgens mij. Je zou een innokin jem kunnen overwegen die uiterlijk veel lijkt op de q16. Ik vind dat die een iets betere smaak afgeeft.

Ik ben ook begonnen met een q 16,,, dat die dingen wat pruttelen is normaal.... lekken niet.

Leuke instapper, maar idd het is niet echt een geweldig ding...

Zelf ging ik na wat tips hier over  op een pico 100.. veel mogelijkheden,  maar ik damp alleen mtl...

https://www.mr-joy.nl/nl/eleaf-istick-pico-21700-100w-tc-box-mod.html

Daarop een nautilus mini...

https://www.mr-joy.nl/nl/aspire-nautilus-mini-clearomizer.html

Geweldige tank... dampt gewoon fantastisch... lekkere trek, veel smaak.  Doet het voor mij perfect, vaarwel tabak.

Ok echt klein is het ding niet,  maar mooi, en lekker is die wel 😛

Zit zelf met dezelfde keuze, vape nu 3 maanden een Smok Infinix en heeft me helemaal van het analoge roken af geholpen.

Wat mij wel tegenstaat is :

-Batterij is echt te weinig voor een ex-roker, ik laad hem bij op kantoor of thuis via powerbank dus nog wel te doen.

-Pod's zijn over het algemeen onbetrouwbaar, sommige  gaan 2 weken mee, andere enkele dagen. Kan aan de juice liggen maar metzelfde juice ook weleens uitvalles of burnt pod's binnen enkele dagen meegemaakt.

-Pod's hervullen voor een ex-roker meerdere malen per dag.

-Soms verlang ik naar een iets dieper inhale, pod's blijven low power devices.

Heb heel veel videos's en reviews gezocht en eigenlijk ben ik op zoek naar een device welke voorziet in :

• Een echte MTL ervaring
  • 3-5 ML capiciteit
  • Smaken kunnen wisselen zoals pod's
  • Kan zowel VG als 50% PG aan
  • Langere batterij
  • Compact, past in hand
  • Airflow triggered

Neig nu naar een squonk met RTDA maar dat brengt weer allerlei ongemakken met zich mee zoals coils, katoen etc...Als iemand tips heeft 😉

Een squonk met rdta werkt in mijn geval totaal niet goed.

Als je op het flesje duwt vult zich de reservoir laat je los zuigt hij het terug half leeg. Er kan nl niet zoals bij een rda lucht in gaan omdat de opening onderaan het reservoir zit.Enkel als je hem schuin houd werkt dat een beetje.

Een squonker met rda vind ik dan weer wel oké .

Vooral de recurve is een hele goede rda .maar geen mtl ,als je dat zoekt moet je richting berserker of de manta mtl rta .

Die laatste op een goede mod zal je heel veel plezier en smaak geven en kan zowel mtl als (restricted )dl gebruikt worden.

12 hours ago, mp4man said:

Zit zelf met dezelfde keuze, vape nu 3 maanden een Smok Infinix en heeft me helemaal van het analoge roken af geholpen.

Wat mij wel tegenstaat is :

-Batterij is echt te weinig voor een ex-roker, ik laad hem bij op kantoor of thuis via powerbank dus nog wel te doen.

-Pod's zijn over het algemeen onbetrouwbaar, sommige  gaan 2 weken mee, andere enkele dagen. Kan aan de juice liggen maar metzelfde juice ook weleens uitvalles of burnt pod's binnen enkele dagen meegemaakt.

-Pod's hervullen voor een ex-roker meerdere malen per dag.

-Soms verlang ik naar een iets dieper inhale, pod's blijven low power devices.

Heb heel veel videos's en reviews gezocht en eigenlijk ben ik op zoek naar een device welke voorziet in :

• Een echte MTL ervaring
  • 3-5 ML capiciteit
  • Smaken kunnen wisselen zoals pod's
  • Kan zowel VG als 50% PG aan
  • Langere batterij
  • Compact, past in hand
  • Airflow triggered

Neig nu naar een squonk met RTDA maar dat brengt weer allerlei ongemakken met zich mee zoals coils, katoen etc...Als iemand tips heeft 😉

Dual 18650 mod met een mtl rta past het beste bij jou beschijving naar mijn mening. Mogelijk dat je ook nog mtl tankjes met grotere capaciteit heb. Dat weet ik niet, ben geen mtl damper.

In het geval dat het wel zo is. Denk ik dat je het beste dat kan nemen.

50% pg en full vg(ga ik maar even vanuit) combineerd over het algemeen niet geweldig met elkaar. Behalve in een sqounk of dripper maar dat heeft weer andere nadelen.

On 10-9-2018 at 23:55, Starrie said:

Die Zenith die je noemt is best goed hoor. Een vriend van mij die eigenlijk niet vast rookte maar (met een beetje enthousiasme van mij) toch is gaan dampen, heeft die gekocht als opvolger van de nautilus 2.

Ik heb em geprobeerd en hij had echt prima flavour met prima mtl airflow.
Dus als je die mooi vindt kun je die zonder zorgen kopen.
Wat je daaronder zet, kroma of een pico 25, maakt technisch gezien niet zoveel uit. Op zo’n laag vermogen doen alle mods het goed. 

Dus dan zou ik prima een joyetech espion kunnen kopen voor mijn innokin zenith tank ?

Ik ben juist weg van het gepruttel bij een nieuwe wick/coil. De justfog geeft ook nog eens een prima smaak. Alleen naar verloop van tijd voldoet het niet om te weinig damp. Ook verbrand de coil bij te snel vapen. 

Misschien doel je niet op het geknetter van een nieuwe coil, maar op het bubbelen van je Atomizer. Dat zou ook het lekken verklaren. Geen idee wat je dan fout doet, dan is iig je coil verzadigd. Iets wat ik juist nauwelijks bij de justfog heb gehad. 

Overigens heeft de zenith ook bottom airflow, of dat altijd lekvrij blijft waag ik te betwijfelen. Ik heb geen ervaring met de zenith, wel met een lekvrije Amnit mtl tank, maar dat is zelfbouw. Met top airflow. Dan lever je wel smaak in, want die vind ik minder van de Amnit. 

Edited by Gerard2